Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme
Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.
Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.
Mitä tekisitte?
Kommentit (350)
Kaikki muut menee ravintolaan paitsi hän. Mutta ihmeellistä tässä nyt on?
Vierailija kirjoitti:
No mies marisee tuhlaamisesta ja on loukkaantunut, miten hänet jätettiin yksin. Ei tuollaiset osaa kuin kiukutella koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies marisee tuhlaamisesta ja on loukkaantunut, miten hänet jätettiin yksin. Ei tuollaiset osaa kuin kiukutella koko ajan.
Jätä mies seuraavalla kerralla kotiin kiukuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jekku kirjoitti:
Olen kerran ollut ihmisen kanssa lomalla joka ei suostunut syömään ravintoloissa koska eväät tuli halvemmaksi. Se lomareissu oli aivan kamala.
Isäni oli samanlainen. Miljoonaomaisuus, mutta omat eväät joka paikassa. Jopa huoltoasemilla osti vaan kahvin ja söi omat leivät.
Osti kuitenkin kahvit? Nimimerkillä isän kamssa kahvit juotiin seisakkeella eväsleipien ja käytiin puskapissalla. Lounas trangialla hernekeittoa.
Lapsena retkellä kaikki maistui hyvälle. Kaurapuuroonkin tuli taikamakua trangian tuoksusta. Samaa toivon myös lapsilleni kun olemme matkalla. Niistä jää niitä muistoja, mitä ei jokabaarin ranuista jää. Samalla säästyy myös rahaa. Mikään ei voita äitin tekemiä lauantaimakkaraleipiä ja punaherukkamehua tien poskessa.
Kyllä voittaa. Ne ravintolassa nautitut ranut esimeriksi. Viereen kylmä kokisis isosta lasista kuin aikuisilla, aah.
Eväsvoikkareille on paikkansa. Joskus pitää syödä myös ravintoloissa, esim. siellä lomareissussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan halua lomailla puolison sisaren perheen kanssa. Toiminnallaan varmisti sen, ettei enää tarvi.
Mikä pakottaa tämän miehen lähtemään reissuun puolison sisaren perheen kanssa? Ongelma on helposti ratkaistu jäämällä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet varmaan tuon helmen kanssa jostain hyvöstä syystä- voitko nyt kertoa meille mikä se on?
Sitä on itse varmaan sen verran paljon syönyt ulkona, syönyt poissa kotoa ja ollut ylipäätään niin paljon poissa kotoa, että ei vain jaksa enää hätkähdyttää jossain kahvilassa tai ravintolassa istuminen saatika joku todella tasokas hotelli. Jos lähden reissuun niin yksiä parhaimpia on se kun saa niitä itse tekemiä leipiä ja juotua vaikka kotona keitettyä teetä. Sämpylät ja muut valmishommat on jo niin nähty ja yleisesti ulkona syömisen taso on laskenut aivan valtavasti. Samanlaista ruokaa saa kaikkialta ja ei se enää oikeastaan hätkähdytä. Mun mies on onneksi aika samanlainen, että mielellään tehdään ruokaa kotona ja syödään kotona silloin kun on mahdollisuus. Mies on muutenkin todellinen helmi ja sama saattaa olla aloittajalla. Tuollaisesta pienestä nuukailusta niin en kyllä näkisi, että mies olisi muuten paha mies. Mies saattaa arjessa olla aivan loistava ja hänen kanssaan saattaa olla aivan mahtavaa seksiä.
Sä oot nähnyt ja sä oot kokenut ja nyt sun ei tee enää mieli.
Noh. Ehkä sun lapsilla (jos niitä on) menee sitten toisinpäin. He ovat nähneet itsetehdyt voileivät ja muut ruuat, he ovat katsoneet kun muut syö ravintolassa ja seurustelee, he ovat nähneet puistopiknikit ja halvimmat hotellit. Ehkä he aikuisina sitten asuvat luksushotelleissa ja syövät vain ravintoloissa. Heillä on uusia kokemuksia vielä sitten aikuisena odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien ruokien laitto ja eväiden syöminen on siittä kiva idea, että tietää tasan jokaisen ainesosan mitä siihen on ite laittanu.
siittä??
Opitko uuden murresanan?
Ei ole murre sana. Samaa puhevika sarjaa kuin enääN puhujat.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtis koko reissuun, jos paikanpäällä ei oo vara tehdä mitään. Ihan sama olla kotona. Sillä jos mennään, niin sitten nautitaan ja otetaan ilo irti koko lomasta. Eli lomabudjetti on ihan hyvä laskea ennen lähtöä.
