Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokerin ja roskaruokien verotus tappiin, niin alkaa tapahtumaan.
Terveellisen ruoan verotusta alas, ja thats it.
Työpaikan/kunnan terveyshuollolta ohjausta terveellisempään ravintoon ja seurantaa ylipainoisten elämäntapoihin.
Tämä on OIKEA ongelma meidän kansalle, jota ei hyssyttelemällä ratkaista.
Olin nuorempana ylipainoinen ja muutin elämäntapani, koska voin huonosti. Normaali painossa pysytty 15 vuotta ja olen siitä ylpeä.
Ei auta. Maksaa mitä vaan, sossu ymmärtää ja korottaa harkinnanvaraista toimeentulotukea.
Voin kuule kertoa, että jos sut irtisanotaan töistä ja sulla on velkaa niin sä et saa edes lapsillesi rahaa ruokaan, vaikka sulla olisi 0 euroa tilillä.
Vuonna 2019 tuli uusi laki, että yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nään hyvässä tikissä olevan ihmisen, tiedän jo kättelyssä että tuolla on monia hyviä arvoja ja tapoja. Sekä luonne on todennäköisesti vahva. Tuolla ihmisellä on terveelliset elämäntavat ja itsekuria syödä oikein ja treenata kunnolla pitkällä ajanjaksolla, eikä todennäköisesti käytä paljon päihteitä. Tiedän myös, että energiataso ja keskittymiskyky on paljon parempi. Kaikilla meillä on omat murheet ja stressin aiheet, mutta tuo henkilö ei silti jää selittelemään, eikä lannistu, vaan siltikin on pystynyt pitämään rutiinit ja terveelliset elämäntavat kasassa. Mielen lujuus on ihan eri luokkaa kun lihavilla.
Lihavasta en ikävä kyllä pysty sanomaan mitään noista yllämainituista. Ajattelen, että tuo kaikki on päinvastaista. En pysty kunnioittamaan lihavaa samalla tavalla, sillä vähän kuten rakkaudessa, jos ei kunnioita edes itseään niin miten silloin pystyy kunnioittamaan muita.
Minulla on terveelliset elämäntavat ja itsekuria syödä oikein ja treenata pitkäjänteisesti, lapsesta saakka. En käytä päihteitä paitsi unilääkettä(lisää ruokahalua). Energiatasot sairauksista, lääkkeistä ja huonoista unista johtuen huono. Keskittymiskyky hyvä kiitos lapsuudesta aloitetun tavoitteellisen treenaamisen. Niinä päivinä kun en pääse ylös sängystä, treenaan sängyssä ja katson treenivideoita joista voi kerrata esim. tekniikkaa ja tehdä mielikuvaharjoittelua.
Joskus tuo unilääke on lihottanut sillä sen vaikutuksen alaisena tuli syötyä öisin ylimääräistä eikä sitä edes muistanut seuraavana päivänä. Jos sinäkin olisit jonkun päihteen vaikutuksen alaisena, eli nuppi ihan sekaisin niin ei sinullakaan olisi itsekuria. Selvinpäin minulla on rautainen itsekuri enkä syö esim. juhlissa tai kahviloissa kakkuja tai pullaa tms. enkä pizzaa tms. vaikka muut vieressä söisikin ja tällainen olen aina ollut.
t. lihava
Sinulla sen sijaan ei ole itsekuria hillitä itseäsi eikä mielen lujuutta käyttäytyä hyvin eikä ajatella hyviä ajatuksia. Siihen että saa pahan itsestään pois tarvitsee paljon treeniä ja itsekuria.
No mutta tämähän se hauskin tekosyy onkin :D
Mirtatsapin ei muuten lihota. Ensimmäistä kertaa kuulen siitäkin että ei edes muista että on syönyt. Aikamoista selittelyä. Taidat itsekin uskoa näihin pikkuisiin valeisiin?
