Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme

Vierailija
11.06.2023 |

Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.

Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.

Mitä tekisitte?

Kommentit (350)

Vierailija
141/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tuhluri ap tuhlurisiskonsa kanssa katsoo pahalla miestä joka ymmärtää rahan arvon. Täällä sitten hakee hyväksyntää lynkata mies. No, se mies nyt kuitenkin pitää teidän perheen taloudellisesti pinnalla, olisit tyytyväinen.

Saituri ilmoittautui.

Saiturin ajatusmaailman mukaan hän on ainut joka tietää sen kuuluisan rahan arvon. Sehän on aivan mittaamattoman arvokasta, niin kallista ettei sitä sovi mihinkään käyttämän. Rahan käyttäminen on tuhlausta.

Normaaleille ihmisille rahan arvo piilee siinä, mitä sillä saa ostettua. Ei siinä, että sitä voi ihailla pankkitilillä.

Vierailija
142/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole nuuka enkä pihi. Tuhlaisin salaa. Enkä menisi miehen määräilyn mukaan.

Meillä on omat tilit, ei ole oikein mitä salaa tuhlata. Ap

Miksi et sitten mene omilla rahoillasi ravintolaan ja anna miehen syödä eväitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaapa nuukailijalle, että joku toinen tarjoaa. Kyllä silloin tuhlataan kuin viimeistä päivää. Itsekeskeisiä paskiaisia he vain ovat. Eivät mitään muuta.

Tämä on ihan totta.

No tottakai jokainen varmaan ottaa jos tarjotaan, mutta omilla rahoilla saa nuukailla niin paljon kuin haluaa :) omat rahat, saa käyttää mihin ja miten haluaa. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko jätät miehen kotiin tai tarjoat hänelle. Kuulostaa inhottavalta nuukailulta, mutta aikuista ei voi muuttaa.

Kolmas vaihtoehto on se että mies menee itsekseen puistoon syömään eväänsä ja muut menevät ravintolaan.

Ap kertoi, ettei hänellä ole varaa maksaa muiden osuuksia. Ei siis ilmeisesti edes lastensa, joten puistoon syömään menisi miehen lisäksi lapsetkin. Vain ap itse voisi mennä siskonsa perheen mukana ravintolaan ja mun mielestä lasten ei pidä joutua tohon tilanteeseen. Jos ap:llä ei ole varaa maksaa lastensa ravintolaruokia, sitten hän ei mene ravintolaan itsekään. 

Vierailija
145/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaapa nuukailijalle, että joku toinen tarjoaa. Kyllä silloin tuhlataan kuin viimeistä päivää. Itsekeskeisiä paskiaisia he vain ovat. Eivät mitään muuta.

Tämä on ihan totta.

No tottakai jokainen varmaan ottaa jos tarjotaan, mutta omilla rahoilla saa nuukailla niin paljon kuin haluaa :) omat rahat, saa käyttää mihin ja miten haluaa. 

Älä sitten tule mukaan loisimaan muiden rahoilla.

Ps. Kaikki eivät "ota kun tarjotaan". Tai jos ottavat, tarjoavat sitten vuorostaan myös muille.

Vierailija
146/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies kotiin ja maksat itse reissun, niin ei tarvitse elää ukkosi varjossa.

Vierailija
147/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta.

Älä sitten tule mukaan loisimaan muiden rahoilla.

Ps. Kaikki eivät "ota kun tarjotaan". Tai jos ottavat, tarjoavat sitten vuorostaan myös muille.

nyt en tarkoittanut yhtään tuota ap.n tapausta,vastauksestani  sai nyt väärän käsityksen :) en tarkoittanut sitä,että muuten ei maksa mut jos joku tarjoaa, niin sitten kyllä maistuu...en en en en tarkoittanut tuota :)

