Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuulimuna

07.12.2006 |

´keskeytyykö tuulimuna raskaus itse? olen nyt viikolla 13, vielä ei ole ollut ultraa. olen ollut tosi vainoharhainen ettei masussa ole mitään. se tulee jopa uniin, viikolla 10 neuvolassa ei kuulunut sydänääniä. jos joku on fiksumpi kuin minä ni kirjottakaa ihmeessä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä yksityiselle (kelakin tais korvata siitä osan) jos menee vielä kauan ennen ultraa niin saat mielen rauhan. Toden näköisesti sulla on vaan istukka edessä niin ei äänet kuuluneet...

Vierailija
2/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultra on 15.pvä. välillä on vain semmoinen olo että voisin jättää sen väliin. toivon parasta. olen vain nyt tosi vainoharhainen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran raskaus on jo noin pitkällä, niin kyllä se on hyvin todennäköistä, että mahassa on elävä sikiö. Tiedän, että tuo alku on todella raskasta ja jännittävää, varsinkin jos ei ole pahaa oloa. Yritä nyt vain rauhoittua ja odottaa ultraa, eihän siihen ole enää kovin pitkä aika.

Vierailija
4/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden takia ei kannata vielä todellakaan huolestua. Viikolla 10 on aika harvinaista, että ne kuuluvat, etenkin jos istukka on edessä tai kohtu taakse kallellaan. Jos mieltäsi hirveästi vaivaa, niin soita neuvolaan ja pyydä kuuntelemaan sydäntä uudelleen. Kyllä ne terkkarit yleensä tekevät ylimääräisen kuuntelun äidin mielenrauhan takia, sillä siihen ei mene montaa minuuttia. Minä menin ekassa raskaudessa ylimääräiseen kuunteluun juuri sen takia, että huonoa oloa ei ollut ja halusin varmistua, että mahassa on joku. Terkan mielestä se oli paljon järkevämpää kuin maksaa ylimääräisestä ultrasta yksityiselle lääkärille.

Vierailija
5/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kuulunut kakkosessa sydänäänet neuvolassa vko 11,ja terkkari lohdutti ettei kaikilla kuulu vielä.Itelläni oli tosi huono olo,ja olin varma,että raskaus keskeytyny tai tuulimuna.Nyt tässä kolmosessa sanoivat,etteivät ees yritä kuunnella ennen vko 13,koska äideille tulee niin pahamieli,ja rupeevat pelkäämään kaikenlaista.Toivotaan,että sulla kaikki kunnossa=)

Huiskutin 22+2

Vierailija
6/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, mitä suurimmalla todennäköisyydellä kaikki on hyvin! Tuulimuna raskaus keskeytyy yhtä lailla itsestään kuin keskenmenokin, mutta kun olet jo noin pitkällä niin todennäköisyys siihen, että raskaus olisi jo keskeytynyt jos on keskeytyäkseen on suuri. Itselläni on takana yksi tuulimunaraskaus sekä kohta kaksi raskautta. Tuulimuna ehdittiin minun kohdallani vaan todeta jo rv 8 kun kävin yksityisellä ultrassa, siitä sain lähetteen polille, mutta varmasti se olisi sieltä itsekseen tullut ulos.

Nuo sydänäänet on toinen juttu... Itsekin kärsin nyt molemminssa normaaleissa raskauksissa hurjasti tuulimunan ja keskenmenon pelosta. Tässä raskaudessa kävinkin kuunteluttamassa sydänääniä neuvolssa rv 10, mutta eipä sieltä mitään kuulunut. Kohtuni on eteenpäin kallistunut ja istukka takana, mutta niin vaan jätti jännityksen varaan ja piti odottaa np-ultraa. No, kaikki kuitenkin hyvin ja nyt sitä vaan odottelee, että tulis ulos jo!

Alkuraskaus on mielestäni rankinta aikaa koko raskaudessa, mutta onneksi se on sinullakin jo kohta takanapäin. Yritä jaksaa sinnitellä vielä muutama päivä ja tsemppiä, hyvin kaikki menee!

Tiina 40+0 ja tytär 1v10kk

Vierailija
7/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen ongelma raskaudessa on tietystikin mahdollista, mutta sinun kohdallasi jo erittäinkin epätodennäköistä. Olet päässyt jo näin pitkälle, ole onnellinen siitä :) Suurin osa tuulimunista vuotaa itsellään ulos ennen rvkoa 12. Ja mitä niihin sydänääniin tulee, mulla kuunneltiin viikolla 12, eikä meinannut millään kuulua. Lääkäri etsi pitkään ja olin jo vaipua epätoivoon minäkin. Lopulta kokenut th löysi äänet. Silloin molemmat heistä sanoivat minulle, että näin varhain tehtynä äänet kuuluvat noin 50%:ssa. Eli puolella meistä odottajista on jäänyt kuulumatta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei masussa kyytiläistä olisi.

Toivottavasti vähän edes oloasi helpotti tämä tieto. Tiedän kyllä hyvinkin tarkkaan miltä keskenmenon pelkääminen tuntuu, koska itse kärsin siitä alkuraskaudessa päivittäin. Kävin kerran yksityisellä ultrassa viikolla 6, jolloin syke näkyi, muttei sekään rauhoittanut oloani kuin muutamaksi päiväksi. Sitten hermoilu alkoi taas. Nyt nt-ultran jlk olo on selkeästi helpompi noita pelkoja ajatellen.

Yritähän jaksaa sinne ultraan asti tai käväise uudelleen kuunteluttamassa sykettä neuvolassa. Toivon sinulle voimia ja pikkuisellesi kaikkea hyvää.

Tv. Odessa79 ja Milli 14+5

Vierailija
8/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli vahvat oireet, ainoa mikä viittasi tuulimunaan oli se, ettei sydänäänet kuuluneet ekassa neuvolassa. Sitten vk 9 alkoi pienimääräinen rusehtava vuoto, sitä tuli vielä vk 10 lääkärissä, äänet ei kuuluneet vieläkään, mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei ole syytä huoleen, että tämä vuoto on niin vähäistä. Viikot oli vähän päälle 11, kun ultrassa todettiin tuulimuna. Itsestään se ei siis tullut ulos, vaan lääkkeellisellä keskeytyksellä, joka oli tosi raju.

Olet kuitenkin jo vk 13 ja jos ei vuotoa ole, ei varmasti ole syytä huoleen. Voithan kuitenkin käydä yksityisellä ultrassa, jotta saat mielenrauhan, tein juuri itse niin, kun viikkoja 8+6, ja pieni sydän siellä sykki.

Rauhallista mieltä!

Vierailija
9/9 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos teille kaikille kun jaksoitte vastata. luultavasti kaikilla on pelkoja ja omalla kohdalla tuntuu pahimmalta. toivon todellakin että kaikki menee hyvin. vuotoja ei ole tullut ja oireita on. varsinkin rinnat ovat niin kipeät,että nukkumisen suorittaisin seisten..