Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"

Vierailija
13.06.2023 |

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen

Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!

Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.

Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.

En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5996687

Kommentit (2017)

Vierailija
1241/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla oli töissä laiska nainen joka ei ollut tehnyt lapsia.

Vierailija
1242/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömilläkin on lapsia, mutta osa työssäkäyvistä laiskoista ei lapsia tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainolla on terveyshaittoja, mutta niin on stressillä ja ahdistuksellakin. Yleisin syy työkyvyttömyyteen on mielenterveyden ongelmat. Ihan oikeasti ihmiset, jokainen ylipainoisia haukkuva ja paheksuva aiheuttaa stressiä ja ahdistusta. Laihuuden ihanne aiheuttaa monille epäonnistumisen tunteita ja itseinhoa ja sitä rataa. Kehopositiivisuus on ehdottomasti tarpeen, jotta ihmiset voivat olla mahdollisimman terveitä. Ylipainon paheksumisella on saatu aikaan vain ahdistuneita ihmsiiä, jotka eivät kehtaa mennä urheiluharrastuksiin tai paljon mihinkään, kun häpeävät itseään. Annetaan nyt kehopositiivisuudelle mahdollisuus tuottaa vähän parempia seurauksia.

Ei aina voi vaan selitellä. Metsissä on tilaa kuntoilla. Kotona voi kuntoilla. Miksi ei kuntoilla ei ole häpeä, vaan joku muu.

No, tämä nyt on vaan näiden kehopositiivisten selittelyjen sarjaa tyyliin:

- en voi mennä uimaan kun ihmiset katsoo, kun olen lihava -> ahdistun -> syön ahdistukseen karkkia -> en voi mennä uimaan kun ihmiset katsoo, kun olen lihava

- en voi mennä kävelemään pitkää lenkkiä, kun en jaksa -> en saa painoa alas -> turhaudun ja otan pari kaljaa -> en voi mennä kävelemään pitkää lenkkiä, kun en jaksa

noidankehä katkeaisi, jos muut eivät katsoisi paheksuen tai kommentoisi. myös siksi kehopositiivisuutta tarvitaan.

Vierailija
1244/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vartalo on tärkeämpi.

Vierailija
1245/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa lapsia jos haluaa, mutta laiskat ei niitä tee. Halutaan maata soffalla jonkun kämäsen lenkin jälkeen LAISKAT.

Vierailija
1246/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen palkkatuella töihin niin puhun kaikki kahvitauot lapsista.

Vierailija
1247/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taimenen luontainen levinneisyysalue rajoittuu Eurooppaan, jossa sitä tavataan lähes kaikkialla lukuun ottamatta Välimeren maita ja Kaakkois-Eurooppaa. Lajia on kuitenkin istutettu myös monille muille alueille, kuten Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan, eteläiseen ja itäiseen Afrikkaan, useisiin Aasian valtioihin, Uuteen-Seelantiin ja Australiaan. Uusilla elinalueilla taimenesta on paikoitellen muodostunut uhka alkuperäiselle eliöstölle, ja se on siksi luokiteltu sadan haitallisimman vieraslajin joukkoon

Vierailija
1248/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menen palkkatuella töihin niin puhun kaikki kahvitauot lapsista.

Puhutaan kahvitauolla, että ne on laiskoja ja isekkäitä jotka ei tee lapsia.

Vierailija
1249/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35-vuotias lihava. Tiedostan lihavuuteen liittyvät terveysriskit ja -haitat, mutta tähän ikään mennessä niistä omalla kohdalla on konkretisoitunut vain kehohäpeään liittyvät sosiaaliset ja psykologiset haitat. Siis kiusatuksi tuleminen, itseinho, sosiaalisten tilanteiden välttely, jatkuva stressi, masennus. Viime vuosina olen alkanut päästää niistä irti, ja tadaa, pystynkin nykyään käymään uimahallissa tai jopa hölkällä kun muiden mielipiteet tai tuijotus ei pelota niin paljon, nukahdan iltaisin paremmin kun stressitasot ovat laskeneet, on energiaa kiinnittää huomiota syömisiin ja vähemmän tarvetta kompensoida pahaa oloa munkeilla ja pizzalla. 11-30-vuotiaana yritin laihtua itsevihan voimalla mutta lihoin. Vasta kun iän ja harjoituksen myötä aloin nähdä kehossani lihavuudesta huolimatta hyvää ja kaunista, ja pitää itseäni arvokkaana koostani riippumatta, itsestä huolehtiminen alkoi onnistua. Olen laihtunutkin pari kymmentä kiloa mutta se on sivuseikka.

Olen kyllä kyllä kovasti kehopositiivisuuden kannalla. Siihen ei kuulu viesti että lihavuus on terveyden kannalta tavoiteltavaa tai edes merkityksetöntä, vaan että olet yhtä arvokas kehosi piirteistä riippumatta, sinussa on pystyvyyttä ja sinussa on kauneutta. Näin ajattelevan ihmisen on helpompi voida hyvin ja pitää huolta itsestään.

Hyvin kirjoitettu, ja näin mäkin olen kehopositiivisuuden ymmärtänyt.