Olen toinen, mutta voin omasta puolestani vahvistaa tämän. Sain jossain välissä Klotryptolia migreenin ehkäisyyn. En ole koskaan käyttänyt mitään unilääkkeitä, vaikka olenkin kärsinyt unettomuudesta, enkä myöskään mielialalääkkeitä. Epäröin tuonkin käyttöä. Muutaman kerran kun stressaavassa elämäntilanteessa oli vaikeuksia nukahtaa otin lääkettä ihan pienen murun. Seuraavana aamuna olin aina aivan pelottavassa kohmelossa, en saanut itsestäni irti oikein mitään ennen kuin pitkälle illasta. Jos tuohon olotilaan tottuu, voin hyvin kuvitella, että jää aktiivisuustaso vähäiseksi ja tulee syötyä mitä sattuu.
Ja olin aktiiviliikkuja, työssäkäyvä, normaalipainoinen. Eli unettomuuteni ei parantunut liikunnalla jota joku tulee seuraavaksi esittämään, päinvastoin, vaikeutui kun hankin itseni ylikierroksille älyttömällä riehumisella, jota käytin ahdistukseni helpottamiseen. Se parantui sillä kun huono elämäntilanne meni ohi.
Nyt olet väärässä, ei lääkkeet lihota. Ne lisäävät ruokahalua. Ruokahalu ei lihota, ihmisen käsi joka lappaa ruokaa suuhun lihottaa. Lääkkeisiin tarvitaan aina tottumisaika, tottumisajan jälkeen sivuvaikutukset häviävät. Jos lihavalla Mirtatsapin tekee sen että öisin ahmii jääkaapin tyhjäksi, se pitäisi sanoa lääkärille. Epäilen tosin että kyseessä on tekosyy. Ja miksi lihavalla on epäterveellisiä ruokia jääkaapissa joista lihoo?
Ja blaablaablaablaa. Ei kipeä selkäkään lihota, vaan liikkumattomuus. Liikkumaan siitä! Eikä masennus, vaan kaikenlainen laiskottelu ja herkuttelu, lenkille siitä! Eikä unettomuus tai unilääkkeen aiheuttama aloitekyvyttömyys, vaan se aloitekyvyttömyys. Hankkimaan aloitekykyä siitä!
Minä haastan sinut makaamaan sohvalla kolme kuukautta syöden niin, ettet yhtään ylimääräistä grammaa saa, mutta kuitenkin syöt terveellisesti, jotta olisit oikeutettu positiiviseen asenteeseen kehoasi kohtaan. Melko vaikeaa syödä terveellisesti jos peruskulutus on 500 kcal/päivä.
Ei kannata huudella, jos ei ole kokemusta. Mulla on, minuun vaikutus lääkkeellä oli pelottava, ja tämän taustan myötä ymmärrys kasvoi heitä kohtaan jotka mieleen tai hermostoon vaikuttavia lääkkeitä joutuvat syömään säännöllisesti.
Peruskulutus ei millään voi olla 500 kcal päivä, koska jopa nukkumenkin kuluttaa 50 kcal tunnissa. Eli vaikka vain makaisit paikoillasi 24/7 kuluttaisit silti noin 1200 kcal vuorokaudessa
Vierailija kirjoitti:
Läskit on läskejä ihan omasta syystä. Läskit tietää ja muistaa varmasti omilta kouluajoilta, et läskejä aina pilkattiin. Silti läskit valitsivat tulla läskeikisi ja nyt se on niin kurjaa kun ihmiset edelleen pilkkaa siitä. Tuliko muka yllätyksenä? Kuka käski olla läski. Voihan sitä keksiä kaikkee "kehopositiivisuutta" ja muuta skeidaa. Jos siitä tulee parempi mieli, kun ei kerta kantti kestä muutaa omaa ulkomuotoa. Läski on läski vaikka voissa paistas.
Mä olen ollut hoikka kouluaikana.
Niin kyllä nytkin nauretaan kuntosaleilla lyhyille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Eli lihavilla on enemmän myös mielenterveysongelmia ja syrjäytymistä tämän ketjun perusteella katsottuna. Ja onpa joukossa muutama lähes vajaamielinenkin. Ne kirjoittelevat aina huonosti ja jotain ihme mutua asian vierestä tai jostain kokonaan siihen liittymättömästä. Johtuuko ylipaino mt-ongelmista vai mt-ongelmat ylipainosta? Haluaisin oikeasti tietää. Jotkut lääkkeet kyllä voivat sössiä aineenvaihdunnan aika pahasti.
