Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuden syyhyn, suolistohormoneihin, on nyt keksitty lääke.
Se vie sen hyvän ruokahalun ja tekee normaalin kylläisyyden tunteen.Mies (kakkostyypin diabeetikko) sai jotain sellaista ja ensin putosi paino muutaman kilon, mutta nyt on ilmeisesti taas nousussa. Ruokahalun menetyksen seurauksena ns. kunnon ruoan syöminen väheni reippaasti, sen sijaan aamiaisella menee edelleen neljä palaa leipää, päällä juustoa ja leikkeleitä (= suolaa ja kovia rasvoja) ja maustettu viili tai jugurtti (= sokeria). Sitten ei mitään muuta kuin karkkeja (napostelee niitä pitkin päivää), illalla salaattia ja pieni annos ruokaa, sen jälkeen sänkyyn mättämään suklaata ja pastilleja.
Ihmettelee välillä, mikä on, kun tuntuu ettei nykyisin jaksa mitään. Totesin, että kannattaisi varmaan syödä ne kalorit oikeana ruokana eikä sokerina, ja vastaus oli, että omasta mielestään hän syö ihan terveellisesti. Joten mitäpä tuota voi aikuiselle miehelle enempää yrittää sanoa.
Youtubessa on jaksoja "secret eaters", missä näkee kuinka lihavat ihmiset huijaavat itseään ja muita. Väittävät syövänsä terveellisesti, mutta eivät niin tee. Mielenkiintoista miten sokeaksi ihmiset voivatkaan tulla itselleen ja omille tavoilleen.
Hallelujaa, meillä on täällä lskitositv-fanaatikko jolle nämä ohjelmat ovat raamattu! Hän ammentaa elämänvoimansa näistä ohjelmista ja hän tulee meille julistamaan sanomaansa säännöllisesti!
Harmittaako sinua tuo sarja? Järkyttikö se sinua jotenkin?
Heh, ei kun se että otat tositv:n todesta. Kaikki jotka tuntevat tv-alan ihmisiä tietävät että kaikki tositv on käsikirjoitettuja mahdollisimman raflaaviksi. Mediakriittisyyttä suosittelen. Kaikki mitä tubessa on ei ole totta.
Aloinpa varsin katsoa. Ekojen minuuttien aikana ihmiset syövät jo sellaista ruokaa mitä ei edes lihavat suomessa syö. Briteissä on ihan erilainen ruokakulttuuri crispseineen ja chipseineen ja hanhenrasvoineen.
Itse olen ollut vegaani 33 vuotta joten mitään hampurilaisia ja valkeaa leipää en ole syönyt(vaaleassa leivässä taannoin saattoi olla lisäaineena eläinrasvaa, nykyisin vähemmän) enkä ranskalaisia, nekin voi olla samassa rasvassa uitettu kuin lihanugetit.
Olen laihtuva ylipainoinen mutta en usko että tuosta sarjasta löydän yhtymäkohtia omaan elämääni.
Siis sinä et usko, että ihmiset voisivat oikeasti olla tuollaisia? Minä uskon, kun oma äitini ja siskoni ovat. Olen saanut ihan lähietäisyydellä nähdä sitä ruuan märsyämistä ja kuinka sitten selitellään, että "eihän tämä pieni määrä nyt vaikuta mitään". Ja kohta taas käydään jääkaapilla ja napsitaan sitä sun tätä. Äkkiä niistä kertyy paljon ylimääräistä. Ei lihavaksi tule, ellei syö liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun alkupuolella yritettiin valkopestä kehopositiivisuutta mm. anorektikoiden kautta. En ole kovin montaa anorektikkoa kuullut sanovan itseään kehopositiiviseksi! Yhtä vähän muuten tuttavapiirissäni oleva aineenvaihduntahäiriöinen (ja siksi lihava) nainen kutsuu itseään kehopositiiviseksi.
Jos puhuttaisiin asioista vaan niiden omilla nimillä, kehopositiivisuus = ylipainoisuus.
eli minä en saa olla kehopositiivinen, koska en ole ylipainoinen. ok. täytyykin tästä lähteä negistelemään omaa kehoa.
