Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"

Vierailija
13.06.2023 |

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen

Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!

Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.

Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.

En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5996687

Kommentit (2017)

Vierailija
1181/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta loukkaantujille ylipaino on väärin ja laihduttaminen on myös väärin koska ylipainoinen tekee sen loukkantujan mielestä aina väärällä tavalla :D :D :D ylipainoinen ei voi voittaa.

Etköhän nyt liioittele aika reilusti?  Jos ylipainoinen oikeasti laihduttaa, hän ei ole enää ... tadaa ... ylipainoinen. 

Sen ei luulisi olevan kenellekään ongelma. En ole kuullut kenenkään haukkuvan toista tyyliin "olet kumminkin entinen läski"?!?

Juuri tätä palstan lskivihaaja ei ymmärrä. Eikä sitä että entinen hoikka voi olla nykyinen lihava. Lskivihaaja hellii mielessään ajatusta että kuinka lski heti syntymästään on ruoan mättäjä, liikunnan vieroksuja, häntä itseään typerämpi ihminen. Lskivihaaja seuraa intopiukeana kaiken vapaa-aikansa lskivihaketjuja ylilaudalla ja katsoo lihavuustositv:tä ja selaa bopo-instaa. Näihin hän perustaa ajatuksensa niistä jotka ovat yli BMi 25.

Jokainen vähänkin ylipainoinen on hänen mielestään samanlainen kuin tositv:n 600 kiloinen amerikkalainen markettimopoilija ja ruokavalio on samanlainen. Hän ei ymmärrä että ihmisillä voi paino vaihdella elämän aikana, esim. raskaus, sairaudet.

Minä kävinkin jo ilkkumassa toisessa ketjussa lskivihaajalle että olen laihtunut 15 kg! Ihan sillä että sain tyroksiinin! Hän väitti aikaisemmin että en osaa laskea kaloreita(mikä siinä nyt olisi vaikeaa) ja että valehtelen liikkuvani paljon.

Lskivihaajalle olisi suunnaton menetys jos kaikki ylipainoiset laihtuisivat, keneen verrattuna hän sitten kohottaisi itseään?

Vierailija
1182/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta loukkaantujille ylipaino on väärin ja laihduttaminen on myös väärin koska ylipainoinen tekee sen loukkantujan mielestä aina väärällä tavalla :D :D :D ylipainoinen ei voi voittaa.

Etköhän nyt liioittele aika reilusti?  Jos ylipainoinen oikeasti laihduttaa, hän ei ole enää ... tadaa ... ylipainoinen. 

Sen ei luulisi olevan kenellekään ongelma. En ole kuullut kenenkään haukkuvan toista tyyliin "olet kumminkin entinen läski"?!?

Juuri tätä palstan lskivihaaja ei ymmärrä. Eikä sitä että entinen hoikka voi olla nykyinen lihava. Lskivihaaja hellii mielessään ajatusta että kuinka lski heti syntymästään on ruoan mättäjä, liikunnan vieroksuja, häntä itseään typerämpi ihminen. Lskivihaaja seuraa intopiukeana kaiken vapaa-aikansa lskivihaketjuja ylilaudalla ja katsoo lihavuustositv:tä ja selaa bopo-instaa. Näihin hän perustaa ajatuksensa niistä jotka ovat yli BMi 25.

Jokainen vähänkin ylipainoinen on hänen mielestään samanlainen kuin tositv:n 600 kiloinen amerikkalainen markettimopoilija ja ruokavalio on samanlainen. Hän ei ymmärrä että ihmisillä voi paino vaihdella elämän aikana, esim. raskaus, sairaudet.

Minä kävinkin jo ilkkumassa toisessa ketjussa lskivihaajalle että olen laihtunut 15 kg! Ihan sillä että sain tyroksiinin! Hän väitti aikaisemmin että en osaa laskea kaloreita(mikä siinä nyt olisi vaikeaa) ja että valehtelen liikkuvani paljon.

Lskivihaajalle olisi suunnaton menetys jos kaikki ylipainoiset laihtuisivat, keneen verrattuna hän sitten kohottaisi itseään?

Tämän ketjun alkuperäinen aihe oli se, yritetäänkö kehopositiivisuuden kautta tehdä ylipainosta uusi normi, ei se, vihaako joku ylipainoisia vai ei. Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on rahaa tai se on komea niin se pettää helpommin.