Monen mielenterveysongelman oireena on painon nousu tai lasku. Lisäksi voi unohtaa syödä, ruokahalu mennä, ruokahalu kasvaa tai tulla tarve hoitaa itseään ruualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit on läskejä ihan omasta syystä. Läskit tietää ja muistaa varmasti omilta kouluajoilta, et läskejä aina pilkattiin. Silti läskit valitsivat tulla läskeikisi ja nyt se on niin kurjaa kun ihmiset edelleen pilkkaa siitä. Tuliko muka yllätyksenä? Kuka käski olla läski. Voihan sitä keksiä kaikkee "kehopositiivisuutta" ja muuta skeidaa. Jos siitä tulee parempi mieli, kun ei kerta kantti kestä muutaa omaa ulkomuotoa. Läski on läski vaikka voissa paistas.
Lyhyt mies on pikkumies, vaikka kuinka kävisi kuntosalilla ja olisi toimitusjohtaja.
Sun kohtalo on olla pikkumies koko loppuelämäsi eikä auta vaikka juoksisit maratoonin maailman ennätyksen. Pysyt silti pikkumiehenä.
Ylipainoiset kuolevat nuorempina, joten kuluttavat vähhemmän terveyspalveluita vanhempana, kun taas hoikat kituuttavat elämäänsä ravaten lääkäreillä 90v saakka. Kokonaisuudessaan terveysmenot ovat siis lihavilla pienemmät. Vai montako ylipainoista lihavaa näet yli 65vuotiaissa? Minun lihavat ystäväni ovat suoraan sanoneet, ettei heidän terveysmenoista tarvitse huolehtia, kun kuolevat aiemmin. Että riippuu miten mitataan se kuormittavuus. Lihavat on leppoisia, laihat kuivia ja kireitä ja pirun sitkeitä, käyttämään myös niitä palveluita.
How many calories do I burn without exercise? The average person burns around 1800 calories a day doing absolutely nothing. For example, according to the Healthy Eating Guide, sitting burns an estimated 75 calories per hour.
Vierailija kirjoitti:
Kehoposii tai, ei. Miks hel vetissä te ootte läskejä?! Mikä saa ihmisen lihottamaan ittensä ihrakasaks, ja hylkäämään kaiken muun elämän nautinnon kuten esim seksin, jollekin hemmetin pullalle??
Sinulla ei siis ole itsekuria kieltäytyä elämän nautinnoista eikä seksistä? Mikä ihme saa sinut ajamaan itsesi seksimaanikoksi? Miksi elvetissä irstailet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt mies on pikkumies, vaikka kuinka kävisi kuntosalilla ja olisi toimitusjohtaja.
Sun kohtalo on olla pikkumies koko loppuelämäsi eikä auta vaikka juoksisit maratoonin maailman ennätyksen. Pysyt silti pikkumiehenä.
Pikkumiehet ovat harvoin kusipäitä, sä et varmaan kuulu heihin.
Jotkut masennuslääkkeet kyllä selkeästi lihottaa. Lisäävät huomattavasti ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nään hyvässä tikissä olevan ihmisen, tiedän jo kättelyssä että tuolla on monia hyviä arvoja ja tapoja. Sekä luonne on todennäköisesti vahva. Tuolla ihmisellä on terveelliset elämäntavat ja itsekuria syödä oikein ja treenata kunnolla pitkällä ajanjaksolla, eikä todennäköisesti käytä paljon päihteitä. Tiedän myös, että energiataso ja keskittymiskyky on paljon parempi. Kaikilla meillä on omat murheet ja stressin aiheet, mutta tuo henkilö ei silti jää selittelemään, eikä lannistu, vaan siltikin on pystynyt pitämään rutiinit ja terveelliset elämäntavat kasassa. Mielen lujuus on ihan eri luokkaa kun lihavilla.
Lihavasta en ikävä kyllä pysty sanomaan mitään noista yllämainituista. Ajattelen, että tuo kaikki on päinvastaista. En pysty kunnioittamaan lihavaa samalla tavalla, sillä vähän kuten rakkaudessa, jos ei kunnioita edes itseään niin miten silloin pystyy kunnioittamaan muita.