Klebin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on niitäkin joilla ylipaino johtuu sairaudesta jolle ei itse voi mitään, joten vetäkää pähänne ja hypätkää järveen
mikä on semmonen sairaus että ihminen itsekseen lihoo ilman syömättä
mitään ? sairaudet ja lääkkeet voi muuttaa ruuan imeytymistä ym
mutta ite ihminen laittaa ruokaa suuhunsa ja paskoo ne pönttöön.
sitä ei mikään sitä tosi-asiaa muuta.
Kyllä näitäkin on, ks. esim postaus 643, silloin on joku ongelma aineenvaihdunnassa tjms.
Mutta nämä ihmiset eivät "julista kehopositiivisuuden ilosanomaa" vaan kärsivät hiljaisesti sairaudestaan, johon liittyy yleensä jotain muutakin ongelmaa.
Klebin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on niitäkin joilla ylipaino johtuu sairaudesta jolle ei itse voi mitään, joten vetäkää pähänne ja hypätkää järveen
Kilpirauhasen vajaatoiminta esimerkiksi,mutta sinähän et täydellisessä elämässäsi voi sellaista ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun alkupuolella yritettiin valkopestä kehopositiivisuutta mm. anorektikoiden kautta. En ole kovin montaa anorektikkoa kuullut sanovan itseään kehopositiiviseksi! Yhtä vähän muuten tuttavapiirissäni oleva aineenvaihduntahäiriöinen (ja siksi lihava) nainen kutsuu itseään kehopositiiviseksi.
Jos puhuttaisiin asioista vaan niiden omilla nimillä, kehopositiivisuus = ylipainoisuus.
eli minä en saa olla kehopositiivinen, koska en ole ylipainoinen. ok. täytyykin tästä lähteä negistelemään omaa kehoa.
Kuinka moni normaalipainoinen on "julistanut kehopositiivisuuden ilosanomaa"?
Vierailija kirjoitti:
Sanon ihan alkuun, että olen itse liikunnallinen, lihaksikas ja terve. Harmi että minun pitää sanoa tämä ääneen, jotta mielipidettäni ei heti dumattaisi vetoamalla siihen, että olen itse joku laiska läski jota ei kiinnosta muu kuin sohva ja karkkipussi.
Kehopositiivisuus ei tarkoita lihavuuden ihannointia vaan normista poikkeavan kehon hyväksymisestä ja kiusaamiseen puuttumista. Minusta on äärimmäisen kypsymätöntä aikuisilta ihmisiltä lällätellä lihavuudesta. Ihmisillä on amputaatioita, pigmenttimuutoksia, karvaisuutta, lyhyyttä, pituutta, äärimmäistä laihuutta ja lihavuutta. Sairaudet tai vammat näkyvät kehossa ja lihavuuden taustalla voi olla monenlaisia tekijöitä, kuten vaikka lääkitys, masennus, kilpirauhasongelmat, liikkumista rajoittava kipusairaus tai aineenvaihdunnan häiriöt. Kohdatessasi lihavan ihmisen, et voi tietää hänen taustojaan ja tarinoitaan. Ihmisille tekisi hyvää joskus vain pitää tupansa kiinni. Jos on pakko hakea paikkaansa hierarkiassa lyttäämällä muita painon tai kehon perusteella, kannattaa miettiä miksi itsellä menee niin huonosti.
No eihän se nyt sitä tarkoita että lyttääjillä menisi huonosti. Outo mielikuva sinulla. Ihmisillä on oikeus sanoa mielipiteensä ja tässä asiassa lihavia pitääkin komentaa tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on todellinen ongelma. Siitä täytyy voida myös puhua, ja siihen pitää löytää ratkaisuja.
