Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Personal trainer joka ei ymmärrä kehopositiivisuudesta mitään. Kannattaakohan hänen valmennettavakseen mennä? Hän ilmeisesti valmentaa vain huippukuntoisia terveitä ihmisiä, helppoja valmentaa ja vielä helpompia rahastaa.
Tuo PT ymmärtää kyllä mistä on kyse ja sanookin sen suoraan. Ei ylipainoa, läskeyttä saa ruveta normalisoimaan pehmeällä termillä kehopositiivisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Personal trainer joka ei ymmärrä kehopositiivisuudesta mitään. Kannattaakohan hänen valmennettavakseen mennä? Hän ilmeisesti valmentaa vain huippukuntoisia terveitä ihmisiä, helppoja valmentaa ja vielä helpompia rahastaa.
En itse ainakaan valitsisi edes ilmaiseksi traineria, joka keskittyy taivasteluun ja mollaamiseen. Kertoisi vaikka miten voi auttaa ja tukea ihmisiä parempaan fyysiseen kuntoon.
Hänhän tekee tuota ammatikseen. Ota sinäkin kunnon raaka PT ja olet ihan toisessa kuosissa jo vuoden päästä (ellet sitten "kompensoi hiilihydraattivajetta" aina treenin jälkeen).....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ainakaan valitsisi edes ilmaiseksi traineria, joka keskittyy taivasteluun ja mollaamiseen. Kertoisi vaikka miten voi auttaa ja tukea ihmisiä parempaan fyysiseen kuntoon.
Hänhän tekee tuota ammatikseen. Ota sinäkin kunnon raaka PT ja olet ihan toisessa kuosissa jo vuoden päästä (ellet sitten "kompensoi hiilihydraattivajetta" aina treenin jälkeen).....
Olen itse itseni PT. Nimimerkillä yli 1000 liikuntapäivää viimeisen kolmen vuoden aikana. Asia ei kosketa minua, mutta helvetin tyhmä strategia naisella on kaupata palvelujaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ylipainoisia mammoja miten kiukuttaisu, tämä kehopositiivisuus on huono asia
Miten kehonegatiivisuus, eli kehonsa vihaaminen, eli itsensä vihaaminen, on hyvä asia?
Lihavat ovat juuri niitä eniten kehonegatiivisia, ja se on se juuri joka pitää ihmisen lihavana, koska heidän mielenterveytensä ei ole kunnossa.
Mitenkäs niiden ihmisten pitäisi suhtautua kehoonsa jotka ovat sairaita tai vaimmaisia? Jos on vaikka rintasyöpä, niin tekeekö hyvää vihata kehoaan? Pitääkö raajansa menettäneen ihmisen olla kehonegatiivinen; mitä se auttaa?
Myös suuri osa hoikista on kehonegatiivisia, eikö heidänkin olisi syytä olla kehopositiivisia ja nauttia siitä että eivät ole lihavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse itseni PT. Nimimerkillä yli 1000 liikuntapäivää viimeisen kolmen vuoden aikana. Asia ei kosketa minua, mutta helvetin tyhmä strategia naisella on kaupata palvelujaan.
Hyvinhän tuolla näyttää asiakkaita riittävän. Kohderyhmä ei toki ehkä ole 120 kg plus
Vierailija kirjoitti:
Niinpä,mun tuntemat ylipainoiset ostelee ja tilaa woltista,foodorasta kebabia,pizzaa yms rasvapskaa, einesruoilla elävät,tupakkaa kuluu ja alkoakin sitten itketään että rahat loppu. Yksi kaveri on varmaan suomen lihavin, on kaikenlaista sairautta,uniapneaa,astmaa,luukulumaa ja nyt diagnoosina uudempana diabetes.
Miten kehonegatiivisuus, eli kehonsa vihaaminen, eli itsensä vihaaminen, on hyvä asia?
Lihavat ovat juuri niitä eniten kehonegatiivisia, ja se on se juuri joka pitää ihmisen lihavana, koska heidän mielenterveytensä ei ole kunnossa.