Turhaa ja tarpeetonta ei tarvitse tehdä vaikka olisi miljoona mukana. Etelässä on niin paljon ilmaistakin näkemistä ja kokemista. Ravintoloissa on usein menut kadulla ja niitä voi pällistellä syömättä mitään. Voi katsella millaisia drinkkejä baarien asiakkaat ovat tilanneet. Ei niitäkään tarvitse itse juoda, vaan ottaa se Efeksen puoliksi siipan kanssa ja jatkaa matkaa. Matkamuistoja voi katsella ja monesti myymälöissä tarjotaan viinamaistiaisia. Isolleen voi laittaa happyhourilla tms. tarjouksesta. Kyllähän siellä saa menemään vaikka 50€ päivässä, jos ei yhtään laske.
Tuolla tyylillä kannattaa jäädä kotiin ja katsella telkkarista matka- ja ruokaohjelmia. On paljon hauskempaa eikä maksa mitään.
ja missään en oo nähny matkaillessa ilmasta tekemistä, ellei se tarkoita uimista tai ihan vaan kävelyä paikasta toiseen :)
Kävely juuri on parasta tekemistä. Hienoja kujia, istutuksia. Viileitä varjoja. Ehkä kirkko, jopa katedraali. Hautausmaat ovat ihan ilmaisia ja kertovat kulttuurista. Voi bongata kuuluisuuksiakin. Voihan sitä hakea kaupasta jätskin, tai kylmän juomankin. Tai juoda terassilla hitaat tai nopeat. Lomallahan sitä ollaan. Ei tarvitse säätää ja häärätä. Lähes kaikissa rantakohteissa on myös jonkinlaisia vuoria, joille patikoida eväitä syömään.
Sanokaapa nuukailijalle, että joku toinen tarjoaa. Kyllä silloin tuhlataan kuin viimeistä päivää. Itsekeskeisiä paskiaisia he vain ovat. Eivät mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa nuukailijalle, että joku toinen tarjoaa. Kyllä silloin tuhlataan kuin viimeistä päivää. Itsekeskeisiä paskiaisia he vain ovat. Eivät mitään muuta.
Tämä on ihan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtis koko reissuun, jos paikanpäällä ei oo vara tehdä mitään. Ihan sama olla kotona. Sillä jos mennään, niin sitten nautitaan ja otetaan ilo irti koko lomasta. Eli lomabudjetti on ihan hyvä laskea ennen lähtöä.
Turhaa ja tarpeetonta ei tarvitse tehdä vaikka olisi miljoona mukana. Etelässä on niin paljon ilmaistakin näkemistä ja kokemista. Ravintoloissa on usein menut kadulla ja niitä voi pällistellä syömättä mitään. Voi katsella millaisia drinkkejä baarien asiakkaat ovat tilanneet. Ei niitäkään tarvitse itse juoda, vaan ottaa se Efeksen puoliksi siipan kanssa ja jatkaa matkaa. Matkamuistoja voi katsella ja monesti myymälöissä tarjotaan viinamaistiaisia. Isolleen voi laittaa happyhourilla tms. tarjouksesta. Kyllähän siellä saa menemään vaikka 50€ päivässä, jos ei yhtään laske.
Tuolla tyylillä kannattaa jäädä kotiin ja katsella telkkarista matka- ja ruokaohjelmia. On paljon hauskempaa eikä maksa mitään.
ja missään en oo nähny matkaillessa ilmasta tekemistä, ellei se tarkoita uimista tai ihan vaan kävelyä paikasta toiseen :)
Kävely juuri on parasta tekemistä. Hienoja kujia, istutuksia. Viileitä varjoja. Ehkä kirkko, jopa katedraali. Hautausmaat ovat ihan ilmaisia ja kertovat kulttuurista. Voi bongata kuuluisuuksiakin. Voihan sitä hakea kaupasta jätskin, tai kylmän juomankin. Tai juoda terassilla hitaat tai nopeat. Lomallahan sitä ollaan. Ei tarvitse säätää ja häärätä. Lähes kaikissa rantakohteissa on myös jonkinlaisia vuoria, joille patikoida eväitä syömään.
Mikä kullekin on parasta. Itse mieluiten snorklailen, varjoliidän, shoppailen, käyn eläintarhassa, paikallisessa tivolissa ja syön joka päivä eri ravintolassa.