Vierailija
148/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkoilla juuri ravintoloissa syöminen on vaivaannuttavaa. Ei tunne tapoja ja ravintolat ovat epämiellyttäviä. Pöydät keikkuu ja selän takana voi istua joku muu. Ruoka voi olla ties mitä oliivia ja jogurttisalaattia ja leipä ainakin valkiaa höttöstä. Liha on sitkeää lapasta ja väkevien maustein pilattu. Maitoa ei saa mistään, vesi maksaa enemmän kuin lämmin, huono kalja. Lisäksi joutuu juomaan anispontikkoja, syömään ties millä vedellä huuhdeltuja kasviksia, kitkerää öljyä ja jälkiruvaksi on tomusokeriin hukutettuja marmelaateja, joista tukehtuu ja suuhun jää paha maku pitkäksi aikaa. Henkilökunta on epäilyttävää, vessat sottaisia ja kakkapaprut on viskottu johonkin koriin.

Sinun taitaa olla parasta pysyä ihan vaan kotona.

Mieluiten maakellarissa.

Vierailija
149/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En reissaisi noin itaran ihmisen kanssa.

Vierailija
150/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtis koko reissuun, jos paikanpäällä ei oo vara tehdä mitään. Ihan sama olla kotona. Sillä jos mennään, niin sitten nautitaan ja otetaan ilo irti koko lomasta. Eli lomabudjetti on ihan hyvä laskea ennen lähtöä.

Turhaa ja tarpeetonta ei tarvitse tehdä vaikka olisi miljoona mukana. Etelässä on niin paljon ilmaistakin näkemistä ja kokemista. Ravintoloissa on usein menut kadulla ja niitä voi pällistellä syömättä mitään. Voi katsella millaisia drinkkejä baarien asiakkaat ovat tilanneet. Ei niitäkään tarvitse itse juoda, vaan ottaa se Efeksen puoliksi siipan kanssa ja jatkaa matkaa. Matkamuistoja voi katsella ja monesti myymälöissä tarjotaan viinamaistiaisia. Isolleen voi laittaa happyhourilla tms. tarjouksesta. Kyllähän siellä saa menemään vaikka 50€ päivässä, jos ei yhtään laske.

Tuolla tyylillä kannattaa jäädä kotiin ja katsella telkkarista matka- ja ruokaohjelmia. On paljon hauskempaa eikä maksa mitään.

ja missään en oo nähny matkaillessa ilmasta tekemistä, ellei se tarkoita uimista tai ihan vaan kävelyä paikasta toiseen :) 

Kävely juuri on parasta tekemistä. Hienoja kujia, istutuksia. Viileitä varjoja. Ehkä kirkko, jopa katedraali. Hautausmaat ovat ihan ilmaisia ja kertovat kulttuurista. Voi bongata kuuluisuuksiakin. Voihan sitä hakea kaupasta jätskin, tai kylmän juomankin. Tai juoda terassilla hitaat tai nopeat. Lomallahan sitä ollaan. Ei tarvitse säätää ja häärätä. Lähes kaikissa rantakohteissa on myös jonkinlaisia vuoria, joille patikoida eväitä syömään.

Niin , jokainen voi lomailla kuin tykkää. Sitten kun mennään lasten kanssa, on vähän eri. Ei ne jaksa kävellä kauhean pitkiä matkoja. Sillon pitää tehdä vähän lastenkin ehdoilla. Se on vähän , millasella kokoonpanolla lähtee.

Lasten kanssa pääseekin halvalla. Niille piisaa sipsit, limu ja jäätelö eväiksi. Rannalta voi kerätä simpukan kuoria, kiviä tai tehdä hiekkalinnoja. Voi myös seurata vaikka paikallisten onkimista. Ei maksa mitään. Kalatorit tuoksuineen ovat ainakin meidän lasten mielestä jänniä paikkoja. Samoin basaarit, vaikka mitään ei ostetakaan.

Lapset tarvitsevat kunnon ruokaa eikä pelkkää hiplettä koko loman ajan. Teinit haluaa tehdä muuta kuin leikkiä hiekkaleluilla.

Teineille voi antaa vitosen rahaa, niin saavat tehdä mitä keksivät. Kunnon ruoka syödään illalla ja ne ei ole mitään ranuja ravintolassa, vaan oikeaa ruokaa joko hotellilla tai ravintolassa.

