Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** KESÄKUISET LOPPUVIIKKOON ***

07.12.2006 |

Eiköhän laiteta jo loppuviikon pino pystyyn.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole ainoa " ison" mahani kanssa!

Minä en vielä kanna stressiä liikkeiden tuntemisesta. Moni on sanonut minulle että vauvan liikkeitä voi tuntea vasta joskus rv 20 tietämillä, ja kun olen vielä ensisynnyttäjä, ei oikein tiedä millaisia tuntemuksia pitäisi edes odottaa. Ja meillähän viikkoja koossa vasta kun reilut 12 :)

Piparit ja joulutortut odottavat täälläkin. Meillä on lentopallojoukkueen pikkujoulut. Kun nyt vielä tulisi se talvi, niin olisi helpompi virittäytyä jouluisiin tunnelmiin...

Cana + " kirppu" rv 12+4

Vierailija
22/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan podetaan ihan kunnon lentsua. Kävin tänä aamuna lääkärissäkin, kun tuo päänsärky on vaan pahentunut ja levinnyt. Säteilee jopa hampaisiin siis kerrassaan ihan järkyttävää. Ja syykin sitten selvisi, mulla on ainakin poskiontelotulehdus ja keuhkoputkentulehdus jäi vielä vähän kysymysmerkillä, mutta siis antipiootti-kuurilla olen nytten viikon. Tyttö on onneksi täysin tervehtynyt, mutta voi tätä mammaa, kun ei millään meinaa pää kainalossa pysyä vilkkaan ja kekseliään taaperon perässä. Anoppi tulee meille onneksi viikonlopuksi jeesimään, kun mieskin on raksalla kiinni hommissaan.

Mieli on kaikesta huolimatta ihanan rauhallinen ja hyvä. Monelle tuttavalle on syntynyt nytten kuluneen kuukauden aikana vauva ja muutamalla ystävällä on H-hetki käsillä ihan milloin vain.:) Malttamattomana odottaa omaa vuoroaan. Minulla on muuten yhden minun ystävän kanssa lasketut ajat viikon erolla kesäkuussa. Hauskaa ja jännää, saadaan yhdessä taplata tätä raskautta läpi.:)

Mammahousuista/vaatteista: Mulla on kans kaivettuna esille muutamat housut, mutta en ole vielä niitä käyttänyt, vaikka omista housuistani mahtuu jalkaa tasan kahdet housut. (paitsi mammasukkahousuja olen käyttänyt.)

Kun mennään jouluksi kotiseudulle niin meinaan käydä paikallisessa lastentarvikeliikkeessä ostamassa Onlyn mammafarkut. Suosittelen, ainakin kaikki ne mallit mitä minä olen nähnyt ovat olleet tosi kivan näköisiä ja käytännöllisen oloisia. Eikä hintakaan ole ihan kamala n.40e.

Nyt menen ja painan pääni vähäksi aikaa tyynyyn ennen, kun tuo tyttö tuolta herää.

Hyvää viikonloppua ja vointia kaikille!

Tuulia ja pikku pörriäinen 13+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se vihdoin oli kaikki oli siellä kunnossa =). Siellä se liikkui vilkkaasti, ei meinannut saada kätilö otettua mittoja. Mahan päältä ultrattaessa onnistui sitten paremmin. Laskettua aikaa ei muutettu eli 18.6 mukaan siis eletään.

Palailen myöhemmin paremmalla ajalla. Oikein iloista perjantaita kaikille!!

Iiran+masukki 12+5

Vierailija
24/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mistä saa Onlyn äippäfarkkuja??? Oon niin epätoivoinen, kun pitkät kintut, niin ei mistään löydy hyviä mammafarkkuja. Vois siis tsekata noikin...

Omiin vaatteisiin ei asiaa enää kolmeen viikkoon. Mulla lantio muuttaa selvästi muotoaan heti raskauden alussa, koska kaveri käyttää viikolla 34 vanhoja farkkujaan napit auki ja ite en noilla viikoilla saanut edes polvista ylöspäin (oli pakko viimeeks testata ja voi sitä kauhistusta;) )

Muuten kaikilla asiat pientä kremppaa lukuunottamatta mukavasti. Hyvä niin. Paranemisia flunsaisille ja viikonloppuja koko konkkaronkalle =)

Äippä:) Rv 14+2

Vierailija
25/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Päivikk11[/b]: tää on kyl jännää miten erilailla eri neuvoloissa toimitaan. Mullahan ei kans meinannut kuulua vaavin sydänääniä vkolla 12. Tuskailin sitten, että kauhee jos niitä ei saada kuuluviin niin joutuisin viikon huolehtimaan kun mulla oli ultra viikon päästä. Tähän neuvolalääkäri sanoi, että jos näillä viikoilla ei saada ääniä kuuluviin niin mut lähetetään heti samantien ultraan.

