Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri vääristelee potilaan kertomuksia

Eve
13.06.2023 |

Onko kellään muulla kokemusta psykiatreista, jotka vääristelevät potilaan sanomisia? Luin äsken järkytyksekseni Kannasta erään psykiatrin tekstejä minusta. Kerroin muun muassa psykiatrille minulla olleen niin kovia kipukohtauksia, että melkein huusin. Psykiatrin teksteissä ne olivat muuttuneet yöllisiksi kirkumiskohtauksiksi! Kun kerroin, että epäilin kodissani olevan myrkyllisiä homeita, lääkärin tekstissä luki, että potilas uskoo, että häntä myrkytetään. Samanlaisia virheitä oli useita, ja ne yhdessä antavat minusta ihan sekopään kuvan.

Minusta tällainen menee jo kunnianloukkauksen puolelle, koska kaikki minua hoitavat pystyvät noita tekstejä lukemaan.

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on pahinta se kun ne näköjään kirjoittelee sinne kantaan vaikkaa asiakkuus on lopetettu jo vuosia sitten. Minullekin ilmestyi nyt munat. En ymmärrä mitä valitetaan että ihmiset ei pääse psykiatriseen hoitoon ja että psykiatrinen puoli on ruuhkaantunut jos psykiatreilla on aikaa kirjoitella ihmisistä kantaan tekstejä edes näjemättä niitä ja ilman asiakkuutta psykiatriaan. Voisiko psykiatrisaa miettiä sitä, että he keskittyisi hoitamaan niitä jotka on asiakkaana ja jättää nämä ei asiakkaiden asioiden uudelleen kirjoittelun kokonaan pois. Tämänkin epikriisin kirjoitus ja pohjatekstien lukeminen oli pois ajasta jonka olisi voinut käyttää asiakkaidensa asioiden hoitamiseen. 

Vierailija
62/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä valossa jopa ironista, että sanotaan että pitäisi lisätä mielentervespalveluita. Noistahan  näyttää olevan enemmän haittaa kuin hyötyä.

Etkö ihmettele, miksi ap on hakemassa apua home/kipuongelmiin psykiatrisella puolelta? Jos itsellä ei ole ns. sairaudentuntoa on apua hankala ottaa myöskään vastaan. 

No eihän ap niin sanonut. Psykiatrille yleensä kerrotaan omassa elämässä olevista hankaloista asioista. Esimerkki. "Ahdistaa, koska en saa apua kipuihin vaikka olen yrittänyt. Masentaa koska asun hometalossa ja koko omaisuuteni on arvoton." Ymmärrätkö?

Ja yleensä siinä on sitten muitakin syitä kuin se kova kipu tai homeongelma, ne tulee vain ohimennen mainittua kun kerrotaan että mikä kaikki ahdistaa ja masentaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on pahinta se kun ne näköjään kirjoittelee sinne kantaan vaikkaa asiakkuus on lopetettu jo vuosia sitten. Minullekin ilmestyi nyt munat. En ymmärrä mitä valitetaan että ihmiset ei pääse psykiatriseen hoitoon ja että psykiatrinen puoli on ruuhkaantunut jos psykiatreilla on aikaa kirjoitella ihmisistä kantaan tekstejä edes näjemättä niitä ja ilman asiakkuutta psykiatriaan. Voisiko psykiatrisaa miettiä sitä, että he keskittyisi hoitamaan niitä jotka on asiakkaana ja jättää nämä ei asiakkaiden asioiden uudelleen kirjoittelun kokonaan pois. Tämänkin epikriisin kirjoitus ja pohjatekstien lukeminen oli pois ajasta jonka olisi voinut käyttää asiakkaidensa asioiden hoitamiseen. 

Vierailija
64/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä, ihmisen pitää olla sekaisin jos ylipäätään psykiatrin kanssa juttelee. 

Vierailija
65/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä, ihmisen pitää olla sekaisin jos ylipäätään psykiatrin kanssa juttelee. 

Taitaa psykiatrit useimmiten olla enemmän sekaisin. 