Vierailija
151/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui 2000 luvun alkupuolella.

Mun työkaveri lähti vuodeksi Nykkiin, mies sai siirron. Laitteli viestejä tule tänne ja lopulta lähdimme toisen työkaverin kanssa.

Olin nuori ja oli ensimmäinen kaukomatka.

Olin tammikuussa matkamessuilla ja kysyin sieltä Amerikan osastolta ihan käytännön vinkkejä miten kentältä mennään jne.

Nykin ihminen kertoi vierashuone odottaa ja vietiin toivotut tuliaiset. Kummatkin tiesi minulla ei ole liikaa rahaa. Oltiin etukäteen käyty läpi, Nykin 5 påivän passi, lentokenttäkuljetukset jne.

Heti perillä ehdotti otetaan limusiini. Sanoin EI, tämä maksaa tämän pari taalaa ja reitti on selvä. Koko matkan narisi olisi ollut kiva mennä limusiinilla jne jne.

Tää Nykin asukas ei lähtenyt mukaan nähtävyyksiin, oli jo käynyt. Sovittiin aamulla lähdetään klo 8, jotta keretään joka paikkaan. Ekana aamuna ei tullut mitään. Sanoin minä lähden nyt. Emännän kanssa sovittiin tulen klo xx perille. Syödään lounas ja katsotaan lisää. Työkaveri ei lähtenyt mihinkään, kun ei halunnut mennä yksin.

Koko viikko oli samaa narinaa.

Mä tein kaikki, mitä halusin. Yhtenä iltana lähdettiin ostoksille jonnekin ostoskeskukseen, puoliso tuli mukaan. Kaupat oli myöhään auki ja oli tosi mukavaa.

Mentiin syömään, oltiin sovitti maksetaan pariskunnan ruoka kiitokseksi.

Työkaveri sitten tilasi drinkkejä, viinipullon, 2 jälkkäriä jne

Kun tuli lasku, hän jakoi summan kahtia. Onneksi tämä puoliso puuttui ja sanoi kukaan ei ala sun viinejä maksaa.

Päästiin sitten kentälle ja mulla laukut painoi just mitä sai. Muistaakseen vein jotain tän Nykissä asuvan äidille. Työkaverin laukut painoi liikaa ja lisämaksu oli tosi paljon. Alettiin siinä pakkaamaan uudestaan ja saatiin tavarat mahtumaan.

Kotona vein tavarat kotiin ja toin ne hänelle töihin.

Töissä sitten kertoi kaikille halukkaille, kun nuukailin koko reissun.

Budjetti piti

Vierailija
152/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään mies ei jostain syystä hennoisi reissuilla lähteä ravintolaan koko porukalla, ei, vaikka minä olisin se joka omillani maksaisin perheemme ateriat. Kokee, että tulee niin kalliiksi (kahdestaan jos menemme, ei nuukaile käyttää omiaankaan). Itse en halua, että lapsistamme tulee ns. tynnyrissä kasvaneita, ja haluan heidänkin saavan välillä elämyksiä. Niinpä vain sitten sanon miehelle, että nyt mennään ja sillä sipuli. On lopulta aivan tyytyväinen, että lähti mukaan :D

Olen itse lapsi, jonka perhe lähti jonkinlaiselle laivaristeilylle. Maissa oli jäätelökioski, minulle ei voitu ostaa kun "se on niin kallista". Kiva katsoa, kun muut jonottelevat jäätelöä. Toki en tiedä, kuinka tiukka tilanne meillä sitten oli enkä minäkään aina lapsille jotakin osta kun keksivät haluta. Mutta rajansa säästäväisyydelläkin :)

Vierailija
153/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan matkoilla  tutustuu vaikka mukavaan pariskuntaa, ja tavataan sitten lähteä yhdessä ravintolaan.

Itse teen aika pian selväksi, että molemmat parisunnat maksavat oman laskunsa ja koska osaan useita kieliä, teen yleensä myös tilaukset ja sanon siinä jo edeskäyvälle, että maksamme erikseen.