Kyllä. Mutta kehopositiivisuus ei siltikään tarkoita lihavuuden ihannointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nään hyvässä tikissä olevan ihmisen, tiedän jo kättelyssä että tuolla on monia hyviä arvoja ja tapoja. Sekä luonne on todennäköisesti vahva. Tuolla ihmisellä on terveelliset elämäntavat ja itsekuria syödä oikein ja treenata kunnolla pitkällä ajanjaksolla, eikä todennäköisesti käytä paljon päihteitä. Tiedän myös, että energiataso ja keskittymiskyky on paljon parempi. Kaikilla meillä on omat murheet ja stressin aiheet, mutta tuo henkilö ei silti jää selittelemään, eikä lannistu, vaan siltikin on pystynyt pitämään rutiinit ja terveelliset elämäntavat kasassa. Mielen lujuus on ihan eri luokkaa kun lihavilla.
Lihavasta en ikävä kyllä pysty sanomaan mitään noista yllämainituista. Ajattelen, että tuo kaikki on päinvastaista. En pysty kunnioittamaan lihavaa samalla tavalla, sillä vähän kuten rakkaudessa, jos ei kunnioita edes itseään niin miten silloin pystyy kunnioittamaan muita.
Minä taas näen nälkiintyneessä ihmisessä kitkeränkatkeran ihmisen, joka on myös henkisesti kireä kuin viulunkieli. Läheiset ihmiset eivät saa olla omia itsejään, kun tämä yksi vahtii hysteerisesti niiden syömistä ja muutakin käyttäytymistä. Ei ihme, että anoreksia on jo kansantauti.
Guy Ritchie muuten erosi Madonnasta juuri tuolla perusteella. Ei kestänyt Madonnan "hyvän" elämän vaatimuksia.
Ensimmäinen kommentti sai 0 yläpeukkua 9 alapeukkua.
Jälkimmäinen 6 yläpeukkua, 2 alapeukkua.
Mistä johtuu? Kummankin käytös on aivan yhtä törkeää ja loukkaavaa.
Ehkä se on se, että ylöspäin lyöminen hyväksytään yleisesti ennemmin kuin alas. Lihava on kautta modernin historian saanut kuulla painostaan ivaa, lihavaa halutaan puolustaa jatkuvaa asiatonta käytöstä vastaan. Lihavan katsotaan olevan syrjitymmässä asemassa kuin hoikan, johon on kai ihan kovaa näyttöäkin mm työelämästä ja koulukiusaamistilastoista.
Tuollainen säälittävä selitys kertoo vain siitä, ettei kehopositiivisuus ole mitenkään kaikkien puolella. Rehellinen, mutta epäreilu selitys.
Yhtä säälittävää kai kun se kun puhutaan sukupuolten välisestä tasa-arvosta mutta käytännössä keskityttiin naisten oikeuksiin. Säälittävää jonkun mielestä, toisen mielestä perusteltavissa sillä, että naisten oikeudet olivat heikommalla tollalla kuin miesten. Se ei miesten oikeutta oikeuksiinsa poista, että puhutaan enemmän niistä puuttuvista naisten vastaavista, vaikka se kurjalle tuntuisikin kun juuri minua ei nyt huomioida :'(
Itseppähän siitä kehopositiivisuudestaan kärsivät. ovatko miten lukeneita tai kouluja käyneet??? Kysyä sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nään hyvässä tikissä olevan ihmisen, tiedän jo kättelyssä että tuolla on monia hyviä arvoja ja tapoja. Sekä luonne on todennäköisesti vahva. Tuolla ihmisellä on terveelliset elämäntavat ja itsekuria syödä oikein ja treenata kunnolla pitkällä ajanjaksolla, eikä todennäköisesti käytä paljon päihteitä. Tiedän myös, että energiataso ja keskittymiskyky on paljon parempi. Kaikilla meillä on omat murheet ja stressin aiheet, mutta tuo henkilö ei silti jää selittelemään, eikä lannistu, vaan siltikin on pystynyt pitämään rutiinit ja terveelliset elämäntavat kasassa. Mielen lujuus on ihan eri luokkaa kun lihavilla.
