Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi isovanhemmat tulevat passattaviksi pikkulapsiperheeseen eivätkä auta?

Vierailija
11.06.2023 |

Toisesta ketjusta kopioitu viesti, jossa kirjoittaja pohti, miksi appivanhemmat eivät osaa lukea ollenkaan rivien välistä.

"Appivanhemmat olivat meillä pitkän päivän kylässä, kun mieheni oli poissa kotoa. Appivanhemmat eivät hoksanneet lähteä, kun pienen lapsen nukkumaanmenoaika lähestyi. Eivät edes tajunneet kommentista "me ryhdyttäisiin nyt tässä rauhoittumaan nukkumaanmenoa varten ja tekemään Leo-Islan iltapuuhia", että nyt olisi hyvä hetki lähteä kotiin. Appivanhemmat jäivät meille pyörimään vielä siinä vaiheessa, kun lapsi oli jo pinnasängyssä. Lähtivä lopulta, kun olin 20 minuuttia tehnyt kotitöitä appivanhempien maatessa sohvalla ja anoppi totesi, että voisivat lähteä ja antaa minun olla rauhassa. Vihdoin."

Millaiset appivanhemmat makaa sohvalla miniän tehdessä ilmeisesti pikkulapsiperheessä kotitöitä? Miksi tällaisissa tilanteissa ei olla avuksi? Ei ihme, että monilla miniöillä anoppi nyppii, jos käytös on tuollaista.

Kommentit (1703)

Vierailija
1/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyhmistä ihmisistä - missään tilanteessa - pääse irti kuin sanomalla suoraa, että ei sovi.

Vierailija
2/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppeja vastaavasti nyppii, kun miniät eivät suostu siivoamaan anopin kotia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sinä menet johonkin vieraaksi alat heti siellä huseeraamaan? Jos  minun kutsutaan kylään minä menen sinne vieraaksi, en perheen avuksi. 

Vierailija
4/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet kerran tehnyt lapsia olet jotenkin sidottu siihen hommaan hautaan asti?

Vierailija
5/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvalla makoilusta päätellen isovanhemmilla oli krapula.  Normaalit isovanhemmat ei makoile kun omalla sohvallaan.

Vierailija
6/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama juttu. Tulevat passattavaksi meille, laitettava ruokaa ja kahvia. Kaksi pientä lasta ja paljon työtä kotona. Kiukuttelevat, jos eivät pääse, että kun lapset kasvaa niin nopeaa. Ihan kuin heidän viihtyminen olisi tärkeämpää kuin minun jaksaminen ja hyvä huolehtiminen lapsista. Eläkeläisiä ovat eikä muuta kuin aikaa. Neuvolasta sanoivat, että laita ulos lasten kanssa, saat levätä eikä mitään tarjoiluja. 

Vierailija
7/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni tulee kuule kylään iltaysiltä ja loukkaantuu suunnattomasti, kun heitin ulos.

Vierailija
8/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mies sisaruksineen passitti dementin äitinsä "vauvanhoitoavuksi". Siinä sitten yritin saada vauvan oppimaan imemään samalla kun seurailin, miten anopin maitotölkkien tiskaus ja kuivauskaappiin asetteleminen sujuu - kunhan ensin olin etsinyt hänen silmälasinsa ja löytänyt ne lopulta jääkaapista voirasian päältä.

Vierailija
9/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syy on ihan kuule se, että heidän mielestään he kuuluu meidän perheeseen ja kokivat loukkaavana, kun sanoin, että haluaisin rauhoittua lasten kanssa oman perheen kesken, jotta lapset nukahtavat. He ovat mielestään perhettä, joten he ei mielestään häiritse. Mitä nyt keksivät mm. alkaa leikkiä hippaa pihalla, kun olen jo kertaalleen käyttänyt lapset iltapesullakin ja kieltänyt piirrettyjen katselun ja rymyämisen.