Mitenkäs niiden ihmisten pitäisi suhtautua kehoonsa jotka ovat sairaita tai vaimmaisia? Jos on vaikka rintasyöpä, niin tekeekö hyvää vihata kehoaan? Pitääkö raajansa menettäneen ihmisen olla kehonegatiivinen; mitä se auttaa?
Myös suuri osa hoikista on kehonegatiivisia, eikö heidänkin olisi syytä olla kehopositiivisia ja nauttia siitä että eivät ole lihavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän tuolla näyttää asiakkaita riittävän. Kohderyhmä ei toki ehkä ole 120 kg plus
En edes hoikkana ostaisi palveluja ihmiseltä, jolla ei sivistyneitä käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo PT ymmärtää kyllä mistä on kyse ja sanookin sen suoraan. Ei ylipainoa, läskeyttä saa ruveta normalisoimaan pehmeällä termillä kehopositiivisuus.
Edelleenkään hän ei ymmärrä, kuten et sinäkään. Kehopositiivisuus ei ole ylipainon normalisoimista. Perehdy asiaan. Pt luulisi olevan asiantuntija, joka ennemmin käyttäisi taitonsa ihmisten valmentamiseen eikä pilkkaamiseen. Teki just omalle ammattikunnalleen ja työlleen hallaa julkisesti. Ylipainoisten kuvittelisi olevan hänen suurin asiakasryhmänsä, mutta ei tämän jälkeen. Hän haluaa valmentaa vain huippukuntoisia terveitä ihmisiä. Heiltä saa helposti rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuudessa on monia hienoja piirteitä kuten vammaisten, transihmisten ja muiden ei-tyypillisesti kauniiden kehojen tai niiden osien kauniiksi tekeminen. Mutta olen itsekin sitä mieltä, että sen varjolla sallitaan oma ylipaino eikä enää muisteta, mitä kaikkia terveysriskejä ylipaino aiheuttaa. Moni toki yhä ymmärtää, mutta on myös ihmisiä, jotka ovat hyvin syvällä kuplassa. Enkä nyt puhu lievästä ylipainosta, siinähän ei monen lääkärinkään mielestä ole vielä välttämättä terveyshaittoja.
Niin, pitäisikö ylipainoiset laittaa jonon hännille terveyskeskuksen jonossa, jos ei muu auta?!
Entä nämä laiskat paskat, jotka ei tee lapsia.
Kun menen työkokeiluun tai palkkatukitöihin niin kaikki tauot puhun lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään hän ei ymmärrä, kuten et sinäkään. Kehopositiivisuus ei ole ylipainon normalisoimista. Perehdy asiaan. Pt luulisi olevan asiantuntija, joka ennemmin käyttäisi taitonsa ihmisten valmentamiseen eikä pilkkaamiseen. Teki just omalle ammattikunnalleen ja työlleen hallaa julkisesti. Ylipainoisten kuvittelisi olevan hänen suurin asiakasryhmänsä, mutta ei tämän jälkeen. Hän haluaa valmentaa vain huippukuntoisia terveitä ihmisiä. Heiltä saa helposti rahat pois.
"TE ette YMMÄRRÄ; läskit on hyvä asia jne..."
OLET VAIN YLIPAINOINEN SI8KA!
Miksi et ota vastuuta ylipainostasi?
PS Ei noita läskejä tule pt:lle asiakkaaksi juurikaan, koska OVAT LAISKOJA LÄSKEJÄ, EIVÄT KÄY SALILLA JA LIIKUNTA EI KIINNOSTA!
Lapsia tekevät ahkerat ihmiset ja sitten on nämä itsekkäät laiskat jotka ei tee.
Töissä puhutaan tästä lähtien kaikki tauot lapsista ja haukutaan lapsettomat laiskoiksi.
Minä alan töissä neuvomaan kaikki lapsettomia, että pitää tehdä lapsia, ei saa olla itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Minä alan töissä neuvomaan kaikki lapsettomia, että pitää tehdä lapsia, ei saa olla itsekäs.
