Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme
Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.
Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.
Mitä tekisitte?
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat eväät on hyvä juttu. Paljon parempia kuin ravintolan pöperöt. Tietää mitä syö kun itse tekee.
Niin, että eväsleivät, välissä tarjousjuustoa ja margariinia ja joku lantrattu mehu pullossa on parempi kuin välimerellinen kala-ateria, pihviannos tai edes paikallinen mäkkäri. Tuota et usko itekkään.
Niin ja onhan se nyt eri asia väsätä eväitä kotioloissa kuin jossain etelänmatkalla, vaikka olisi kuinka hyvä kokki. Luulisi ainesosien määrän olevan vähäisempiä, kun tuskin johonkin huoneistohotelliin nyt oikein montaa eri maustetta tai leipälaatua viitsi viikon reissulle ostaa. Ja kotoa kuskatut eväkset on muutaman päivän päästä jo melko nahistuneita...
ei ole nuukaa puolisoa ,mutta on kavereita ja tuttavia,kahvilassa tai jäätelöllä käynti on tuskaa. ei voi tarjota kun nuuka, ei suostu että tarjotaan,täytyy usein käydä kaupassa ostamassa tarjottavaa ja juodaan kahvi yhdessä kotona,jäätelö hankitaan marketista, jolloin se hetki vähän vesittyy.
ja nää nuukat on parempi tuloisia. ite oon vähän köyhä tuhlari ja sekään ei ole hyvä. parisuhteessa nuukuus on varmaan yhtä riitaa koko ajan.on silti hyvä että lapset pääsee matkustaan. jotkut nuukat suostuu siihen että toinen tarjoaa, kaikki ei suostu tähänkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut menee ravintolaan paitsi hän. Mutta ihmeellistä tässä nyt on?
Ap on yhtä kusisen saita kuin ukkonsa, mutta pistää kaiken miehdm syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lentomatkailu tuhoakaan enää ympäristöä?
ei se ole koskaan tuhonnut, koska se on kivaa
t. vihreä
Nuukailijan kanssa on kamala lomailla. Appeni on sellainen. Mieheni on onneksi samaa mieltä, että ikinä ei enää lähdetä yhteiselle reissulle hänen vanhempiensa kanssa.
Totta kai taloudellinen ja järkevä on hyvä olla, mutta rajansa kaikella. Lomamatkalla ollaan lomalla, myös siitä tavanomaisesta arjen pyörityksestä ruuanlaittoineen.
Onko mies nuuka vai rahaton. Jos on noin saita, en olisi yhdessä. Lapsille ravintola olisi hieno elämys aina ja ulkomailla. Karmivaa suorastaan, että mies kokkaa ja on voileipiä. Shokki.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa nuukailijalle, että joku toinen tarjoaa. Kyllä silloin tuhlataan kuin viimeistä päivää. Itsekeskeisiä paskiaisia he vain ovat. Eivät mitään muuta.
Oho, missä semmoisia on. Mä tunnen muutaman pihin ja kaksi niistä on läheistä. Raflassa tilaavat listan edullisimmasta päästä.
Okei, jos mä tarjoan tai joku muu läheinen tarjoaa mä jotenkin ymmärrän. Mutta duunissa ne piheimmät valitsee tosi edullisia ruokia, kun työnantajan maksaa. En ymmärrä.
Mähän en matkusta mihinkään, missä pitää tehdä itse ruokaa tai edes eväitä. Yleensäkään kaupassa jonotella ruokatarvikkeita. Ei kiitos mä olen lomalla.
Ehkä jädet ja vesipullot haetaan siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap:n satu nyt oli provo, mutta todellisuudessa olen hyvin tarkka siitä, kenen kanssa matkustan. Olisi katastrofi joutua reissuun nipon ja pidin ääliön kanssa.
Mistä hélvetistä tänne aina tunkee joku idiòòtti väittämään ihan jokaikistä aloitusta provoksi? Miksi, oi miksi? Oksettaa.
Jep, näitä tositarinoita on paljon.
Vanhempani tekivät muutaman reissun äitini veljen ( siis enoni) ja hänen vaimonsa kanssa. Mutta kun enoni on sairaalloisen nuuka, ei yhteismatkailusta mitään tullut. Kaikki aika meni halvinta mahdollista paikkaa etsiessä, oli kyse juomasta tsi ruuasta. Mieluiten olis pitäny tehdä ruuat itse. Vanhempani taas hslusivat kokeilla ja kokea erilaisia ruokia ja syödä ravintoloissa.