Taitaa olla ääriharvinainen näkemys, että siihen sisältyisi lihavuuden tavoittelu tai ihannoiminen.

Tahallinen väärintulkinta?

Normaalipainoinen 48 v täti

Vierailija
1250/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski-Saara 47 vuotta.

Vierailija
1251/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Personal trainer joka ei ymmärrä kehopositiivisuudesta mitään. Kannattaakohan hänen valmennettavakseen mennä? Hän ilmeisesti valmentaa vain huippukuntoisia terveitä ihmisiä, helppoja valmentaa ja vielä helpompia rahastaa.

Tuo PT ymmärtää kyllä mistä on kyse ja sanookin sen suoraan. Ei ylipainoa, läskeyttä saa ruveta normalisoimaan pehmeällä termillä kehopositiivisuus.

Edelleenkään hän ei ymmärrä, kuten et sinäkään. Kehopositiivisuus ei ole ylipainon normalisoimista. Perehdy asiaan. Pt luulisi olevan asiantuntija, joka ennemmin käyttäisi taitonsa ihmisten valmentamiseen eikä pilkkaamiseen. Teki just omalle ammattikunnalleen ja työlleen hallaa julkisesti. Ylipainoisten kuvittelisi olevan hänen suurin asiakasryhmänsä, mutta ei tämän jälkeen. Hän haluaa valmentaa vain huippukuntoisia terveitä ihmisiä. Heiltä saa helposti rahat pois.

No kerro nyt mitä se sitten on? Eikä mitään jaarituksia psoriaatikoista tai käsipuolista, he eivät tyrkytä itseään kehopositiivisina. Sen sijaan kaksin käsin mässyä syöneitä ei saa sanoa enää ylipainoisiksi vaan kehopositiivisiksi. 

Vierailija
1252/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainolla on terveyshaittoja, mutta niin on stressillä ja ahdistuksellakin. Yleisin syy työkyvyttömyyteen on mielenterveyden ongelmat. Ihan oikeasti ihmiset, jokainen ylipainoisia haukkuva ja paheksuva aiheuttaa stressiä ja ahdistusta. Laihuuden ihanne aiheuttaa monille epäonnistumisen tunteita ja itseinhoa ja sitä rataa. Kehopositiivisuus on ehdottomasti tarpeen, jotta ihmiset voivat olla mahdollisimman terveitä. Ylipainon paheksumisella on saatu aikaan vain ahdistuneita ihmsiiä, jotka eivät kehtaa mennä urheiluharrastuksiin tai paljon mihinkään, kun häpeävät itseään. Annetaan nyt kehopositiivisuudelle mahdollisuus tuottaa vähän parempia seurauksia.

Ei aina voi vaan selitellä. Metsissä on tilaa kuntoilla. Kotona voi kuntoilla. Miksi ei kuntoilla ei ole häpeä, vaan joku muu.

Monille ongelma on se, että tunteita tukahdutetaan syömällä. Väitän, että suurimmalla osalla lihomisen syy ei ole laiskuus vaan ongelma on psyykkinen. Joku reagoi syömällä, joku alkoholilla, joku liialla työnteolla. Jos sitä varsinaista syytä ylensyömiseen ei selvitetä, elämä on ikuista jojoilua painon kanssa. Laihtua voi, jos välillä löytää muuten vaan tarpeeksi motivaatiota, mutta kun taustasyy taas aktivoituu, alkaa lihominen uudestaan. Ylipainoinen ihminen keksii syitä syömiselleen ja liikkumattomuudelleen, koska ei halua käsitellä niitä asioita mitä oman elämän haltuunottaminen toisi esille. Kaikki ei siis tosiaan ole laiskuutta. Tiedonpuutteesta ei taas ole yksikään laihtuminen kiinni.

Lopputulos on silti sama, oli syy lihomiselle mikä tahansa. Itse on otettava vastuu omasta hyvinvoinnista ja omasta elämästä ylipäänsä.

Kehopositiivisuuden käsitän itse niin, että ollaan armollisia omalle keholle ja sen epätäydellisyydelle, mutta pyritään silti kohtelemaan kehoa hyvin ja elämään terveemmin. Kuin myös niin, ettei ilkeästi arvostella toisten kehoja.

N55,  45 kiloa kevyempänä

Hyvin paljon asiaa, erityisesti tuo jonka tummensin.

Jos meillä ei olisi mitään kontrollia mielihaluihin niin:

- porukka käyttäisi huumeita aivan raivona - antaahan ne viboja

- "need fo speed" - tuplaylinopeuskin antaa hyvät sävärit

- inceleistä kuoriutuisi ripeäotteisia raiskareita 

Vierailija
1253/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha haukkua toisia ylipainosta, kun itse ei tehdä lapsia.