Minulla on terveelliset elämäntavat ja itsekuria syödä oikein ja treenata pitkäjänteisesti, lapsesta saakka. En käytä päihteitä paitsi unilääkettä(lisää ruokahalua). Energiatasot sairauksista, lääkkeistä ja huonoista unista johtuen huono. Keskittymiskyky hyvä kiitos lapsuudesta aloitetun tavoitteellisen treenaamisen. Niinä päivinä kun en pääse ylös sängystä, treenaan sängyssä ja katson treenivideoita joista voi kerrata esim. tekniikkaa ja tehdä mielikuvaharjoittelua.
Joskus tuo unilääke on lihottanut sillä sen vaikutuksen alaisena tuli syötyä öisin ylimääräistä eikä sitä edes muistanut seuraavana päivänä. Jos sinäkin olisit jonkun päihteen vaikutuksen alaisena, eli nuppi ihan sekaisin niin ei sinullakaan olisi itsekuria. Selvinpäin minulla on rautainen itsekuri enkä syö esim. juhlissa tai kahviloissa kakkuja tai pullaa tms. enkä pizzaa tms. vaikka muut vieressä söisikin ja tällainen olen aina ollut.
t. lihava
Sinulla sen sijaan ei ole itsekuria hillitä itseäsi eikä mielen lujuutta käyttäytyä hyvin eikä ajatella hyviä ajatuksia. Siihen että saa pahan itsestään pois tarvitsee paljon treeniä ja itsekuria.
No mutta tämähän se hauskin tekosyy onkin :D
Mirtatsapin ei muuten lihota. Ensimmäistä kertaa kuulen siitäkin että ei edes muista että on syönyt. Aikamoista selittelyä. Taidat itsekin uskoa näihin pikkuisiin valeisiin?
Olen toinen, mutta voin omasta puolestani vahvistaa tämän. Sain jossain välissä Klotryptolia migreenin ehkäisyyn. En ole koskaan käyttänyt mitään unilääkkeitä, vaikka olenkin kärsinyt unettomuudesta, enkä myöskään mielialalääkkeitä. Epäröin tuonkin käyttöä. Muutaman kerran kun stressaavassa elämäntilanteessa oli vaikeuksia nukahtaa otin lääkettä ihan pienen murun. Seuraavana aamuna olin aina aivan pelottavassa kohmelossa, en saanut itsestäni irti oikein mitään ennen kuin pitkälle illasta. Jos tuohon olotilaan tottuu, voin hyvin kuvitella, että jää aktiivisuustaso vähäiseksi ja tulee syötyä mitä sattuu.
Ja olin aktiiviliikkuja, työssäkäyvä, normaalipainoinen. Eli unettomuuteni ei parantunut liikunnalla jota joku tulee seuraavaksi esittämään, päinvastoin, vaikeutui kun hankin itseni ylikierroksille älyttömällä riehumisella, jota käytin ahdistukseni helpottamiseen. Se parantui sillä kun huono elämäntilanne meni ohi.
Nyt olet väärässä, ei lääkkeet lihota. Ne lisäävät ruokahalua. Ruokahalu ei lihota, ihmisen käsi joka lappaa ruokaa suuhun lihottaa. Lääkkeisiin tarvitaan aina tottumisaika, tottumisajan jälkeen sivuvaikutukset häviävät. Jos lihavalla Mirtatsapin tekee sen että öisin ahmii jääkaapin tyhjäksi, se pitäisi sanoa lääkärille. Epäilen tosin että kyseessä on tekosyy. Ja miksi lihavalla on epäterveellisiä ruokia jääkaapissa joista lihoo?
Ja blaablaablaablaa. Ei kipeä selkäkään lihota, vaan liikkumattomuus. Liikkumaan siitä! Eikä masennus, vaan kaikenlainen laiskottelu ja herkuttelu, lenkille siitä! Eikä unettomuus tai unilääkkeen aiheuttama aloitekyvyttömyys, vaan se aloitekyvyttömyys. Hankkimaan aloitekykyä siitä!
Minä haastan sinut makaamaan sohvalla kolme kuukautta syöden niin, ettet yhtään ylimääräistä grammaa saa, mutta kuitenkin syöt terveellisesti, jotta olisit oikeutettu positiiviseen asenteeseen kehoasi kohtaan. Melko vaikeaa syödä terveellisesti jos peruskulutus on 500 kcal/päivä.