Myöskään mitkään paikat joihin oli pääsymaksu eivät tulleet kyseeseen. Jatkuvaa vääntöä.
Päätyivät samaan kuin ap;n miehen siskon perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa nuukailijalle, että joku toinen tarjoaa. Kyllä silloin tuhlataan kuin viimeistä päivää. Itsekeskeisiä paskiaisia he vain ovat. Eivät mitään muuta.
Oho, missä semmoisia on. Mä tunnen muutaman pihin ja kaksi niistä on läheistä. Raflassa tilaavat listan edullisimmasta päästä.
Okei, jos mä tarjoan tai joku muu läheinen tarjoaa mä jotenkin ymmärrän. Mutta duunissa ne piheimmät valitsee tosi edullisia ruokia, kun työnantajan maksaa. En ymmärrä.
Taidat itse olla se pihi?
Kyllä ne pihit vetää ruokaa ja juomaa niin että napa rouskuu kun joku tarjoaa.
Vanhempani matkustavat aina silloin tällöin tätini ja tämän miehen kanssa. Tädillä ja miehellään on säästäväinen/pihi luonne ja vielä omat rahat -politiikka. Siinä sitten reissun päällä ynnäilevät, että kun toinen osti päiväkahvit ja toinen kaupasta lounastarpeet (karavaanareita), niin kumpi on kummallekin velkaa. Leirintäalueesta ei maltettaisi maksaa, kun voi ajaa puskaparkkiin johonkin hyttyspöheikköön.
Ollaan mekin lapsena perheen kanssa matkustellessa säästelty, mutta se on kyllä ollut enemmänkin penninvenyttämistä kuin saituutta. Legolandissa mentiin omilla eväillä ja trangialla keiteltiin matkalla, majoitus oli leirintäalueiden mökkejä. Mutta joka kesä kyllä jossain päin Suomea käytiin ja useampi yö yövyttiin, huvipuistoja koluttiin jne. Eli oikeassa kohdassa säästämällä oli reissut ylipäätään mahdollisia.
Lapset eivät ravintolassa kyllä elämystä saa. Teinit jo vähän jotain ruokakulttuurista alkavat tajuta, mutta 12 vuotiaat ja alle ovat enempi riesa siellä. Ulkomailla kun ruokaa joutuu odottamaan sen puoli tuntia, tai ruoka on huonoa, niin lapsilla on jo tylsää. Kolat on litkitty ennen ruokaa. Sitten ruoka on huonoa ja alkaa se venkoilu, ettei tarttisi syödä muuta kuin ranskikset. Jälkkäriä on tilattava, että ehtii itse syödä ja ottaa viinipullon, tai oluet.
arvostan kyllä nuukia, vaatimattomia ihmisiä siitä, että elävät omilla rahoillaan ,usein taloudellisesti.heiltä saa myös joskus, ihan hyviä sähkönsäästö ja hinta kilpailutus vinkkejä.
sosiaalinen puoli on usein vaikeaa. riitelevät kaupassa tai julkisella paikalla ,jostain 0,20 sentin asiasta ja seuralaista nolottaa. tuntuu että he saavat nautintoa kitudieetistä ja askeettisuudesta. asia ok mutta perheen ja ystävien seurassa ,voisi ainakin ajatella muiden henkistä hyvinvointia enemmän.nuuka ei aina tiedosta toisten nälkää tai janoa. esim.matkoilla tai aurinkorannoilla pitää huolehtia vedenjuonnista ja suolan saannista.
arvostan kuitenkin mallia taloudellisesta järkevyydestä.olen itse tuhlari, että ehkä se on vastapainoa itselle,nuukat tuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävä, jonka kk-palkka on 7500 €/kk, on hyvin samankaltainen kuin ap:n mies. Ammatiltaan DI ja on myös asperger, yllätys 😂
Ehdotin vklp-reissua Helsinkiin hienossa hotellissa. Hän oli sitä mieltä, että yövytään hänen veljensä ja tämän perheen luona ilmaiseksi! Heillä on kaksi uhmaikäistä lasta ja ahdas kolmio. Kysyin että missä nukutaan: "Olkkarin lattialla" 🤦 Ei oltaisi saatu käydä edes ravintoloissa tai kahviloissa syömässä, vaan tämän veljen luona. Kaupungilla oltaisiin nakerrettu vaikka omenoita.