Moni ajattelee vain omaa vartaloaan eikä tee lapsia. Itsekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainolla on terveyshaittoja, mutta niin on stressillä ja ahdistuksellakin. Yleisin syy työkyvyttömyyteen on mielenterveyden ongelmat. Ihan oikeasti ihmiset, jokainen ylipainoisia haukkuva ja paheksuva aiheuttaa stressiä ja ahdistusta. Laihuuden ihanne aiheuttaa monille epäonnistumisen tunteita ja itseinhoa ja sitä rataa. Kehopositiivisuus on ehdottomasti tarpeen, jotta ihmiset voivat olla mahdollisimman terveitä. Ylipainon paheksumisella on saatu aikaan vain ahdistuneita ihmsiiä, jotka eivät kehtaa mennä urheiluharrastuksiin tai paljon mihinkään, kun häpeävät itseään. Annetaan nyt kehopositiivisuudelle mahdollisuus tuottaa vähän parempia seurauksia.
Ei aina voi vaan selitellä. Metsissä on tilaa kuntoilla. Kotona voi kuntoilla. Miksi ei kuntoilla ei ole häpeä, vaan joku muu.
Monille ongelma on se, että tunteita tukahdutetaan syömällä. Väitän, että suurimmalla osalla lihomisen syy ei ole laiskuus vaan ongelma on psyykkinen. Joku reagoi syömällä, joku alkoholilla, joku liialla työnteolla. Jos sitä varsinaista syytä ylensyömiseen ei selvitetä, elämä on ikuista jojoilua painon kanssa. Laihtua voi, jos välillä löytää muuten vaan tarpeeksi motivaatiota, mutta kun taustasyy taas aktivoituu, alkaa lihominen uudestaan. Ylipainoinen ihminen keksii syitä syömiselleen ja liikkumattomuudelleen, koska ei halua käsitellä niitä asioita mitä oman elämän haltuunottaminen toisi esille. Kaikki ei siis tosiaan ole laiskuutta. Tiedonpuutteesta ei taas ole yksikään laihtuminen kiinni.
Lopputulos on silti sama, oli syy lihomiselle mikä tahansa. Itse on otettava vastuu omasta hyvinvoinnista ja omasta elämästä ylipäänsä.
Kehopositiivisuuden käsitän itse niin, että ollaan armollisia omalle keholle ja sen epätäydellisyydelle, mutta pyritään silti kohtelemaan kehoa hyvin ja elämään terveemmin. Kuin myös niin, ettei ilkeästi arvostella toisten kehoja.
N55, 45 kiloa kevyempänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen läski enkä jaksa laihduttaa. Silti en ole millään lailla kehopositiivinen
Ymmärrän että ylipaino on haitallista terveydelle.Juuri näin. Tälläistä rehellisyyttä tahdon nähdä. Kaikki saa olla just sen kokoisia kun huvittaa ja kaikki on yhtä arvokkaita ihmisinä (pakko sanoa toi koska monet läskiaktivistit heti vetää esille ton "ai enkö mä oo vai arvokas ihmisenä?!?! miten se muka liittyy asiaan, huoh), mutta kunhan ootte rehellisiä siitä mikä on terveellistä ja mikä ei. Ylipaino ja liika läski kehossa on epäterveellistä, eikä normaalia, turha väittää että jotkut on vaan luonnostaan ylipainoisia vaikka ei söisi paljon mitään 🙄 Ei kukaan suostuisi enää kuuntelemaan sitäkään että tupakan polttajat väittäisi että ei tupakka aiheuta syöpää, vaan tupakointi on itseasiassa terveellistä jne.
"miten se muka liittyy asiaan" Siten että kehopositiivisuus on kehonsa, eli itsensä ja muiden ihmisten kehojen arvostamista, vikoineen kaikkineen, mutta se ei tarkoita missään nimessä sitä, että ajattelisi että joku vika, sairaus tai liika lihavuus tai laihuus olisi hyvä ja mahtava juttu, että lopettaa lääkkeiden käyttämisen tai jättää menemättä leikkaukseen, kun se sairas keho on ok.
Mitenkäs niiden ihmisten pitäisi suhtautua kehoonsa jotka ovat sairaita tai vammaisia? Jos on vaikka rintasyöpä, niin tekeekö hyvää vihata kehoaan? Pitääkö raajansa menettäneen ihmisen olla kehonegatiivinen; mitä se auttaa?