Vierailija
10/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas miniä tulee passattavaksi. Makaa vaan sohvalla, eikä ymmärrä auttaa kotitöissä. Kahvit ja ruoat hänelle kyllä kelpaa.

Vierailija
11/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tykkää jos vieraat ihmiset alkavat "auttamaan" mun kotona. Koen appivanhemmat vieraiksi.

Ihmettelen myös, miksi ne appivanhemmat olivat pitkän päivän vieraana, jos heidän poikansa ei ollut paikalla?

Aika tilannetajuttomia tolloja ovat aloituksen appikset, jos eivät tajunneet lähteä viimeistään silloin kun lasta on laitettu yöksi nukkumaan.

Vierailija
12/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas miniä tulee passattavaksi. Makaa vaan sohvalla, eikä ymmärrä auttaa kotitöissä. Kahvit ja ruoat hänelle kyllä kelpaa.

Miksi et käske poikasi auttaa kotitöissä?

Vierailija
13/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden elämä on kovaa. Kaikkien appivanhemmat ovat dementikkoja ( poika siis nainut itseään nuoremman naisen ja vauvoja keski-iässä) . Appiksia on lisäksi käytävä auttamassa, hoidettava heidän raha-asiansa, kaikki tämä vauvanhoidon lomassa.

Lisäksi vielä pyytävät rahaa. Tuovat huonoja krääsälahjoja jos suostuvat tulemaan/ käyvät liian tiheään.

Elämä on kovaa.

Vierailija
14/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle mies sisaruksineen passitti dementin äitinsä "vauvanhoitoavuksi". Siinä sitten yritin saada vauvan oppimaan imemään samalla kun seurailin, miten anopin maitotölkkien tiskaus ja kuivauskaappiin asetteleminen sujuu - kunhan ensin olin etsinyt hänen silmälasinsa ja löytänyt ne lopulta jääkaapista voirasian päältä.

Valehtelet, ei sulla mitään voita ole.

Vierailija
15/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein tykkää jos vieraat ihmiset alkavat "auttamaan" mun kotona. Koen appivanhemmat vieraiksi.

Ihmettelen myös, miksi ne appivanhemmat olivat pitkän päivän vieraana, jos heidän poikansa ei ollut paikalla?

Aika tilannetajuttomia tolloja ovat aloituksen appikset, jos eivät tajunneet lähteä viimeistään silloin kun lasta on laitettu yöksi nukkumaan.

Pienten lasten kanssa se apu voi olla niinkin yksinkertainen, että vahtii lasta sen aikaa, kun itse kiikuttaa roskiksen roska-astiaan. Ei siis mitään suurtaloussiivousta, vaan ihan sitä että vähentää siitä vierailusta aiheutuvaa vaivaa.

Vierailija
16/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syy on ihan kuule se, että heidän mielestään he kuuluu meidän perheeseen ja kokivat loukkaavana, kun sanoin, että haluaisin rauhoittua lasten kanssa oman perheen kesken, jotta lapset nukahtavat. He ovat mielestään perhettä, joten he ei mielestään häiritse. Mitä nyt keksivät mm. alkaa leikkiä hippaa pihalla, kun olen jo kertaalleen käyttänyt lapset iltapesullakin ja kieltänyt piirrettyjen katselun ja rymyämisen.

Onko tämä yleisempääkin, että mummeli kokee olevansa lapsiperheen jäsen? Meillä sama juttu. Onpa jopa pahoittanut mielensä, kun ei otettu mummua mukaan perheen kesälomareissulle. Ei edes ilmoitettu asiasta hänelle, vaan karattiin, kuten hän asian esitti.

Vierailija
17/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä yleisempääkin, että mummeli kokee olevansa lapsiperheen jäsen? Meillä sama juttu. Onpa jopa pahoittanut mielensä, kun ei otettu mummua mukaan perheen kesälomareissulle. Ei edes ilmoitettu asiasta hänelle, vaan karattiin, kuten hän asian esitti.

En tiedä, meillä tämä käytös on jatkuva riesa. Ja tosiaan tapellaan mm. just lomien yhteisestä vietosta ja koulujen juhliin pääsystä jne.

Kerran tein sen virheen, että pyysin kaukaisemman sukulaisen mukaan esikoisen muskarin päätösjuhlaan. Sen jälkeen asiasta on nyt riehuttu vuosia, kun se Mairekin pääsi, mutta oman perheen oma mummo ei pääse.

Vierailija
18/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen toimintaan ei voi vaikuttaa mutta omaansa voi. En osaa kuvitella tilannetta jossa joku perheen ulkopuolinen pääsisi viemään lapseni pihalle yöpukusillaan hippaleikkiin. Missä sinä olet kun tuo tapahtuu ja menevät ovesta ulos? Miksi iltatoimet on jätetty kesken ja miksi ne on edes aloitettu kun vieraita ei ole vielä lähetetty kotiin, miksei edes lapsille ole sanottu mitä seuraavaksi tehdään? Todella rajatonta porukkaa mutta rajaton on myös se joka sallii tuollaisen tilanteen syntymisen. Rajojen vetoon ja pitoon kuuluu oleellisesti sekin että ne koskevat myös sinua ne rajat ja niiden ylläpito. Jos vain kilttinä odottaa kun joku villitsee lapset iltasekoiluun ja jos antaa lasten mennä ulos koheltamaan, ei sille sekopäiselle menolle tarvitse etsiä syyllistä peiliä kauempaa. Leuka pystyyn ja homma haltuun.

Vierailija
19/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy vieraisilla lasteni perheissä, tapaamme korkeintaan jossain kaupan tuulikaapissa ohimennen, koska juuri noin käy: et auta tai autat väärin. Parempi pysyä poissa, on molemmin puolin parempi mieli.

Vierailija
20/1703 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen toimintaan ei voi vaikuttaa mutta omaansa voi. En osaa kuvitella tilannetta jossa joku perheen ulkopuolinen pääsisi viemään lapseni pihalle yöpukusillaan hippaleikkiin. Missä sinä olet kun tuo tapahtuu ja menevät ovesta ulos? Miksi iltatoimet on jätetty kesken ja miksi ne on edes aloitettu kun vieraita ei ole vielä lähetetty kotiin, miksei edes lapsille ole sanottu mitä seuraavaksi tehdään? Todella rajatonta porukkaa mutta rajaton on myös se joka sallii tuollaisen tilanteen syntymisen. Rajojen vetoon ja pitoon kuuluu oleellisesti sekin että ne koskevat myös sinua ne rajat ja niiden ylläpito. Jos vain kilttinä odottaa kun joku villitsee lapset iltasekoiluun ja jos antaa lasten mennä ulos koheltamaan, ei sille sekopäiselle menolle tarvitse etsiä syyllistä peiliä kauempaa. Leuka pystyyn ja homma haltuun.

Millä lailla ne iltatoimet on jätetty kesken, kun lapsilta ja sukulaiselta on pantu telkkari kiinni, lapset on syöneet iltapalan, käyneet pesulla ja menneet omaan huoneeseensa lueskelemaan, joka on heidän jokailtainen rauhoittumisrituaali, jonka jälkeen valitsevat kirjan, jonka haluavat luettavaksi.

Sukulaiselle tunnin verran jankutettu aina vain selkeämmin, että me haluttaisiin mennä nukkumaan.

Kun jätän ne lapset sinne kahden metrin päähän ja menen vielä raivaamaan keittiötä aamua varten (kuten teen aina ja lapset tietää sen), sinne huoneeseen tungetaankin ja aletaan show - kun se sukulainenkin on jo kertaalleen jo saateltu alakertaan, pantu lapsiportti kiinni ja oletettu että se nyt oikeasti osaa pukea päälleen ja lähteä.