Ei kannata huudella, jos ei ole kokemusta. Mulla on, minuun vaikutus lääkkeellä oli pelottava, ja tämän taustan myötä ymmärrys kasvoi heitä kohtaan jotka mieleen tai hermostoon vaikuttavia lääkkeitä joutuvat syömään säännöllisesti.
Onpa sinulla omituinen asenne. Edelleen, se sinun Mirtsatsapiinin puolikas ei lihota ellet syö väärin. Mikä tuossa on vaikea tajuta? Ja miksi lappaat jääkaapin täyteen epäterveellisiä ruokia jos tiedät että yösyöpöttely on heikkoutesi? Hermostut, selittelet ja lopulta räyhäät kun sinulta loppuu argumentit. Tiedät itsekin että tasan tarkkaan itse olet syyllinen kiloihisi ja ahdistut, saat pelkoaggressiota kun joudut tilanteen eteen missä tekosyysi eivät auta. Säälin sun lääkäriä ja terveydenhoitajaa jotka joutuvat kohteeksesi.
En minä rähise yhtään mitään, rähiset nyt yksin.
Ei mulla ole lääkäriä tai terkkaria, en ole tavannut terkkaria kuin viimeksi 40-v työterveystarkastuksessa kolme vuotta sitten.
Miksi sinua harmittaa niin paljon se, että joku kertoo ymmärtävänsä kuinka lääkeaineet voivat vaikuttaa painonnousuun?
Vähän sama juttu kuin eihän tetrasykliinitkään aiheuta couperosaa tai jopa lopulta ihosyöpää, mutta ne vaikuttavat ihon kykyyn puolustautua UV säteilyä vastaan. Vaatii siis tetrasykliinin käyttäjältä muista poikkeavaa auringon totaalivälttelyä. Tuskin menisit naljailemaan jollekin kalmanvalkoisesta ihosta, tai epähuomiossa saadusta palovammasta, johon on ollut myötävaikuttamassa lääkeaine?
Tää menee vähän ohi aiheen, mutta mua kyllä pilkattiin lapsena ja nuorena aina loppukesästä ja alkusyksyllä kalpeasta ihosta. Oma äitini oli etunenässä pilkkaamassa. Olin viettänyt kesän ulkona ja ihoni oli ruskettunut sen, mitä tällainen vaalea ruskettuu. Silti muut kuvittelivat näkemänsä perusteella, että olisin istunut sisällä koko kesän. Ilmeisesti syynä oli se, että hiukseni muuttivat auringon vaikutuksesta sävyään ja sen seurauksena ihoni alkoi näyttää punakalta - vaikka ihon väri oli itse asiassa muuttunut kellertävämmäksi.
Musta olisi loogisempaa pilkata mua siitä, että olen sanonut tai tehnyt jotakin hölmöä. Jos pilkataan siitä, millainen keho mulla sattuu olemaan, niin se on epäloogista.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset kuolevat nuorempina, joten kuluttavat vähhemmän terveyspalveluita vanhempana, kun taas hoikat kituuttavat elämäänsä ravaten lääkäreillä 90v saakka. Kokonaisuudessaan terveysmenot ovat siis lihavilla pienemmät. Vai montako ylipainoista lihavaa näet yli 65vuotiaissa? Minun lihavat ystäväni ovat suoraan sanoneet, ettei heidän terveysmenoista tarvitse huolehtia, kun kuolevat aiemmin. Että riippuu miten mitataan se kuormittavuus. Lihavat on leppoisia, laihat kuivia ja kireitä ja pirun sitkeitä, käyttämään myös niitä palveluita.
Ei pidä paikkaansa. Jos itsestään huolehtii, loppupään raihnas aika voi hyvin olla alle puoli vuotta. Aikuisiän diabetekset sun muut sen sijaan vaatii hoitoa tollaset 30 vuotta, vaikka lihava kuolisikin ennen kuin täyttää 60. Eikä näin edes tapahdu.
Kalori on kalori, mutta vasta suolistomme määrää ensin miten se viestii haluavansa kaloreita ja menevätkö ne läpi vai käyttöön ja sitten elimistömme hormonit katsovat tehdäänkö kaloreista energiaa vai varastoidaanko se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen on naurettavan helppoa.