Lihavasta en ikävä kyllä pysty sanomaan mitään noista yllämainituista. Ajattelen, että tuo kaikki on päinvastaista. En pysty kunnioittamaan lihavaa samalla tavalla, sillä vähän kuten rakkaudessa, jos ei kunnioita edes itseään niin miten silloin pystyy kunnioittamaan muita.
"Lihavuudessa ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.
”Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.”
Lihavat ihmiset ovat Pietiläisen kokemuksen mukaan todella ankaria itselleen, piiskaavuuteen asti. Mutta jos itsen tai muiden haukkumisesta olisi hyötyä painonhallinnassa, mitään paino-ongelmia ei olisi, hän sanoo."
Tätä voisi nyt jakaa sosiaalisessa mediassa, samoin kuin jokaiselle tämän ketjun tulevalle sivulle.
Kirsi Pietiläinen työskentelee yksityisellä lääkäriasemalla (Eiran Sairaala). Sanoo mitä vain, että pullukat tulisivat hänen vastaanotolleen. Mainos naamioituna artikkeliksi.
Jotenkin katosi uskottavuus kun viitsii tuollaista soopaa suoltaa Hesarissa. Ja joo, todella uskottavaa, että ylipainoisella on hurja itsekuri kun liikkuvalla, terveellisesti syövällä Pietiläisellä ei olisi. Rasvaprosentti kyseisellä lääkärillä joku 19.
Näinpä juuri. Lainaus Hesarista: Se on hirveän surullista kuultavaa. Eräskin potilas kuvaili, että aloittaa syömisen suunnilleen kaapin ylähyllyltä ja lopettaa saavutettuaan alahyllyn. Toisella vastaanotolla hänelle oli esitelty ajatusta, että ahmimisen sijaan voisi syödä terveellisen välipalan. Ei tuossa tilanteessa olevalle ihmiselle voi näyttää kuvaa jostain ruisleivästä, jonka päällä on persiljanlehti. Pitää keskustella ja yrittää asettua hänen asemaansa.
ÖÖÖÖÖ, siis miksi en näe yllä sitä paljon mainostettua itsekuria???
Ja kyseinen lainaus on suora sitaatti Kirsi Pietiläisen suusta. Missä se itsekuri on, kun mun mielestä tuollainen käytös ei ole mitään itsekuria. Miksi ostetaan sinne kaappiin kaikenlaista helppoa syötävää kun ei pystytä olemaan ahmimatta? Pietiläinen ei anna itsestään muuta kuvaa kuin kapitalistin, joka laittaa suoran mainosilmoituksen lihaville, jotka odottavat jotain psykologin ymmärrystä syömiselleen. Mutta joo, palkkapussi näyttää taatusti paksulta. On ihan järkevää työskennellä yksityisellä lääkäriasemalla ja veloitus Oy:na, toisin kuin jossain julkisella, jossa verotus kovempaa eikä saa nostettua osinkoa firmastaan.
Vierailija kirjoitti:
Klebin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta esimerkiksi,mutta sinähän et täydellisessä elämässäsi voi sellaista ymmärtää
Kilpirauhasen vajaatoiminta ei aiheuta lihavuutta vaan se ettet pysty hallitsemaan mättämistäsi etkä lähteä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tarkoittaa?
Onhan täälläkin näitä normaalipainosia jotka pitävät kehopositiivisuutta ihan hyvänä juttuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lihavuudessa ei ole Pietiläisen mukaan kyse itsekurista, vaikka itseä niskasta kiinni ottamista ehdotetaan usein ratkaisuksi ylipainoon.
”Lihavuuteen taipuvilla ihmisillä itsekuria on jopa enemmän kuin normaalipainoisilla. Kun nälkä ei ota talttuakseen, itsekuri on jatkuvalla koetuksella. Varmasti potilaillani on parempi itsekuri kuin minulla. Laihat ihmiset tulevat kylläiseksi helpommin, joten ruuan kanssa ei juuri tarvitse pinnistellä.”
