Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan olisin laiha, jos rakastaisin vartaloani sellaisena kuin se on. Oon aina vihannut kehoani kun kaikki haukkunut läskiksi silloinkin kun olin oikeasti laiha (valokuvia katsellessa 15v myöhemmin vasta tajusin) ja aloin syömään suruun ja nyt oon ylipainoinen. Nyt vihaan vartaloani entistä enempi ja olen oikeastaan luovuttanut. Ei ollut kehorauhaa eikä kehopositiivisuutta silloin...
Kehorauhaa/kehopositiivisuutta ei voi edellyttää kanssaihmisiltä. Mutta itseään kohtaan sitä pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden syyhyn, suolistohormoneihin, on nyt keksitty lääke.
Se vie sen hyvän ruokahalun ja tekee normaalin kylläisyyden tunteen.Mies (kakkostyypin diabeetikko) sai jotain sellaista ja ensin putosi paino muutaman kilon, mutta nyt on ilmeisesti taas nousussa. Ruokahalun menetyksen seurauksena ns. kunnon ruoan syöminen väheni reippaasti, sen sijaan aamiaisella menee edelleen neljä palaa leipää, päällä juustoa ja leikkeleitä (= suolaa ja kovia rasvoja) ja maustettu viili tai jugurtti (= sokeria). Sitten ei mitään muuta kuin karkkeja (napostelee niitä pitkin päivää), illalla salaattia ja pieni annos ruokaa, sen jälkeen sänkyyn mättämään suklaata ja pastilleja.
Ihmettelee välillä, mikä on, kun tuntuu ettei nykyisin jaksa mitään. Totesin, että kannattaisi varmaan syödä ne kalorit oikeana ruokana eikä sokerina, ja vastaus oli, että omasta mielestään hän syö ihan terveellisesti. Joten mitäpä tuota voi aikuiselle miehelle enempää yrittää sanoa.
Youtubessa on jaksoja "secret eaters", missä näkee kuinka lihavat ihmiset huijaavat itseään ja muita. Väittävät syövänsä terveellisesti, mutta eivät niin tee. Mielenkiintoista miten sokeaksi ihmiset voivatkaan tulla itselleen ja omille tavoilleen.
Hallelujaa, meillä on täällä lskitositv-fanaatikko jolle nämä ohjelmat ovat raamattu! Hän ammentaa elämänvoimansa näistä ohjelmista ja hän tulee meille julistamaan sanomaansa säännöllisesti!
Harmittaako sinua tuo sarja? Järkyttikö se sinua jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaissa ihmiset on historiallisen lihavia ja muualla ihmiset kuolee nälkään.
Ihan ei resurssit jakaannu tasan.
Samat ihmisarvot ja- oikeudet kaikille? Viimein? Kehittyykö ihmiskunta ikinä reiluksi?
Niin että länsi tekee työt, ja muut korjaa hedelmät , vai? Menepä naapurille ehdottaa moista. Tasa- arvoa ja oikeudenmukaisuutta ei ole, jokaisen on itse kannettava vastuu.
No kenen resursseja hyväksikäyttämällä on länsimaiden rikkaus rakennettu?
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.
Yksin kantaa juu, mutta puolisolle ja lapsille voi olla raskasta katsella vierestä kun terveys lopulta pettää . Lihavuus on yhtälailla itsekästä kuin narkomania , alkoholismi tai peliriippuvuus , aina se koskettaa myös läheisiä .
Lentoliput painon mukaan. Minulle ihan sama, kunhan läskit pysyy omalla puolella istuinta, tai sitten ostaa kummankin paikan.
Mun mielestä kehopositiivisuus on ihan kiva juttu. Ei oo mun ongelma jos jengi tulkitsee sen väärin
Vierailija kirjoitti:
Läskit naiset ovat oksettavia ja likaisia. Ei jatkoon. M28
Voi hitsi, olin just tulossa ovellesi jonottamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keto diettiä on paljon hehkutettu, mutta uusimpien tutkimusten mukaan se ei kovin hyvin sovellu naisille.
