Miksi työssäkäyvät ja varakkaat yhä enenevässä määrin suljetaan ulos yhteiskunnan palveluista?
Viimeksi ehdotettiin neuvolassa menoa yksityiselle lääkärille. Vanhushoivasta pääsee osalliseksi vain maksamalla useiden tonnien kuukausimaksuja, mutta persaukiset saavat nämä ilmaisiksi. Samoin lasten päivähoito, yhä useampi joutuu laittamaan lapsensa yksityisille, lapsilisiä puhutaan koko ajan pois meiltä. Eikö yhteiskunnan palveluiden kuuluisi kuulua ihan yhtäläisinä kaikille eikä vain niille, jotka eivät käy töissä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kohta motivaatiota käydä töissä. Tiedän jo ihmisiä jotka ovat jo lopettaneet. Miksi raataa toisten eteen ainoaa elämäänsä? Jää vain hyväksikäytetty olo. Itsekin juuri valmistelen vastaavaa peliliikettä. Tehdään kaikki mitä huvittaa ja nukutaan kahteentoista. Eipä siinä.
Tervetuloa iloiseen joukkoomme! Toiset ne on iloisia (lue tyhmiä) veronmaksajia. Me järkevämmät annetaan muiden tehdä työt ja nautitaan elämästä. Täällä Thaimaassa elää muuten aika halvalla ja ilmaakin enemmän lämmittää se että suomalaiset työssäkäyvät mahdollistavat ikuisen lomani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisit niistä palveluista kuitenkin korkeamman verotuksen kautta. On yksinkertaisempaa järjestää palveluita vain niille, joilla niihin ei ole varaa, kuin myös niille, joilla varaa on.
Miksi ihmeessä minäkin sitten maksan tonnin kuussa palveluista, jotka eivät edes kuulu minulle?Joudun kuitenkin maksamaan omat ja perheeni palvelut siihen päälle. Eikö helpompaa olisi vain pitää se tonni itse ja ostaa sillä tarvotsemani palvelut?
Kaikki maksaa verotuksessaan palveluista joita ei käytä. Sellasta se on. Maksan minäkin sinun lapsiesi koulutuksesta ja heidän lapsilisänsä.
Jos sinulla olisi lapsia, he saisivat ne palvelut. Ongelma on, että me hyvätuloiset emme saa julkisia palveluja vaikka meillä on niille sama tarve kuin köyhällä. Köyhä vie lapsensa ilmaiseen päiväkotiin, minä maksan tonnin kuussa samasta. Köyhä makaa vanhana ilmaiseksi palvelutalossa, varakas maksaa viisitonnia samasta palvelusta, jos edes saa sitäkään.
Tonnin päiväkotimaksun lisäksi mielikuvitusrikkaalla vois olla vaikka vesimaksu viissataa kuussa, mutta köyhälle maksetaan vähintään vissyt ja sitten tota asuminen maksaa 7000 e kuussa mutta samanlaisen kämpän saa köyhä seittemällä eurolla. Ja veroprosentti on 95% ja siitä maksetaan aina 25% köyhälle jota ei saa valita edes itse!
Yksityinen päiväkoti maksaa noin tonnin kuussa.
Se on oma valinta ellei kunnallinen kelpaa. Sen kunnallisen saa jokainen lapsi. Saa jopa palveluseteli sinne yksityiseen.
Joo aika menee niin pitkälle yksinkertaisessa asiassa, että väkisinkin tulee mieleen ajatus, että yksityiselle yritetään passittaa.
Konkurssia pukkaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/konkurssien-maara-rajussa-kasvussa-…
Taloyhtiöiden konkurssien pelätään yleistyvän
Työssäkäyvillä ja rikkailla on varaa maksaa palveluistaan. Ulkomaanmatkat ja tonnin puhelimet ei ole mikään ihmisoikeus, pitää työssäkäyvien oppia elämään suu säkkiä myöten ja totutella siihen, että tuhlaaminen pois.