Vierailija
1254/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tämä nyt on vaan näiden kehopositiivisten selittelyjen sarjaa tyyliin:

- en voi mennä uimaan kun ihmiset katsoo, kun olen lihava -> ahdistun -> syön ahdistukseen karkkia -> en voi mennä uimaan kun ihmiset katsoo, kun olen lihava

- en voi mennä kävelemään pitkää lenkkiä, kun en jaksa -> en saa painoa alas -> turhaudun ja otan pari kaljaa -> en voi mennä kävelemään pitkää lenkkiä, kun en jaksa

noidankehä katkeaisi, jos muut eivät katsoisi paheksuen tai kommentoisi. myös siksi kehopositiivisuutta tarvitaan.

VMP. Jos pelkää kommenttaja, voi painon kuntoilla alas syrjäisillà poluilla tjms. Siksi toisekseen voi hiukan hillitä mielihalujaan. Myönnät sentään, että tuollainen noidankehä on olemassa.

Vierailija
1255/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa laiskoista ei tee edes eväitä töihin. Kuka sellasta laiska Jaakkoa viitsii perässään vetää.

Vierailija
1256/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 35-vuotias lihava. Tiedostan lihavuuteen liittyvät terveysriskit ja -haitat, mutta tähän ikään mennessä niistä omalla kohdalla on konkretisoitunut vain kehohäpeään liittyvät sosiaaliset ja psykologiset haitat. Siis kiusatuksi tuleminen, itseinho, sosiaalisten tilanteiden välttely, jatkuva stressi, masennus. Viime vuosina olen alkanut päästää niistä irti, ja tadaa, pystynkin nykyään käymään uimahallissa tai jopa hölkällä kun muiden mielipiteet tai tuijotus ei pelota niin paljon, nukahdan iltaisin paremmin kun stressitasot ovat laskeneet, on energiaa kiinnittää huomiota syömisiin ja vähemmän tarvetta kompensoida pahaa oloa munkeilla ja pizzalla. 11-30-vuotiaana yritin laihtua itsevihan voimalla mutta lihoin. Vasta kun iän ja harjoituksen myötä aloin nähdä kehossani lihavuudesta huolimatta hyvää ja kaunista, ja pitää itseäni arvokkaana koostani riippumatta, itsestä huolehtiminen alkoi onnistua. Olen laihtunutkin pari kymmentä kiloa mutta se on sivuseikka.

Olen kyllä kyllä kovasti kehopositiivisuuden kannalla. Siihen ei kuulu viesti että lihavuus on terveyden kannalta tavoiteltavaa tai edes merkityksetöntä, vaan että olet yhtä arvokas kehosi piirteistä riippumatta, sinussa on pystyvyyttä ja sinussa on kauneutta. Näin ajattelevan ihmisen on helpompi voida hyvin ja pitää huolta itsestään.

Hyvin kirjoitettu, ja näin mäkin olen kehopositiivisuuden ymmärtänyt.

Taitaa olla ääriharvinainen näkemys, että siihen sisältyisi lihavuuden tavoittelu tai ihannoiminen.

Tahallinen väärintulkinta?

Normaalipainoinen 48 v täti

Nyt meni kyllä vikaan tuo tulkinta. Ei kukaan ole täälläkään puhunut lihavuuden tavoittelusta tai ihannoimisesta. Kuka haluaisi oikeasti olla ylipainoinen? 

Sen sijaan on outoa, että epänormaalia tilaa (ylipainoisuus) normalisoidaan. 

Vierailija
1257/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että terveyskeskustelussa huomattaisiin myös ero lievän ylipainon ja lihavuuden puolelle menevän ylipainon suhteen. Jos liikunnallisesti aktiivisella, terveellisesti ruokailevalla, kapeavyötäröisellä ihmisellä on pari kiloa ylimääräistä, ei kyseessä ole kuin korkeintaan esteettinen haitta ja tärkeää vain huolehtia, ettei pääse lihomaan enempää. Varsinainen laihdutus tuossa tapauksessa on terveysmielessä turhaa ja jopa haitallista.

Lihavuuden puolelle mentäessä todelliset terveysriskit tulevat eteen, jos eivät heti, niin jonain päivänä ehkä kuitenkin.

Vierailija
1258/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa laiskoista ei tee edes eväitä töihin. Kuka sellasta laiska Jaakkoa viitsii perässään vetää.

Kun olin palkkatuella niin siellä oli noita laiskoja ihmisiä, jotka meni lounasravintolaan syömään ja sitten ollaan ehkä tunti illalla kuntosalilla, ei lapsia, ei kotitöitä. Laiskaa sakkia. 🛌🛌🛌🛌🛌

Vierailija
1259/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin palkkatuella niin siellä oli noita laiskoja ihmisiä, jotka meni lounasravintolaan syömään ja sitten ollaan ehkä tunti illalla kuntosalilla, ei lapsia, ei kotitöitä. Laiskaa sakkia. 🛌🛌🛌🛌🛌

40-vuotias mies, joka on laiskotellut kaikki vuodet.

Vierailija
1260/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40-vuotias mies, joka on laiskotellut kaikki vuodet.

Deitti ilmoituksessakin voi lukea, että 50-vuotias eikä tiedä haluaako lapsia. Siis mitä, ei kai ketään vanhana pappana enää lapsia tee.

Siis mitä, ei ole lapsia 50-vuotiaana vielä.