Mieti, että on salainen naimisasunto jonne muut miehet hakee sulle naisia baarista, että et jää vaimolle kiinni. Tuo oli uusi juttu minkä luin vuoden sisällä. No, olisi se pitänyt arvata

Mun oma mies on tyhjätasku kyllä.

tyhjätaskukin voi pettää etkä osaa epäillä mitään. vissiin miehesi on rumakin :/ oon pahoillani. luultavasti lyhytkin koska haukut lyhyitä miehiä.

Vierailija
1184/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jojo painaja,uuden työn myötä olen laihtunut puolessa vuodessa 8 kg ja rahaa kun ei ole syödä monipuolisesti ja terveellisesti niin hoikempi vyötärö ainakin,kaikki paino tuntuu menevän vatsaan:( matalapalkka alan töissä varmana laihtuu koska kaikki palkka menee elämiseen ja sen kuluihin.

Aika paksua. Ruoka kun on sitä halvempaa mitä epäterveellisempää se on. 

Vierailija
1185/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi puuttua myös painon syyn aiheuttajiin eli muihin ihmisiin jotka ilkeilee toisille ihmisille ja aiheuttaa masennusta.

Tehdään paljastuskirja johon tulee ihmisen nimi ja kaikki ilkeydet jota hän on sanonut.

hyvä idea, mutta yksi kirja tuskin riittää. kirjaan olisi hyvä myös liittää ilkeilijän valokuva.

mulla alotti painon kommentoinnin isä  lapsena kun tulin murrosikään ja aloin saada muotoja. sitä ennen oli kommentoinut lähinnä äidin painoa ja muotoja sekä muiden naisten. pidin itseäni siis lihavana jo 11-vuotiaana vaikka kuvista näen etten sellainen ollut. tästä seurasi erilaisia syömishäiriöitä ja lopulta muita mt-ongelmia ja loppumaton itseinho ja oman vartalon vihaaminen. kiitos vaan isä. olen päättänyt että teen kaikkeni kasvattaakseni lapseni kehopositiivisesti, siis sanan oikeassa merkityksessä.

Vierailija
1186/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi puuttua myös painon syyn aiheuttajiin eli muihin ihmisiin jotka ilkeilee toisille ihmisille ja aiheuttaa masennusta.

Tehdään paljastuskirja johon tulee ihmisen nimi ja kaikki ilkeydet jota hän on sanonut.

Aloitetaan mun anopista:

- yli 30-vuotias on vanha ja ruma eikä voi pitää enää bikineitä eikä minihametta

-raskausarvet on rumia

- äidinmaidossa ei ole ravinto-aineita

- pitkä tukka naisella on ruma

- isovanhemmat antaa salaa vauvalle suklaata, kun äidit on tiukkiksia

No, en mäkään kyllä laittaisi bikineitä rannalle, jos on vatsassa tai reisissä raskausarpia, rumia ne on. Yököttää ihmisiä.

Osalla hoikistakin on raskauden jäljiltä sellainen ruttuvatsa, että on paikko laittaa uimapuku ja binikit saa unohtaa loppuelämäksi.

mikä pakko sun on haukkua toisen ulkonäköä? vieläpä kehopositiivisuusketjussa?

Vierailija
1187/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan mun anopista:

- yli 30-vuotias on vanha ja ruma eikä voi pitää enää bikineitä eikä minihametta

-raskausarvet on rumia

No, en mäkään kyllä laittaisi bikineitä rannalle, jos on vatsassa tai reisissä raskausarpia, rumia ne on. Yököttää ihmisiä.

Osalla hoikistakin on raskauden jäljiltä sellainen ruttuvatsa, että on paikko laittaa uimapuku ja binikit saa unohtaa loppuelämäksi.

Tytär sanoi, että ei halua lapsia, koska ihmiset joilla on raskausarpia on kuulemma rumia. Tytär on nähnyt noita raskausarpi ihmisiä uimahalleissa ja rannoilla.

Hienon tyttären olet kasvattanut.