Että semmoista. Hyvä kun päätit mennä sitten sinne yksityiselle ja kaikki oli hienosti!

Illalla pitäisi jaksaa olla juhlatuulella kun meillä on mun työpaikan pikkujoulut. Olo ei oo kaksinen - yököttää. Tätäkin iltaa odotin yhdessä välissä innolla, mutta nyt haluais jättää koko pippalot väliin... No, ehkä se tunnelma tästä vielä kohenee!

Viikonloppuja kaikille!

-satu ja sintti rv 13+6

Vierailija
26/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pitkät päikkärit takana ja olo tosi pöhnäinen, mutta päähän ei särje enää niin paljon. Jee!!

Äippä:) : Tampereella en ole noita Onlyn mammafarkkuja missään nähnyt, mutta olen kotoisin tuolta itärajan tuntumasta ja siellä Joensuussa on sellainen lastentarvikeliike, kun Päivänsäde jotka myy noita farkkuja. (Tiedoksi siellä päin asuville.:)) Mun parilla ystävällä on ollut nuo farkut ja ovat tykänneet ja ovat olleet ihan törkeän hyvän näköisetkin. Niissä on aika paljon eri malleja ja pesuja ymmärtääkseni. Vähän niin, kun Onlyn tavan farkuissakin. Mutta kysäise ihmeessä Tampereen lastentarvike liikkeistä, jos sielläkin olis tai tietäisivät mistä niitä löytyy.

Iiran: Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.

kiinanpöpölle: Mukavaa pikkujoulu iltaa. Koetahan nauttia kaikesta huolimatta.:)

Muistelen muuten, että noiden sydänäänien kuulumiseen doblerilla voi vaikuttaa niinkin tyhmältä tuntuva syy, kun että on rasvannut mahansa jollain kosteusrasvalla, joka ei passaa tuon doblerin kanssa. Mulla kävi kerran näin esikoista odotellessa, että sydänäänet ei meinannut kuulua rv 20+jotain ja lääkäri käski pesaista mahan omasta kosteusrasvastani ja sen jälkeen äänet kuuluivat. Minä, kun hölväsin tuota rasvaa aika innokkaasti joka paikkaa raskausarpien pelossa. (Ei muuten tullut yhtään arpea minnekkään.:))

Nyt on pakko vähän raivat paikkoja eli työntää roskat maton alle ennen, kun anoppi tulee. ;)

Tuulia

Vierailija
27/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki löytyi, mitä pitikin - la tosin siirtyi 25.6. (yli viikolla).

Itselläkin oli kyllä sellainen olo, että aikaisempi oli liian aikaisin, hih!

Kätilölle totesin, että hyvä niin, koska äippäloma menee muutoin hukkaan, jos on kovin kauan itsekseen kotona ennen pienen tuloa... Se on kaikki pois sitten sieltä toisesta päästä!

Kertokaahan viisaammat myös siitä nt-luvusta, onko pieni lukema hyvä vai huono? Meillä oli (vain) 0,12 ja sain luvan miettiä viikonlopun yli haluanko lähetteen sinne seerumiseulaan. Ultrassa on kuulemma 50/50% varmuus selvitä rakenneviat tai muut, kun taas veriseulalla saadaan jo varmuus 80/20 prosenttisesti. Ja sitten olisi vielä se Down -kromosomiseula, jota mulle myös on tarjottu. Kannattaako? Oletteko pohtineet ja ottaneet selvää näistä erityistesteistä?

Laskeskelin tossa kesälomia 2007 ja 2008, kun jotenkin on toinen jalka jo lähdössä pois töistä. Meillä on töissä niin hektistä - ollut jo pitemmän aikaa, eikä lisää porukkaa saada, vaikka selkeesti töitä olisi...

Tietääkö joku siitä säästövapaa systeemistä?

Vai siirtyykö lomat automaattisesti sinne äippäloman loppuun?

Ei kai niitä (ainakaan kaikkia) tarvii pois pitää, kun mieluummin olisin kotona sitten siellä toisessa päässä?

Ekasta, kun ei tullut näitä asioita selvitettäväksi, koska hän syntyi joulukuussa ja jäljellä oli vain ns. talvilomaa ennen äippälomaa.

Tässäpä tärkeimmät - päästiinpä taudistakin tällä erää, ihan vaan kuumeilulla ja vatsataudilla - huh!