Nuorten naisten korkeat estrogeenitasot toimivat kuin insuliini, eli varastoivat rasvaa. Kun syöt paljon rasvaa, estrogeenin ansiosta tuo rasva kertyy kehoosi ja voi aiheuttaa lihavuutta ja diabetestä.Vanhemmilla naisilla, joiden estrogeenitasot ovat jo hiipuneet, nousee dominoivaksi hormoniksi kortisoli. Kortisoli aiheuttaa sen, että se hajoittaa lihasten proteiineja ja kollageenia ja aiheuttaa tyypillisen "kortisoli vartalon" eli vyötärö katoaa, tulee iso mahanröllykkä ja selkäläskit. reidet kapenee ja pyöreästä pepusta tulee kaksi lättänää roikkuvaa pussukkaa.
Ikävä kyllä, ketoosi nostaa naisten kortisoliarvoja. Myös rankka pitkäkestoinen liikunta.
Jos vanhempi nainen haluaa olla vhh-dietillä, hänen ei kannata päästää sitä ketoosiin asti. Liikunta olisi hyvä olla rentouduttava, pitkäkestoinen kävelyretki ulkona luonnossa. Lihashuoltona painoharjoittelu niin, että pitää liikkeiden välissä taukoja.Miehille karppaus ja ketoosi on tutkimusten mukaan paras vaihtoehto! Miehet laihtuvat nopeiten ja juurikin vatsasta. Ketoosi nostaa tutkimuksien mukaan miesten testosteroniarvoja jopa tuplaten. Ketoosia onkin aikoinaan käytetty andropaussin ja impotenssin hoidossa.
Osaatko muuten sanoa, mikä olisi naisille sopivin ruokavalio?
Itse yritin neljä vuotta ihan perinteisellä menetelmällä eli syödä vähemmän herkkuja. Ei onnistunut, aina oli illalla nälkä enkä yksinkertaisesti kestänyt sitä kuin joitain päiviä kerrallaan. Viikko sitten kyllästyin ja jätin sokerit, viljat ja hedelmät pois ruokavaliosta. Mutta ilmeisesti karppaus onkin siis huono valinta, koska olen nainen? Kannattaisiko minun ottaa leivät mukaan ruokavaliooni, vai hedelmät? Vai molemmat?
Nyt onkin hyvä hetki kysyä tätä, sillä tänään on kauppapäivä. :)
Täysjyvä mukaan ja vähäsokeriset marjat
Syökää kotimaista mansikkaa niin paljon kuin mielenne tekee. Minä en pakasta mansikoita, syön ne.
Viime vuonnakin meni 5 kg parissa kuukaudessa ihan omaan suuhun. Hyvä nesteenpoistaja myös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Juttu oli maksumuurin takana. Sinänsä ihmetyttää, että miten sitten ovat lihavia, jos on sitä itsekuria.
Itse olen vaihdevuosien jälkeen joutunut kehittämään itsekuria ja kieltäytymisen aitoa, etten alkaisi määrättömästi lihoa. Siihen motivoi ennen kaikkea se, että en pidä siitä, kun liikkuminen muuttuu kömpelöksi, jos maha kasvaa liikaa.
Itsekuri ei ole kivaa, mutta välttämätöntä välillä. :)
Koko juttu oli sitä samaa pään silittelyä ja yliymmärrystä, jonka turvin voi taas pullukka painua fleecen alle suklaalevyn kanssa ajatellen, että lääkärikin sanoi etten oo laiska ja lihava.
Tuo tutkija puhuu ihan mitä sattuu, otsikko irrotettu tästä:
LIHAVUUDESSA ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.
Eihä toi lause käy järkeen mitenkään järkeen
Nimim. 15kg ylipainoinen ja kärsin jokaisesta jääneestä raskauskilostaMiksi se nälkä ei taltu, vaikka maha on täynnä?
Tuo onkin tuhannen taalan kysymys. Tai oikeammin miljoonien taalojen, koska ruokahalua rajoittavalle lääkkeelle on valtavasti kysyntää. Kylläisyyteen vaikuttavat myös muut tekijät kuin vain mahalaukun "täyttöaste". Hormonit kulkevat ohutsuolesta aivoihin kertomaan, onko saatu riittävästi ravintoa vai pitääkö vielä syödä lisää. Joillain ihmisillä tuo on puutteellista tai on jokin muu häiriö, joten nälkä ei lähde, vaikka mahalaukku olisi jo täynnä.
Voisi kysyä itseltään, miksi syön vaikka vatsa on jo täynnä.