En ole sanonut raskausarvista mitään. Anoppi sanoi kyllä, että raskausarvet on rumia eikä voi käyttää bikineitä. Anoppi sanoo aina kaikki lasten kuullen, hän on suuriin ikäluokkiin kuuluva ihminen.

Anoppi on ehkä nuo asiat möläyttänyt tyttärellesi, mutta et voi paeta itse vastuutasi. Sun olisi pitänyt sanoa tyttärellesi heti, että kaikki kehot ovat kauniita ja normaaleja ja että raskausarvet ovat yleisiä eikä niitä tarvitse hävetä mitenkään. Raskaus - eli venymäarpia tulee myös, jos esimerkiksi kasvaa nopeasti murrosiässä tai jos vaikka lihoo. Tyttäresi olisi hyvä tietää, että hän on yhtä arvokas ihminen, vaikka hänellä olisi raskausarpia.

Vierailija
1188/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen on naurettavan helppoa.

Jos sen sijaan haluaa pitää lihakset entisellään muuttuu homma monta kertaluokkaa vaikeammaksi, ellei mahdottomaksi.

On huomattu ettei lihakset kasva. Pitäisi syödä enemmän.

Vierailija
1189/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomiksi opiskelemaan haki vuosi sitten 59952 ja pääsi vain 4781

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008862714.html

Tradenomit on työttöminä ja palkattomissa työkokeiluissa ja kaupunki siirtää siivoojia sihteereiksi, kun heillä on terveysvaivaa.

Pitäisikö tästä tehdä uutinen ulkomaille ja sanoa, että Suomi on päätösten teossa Italia 2.

Lukekaa tradenomiksi niin voitte päästä työmarkkinatuella työkokeiluun kaupungin yksikköön toimistotöihin esim. sairaalat, vesilaitos, sähkölaitos, sivistyskeskus, museo, taidemuseo, kansalaisopisto, seurakunnan toimisto, hautausmaan toimisto jne.

Saatte työmarkkinatuen 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä. Itse sain mielenkiintoisen työtehtävän, pääsin silppuamaan yhden kaupungin yksikön palkkapaperit ja näin mitä tuossa kaupungin yksikössä työntekijät saa palkkaa.

Että mikä on palkkasalaisuus 😂

Uskon, että tradenomeja palkataan nykyään. Ihmisiä palkataan töihin jatkuvasti, vaikka kaikille ei töitä riitäkään. Pitää osata myydä itsensä töihin.

Se että tämä palstan oma Tradenomi ei töihin pääse tai töissä pysy, johtuu hänen omasta kusipäisyydestään. En minäkään palkkaisi kyräilevää ihmistä, joka haukkuu toisia äänekkäästi. Ei sellaista kollegaa haluta.

Vierailija
1190/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan mun anopista:

-raskausarvet on rumia

Tytär sanoi, että ei halua lapsia, koska ihmiset joilla on raskausarpia on kuulemma rumia. Tytär on nähnyt noita raskausarpi ihmisiä uimahalleissa ja rannoilla.

Hienon tyttären olet kasvattanut.

En ole sanonut raskausarvista mitään. Anoppi sanoi kyllä, että raskausarvet on rumia eikä voi käyttää bikineitä. Anoppi sanoo aina kaikki lasten kuullen, hän on suuriin ikäluokkiin kuuluva ihminen.

Anoppi on ehkä nuo asiat möläyttänyt tyttärellesi, mutta et voi paeta itse vastuutasi. Sun olisi pitänyt sanoa tyttärellesi heti, että kaikki kehot ovat kauniita ja normaaleja ja että raskausarvet ovat yleisiä eikä niitä tarvitse hävetä mitenkään. Raskaus - eli venymäarpia tulee myös, jos esimerkiksi kasvaa nopeasti murrosiässä tai jos vaikka lihoo. Tyttäresi olisi hyvä tietää, että hän on yhtä arvokas ihminen, vaikka hänellä olisi raskausarpia.

Miksi tuota valhetta hoetaan että kaikki kehot on kauniita? Jostakin ihmisestä toinen on kaunis ja toinen ruma. Realismia siihen kasvatukseen ettei mt-häiriöt yllätä kun on vanhempi.

Vierailija
1191/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

useimmiten työkokeilussa oleva henkilö saa sen työmarkkinatuen lisäksi asumistukea...