Työttömillä, varattomilla, vanhuksilla, vammaisilla ja alaikäisillä ei ole varaa maksaa palveluistaan.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvillä ja rikkailla on varaa maksaa palveluistaan. Ulkomaanmatkat ja tonnin puhelimet ei ole mikään ihmisoikeus, pitää työssäkäyvien oppia elämään suu säkkiä myöten ja totutella siihen, että tuhlaaminen pois.
Työttömillä, varattomilla, vanhuksilla, vammaisilla ja alaikäisillä ei ole varaa maksaa palveluistaan.
Jostain syystä kuitenkin monen sadan kännykkä on kelan mielestä ihmisoikeus työttömille. Ei ihme että Suomi menee kohti kuilun pohjaa ja työvoimapula vain kiihtyy. Kuka tekee töitä kun työttömän elintaso on sama tai parempi.
Yhtä hyvin työttömät voisi kysyä, miksi varakkaat yrityksenomistajat siirtää tehtaitaan ja työpaikkoja ulkomaille tavissuomalaisten ulottumattomiin
tätönen 23
Jos jakšat kerran olla turhasta kateellinen, mikset ala hankkimaan vaatteitasi kirpputorilta ja ruokiasi leipäjonoista joissa jonotis voi kestää tunnin vaikkapa sateessa? Siinä olisi esimakua köyhyydestä.
tätönen 23
Ketkä niitä hintoja koko ajan nostavat? No kauppiaat, ei työttömät.
tätönen 23
Palvelut tietenkin pitäisi kuulua kaikille, mutta nyt niitä ei saa sen enempää työssäkäyvät kun työttömätkään. Elämme oikeistolaisessa maassa, jossa verotus halutaan pitää alhaisena. Työssäkäyvänä sinulla pitäisi olla varaa yksityisiin palveluihin.
Yksityisiä lääkäriasemia on perustettu koska osa ihmistä, joilla on varaa haluaa käyttää niiden palveluja mieluummin kuin julkisen terveydenhuollon palveluja ja osa haluaa yksityiselle ihan senkin takia, että yksityiselle pääsee nopeammin ja useimmiten voi valita itse myös hoitavan lääkärinsä. Siihen en ota kantaa saako sitten yksityiseltä parempaa hoitoa ja palvelua kuin julkiselta sektorilta. Ketään ei tietääkseni pakoteta valitsemaan yksityistä terveydenhoitoa rahavarojen perusteella. Julkisiin vanhusten hoito- ja palveluyksiköihin ei tietääkseni ole myöskään tulorajoja vaan valintakrireerit ovat kaikilla yhtäläiset eli henkilön yleinen terveydentila, hoidon ja palvelun tarve. Pitkäaikaishoidon maksu on tietääkseni tietty prosentti henkilön tuloista ja tämä ei ole kaikkien mieleen, mutta onko sitten joku muu määritys maksulle oikeudenmukaisempi? Jos olisin itse varakas tai edes hyvä tuloinen käyttäisin juuri nyt ihan moraalisyistä yksityisen terveydenhuollon palveluita koska en haluaisi kuormittaa lisää julkista terveydenhuoltoa jolla on nyt resurssiongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten heille pitää sitten muiden maksaa palveluita, jos itse eivät niitä saa? Miksi heillä on etuoikeuksia mutta ei velvoitteita?
Vierailija kirjoitti:
Yksityisiä lääkäriasemia on perustettu koska osa ihmistä, joilla on varaa haluaa käyttää niiden palveluja mieluummin kuin julkisen terveydenhuollon palveluja ja osa haluaa yksityiselle ihan senkin takia, että yksityiselle pääsee nopeammin ja useimmiten voi valita itse myös hoitavan lääkärinsä. Siihen en ota kantaa saako sitten yksityiseltä parempaa hoitoa ja palvelua kuin julkiselta sektorilta. Ketään ei tietääkseni pakoteta valitsemaan yksityistä terveydenhoitoa rahavarojen perusteella. Julkisiin vanhusten hoito- ja palveluyksiköihin ei tietääkseni ole myöskään tulorajoja vaan valintakrireerit ovat kaikilla yhtäläiset eli henkilön yleinen terveydentila, hoidon ja palvelun tarve. Pitkäaikaishoidon maksu on tietääkseni tietty prosentti henkilön tuloista ja tämä ei ole kaikkien mieleen, mutta onko sitten joku muu määritys maksulle oikeudenmukaisempi? Jos olisin itse varakas tai edes hyvä tuloinen käyttäisin juuri nyt ihan moraalisyistä yksityisen terveydenhuollon palveluita koska en haluaisi kuormittaa lisää julkista terveydenhuoltoa jolla on nyt resurssiongelmia.