Jos sen sijaan haluaa pitää lihakset entisellään muuttuu homma monta kertaluokkaa vaikeammaksi, ellei mahdottomaksi.
Minullekin laihtuminen oli naurettavan helppoa normaalipainoisena. Ylipainoisena se ei enää ole onnistunut. Eli keho toimii eri tavalla. Silti yritän koko ajan, koska haluan terveyteni takaisin.
Älä luovuta! Voit ottaa myös radikaalimmat keinot käyttöön, kuten pätkäpaaston tai hiilarittoman dieetin.
Vierailija kirjoitti:
Kalori on kalori, mutta vasta suolistomme määrää ensin miten se viestii haluavansa kaloreita ja menevätkö ne läpi vai käyttöön ja sitten elimistömme hormonit katsovat tehdäänkö kaloreista energiaa vai varastoidaanko se.
Siksi pitää normalisoida hormonitoiminta paastoamalla jokaisen vuorokauden aikana riittävän pitkään. Usein syöminen lihottaa kaikista varmimmin.
Nyt mammat ulos pyöräilemään, on hyvä kelikin. Itse tulin juuri 15 km pyörälenkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kehoposii tai, ei. Miks hel vetissä te ootte läskejä?! Mikä saa ihmisen lihottamaan ittensä ihrakasaks, ja hylkäämään kaiken muun elämän nautinnon kuten esim seksin, jollekin hemmetin pullalle??
Sori nyt vaan, mutta minä lihava ihminen ole missään vaiheessa hylännyt elämän nautintoja. Harrastan nautinnollista seksiä mieheni kanssa, syön herkullista ruokaa, juon hyviä juomia, matkustelen sekä nautin kulttuurista ja taiteesta. Enkä muuten syö pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus = terve keho, eli ihminen pitää kehostaan huolta liikunnalla ja oikeanlaisella ravinnolla. Tätä minulle on kehopositiivisuus.
Kyllähän kaikesta saadaan normaalia kun oikein kierosti väännetään kaikki normaaliksi. Nykyään lä&ski on normaalia, on normaalia käyttää huumeita, on normaalia tilailla ruokaa kotiin nousematta sohvalta kuin ovelle asti, on normaalia mussuttaa joka päivä sipsiä, suklaata, limsaa, karkkia jne..........elämme sairaassa yhteiskunnassa, ennen oli toisin. Suomen kansasta on tullut ruman näköistä, todella ruman näköistä, sen näkee kaupoissa ja kaduilla.
Kehopositiivisuus=hyväksyt itsesi.
MINULLE kehopositiivisuus tarkoittaa = terve keho, liikuntaa ja terveellistä ravintoa
Sinulle ilmeisesti löllyvää läs&kiä.
Sinäkin voit sairastua.
Totta. Mm. syöpä ei katso kiloja. Näistä meidän julkkiksistakin sen huomaa. Ei tainnut esim. Arja Koriseva olla ihan mikään hirveän pulska, mutta niin vain rintasyöpä häneenkin etsiytyi.
Koskaan ei voi tietää, mitä eteen tulee. Että kantsis pitää pikkuisen pienempää ääntä mennessään.
Sairastuin 18-vuotiaana munasarjasyöpään. Sairastuessani painoin 45 kg (pituus 165 cm). Sairaalasta pois päästyäni painoin 39 kg.
Sen jälkeen painoni alkoi nousta 5 kg viikossa (hoitona oli vain suonensisäiset solumyrkyt, ei muuta hoitoa joten lääkkeistä painonnousu ei johtunut). Kun painoni saavutti 58 kg lukeman, nousu pysähtyi. Myöhemmin, vuosikymmenten saatossa tuli vielä 15 kg lisää. Olen tyytyväinen, että olen elossa.
Vierailija kirjoitti:
How many calories do I burn without exercise? The average person burns around 1800 calories a day doing absolutely nothing. For example, according to the Healthy Eating Guide, sitting burns an estimated 75 calories per hour.
Tottakai, kyllähän se pelkkä laitoksen ylläpitokin kuluttaa energiaa jonkinverran että veret kiertää, jne.
Ja se, mitä näemme ympärillämme on, että 70 % ihmisistä on ylipainoisia, eli se on se normi.