Terveisin

Yksi joka sai viikon lisää " kärvistelyaikaa" tämän ällöolonsa kanssa

- totesipa kätilökin, kun voivottelin vointiani, että jospa tulossa onkin tyttö ja otti vielä vatsan päältä kuvaa, jos siellä olisikin ollut toinen piilossa, yksi me kyllä vain tilattiin =D

Vierailija
28/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmee flunssa koko perheellä, hyvä kun sängystä ylös pääsee...

ultrassa tänään iso patukka heilutteli käsiään ja jalkojaan ja haukkoi vettä. pituus jalat mukaan lukien 10cm!!!

la ei muutu vaikka onkin vähän isompi kokoinen ;)))

kaikki oireet kadonneet, olo mitä loistavin!!! eikä tarvii kun vyötä löysätä farkuista, ihan normaalit farkut siis käytössä. istukka mulla on kuulemma edessä niin ettei kannata huolestua jos ei ääniä kuulu.

nyt makaamaan ettei taju mene

kuumetta rv 13+4

Vierailija
29/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hyppäisin itsekin ekan kerran pinoon, olen kyllä esitellyt viikko sitten itseni ; )

Paha olo on helpottunut....Turvotus on ihan hirveää edelleen ja kävin myös ostamassa eilen ekat mammapökät, heh, viikkoja 12 ja risat. Odottelen kovasti aikaa niskapoimu ultraan, Oulussa sitä ei tavallisesti ole mutta meikä " pääsee" perinnöllisyysklinikalla. Ens viikko on vaan viimeinen milloin se ois hyvä tehdä eikä aikaa ole tullut....

Mulla on jo parina aamuna ollut valtava pömppö mahalla kun on pissahätä, muuten on sellainen tasapaksu taikina ; ) tosi söpö.

Peloista.... mulla oli tammikuussa keskenmeno, yhden olen haudannut ja yhdellä neidillä on vaikea synnynnäinen sydänvika.... Pelkään kyllä mutta en hysteerisesti...olen aika nöyrä, ihminen kun on joidenkin asioiden edessä aika voimaton, valitettavasti ei voi päättää. Jännittää kyllä sydänvika kun prosentit jolla osuu kohdalle taitaa olla 25% luokkaa, mutta ei sillekään mitään mahda ; ) Eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu....

Onko muita kenellä on verenpaine matalalla???? Mitä oireita teillä on...... mulla särkee tasasesti päätä koko ajan ja ruoan jälkeen sitten aikas railakkaastikin. En ole hoksannut töissäkään mitata vaikka olis mahdollisuus.... Yläpaine taitaa olla satasen luokkaa...

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille ;) Ja mukavaa viikonloppua kaikille kesäkuisille...

Tiina 12+1

Vierailija
30/31 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet tulokkaat ja onnea iloisille ultrakuulumisille.

@nikki kyseli nt-luvuista. Meille kätilö sanoi että alle 2 on normaalia ja sen ylittäviä arvoja aletaan tutkimaan. Tokihan noihin seuloihin yms voi mennä jos itse tahtoo. Ainakin itse ymmärsin niin, ettei se ole ollenkaan paha jos luku on alhainen, päin vastoin.

Väsymys jatkuu edelleen ja huimaus. Mutta mieli on paljon parempi nyt ultran jälkeen.

Tämä saamattomuus kyllä on kamalaa, kun ei jaksa ajatellakkaan kotitöitä. Nippa nappa jaksaa ruuat laittaa ja vähän siistiä. Ajattelen joka ilta melkein, että jos tänäyönä saan nukuttua paremmin niin huomenna sitten teen sitä ja tätä...Ja aina herään 2-3 välillä enkä enää saa unta. Joten se niistä hommista.

Pitää lääkäriltä ensiviikolla kysyä, mikä tähän auttaisi, vai onko raskausajan unettomuuteen mitään apua.

Marikki rv13

Vierailija
31/31 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin pitkästä aikaa, vaikkei mitään asiaa olekkaan (mutta kun pino oli taas päässyt tipahtamaan). Lukemassa käyn joka päivä ja hengessä olen siis mukana (mutta kun on laiska kirjoittaja niin on laiska kirjoittaja ;) ).

Meille kätilö sanoi niskaturvotus ultran turvotuksesta, että 2,7 olisi ollut vielä normaali sen ikäiselle sikiölle joka itsellä oli ultrassa (ja se natiainenhan oli 14+0 kun hypättiin melkein viikko ajassa eteenpäin :) ). Ja meillä niskaturvotusta oli 1,4. Nyt odotellaan seerumiseulan vastauksia. Jospa se jo ensi viikolla tulisi...

Oma oli on verrattain hyvä aamuisin ja päivisin kunhan vain muistaa syödä säännöllisesti. Iltaisin olo on sellainen kuin jokin kuristaisi ruoka torvea. Mikään vaate ei saa osua kaulaan, muuten ahistaa...

Hyvää viikonloppua kaikille

Fay 15+2