Hauki on kala. Kalat uivat vedessä. Muita kaloja ovat muun muassa lohi, särki, lahna, kuha, silli, silakka, kiiski, made,  muikku, ruutana ja taimen.

Suomen vesissä on vuoteen 2010 mennessä tavattu 103 kalalajia, kun lasketaan mukaan sekä satunnaisvieraat että istutetut kalat. Jos näitä ei lasketa, niin sisävesien kalalajeja on 29, merikaloja 22 ja kahdeksan lajia, jotka pystyvät elämään molemmissa

Vierailija
1192/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

useimmiten työkokeilussa oleva henkilö saa sen työmarkkinatuen lisäksi asumistukea...

Ei saa, jos on 2 lasta ja puolisi tienaa 2400 brutto.

Kalalajien monimuotoisuus on erittäin suuri. Lajien ominaisuudet vaihtelevat esimerkiksi ulkomuodon, elinympäristön, ravinnon ja myrkyllisyyden mukaan. Eri alueilla ja eri ravintoja käyttävät kalat ovat kaikki erikoistuneet erilaisiin asioihin. Osa kaloista, esimerkiksi hait, on saalistukseen kehittyneitä lihansyöjiä, kun taas useat lajit käyttävät ravintonaan joko kasvisravintoa tai eläinplanktonia.

Vierailija
1193/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, jos on 2 lasta ja puolisi tienaa 2400 brutto.

Itse asiassa meni tarhamaksua 60 euroa toisesta lapsesta ja toisesta iltismaksu 80 euroa. Pankissa on tilitiedot 20 vuodelta, siellä ne on tallennettu. Kulukorvausta ei saa, jos lapsi sairastuu tai itse sairastuu niin olin ripulitaudissa töissä tarhamaksujen takia. Noro viruksesta olin myös vain yhden päivän pois ja 2 vakituista sairastui siihen.

Kalojen sairaudet voivat olla bakteerien, virusten, loisten tai sieni-infektion aiheuttamia. Usein sairaudenaiheuttaja piilee kalan elimistössä tai ympäristössä, mutta tauti puhkeaa vasta kun kala on huonossa kunnossa stressin, huonojen olojen, aliravitsemuksen tai onnettomuuden seurauksena.

Vierailija
1194/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti kun osa vakituisista kirjoitti, että he on sitten kipeänä töissä jos sairasloma palkkaa heikennetää. No, työttömät on olleet jo 20 vuotta kipeänä töissä, koska kulukorvausta ei saa, jos sairastuu. Ei saa vain sanoa työnantajalle, että on kipeä. Buranaa nassuun vaan.

Ulcerative Dermal Necrosis (UDN), epävirallisesti suomeksi suunnilleen haavainen ihokuolio, on lohikaloja tappava epideeminen sairaus. Sen syntymekanismia ei tunneta, mutta se ilmeisesti heikentää kalojen vastustuskykyä. Tämän jälkeen kalapopulaatioihin ilmestyy iholle hometta ja sairaus muuttuu vesihometaudiksi. Samanlaisen taudinkuvan voi kala kyllä saada muullakin tavoin, esimerkiksi mekaanisen vahingoittumisen yhteydessä. Sairaus esiintyy epidemioittain, esimerkiksi Skotlannissa tautia on ollut 1960-luvulta lähtien. Tautia on epäilty oirekuvan perusteella myös Tornionjoella kutevissa Itämeren lohissa vuosina 2014–2015. Tutkija Henrik Kettusen mukaan sairaus ei kuitenkaan uhkaa makean veden tai laimean murtoveden lohia. Mahdollisena syynä sairaudelle on tarjottu muutoksia meren ravintoketjuissa

Vierailija
1195/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua huvitti kun osa vakituisista kirjoitti, että he on sitten kipeänä töissä jos sairasloma palkkaa heikennetää. No, työttömät on olleet jo 20 vuotta kipeänä töissä, koska kulukorvausta ei saa, jos sairastuu. Ei saa vain sanoa työnantajalle, että on kipeä. Buranaa nassuun vaan.

Sairaalassa, kun olin vessassa niin yksi hoitaja taisi kuulla, että mulla on ripuli, kun se jonotti oven takana vessaan.