No tein tämän reissun lopulta yksin ja otin siitä ilon irti ja olen lähdössä ensi kuussa yksin Lontooseen kun mies ei raski.
Joku voi kysyä, miksi siedän tällaista suhdetta. Olen itsekin autismin kirjolla ja lisämausteena ADHD. Mun mielestä varsinkin loma on asia, johon saa käyttää rahaa hyvällä omatunnolla ja varsinkin jos palkka on perhana soikoon noin hyvä. Itse tienaan yli puolet vähemmän ja ei ole ongelmaa polttaa rahaa kerran vuodessa -tyyppisiin elämyksiin. Mun käyttötilillä on keskimäärin 4000-7000 € rahaa, niin mies ihmettelee sitäkin: "miten sulla voi olla tilillä noin vähän rahaa?" Hänen jääkaapissaan on valon lisäksi aina vain niitä saakelin omenoita.
En tajua näitä jotka venyttävät senttiä ja kartuttavat kivan summan rahaa, mutta makuuttavat sitä tilillä ja eivät käytä sitä mihinkään. Yleensä nämä saiturit eivät ymmärrä esim. sijoittamisesta mitään. Elämä pelkkää näkkärinsyöntiä ja tarjousten perässä juoksemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään mies ei jostain syystä hennoisi reissuilla lähteä ravintolaan koko porukalla, ei, vaikka minä olisin se joka omillani maksaisin perheemme ateriat. Kokee, että tulee niin kalliiksi (kahdestaan jos menemme, ei nuukaile käyttää omiaankaan). Itse en halua, että lapsistamme tulee ns. tynnyrissä kasvaneita, ja haluan heidänkin saavan välillä elämyksiä. Niinpä vain sitten sanon miehelle, että nyt mennään ja sillä sipuli. On lopulta aivan tyytyväinen, että lähti mukaan :D
Olen itse lapsi, jonka perhe lähti jonkinlaiselle laivaristeilylle. Maissa oli jäätelökioski, minulle ei voitu ostaa kun "se on niin kallista". Kiva katsoa, kun muut jonottelevat jäätelöä. Toki en tiedä, kuinka tiukka tilanne meillä sitten oli enkä minäkään aina lapsille jotakin osta kun keksivät haluta. Mutta rajansa säästäväisyydelläkin :)
Ajatella että joku suostuu tuollaiseenkin. :D Mies maksattaa lasten ruoat sinulla, ja sinä olet vielä tyytyväinen että onneksi sait sen kuitenkin mukaan.
Kai ne lapset on molempien, miksi miehen oletusarvoisesti pitäisi kaikki ruuat maksaa?
Ei tietenkään pidä, vaan omat ruokansa ja puolet lasten ruoista. Tuossahan nainen maksaa koko laskun kun mies ei "raaski" (:D).
Voi taivas, oikeastiko jaatte ravintolalaskuja jos menette perheenä syömään? Voihan sitä elämäänsä noinkin hankaloittaa.
Mitä kummaa nyt? Tuo kirjoittaja siis maksaa koko laskun aina sen takia ettei mies suostu muuten mukaan ollenkaan.
Jotenkin säälittävää ettei naisilla riitä kapasiteetti edes tällaisen asian ratkaisemiseen omatoimisesti, ilman palstan apua.
Ei ihme että monessa maassa naisia pidetään edelleen holhouksen alaisina.
Huomaa että naisilla on tapana käyttää rahaa! Lähinnä miestensä koska eivät itse tienaa, mutta se tekeekin asiasta paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että naisilla on tapana käyttää rahaa! Lähinnä miestensä koska eivät itse tienaa, mutta se tekeekin asiasta paljon helpompaa.
Heh. Suomessa naiset käyvät töissä ja maksavat tilastollisesti miestä enemmän lasten kuluja.
Vaunu/ratasikäisen kanssa en lähtis maailmalle lomailemaan, kun rattailla on monessa paikassa niin pirun hankala mennä. Rappusia joka paikassa.
Ilman rattaita pärjäävät muksut kyllä kävelevät useitakin kilometrejä, kunhan vaan ovat tottuneet siihen arjessa. Ihan vaan kotipihajuoksut ja kävelyt kotipaikkakunnalla totuttaa lapset kävelyyn.