Lihavat ihmiset ovat Pietiläisen kokemuksen mukaan todella ankaria itselleen, piiskaavuuteen asti. Mutta jos itsen tai muiden haukkumisesta olisi hyötyä painonhallinnassa, mitään paino-ongelmia ei olisi, hän sanoo."
Tätä voisi nyt jakaa sosiaalisessa mediassa, samoin kuin jokaiselle tämän ketjun tulevalle sivulle.
Kirsi Pietiläinen työskentelee yksityisellä lääkäriasemalla (Eiran Sairaala). Sanoo mitä vain, että pullukat tulisivat hänen vastaanotolleen. Mainos naamioituna artikkeliksi.
Jotenkin katosi uskottavuus kun viitsii tuollaista soopaa suoltaa Hesarissa. Ja joo, todella uskottavaa, että ylipainoisella on hurja itsekuri kun liikkuvalla, terveellisesti syövällä Pietiläisellä ei olisi. Rasvaprosentti kyseisellä lääkärillä joku 19.
Aila Rissasen kirjoituksia on helppo löytää myös netistä pilvin pimein. On lihavuustuskija, professori, eikä mikään yksityispraktiikalla lihavia rahasta hoitava puoskari, kuten mielellään Pietiläisen näkisitte. On täysin samaa mieltä Pietiläisen kanssa.
Ai niin, ja mikä tärkeintä, itse hyvin hoikka..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tarkoittaa?
Onhan täälläkin näitä normaalipainosia jotka pitävät kehopositiivisuutta ihan hyvänä juttuna.
Olen nainen, 164 cm, 72 kiloa ja näin keski-ikäisenä ymmärrän, että nuoruus menee naisilla hukkaan nokkiessa omaa saati toisten ulkonäköä.
Kehopositiivisuus siis ehdottomasti hieno aate, kuten kaikenlainen muukin positiivisuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on todellinen ongelma. Siitä täytyy voida myös puhua, ja siihen pitää löytää ratkaisuja.
Kyllä. Mutta kehopositiivisuus ei siltikään tarkoita lihavuuden ihannointia.
Kyllä se vaan tarkoittaa, tai jos nyt ei ihannointia niin vahvaa hyväksymistä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista että personal trainer on noin pihalla asioista.
Tietysti personal trainer on pihalla. Ei sellaisen tarvitse oikeastaan tietää yhtään mitään tehdäkseen työtään.
Vierailija kirjoitti:
Suututan tällä varmasti jonkun. Anteeksi jo valmiiksi.
Kehopositiivisuus on jostain syystä vain naisille.
Mies on edelleen läski, läskimaha, löysä tai muu, ja hyvä niin. Miehet tuntuu yleensä hyväksyvän todellisuutensa, kun taas naisilla on joku outo hyväksynnän joukkoajattelu-defenssi että olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet. Aiheuttaa tämmöistä lieveilmiötä, missä ihmiset puolustelee epäterveitä elämäntapojaan jotka on vaaraksi itselleen ja kuluja muille.Minulle timmi lihaksikas vartalo ja suora ryhti on itsekurin ja itsensä kunnioittamisen univormu. Sitä ei saa ostamalla eikä huijaamalla, vaan työllä ja kurilla.
Se on hyvä että eri muotoisia vartaloita hyväksytään, mutta läskeilyä ja huonoja elintapoja ei pidä hyväksyä.
Tää PT on ihan oikeassa.
Ok, sinä et hyväksy läskeilyä etkä huonoja elintapoja.
Millä konkreettisella tavalla se näkyy sinun käytöksessäsi ja elämässäsi?
Paitsi tietenkin että itse olet timmi, mutta entä miten muuten?
Annatko pakkovalistusta ihmisille, oletko politiikassa mukana sillä tavoitteella , että hoito pois lihavilta tms?
Joskus tuntuu että nämä timmit ihmiset eivät hyväksy sitä että lihava olisi onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä.
Johtuuko se siitä että he loppupeleissä eivät itse ole vai mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tarkoittaa?