En itse halua pihistellä ja tilata aina vain halvinta tai jättää toista viinilasillista tilaamatta, jos mieleni tekee, Olisi kiusallista laittaa nuukailija maksamaan oma kalliimpi lasku ja toisaalta jos toinen pari tilaa jotain ostereita  ja  hummereita, joista emme itse välita,  niin en niitäkään tykkää maksaa.

Vierailija
154/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat eväät on hyvä juttu. Paljon parempia kuin ravintolan pöperöt. Tietää mitä syö kun itse tekee.

Niin, että eväsleivät, välissä tarjousjuustoa ja margariinia ja joku lantrattu mehu pullossa on parempi kuin välimerellinen kala-ateria, pihviannos tai edes paikallinen mäkkäri. Tuota et usko itekkään.

Vierailija
155/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitäkään reissuja ja ravintolailtoja ei varmaan niin useita tule,ettei sen yhden kerran voida käydä syömässä kaikkien mieliksi,et ois kiva ilta :) eikö? Kun ollaan jo menty sinne matkalle, niin siellä sitten ruvetaan pohtimaan, et entä jos syödään puistonpenkillä? Itse ajattelen, että joskus, joskus kun tilanne vaatii, haluan toimia kuten toiset jos siis lähden porukalla jonnekin. Jos oma elämäntyylini olis ihan poikkeava, enkä haluais enkä vois joustaa niin jäisin kotiin tai menisin toisenlaisten tyyppien kanssa tai yksin :)

Vierailija
156/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkään mies ei jostain syystä hennoisi reissuilla lähteä ravintolaan koko porukalla, ei, vaikka minä olisin se joka omillani maksaisin perheemme ateriat. Kokee, että tulee niin kalliiksi (kahdestaan jos menemme, ei nuukaile käyttää omiaankaan). Itse en halua, että lapsistamme tulee ns. tynnyrissä kasvaneita, ja haluan heidänkin saavan välillä elämyksiä. Niinpä vain sitten sanon miehelle, että nyt mennään ja sillä sipuli. On lopulta aivan tyytyväinen, että lähti mukaan :D

Olen itse lapsi, jonka perhe lähti jonkinlaiselle laivaristeilylle. Maissa oli jäätelökioski, minulle ei voitu ostaa kun "se on niin kallista". Kiva katsoa, kun muut jonottelevat jäätelöä. Toki en tiedä, kuinka tiukka tilanne meillä sitten oli enkä minäkään aina lapsille jotakin osta kun keksivät haluta. Mutta rajansa säästäväisyydelläkin :)

Ajatella että joku suostuu tuollaiseenkin. :D Mies maksattaa lasten ruoat sinulla, ja sinä olet vielä tyytyväinen että onneksi sait sen kuitenkin mukaan.

Vierailija
157/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella että joku suostuu tuollaiseenkin. :D Mies maksattaa lasten ruoat sinulla, ja sinä olet vielä tyytyväinen että onneksi sait sen kuitenkin mukaan.

Kai ne lapset on molempien, miksi miehen oletusarvoisesti pitäisi kaikki ruuat maksaa?

Vierailija
158/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne lapset on molempien, miksi miehen oletusarvoisesti pitäisi kaikki ruuat maksaa?

Ei tietenkään pidä, vaan omat ruokansa ja puolet lasten ruoista. Tuossahan nainen maksaa koko laskun kun mies ei "raaski" (:D).

Vierailija
159/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä, vaan omat ruokansa ja puolet lasten ruoista. Tuossahan nainen maksaa koko laskun kun mies ei "raaski" (:D).

Voi taivas, oikeastiko jaatte ravintolalaskuja jos menette perheenä syömään? Voihan sitä elämäänsä noinkin hankaloittaa.

Vierailija
160/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuka on sairas. Ei sellaisen kanssa voi elää.

Lapset oppii, ettei he ole samanarvoisia kuin muut esim serkkunsa. Ap ja miehensä on henkisesti väkivaltaisia.