Luojan kiitos mieheni on loma-asioista samoilla linjoilla.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin , jokainen voi lomailla kuin tykkää. Sitten kun mennään lasten kanssa, on vähän eri. Ei ne jaksa kävellä kauhean pitkiä matkoja. Sillon pitää tehdä vähän lastenkin ehdoilla. Se on vähän , millasella kokoonpanolla lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuhat kertaa. Nuuka ilmestyy mökkibileisiin tyhjin käsin. "Ei mun tarvitse mitään syödä, söin jo kotona enkä juo kun tulin autolla". Kun joku sitten kiltteyttään saiturin tyhjän pöytäpaikan nähdessään tokaisee että perunasalaattia ja makkaraa riittää kyllä muillekin, saituri hyökkää kimppuun kuin nääntynyt susi. Ai tästä sai ottaa, hyvä, oliko sulla palanpainikkeeksi vielä kuoharia siinä? Juomat ja sapuskat imeytyvät ääntä nopeammin kitupiikin kurkkuun, ja mennessään hamstraa vielä kaiken ylijäämän mukaan evääksi. Ettei mene hukkaan! No, pari lapsiperhettä olisi myös voinut ottaa niitä avaamattomia pakkauksia mukaansa, muttei ehtinyt millään.
Olen pahasti allerginen saitureille. Itsekkäämpää pölvästisakkia saa hakea. Täysiä hyväksikäyttäjiä ja pummeja poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa miehenkin osuus? Minä maksan meillä ulkomaanmatkat, koska mieheni ei olisi valmis laittamaan niihin niin paljoa rahaa. Hän ostelee sitten kalliimpaa elektroniikkaa omilla rahoillaan kuin minä valitsisin. Ei tarvitse riidellä.
Ei minun palkasta maksella muiden osuuksia. Mies ne matkat maksaa kuitenkin, vaikka nuukaileekin. Ap
Jos tilanne on tosiaan tämä, että mies maksaa matkat, hotellin, ruuat ja kaiken muunkin reissussa eikä sulla ole varaa maksaa edes yhtä lounasta/päivällistä päivässä perheellesi, sitten ymmärrän, että pitää mennä sen mukaan, kuka lystin maksaa. Siskosi on ihan oikeassa, että yhteislomailu ei enää toimi. Mitä minä tekisin vastaavassa tilanteessa? En enää matkustaisi siskoni kanssa tai vaihtoehtoisesti säästäisin lomaa varten jostain muusta arjen jutusta tai omasa jutustani niin, että pystyisin edes ne ruuat reissussa maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin , jokainen voi lomailla kuin tykkää. Sitten kun mennään lasten kanssa, on vähän eri. Ei ne jaksa kävellä kauhean pitkiä matkoja. Sillon pitää tehdä vähän lastenkin ehdoilla. Se on vähän , millasella kokoonpanolla lähtee.
Lasten kanssa pääseekin halvalla. Niille piisaa sipsit, limu ja jäätelö eväiksi. Rannalta voi kerätä simpukan kuoria, kiviä tai tehdä hiekkalinnoja. Voi myös seurata vaikka paikallisten onkimista. Ei maksa mitään. Kalatorit tuoksuineen ovat ainakin meidän lasten mielestä jänniä paikkoja. Samoin basaarit, vaikka mitään ei ostetakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa pääseekin halvalla. Niille piisaa sipsit, limu ja jäätelö eväiksi. Rannalta voi kerätä simpukan kuoria, kiviä tai tehdä hiekkalinnoja. Voi myös seurata vaikka paikallisten onkimista. Ei maksa mitään. Kalatorit tuoksuineen ovat ainakin meidän lasten mielestä jänniä paikkoja. Samoin basaarit, vaikka mitään ei ostetakaan.
Lapset tarvitsevat kunnon ruokaa eikä pelkkää hiplettä koko loman ajan. Teinit haluaa tehdä muuta kuin leikkiä hiekkaleluilla.
Heh, tuhluri ap tuhlurisiskonsa kanssa katsoo pahalla miestä joka ymmärtää rahan arvon. Täällä sitten hakee hyväksyntää lynkata mies. No, se mies nyt kuitenkin pitää teidän perheen taloudellisesti pinnalla, olisit tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Joko jätät miehen kotiin tai tarjoat hänelle. Kuulostaa inhottavalta nuukailulta, mutta aikuista ei voi muuttaa.
Kolmas vaihtoehto on se että mies menee itsekseen puistoon syömään eväänsä ja muut menevät ravintolaan.
Ei varmaan halua lomailla puolison sisaren perheen kanssa. Toiminnallaan varmisti sen, ettei enää tarvi.