Sinun kannattaa tehdä niin että lopetat syömisen kun vatsa on 80 % täynnä, sitten odotat 20 min ja jos vielä on nälkä niin sitten vastta santsaat tai sitten vaan odotat kiltisti seuraavaa ateriaa. Jos on kova heikotus niin yksi puraisu esim. ruisleipää ja tomaatti helpottaa.
yksi puraisu? Ei mittää syömishäiriötä ol?
Vierailija kirjoitti:
Läskit naiset ovat oksettavia ja likaisia. Ei jatkoon. M28
Tyhmät ja sieluttomat miehet on alinta yhteiskunnan paskaa. Sinä et mene jatkoon millään rasvaprosentilla kenellekään :D
Kylläpä alkoi etomaan, kun ajattelenkin, että kaltaisesi ihminen on olemassa 🤮
Asuntovelallisille tulossa kamala yllätys
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a28941b-7d6f-4a77-a76e-5222ef687ee9
Vierailija kirjoitti:
Asuntovelallisille tulossa kamala yllätys
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a28941b-7d6f-4a77-a76e-5222ef687ee9
Hyvää terveellistä ruokailua
Mietin vaan, että ylipaino kasvoi länsimaiseksi ongelmaksi jo paljon ennen kehopositiivisuutta. Dieettikulttuuri ja lihavuuden stigmatisointi ovat osaltaan vain pahentaneet lihavuusongelmaa. Luuleeko täällä joku oikeasti, että kapeaan muottiin ahtaminen ja se, että omaan kehoon suhtaudutaan kielteisesti ja muutoshakuisesti on oikeasti avain hyvinvointiin ja terveyteen. Mikään tutkimusnäyttö ei tue tätä.
Pinnallinen pt, jonka asiantuntemus terveydestä on kapea-alainen ja ulkonäkökeskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käys lukemassa Hesarin uusin juttu lihavuuslääkäri Kirsi Pietiläisen haastattelu ylipainoisten itsekurista. Saat vähän laajennettua tajuntaasi lihavuudesta ja mien lihavilla on usein huomattavasti tiukempi itsekuri kuin ns tervettä elämää elävillä.
Mustavalkoisuus on aina huono asia, eikä se vie mitään asiaa eteenpäin ja auttaisi ihmisiä selviämään
Juttu oli maksumuurin takana. Sinänsä ihmetyttää, että miten sitten ovat lihavia, jos on sitä itsekuria.
Itse olen vaihdevuosien jälkeen joutunut kehittämään itsekuria ja kieltäytymisen aitoa, etten alkaisi määrättömästi lihoa. Siihen motivoi ennen kaikkea se, että en pidä siitä, kun liikkuminen muuttuu kömpelöksi, jos maha kasvaa liikaa.
Itsekuri ei ole kivaa, mutta välttämätöntä välillä. :)
Koko juttu oli sitä samaa pään silittelyä ja yliymmärrystä, jonka turvin voi taas pullukka painua fleecen alle suklaalevyn kanssa ajatellen, että lääkärikin sanoi etten oo laiska ja lihava.
Tuo tutkija puhuu ihan mitä sattuu, otsikko irrotettu tästä:
LIHAVUUDESSA ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.
Eihä toi lause käy järkeen mitenkään järkeen
Nimim. 15kg ylipainoinen ja kärsin jokaisesta jääneestä raskauskilostaMiksi se nälkä ei taltu, vaikka maha on täynnä?
Tuo onkin tuhannen taalan kysymys. Tai oikeammin miljoonien taalojen, koska ruokahalua rajoittavalle lääkkeelle on valtavasti kysyntää. Kylläisyyteen vaikuttavat myös muut tekijät kuin vain mahalaukun "täyttöaste". Hormonit kulkevat ohutsuolesta aivoihin kertomaan, onko saatu riittävästi ravintoa vai pitääkö vielä syödä lisää. Joillain ihmisillä tuo on puutteellista tai on jokin muu häiriö, joten nälkä ei lähde, vaikka mahalaukku olisi jo täynnä.
Voisi kysyä itseltään, miksi syön vaikka vatsa on jo täynnä.
Ehkä voisi myös silmämääräisesti arvioida, että jos syön tuon täyden lautasellisen ruokaa, olen saanut riittävän määrän ravintoa, ja sitten vain elää sen nälän tunteen kanssa. Get over it. Ehkä se hormoniviestintä ajan oloon korjaantuisi.