Seuraavana päivänä kuulin, kun osastonhoitaja sanoi, että joku soitti, että on vatsataudin takia poissa, joku vakituinen joka saa sairaslomapalkan.

Yleisesti taimen ja lohi erotetaan toisistaan sillä, että taimenella on pilkkuja koko kyljellä ja lohen pilkutus sijoittuu kylkiviivan yläpuolelle. Toinen yleinen ero on, että taimenen pyrstön pää on yleensä suora, ja lohella pyrstössä on lovi. Kumpikaan näistä menetelmistä ei ole täysin varma, ja on aiheuttanut ongelmia jopa tutkijoille. Suomunäytteellä asiasta saadaan kuitenkin täysi varmuus. Taimen on yleensä pituudeltaan 35–70 cm. Taimen on myös lohta pienempi. Taimenen lihan väri on yleensä oranssinpunainen, mutta väri voi vaihdella taimenen ravinnon sekä elin- ja kasvuympäristön mukaan valkoisesta tummanpunaiseen.

Vierailija
1196/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa olla semmoinen kun on. Mutta hyvin lihavat nuoret on kyllä vanhemmalla iällä vaikeuksissa. Silloin nimittäin lihoo jonkin verrankin lisää, kun elämäntyyli on verkkaisempi. Olen 60 v. 160 cm ja painan 70 kg, vaikka kuinka terveellisesti söisin. Se ei lähde enää pois. Lisäksi on kilpirauhasen vajaatoiminta eli aineenvaihdunta käy hitaalla. Nuorena olin hyvin houkka, kuten lähes kaikki silloin. Nuoren olisi hyvä olla hoikka.

Vanhemmilla ihmisillä suositeltu normaalipaino onkin korkeampi kuin nuorten. Oot siis nyt suositellulla painoalueella.

Vierailija
1197/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, tämä nevöhööd Saara sitten näköjään menee klikkihu... siis klikkiotsikoiden mukaan eikä ole vaivautunut katsomaan, mitä sana "kehopositiivisuus" oikeasti tarkoittaa.

No, siinä ei ole mitään uutta. Täälläkin kaikki rääkäisevät silmät kierossa, että "miiiiiiksi yLiPaiNoA iHaNnOiDaAn!111!!!" ilman, että ottavat asioista selvää. 

Saara (ja muut unohdettavat tusinapersonaltrainerit) haukkuvat, karavaani kulkee ja maailma menee eteenpäin.

Vierailija
1198/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainolla on terveyshaittoja, mutta niin on stressillä ja ahdistuksellakin. Yleisin syy työkyvyttömyyteen on mielenterveyden ongelmat. Ihan oikeasti ihmiset, jokainen ylipainoisia haukkuva ja paheksuva aiheuttaa stressiä ja ahdistusta. Laihuuden ihanne aiheuttaa monille epäonnistumisen tunteita ja itseinhoa ja sitä rataa. Kehopositiivisuus on ehdottomasti tarpeen, jotta ihmiset voivat olla mahdollisimman terveitä. Ylipainon paheksumisella on saatu aikaan vain ahdistuneita ihmsiiä, jotka eivät kehtaa mennä urheiluharrastuksiin tai paljon mihinkään, kun häpeävät itseään. Annetaan nyt kehopositiivisuudelle mahdollisuus tuottaa vähän parempia seurauksia.

Vierailija
1199/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, tämä nevöhööd Saara sitten näköjään menee klikkihu... siis klikkiotsikoiden mukaan eikä ole vaivautunut katsomaan, mitä sana "kehopositiivisuus" oikeasti tarkoittaa.

No, siinä ei ole mitään uutta. Täälläkin kaikki rääkäisevät silmät kierossa, että "miiiiiiksi yLiPaiNoA iHaNnOiDaAn!111!!!" ilman, että ottavat asioista selvää. 

Saara (ja muut unohdettavat tusinapersonaltrainerit) haukkuvat, karavaani kulkee ja maailma menee eteenpäin.

Ei kai kukaan ole puhunut ihannoinnista, vaan normalisoinnista.

Ei se ole normaalia, että 160 senttinen suomalaisnainen tai 170 senttinen mies painaa yli 100 kg 

Vierailija
1200/2017 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, karavaani kulkee hitaasti ja puuskutus kuuluu ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan