Serkku pyysi 30 snt/kWh auton latauksesta, kun käytiin kylässä!
Kommentit (40)
Nämä on vähän näitä. Veloitanko kaverilta vedestä jos pyytää lomalla käydessään (on useamman yön) että voiko pestä autonsa?
Itselle yleensä sama jos joku sähköautoaan lataa hieman samalla. Summa kun nyt kesällä ole ihmeitä.
Mielenkiintoista. Eipä kai kellekään ole tullut mieleen pyytää serkulta, että saisi imeä bensa-autosta bensaa?
Miksi sitten pitäisi saada ladata sähköautonsa sekun luona?
Siis oikeesti. Taisi olla aloitus vaan jokin kuje eikös niin?
Sillä jos se oli kirjoitettu totisella naamalla, niin ihmettelenpä vaan, onko ap:lla myös sellainen kuvitelma, että puissa kasvaa karkkeja ja rahaa saa ilmaiseksi seinästä.
Miksi sä ap latasit autosi serkun luona? Mikset ladannut kotona?
Vierailija kirjoitti:
Nämä on vähän näitä. Veloitanko kaverilta vedestä jos pyytää lomalla käydessään (on useamman yön) että voiko pestä autonsa?
Itselle yleensä sama jos joku sähköautoaan lataa hieman samalla. Summa kun nyt kesällä ole ihmeitä.
Ei kai nyt kukaan pese autoaan kylässä ollessaan. Jos joku tuollaista kyselisi, toteaisin, että lähi Shellillä on hyvä autopesu. Siellä mekin oma auto pestään.
Valistakaa nyt tietämätöntä: montako kilowattituntia se auton lataaminen nyt siis vei? Oliko siis suuristakin rahoista kyse? Mietin vaan että kun mulle tulee vieraita niin tuleehan siitä kustannuksia joka tapauksessa. Onko tuo auton lataaminen kohtuuton kustannus siihen verrattuna?
Jos serkulla sähkö on kallista niin pakkohan siitä on varmaan hänen veloittaa.
Ja siis jos akku on tyhjä niin tottakai lataa. Toki myös jos bensatankki tyhjä niin kanisterista bensaa jotta pääsee tankille.
Itsellä on sähköauto ja tarjoan rahaa aina jos lataan ystävällä (yleensä teen näin vain kun olen jäänyt ystävälle yöksi ja olen pitkällä matkalla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan pese autoaan kylässä ollessaan. Jos joku tuollaista kyselisi, toteaisin, että lähi Shellillä on hyvä autopesu. Siellä mekin oma auto pestään.
Veljeni pesee käsin autonsa yleensä täällä kylässä ollessaan. Ei mahdollisuutta kotona.
Ai kamalaa. Meillä kävi kolme päivää sukulainen ja otti kysymättä sen kolmen päivän ajan sähköä pistokkeestani. Erittäin röyhkeää.
Vierailija kirjoitti:
Valistakaa nyt tietämätöntä: montako kilowattituntia se auton lataaminen nyt siis vei? Oliko siis suuristakin rahoista kyse? Mietin vaan että kun mulle tulee vieraita niin tuleehan siitä kustannuksia joka tapauksessa. Onko tuo auton lataaminen kohtuuton kustannus siihen verrattuna?
En tiedä, itselläni kun on vielä diesel, mutta lähtökohtaisesti kuulostaa mielestäni älyttömältä olettaa vierittävänsä kyläpaikkaan auton kustannuksia. Suihkussa käyminen, saunominem, syöminen, television katsominen yms. ovat mielestäni normaaleja isäntätalon kustannuksia kutsutuille vieraille (nämäkin lähinnä yli yön vieraille), mutta kulkuväline ei näihin lähtökohtaisesti kuulu, oli se mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä olisin pyytänyt 2e. varsinkin, jos olisi yhtään ruvennut kehumaan kuinka halpaa sähköautolla on ajaa
Mutta,sillähän on tosi halpa ajaa. 2€/100km,
sinulta olisin ottanut satasen
Sähkön siirron rahanpesumaksu tulee myös sähköautoiluun.
Viime marraskuussa tällä älykköpalstalla väitettiin, että sähköauto ei kuluta sähköä, kun sitä ladataan, vaan vasta kun sillä ajetaan. Väitin siis, että hybridiä ei kannattanut ladata pakkasella, kun sähkön hinta oli n. 25 senttiä / kWh ja välillä ajoittain enemmänkin.
Eli ihan ilmaiseksi olisit voinut tämän älyvapaa-palstan mukaan antaa sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Parin tunnin piipahduksella lataa matkalaturilla (8A) n. 3,6 kWh. Pyydetyllä kWh-hinnalla serkku siis halusi parin tunnin latauksesta n. euron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, itselläni kun on vielä diesel, mutta lähtökohtaisesti kuulostaa mielestäni älyttömältä olettaa vierittävänsä kyläpaikkaan auton kustannuksia. Suihkussa käyminen, saunominem, syöminen, television katsominen yms. ovat mielestäni normaaleja isäntätalon kustannuksia kutsutuille vieraille (nämäkin lähinnä yli yön vieraille), mutta kulkuväline ei näihin lähtökohtaisesti kuulu, oli se mikä tahansa.
Jaa, no minusta on ihan kohteliasta ollut antaa sähköä vieraille esim. auton lohkolämppäriin talvisin. Ei voi olla ne muutamat kilowattitunnit niin rakkaita...
Onneksi ei ole talossa sellaista töpseliä. Yksi ulkorasia on porakonetta ja autonlämmitystä varten. Sillä ei kuulemma pysty lataan autoja.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole talossa sellaista töpseliä. Yksi ulkorasia on porakonetta ja autonlämmitystä varten. Sillä ei kuulemma pysty lataan autoja.
pystyy sillä, kun lataa 3 vuorokautta, niin saa rangea jo 80km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin tunnin piipahduksella lataa matkalaturilla (8A) n. 3,6 kWh. Pyydetyllä kWh-hinnalla serkku siis halusi parin tunnin latauksesta n. euron.
Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei pysty? Onko siinä joku älylukko, että se töpseli havaitsee, jos roikan päässä on sähköauto eikä lohkolämmitin?
Oliko sähkön siirto laskettu mukaan?