Lähteekö se näläntunne sitten jos syö itsensä ähkyyn? Ja eikö tämä ole kierre, kun vatsalaukku venyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden syyhyn, suolistohormoneihin, on nyt keksitty lääke.
Se vie sen hyvän ruokahalun ja tekee normaalin kylläisyyden tunteen.Mies (kakkostyypin diabeetikko) sai jotain sellaista ja ensin putosi paino muutaman kilon, mutta nyt on ilmeisesti taas nousussa. Ruokahalun menetyksen seurauksena ns. kunnon ruoan syöminen väheni reippaasti, sen sijaan aamiaisella menee edelleen neljä palaa leipää, päällä juustoa ja leikkeleitä (= suolaa ja kovia rasvoja) ja maustettu viili tai jugurtti (= sokeria). Sitten ei mitään muuta kuin karkkeja (napostelee niitä pitkin päivää), illalla salaattia ja pieni annos ruokaa, sen jälkeen sänkyyn mättämään suklaata ja pastilleja.
Ihmettelee välillä, mikä on, kun tuntuu ettei nykyisin jaksa mitään. Totesin, että kannattaisi varmaan syödä ne kalorit oikeana ruokana eikä sokerina, ja vastaus oli, että omasta mielestään hän syö ihan terveellisesti. Joten mitäpä tuota voi aikuiselle miehelle enempää yrittää sanoa.
Youtubessa on jaksoja "secret eaters", missä näkee kuinka lihavat ihmiset huijaavat itseään ja muita. Väittävät syövänsä terveellisesti, mutta eivät niin tee. Mielenkiintoista miten sokeaksi ihmiset voivatkaan tulla itselleen ja omille tavoilleen.
Hallelujaa, meillä on täällä lskitositv-fanaatikko jolle nämä ohjelmat ovat raamattu! Hän ammentaa elämänvoimansa näistä ohjelmista ja hän tulee meille julistamaan sanomaansa säännöllisesti!
Harmittaako sinua tuo sarja? Järkyttikö se sinua jotenkin?
Heh, ei kun se että otat tositv:n todesta. Kaikki jotka tuntevat tv-alan ihmisiä tietävät että kaikki tositv on käsikirjoitettuja mahdollisimman raflaaviksi. Mediakriittisyyttä suosittelen. Kaikki mitä tubessa on ei ole totta.
Aloinpa varsin katsoa. Ekojen minuuttien aikana ihmiset syövät jo sellaista ruokaa mitä ei edes lihavat suomessa syö. Briteissä on ihan erilainen ruokakulttuuri crispseineen ja chipseineen ja hanhenrasvoineen.
Itse olen ollut vegaani 33 vuotta joten mitään hampurilaisia ja valkeaa leipää en ole syönyt(vaaleassa leivässä taannoin saattoi olla lisäaineena eläinrasvaa, nykyisin vähemmän) enkä ranskalaisia, nekin voi olla samassa rasvassa uitettu kuin lihanugetit.
Olen laihtuva ylipainoinen mutta en usko että tuosta sarjasta löydän yhtymäkohtia omaan elämääni.
No, eläkkeellä sulle tuodaan lämmin ruoka, kun maksat 200 kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
No, eläkkeellä sulle tuodaan lämmin ruoka, kun maksat 200 kuukaudessa
Välipalat voi tilata kaupasta. Kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, että ylipaino kasvoi länsimaiseksi ongelmaksi jo paljon ennen kehopositiivisuutta. Dieettikulttuuri ja lihavuuden stigmatisointi ovat osaltaan vain pahentaneet lihavuusongelmaa. Luuleeko täällä joku oikeasti, että kapeaan muottiin ahtaminen ja se, että omaan kehoon suhtaudutaan kielteisesti ja muutoshakuisesti on oikeasti avain hyvinvointiin ja terveyteen. Mikään tutkimusnäyttö ei tue tätä.
Pinnallinen pt, jonka asiantuntemus terveydestä on kapea-alainen ja ulkonäkökeskeinen.
Niinp.
Lisäks isot määrät painoa pudottanut kaipaa edelleen kehopositiivisuutta, koska usein jää roikkuvaa ihoa yms.
Säynätsalo kirjoitti:
Sanonta: Lihavat ovat lepposia, ei pidä paikkansa.
Pikkumiehellä on napoleon kompleksi pitää paikkansa.
Täysjyvä mukaan ja vähäsokeriset marjat