Se tarkoittaa ihan mitä siinä oli:
Kyllä ne ovat pääsääntöisesti reilusti ylipainoiset, jotka ovat keksineet kehopositiivisuudesta hyvän selityksen syömä- ja juomatavoilleen ja ovat tekemässä/julistamassa lihavuudesta uutta normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehoposii tai, ei. Miks hel vetissä te ootte läskejä?! Mikä saa ihmisen lihottamaan ittensä ihrakasaks, ja hylkäämään kaiken muun elämän nautinnon kuten esim seksin, jollekin hemmetin pullalle??
Sori nyt vaan, mutta minä lihava ihminen ole missään vaiheessa hylännyt elämän nautintoja. Harrastan nautinnollista seksiä mieheni kanssa, syön herkullista ruokaa, juon hyviä juomia, matkustelen sekä nautin kulttuurista ja taiteesta. Enkä muuten syö pullaa.
Yksi pulla päivässä ei lihota (jos muuten syö kohtuullisesti kulutukseen nähden).
Toisinaan käy niin, että mies "ruokkii" puolisonsa lihavaksi. En tiedä, miten yleistä se on Suomessa. Saattavat erota ennen kuin tulee ähky joten sairaalloisen lihavaksi ei ehdi syöttämään.
Ette, ketkä te? Lihavat ja ylipainoiset? En ole kumpaakaan, joten viittaat väärään ihmiseen. Enkä vastusta kapitalismia, koska parempaakaan systeemiä ei ole, mutta kyllä se on keskeisessä osassa lihavuuspandemian kehittymisessä.
Ai yksi pulla päivässä ei lihota? Huhhuu. Sanooko näin joku läski? Todellakin lihottaa ja paljon.
No eikä lihota jos energian saanti on sama kuin kulutus tai alle.
Eikä ylipainosta varmaan mitään normia ole tehty vaan siitä on tullut sellainen ihmisten enemmistön reagoidessa obesogeeniseen ympäristöön lihomalla. Siitähän se on kiinni että erittäin kaloritiheää syötävää on koko ajan tarjolla joka puolella ja on vaan kiva käydä jätskikiskalla ja pullakahvilla ja syödä vähän sitä sun tätä yleensä ruoan lisäksi eikä tilalla. Ei tässä mitään sen suurempaa ihmiskunnan moraalista rappiota ole meneillään jossei sellaiseksi laske kapitalismia joka paitsi myy niin paljon herkkuja kuin ihmiset ostaa, myös aktiivisesti yrittää saada ostamaan koko ajan lisää ja lisää.
No, kapitalismin ja yhteiskunnan tukien loppuessa ratkeaa läskiongelmakin sitten nätisti. Muissa järjestelmissä ette saisi yhtään mitään.
Ketkä te? En ole ylipainoinen enkä lihava jos nyt sitä toivoit. Enkä vastusta kapitalismia, mutta kyllähän se on kiistatta keskeisessä osassa lihavuuspandemian kehittymisessä, ja lihavuuden vastustaminen on selkeästi kapitalismin etujen vastaista koska se edellyttäisi että ihmiset alkaisivat yhtäkkiä kuluttaa rajusti vähemmän elintarvikkeita ja niihin liittyviä palveluja, ja se on juurisyitä miksi koko asialle on äärimmäisen vaikea tehdä yhtään mitään.
Miten tupakointia on saatu vähennettyä? Rajoituksilla.
Näinpä juuri. Lainaus Hesarista: Se on hirveän surullista kuultavaa. Eräskin potilas kuvaili, että aloittaa syömisen suunnilleen kaapin ylähyllyltä ja lopettaa saavutettuaan alahyllyn. Toisella vastaanotolla hänelle oli esitelty ajatusta, että ahmimisen sijaan voisi syödä terveellisen välipalan. Ei tuossa tilanteessa olevalle ihmiselle voi näyttää kuvaa jostain ruisleivästä, jonka päällä on persiljanlehti. Pitää keskustella ja yrittää asettua hänen asemaansa.
ÖÖÖÖÖ, siis miksi en näe yllä sitä paljon mainostettua itsekuria???