Vierailija
66/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on minullekin tuttua valitettavasti. Minulle laitettiin niin vahva lääkitys, että menetin kyvyn tuntea myönteisiä tunteita enää. En pysty itkemään, olen ihan tiltissä. Kaikki tehtiin pakkohoidossa, jota kuntoni todellakaan ei olisi vaatinut. Vihjailtiin myös, että minun pitäisi luopua kissastani, koska olisin nyt kroonikkopotilas sairaalassa. Kaikesta kävi ilmi, että heillä oli täysin paikkaansapitämätön käsitys minusta. Ei mitään käsitystä, mistä tuollainen käsitys on tullut. Tavallinen omillaan asuva työelämässä oleva aikuinen olin sairaalaan joutuessani.

Pelkään psykiatriaa, ja on jäänyt pahat traumat. 

Kuinka pitkään jouduit olemaan pakkohoidossa ja miten lopulta pääsit pois? 

Mut siirrettiin osastolle, jossa mun oli tarkoitus alkaa elämään kroonikkoelämää. Sen osaston lääkäri näki mut suht realistisesti, ja alkoi puuhata mun kotiuttamista suht heti. Yksi psykiatri, jolla on realiteettitajua, siis sentään löytyi.

Mutta en tiedä, miten jatkossa voin elää noiden kanssa. Kävin avopuolen psykiatrilla ja sanoin hänelle, että lääkitykseni oli traumaattisen suuri ja hoito ei perustunut realiteeteille, mutta hän oli vain kirjoittanut, että ei tällä hetkellä lääkehoidon tehostamisen tarvetta. Mun traumat hoidosta ja psykiatrin harhaiset käsitykset eivät sitäkään psykiatria kiinnostaneet yhtään.

Vierailija
67/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on minullekin tuttua valitettavasti. Minulle laitettiin niin vahva lääkitys, että menetin kyvyn tuntea myönteisiä tunteita enää. En pysty itkemään, olen ihan tiltissä. Kaikki tehtiin pakkohoidossa, jota kuntoni todellakaan ei olisi vaatinut. Vihjailtiin myös, että minun pitäisi luopua kissastani, koska olisin nyt kroonikkopotilas sairaalassa. Kaikesta kävi ilmi, että heillä oli täysin paikkaansapitämätön käsitys minusta. Ei mitään käsitystä, mistä tuollainen käsitys on tullut. Tavallinen omillaan asuva työelämässä oleva aikuinen olin sairaalaan joutuessani.

Tämän kohtelun takia mietin kyllä pitkään lähdenkö korjaamaan uusimpia tekstejä. Koko hoitohistoriani on täynnä hoitovirheitä ja paikkansa pitämättömyyksiä. Jos lähtisin niitä korjaamaan se olisi heille vain merkki siitä että ole pä

🤍

Vierailija
68/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkään jouduit olemaan pakkohoidossa ja miten lopulta pääsit pois? 

Mut siirrettiin osastolle, jossa mun oli tarkoitus alkaa elämään kroonikkoelämää. Se

Onneksi edes yksi psykiatri tajusi tilanteen. 🤍. Hyvää jatkoa. 

Vierailija
69/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on psykiatriassa tehty aina asialliset merkinnät, sekä psykiatrin, psykiatrinen sairaanhoitajan ja psykiatrisen toimintaterapeutin kirjaukset.

Vierailija
70/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on psykiatriassa tehty aina asialliset merkinnät, sekä psykiatrin, psykiatrinen sairaanhoitajan ja psykiatrisen toimintaterapeutin kirjaukset.

No hyvä. Kaikille ei ole käynyt yhtä onnekkaasti.

Vierailija
71/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta, sillähän ne tienaavatkin. Kysyisinki kumpi on hullumpi: psykiatri vai potilas ( oma vaakakuppini kallistuu enemmän ensiksi mainitulle )

t: potilas Saarinen

Vierailija
72/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri Tikkanen esimerkkinä hullusta psykiatrista. 

Vierailija
73/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään uutta, sillähän ne tienaavatkin. Kysyisinki kumpi on hullumpi: psykiatri vai potilas ( oma vaakakuppini kallistuu enemmän ensiksi mainitulle )

t: potilas Saarinen

Vierailija
74/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
75/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin tapaamisia saa muuten laillisesti äänittää. Paras tehdä alusta asti jos on "selittämättömiä" juttuja mihin lääketieteellistä apua on vaikea saada. 