Eli varakkaan ollakseen moraalinen tulee maksaa tarvitsemansa palvelut kahdesti. Ensin veroina julkiset ja yksityiselle toisen kerran. Mutta se ei ole moraaliton, joka käyttää palveluja maksamatta mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisit niistä palveluista kuitenkin korkeamman verotuksen kautta. On yksinkertaisempaa järjestää palveluita vain niille, joilla niihin ei ole varaa, kuin myös niille, joilla varaa on.
Miksi ihmeessä minäkin sitten maksan tonnin kuussa palveluista, jotka eivät edes kuulu minulle?Joudun kuitenkin maksamaan omat ja perheeni palvelut siihen päälle. Eikö helpompaa olisi vain pitää se tonni itse ja ostaa sillä tarvotsemani palvelut?
Kaikki maksaa verotuksessaan palveluista joita ei käytä. Sellasta se on. Maksan minäkin sinun lapsiesi koulutuksesta ja heidän lapsilisänsä.
Jos sinulla olisi lapsia, he saisivat ne palvelut. Ongelma on, että me hyvätuloiset emme saa julkisia palveluja vaikka meillä on niille sama tarve kuin köyhällä. Köyhä vie lapsensa ilmaiseen päiväkotiin, minä maksan tonnin kuussa samasta. Köyhä makaa vanhana ilmaiseksi palvelutalossa, varakas maksaa viisitonnia samasta palvelusta, jos edes saa sitäkään.
Tämä on niin väärin kuin olla ja voi mutta asiaan vaikuttamismahdollisuudrt on erittäin rajalliset valitettavasti.
Joskus sitä vaan ajattelee että tekisi mieli ruveta luuseriksi ja antaa muiden elättää itseään
viher punikit keskustan ja rkpn tuella ovat tehneet venäjän myyrän työtä jo vuosia yrittävät samaa kuin 1917-18 kapinaa johon kutsuisivat venäjän avittamaan. vaali ruplia ovat saaneet runsain mitoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli varakkaan ollakseen moraalinen tulee maksaa tarvitsemansa palvelut kahdesti. Ensin veroina julkiset ja yksityiselle toisen kerran. Mutta se ei ole moraaliton, joka käyttää palveluja maksamatta mitään?
Varakkaana voit ihan vapaasti valita ja myös sen moraalin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos sinä olisit köyhä, niin saisit ne ilmaiset palvelusi.
En ole halunnut elää toisten työssäkäyvien verorahoilla lusmuilemalla kotona.
Jekku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin väärin kuin olla ja voi mutta asiaan vaikuttamismahdollisuudrt on erittäin rajalliset valitettavasti.
Joskus sitä vaan ajattelee että tekisi mieli ruveta luuseriksi ja antaa muiden elättää itseään
Kieltämättä sama ajatus tulee vuosi vuodelta aina voimakkaampana mieleen.
Oletus on, että työssäkäyvillä on työterveyshuolto käytettävissä, vaikka harvoin taitaa kattaa muuta kuin lakisääteisen minimin. Verorahat eivät kaikkeen riitä ja jostain pitää karsia, mutta entäs jos keskiluokka alkaa olla siinä pisteessä, että rahat eivät yksityisiin palveluihin riitä ja alkavat pakkaamaan kimpsut ja kampsut lähteäkseen muille maille töihin. Maailma kuitenkin on avoin.