Itse tehnyt valituksen siitä, miksi lääkäri ollut lähettämässä epikriisiä vanhaan hoitopaikkaan. Heillä on -hänen sanojensa mukaan- tällainen vanhanaikainen tapa. Sen hetkisestä hoitopaikasta ei puhunut sanaakaan eli syystä tai toisesta infon olisi kuljettava juuri sinne, minne lääkäri haluaa. Ei sinne, missä siitä voisi olla hoidon kannalta merkitystä. 

Vierailija
76/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin tapaamisia saa muuten laillisesti äänittää. Paras tehdä alusta asti jos on "selittämättömiä" juttuja mihin lääketieteellistä apua on vaikea saada. 

Itse tehnyt valituksen siitä, miksi lääkäri ollut lähettämässä epikriisiä vanhaan hoitopaikkaan. Heillä on -hänen sanojensa mukaan- tällainen vanhanaikainen tapa. Sen hetkisestä hoitopaikasta ei puhunut sanaakaan eli syystä tai toisesta infon olisi kuljettava juuri sinne, minne lääkäri haluaa. Ei sinne, missä siitä voisi olla hoidon kannalta merkitystä. 

Minusta tuntuu, että heidän ammattikunnallaan on kaikenlaisia tietosuojalakia rikkovia piintyneitä tottumuksia ja tapoja joista ei näköjään pääse lääkärin järjellä mitenkään eroon, vaikka pitäisi olla niin älykäs ihminen, että osaa lukea ja ymmärtää nykyisen lain.

77/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä puhutte psykiatrille homeesta? Oikea osoite olisi taloyhtiö. Ja siitä eteenpäin ilmoitus kiinteistövirasto, rakennusvalvonta tms. Ei kuulu psykiatrian alaan homeet. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
78/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Kaikille ei ole käynyt yhtä onnekkaasti.

Minulle esim. toimintaterapeutin arvion tuloksena tuli ohje pitää kalenteria. Jätti huomiotta sen, että olen näin tehnyt jo vuosia ja tein sitä sinäkin päivänä.

Mutta koska ahh vain kirjauksilla on väliä, se oli ainoa jolla oli väliä. 

Vierailija
79/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Miksi ihmeessä puhutte psykiatrille homeesta? Oikea osoite olisi taloyhtiö. Ja siitä eteenpäin ilmoitus kiinteistövirasto, rakennusvalvonta tms. Ei kuulu psykiatrian alaan homeet. 

Siellä on vastattava kaikkiin kysymyksiin tai tulee "kiertää kysymyksiä"-merkintä.

Joka tietysti voi tulla jo siitäkin, jos psykiatri ei huomioi vastausta. Mutta vastaamattomuus ajankohtaisista huolista tehtyyn kysymykseen tulkitaan aina vastahankaisuudeksi.

Heille on annettava kaikki kysytty info tai tulee välittömästi ongelmia. 

Vierailija
80/138 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

No mistä siellä psykiatrilla sitten pitäisi keskustella muuta kuin elämänsä kuulumisista? Luulitko, että siellä jutellaan jostain olemattomista möröistä ja kummallisista ajatuksista. Ei, suurin osa keskusteluista  mitä psykiatrilla käydään on vaikka päivittäiset kuulumiset, mitä lapsille kuuluu, miten on jaksaminen ollut töissä, mitkä ihmissuhteet kuormittaa ja miten tulee toimeen vaikkapa vaikean puolison, työkavereide, pomon tai erityislasten tms kanssa. Siinä olet kyllä oikeassa, että minäkään en ymmärrä mitä hittoa siellä käydään näistä puhumassa kun ne on vain elämää. Minulla oli viimeksi niskat jumissa ja oli siitä päänsärkyä ja voimakasta huimausta niin koitettiin laittaa psykiatriselle hoitajalle juttelemaan. Minä otin särkylääkkeen ja venyttelin, ongelma hoitui sillä. Sekin piti itse ottaa selvää googlen avulla etten ole psyykkisesti sairas vaan niskat vain jumissa. Ja vielä ihmetellään meidän hoitojonoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi