*** KESÄKUISET LOPPUVIIKKOON ***
Kommentit (31)
Mies on sitä miletä että olen tullut hulluksi kun leivon ja teen itse joulukarkkeja ja piparkakkutaloja jne.. Varmaan nyt ottaa kaiken takaisin jota ei saanut tehtyä kolmen ekan kuun aikana :)
Tilasin jenkeistä parit mammahousut... Minäkin utelen niistä Onlyn farkuista vielä sen verran että ovatko Only merkin alla vai saman konsernin Mama Licious brändin alla. Niitä Mama Licious farkkuja nimittäin olen nähnyt paljonkin...
Nelekku07: alhaisesta verenpaineesta " kärsin minäkin" yläpaine yhdeksänkymmenen tienoissa ja alapaine viidenkympin hujakoilla. Aiheuttaa koko aamupäivän jatkuvaa huimausta ja korvien lukkoon menemistä, päänsärkyä ei ole ollut. Neuvolassa tosiaan sanoivat ettei mitään hätää ole (normaali tila mulle muutenkin), saa syödä suolaista tosin paremmalla omallatunnolla...
On sitten Itsenäisyyspäivää vietetty ja huomenna vihdoin edessä se kauan ja hartaasti odotettu ultra =).
Ihmeitä ei itselle tosiaan kuulu, jotenkin elän sellaisessa " odotustilassa" kun vaan odottelen tota huomista.
Joku en muista nikkiä kyseli onko ollut pelkotiloja nyt raskauden aikana. On mulla ainakin välillä mietteitä ja tunteita, että onkohan kaikki hyvin, mutta en varsinaisesti ole osannut pelätä mitään keskenmenoa. Minulla ei itsellä ole koskaan sellaista ollut, lähipiirissä kuitenkin aika monella. Jotenkin olen vähän taikauskoinen ja ajattelen niin, että jos en ajattele " pahoja" asioita tai puhu niistä niin on toednnäköisempää että kaikki menee hyvin. Muutenkin yritän ajatella niin, että en sure asioita etukäteen. Eihän se aina helppoa ole ja varmaan melkein kaikki odottavat äiditä välillä ovat huolissaan ja peloissaankin. Mutta eiköhän meillä kaikilla asiat hyvin mene =)
Mukavaa päivää kaikille!
Iiran
Tänään aamulla tunsin selvästi kuinka maha on kasvanut. Napaan asti selvä kova kumpu kun selällään makaa... =)
Jouduin tänään käymään labroissa kutinan takia... en kumminkaan usko että arvot olisi kohollaan että tää kutina johtuu kyllä jostain muusta.
Olo on hyvä kun pahoinvointi ja kuvotus on kokonaan hävinnyt, vaikkakin ei edelleen tee niin ruokaa mieli... omenia voisin syödä kilo kaupalla... ja niitä kirpeitä vihreitä vaan.
Liha on vieläkin YÖK... tosin tässä yks päivä teki kyllä kamalasti mieli Manhattan Steakhousin pippuripihviä... Mutta huomenna olis terkotus mennä miehen kanssa jouluostoksille Tampereelle-Ideaparkkiin, joskos kävis myös sitten koskarissa syömässä... =P Nam.
Ennustaja madam mamman mukaan meille olisi tulossa tyttö (ihana jos näin kävis kahden pojan jälkeen) viikon ylilasketun ajan.. tohon en hirveesti usko, koska kummatkin raskaudet on käynnistetty laskettunapäivänä korkeiden verenpaineiden takia..
Mutta joskos sitä nyt kokis ihan täysin luonnollisen synnytyksen... jos sellasta on edes olemassa.
Täällä olikin muutama joilla laskettuaika osuu kuun alkuun ja TAYS:n menee synnyttään.. ehkäpä onnistutaan samaan aikaan osuun paikalle..
Mut parempi lopetella tähän ettei tuu romaania... =)
mani ja pähkinä rv 14
Moi!
Tervetuloa, sinä ja muut uudet:)
Mäkin veikkaan sulle tyttöä niinkin varmaan ennustukseen pohjaten, että oma esikoinen on tyttö ja olin ihan hulluna kirpeisiin vihreisiin Granny Smith-omppuihin ja kaikkeen muuhun raikkaaseen. Muutkin sanoneet, että tytöistä tekee mieli raikasta ja pojista rasvaista. Nyt voisin elää pelkällä roskaruualla;)
Tälläinen tosi tärkeä pohdinta tähän väliin!
Äippä:) Rv 14+1
Mulla esikoista odottaessa oli muutaman viikon verran vaan kuvotusta ja tokasessa olo oli kui ei mitään... ( molemmat siis poikia).
Kummallakin kerralla maistu suklaasta roskaruokaan, mutta ei pizza.
Nyt ei oikeesti vois kuvitellakkaan mitään sellasta.. syön jos pakko.. ei tee sillain pahaa, mutta mielummin kiitos ei.
Joo kaikki raikkaat satsumat, klementiinit, omenat, ja litra tolkulla limsaa (light) niin eläisin niillä varmaan koko 9kk... ja tietysti hedelmäirttikset (kohtuudella) =P
Vähänkin raskaat ruuat ei oo mun himolistalla.
joskos sitten rakenneultrassa tai niissä kahdessa loppuajan (kunta tarjoaa 4 ultraa) näkyis pääsenkö nukkea pukemaan =)
mani ja peanut rv 14
Täällä lenssu on edennyt siihen pisteeseen, että yöllä tuli pari yskänkohtausta ja nyt nuha on tullut seuraksein!
Joku kyseli peloista: joo kyllä niitä on. Mulla oli keskenmeno heinäkuussa, joten en osaa ihan täysin olla luottavaisin mielin tämän raskauden suhteen. En mä oikeastaan enää keskenmenoa pelkää, kun ollaan jo näin pitkällä. Mutta sitä pelkään, ettei pikkuruisella olisikaann kaikki kunnossa. Ultrassa kaikki ok, mutta seerumiseulan + ultran yhdistettyä tulosta en ole vielä saanut ja sitä tässä jännityksellä odotan lähipäivinä.
Toinen pelko on, että saan jonkun infektiotaudin raskauden aikana. Huomenna esikko saa MPR-rokotuksen ja selvitinkin itseltäni, onko mulla myös vihurirokkorokote. Ja olenhan mä sellaisen saanut 13-vuotiaana. Mutta terveyskorttiin ei ollut merkitty, että olisin sairastanut vesirokon. Eli joko en ole sitä sairastanut tai sitten sitä ei ole vain merkitty. Nyt kun esikko perhepäivähoidossa, niin kieltämäti sitä pelkää, minkä taudin hän sieltä nappaa. Tää pelko tulee varmaan siitä, että esikoista odottaessa sairastin parvorokon rv 7. Se ei onneksi aiheuttanut lapselle mitään, alkuraskaudessa voi aiheuttaa keskenmenon ja loppuraskaudessa anemiaa. Olin kahdessa extra-ultrassa silloin ja kaikki oli kunnossa, joten pelko hälveni loppuraskaudessa.
Mä en vaan tosiaan käsitä, mistä olen saanut PARVOROKON ja vielä alkuraskaudessa, kun en yleensäkään sairasta paljon! Se on kai yleinen lastentauti, mutta en ole töissä lasten parissa, enkä silloin juurikaan pienten lasten kanssa ollut edes tekemisissä. Huono tuuri siis vaan, että sairastuin mutta toisaalta tietty hyvä tuuri, ettei se aiheuttanut sikiölle mitään. Kättärillä silloin lääkäri sanoi, että vaikka äiti sairastaisi jotain ärtsyäkin tautia, niin harvoin lapselle kuitenkaan aiheutuu mitään vakavaa.
Ääh, eipä kai kannata murehtia. Suurempi riski on kaiketi jäädä auton alle kuin saada jokin mystinen tauti!
Mä en myöskään tiennyt olenko sairastanut vesirokkoa ja kun meidän pihan lapsissa se on nyt kiertänyt ja olin siitä sitten huolissani niin kerroin huolestani neuvolassa. Sain lähetteen labraan verikokeeseen, mistä selvisi että olen sen joskus sairastanut. Neuvolassa oltiin sitä mieltä että parempi selvittää onko vasta-aineita veressä kun stressata ja pelätä asiaa.
80% niistäkin jotka eivät tiedä ovatko sairastaneet vesirokkoa ovat sen kuitenkin jossain vaiheessa sairastaneet. Pyydä säkin päästä verikokeeseen niin sitten ainakin tiedät!
Iiran
Kysyn ehkä verikokeesta huomenna, kun käyn pistättämässä esikolle sen MPR:n neuvolassa. Mä veikkaan, että olen hyvinkin sen voinut sairastaa, koska mulla on 2 veljeä ja todnäk ainakin joku meistä on sen sairastanut. Se vesirokko on kuitenkin niin yleinen, että tosiaan mun tuurilla sen voi helposti bongata näin raskautettuna (viitaten tohon ed. kirjoitukseeni pervoparvorokosta, jonka sain tietty just raskausaikana).
Jaahas vai että pojista rasvaista ja tytöistä raikasta (siis tekee mieli)?! No sitten on meille tulossa toinen poika, esikoisesta oli pakko syödä oikein rasvaista ruokaa ja sama on nytkin. Painoa on siis tullut 7 kg!!!!!!!! :-O Joten on sitä rasvaista syöty... Hedelmistä vaan pahenee olo eikä lainkaan helpotu. Eli siis kuvotus 24h/vrk jatkuuuuuuuu.
Viikko neuvolalääkäriin, odotan et sais jotain vahvistusta rv7+4 ultran jälkeen eli sydänäänet. Mulla kun ei kuulunu rv 10+2 eikä meillä ole np-ultraa vaan vasta rakenne rv 19. Odotettavaa piisaa.....
Baby rv 11+4
Meille saattas tulla sitten poika!!! JUHUU!!! =D Oliskin kiva kun meillä ennestään on jo 3 tyttöä, mutta tämä on ensimmäinen yhteinen.
Eli Serenaa kun odotin niin oksetti jokapäivä, nyt olen päässyt paljon helpommalla (vähemmän yököttäny ja väsyttäny) Ja tekee mieli kebabbia, liha pullia ja kaikkea lihaa, leikkeleitä leivän päälle jne...
Appelsiinit maistuu silti, mut ei tee mieli mitään kirpeitä omenoita... ennemmin dippailen kasviksia. Selviää sitten kesäkuussa, tuleeko tapillinen vai ilman ;D
Heidi ja rv 13+3
Baby:
Jaahas vai että pojista rasvaista ja tytöistä raikasta (siis tekee mieli)?! No sitten on meille tulossa toinen poika, esikoisesta oli pakko syödä oikein rasvaista ruokaa ja sama on nytkin. Painoa on siis tullut 7 kg!!!!!!!! :-O Joten on sitä rasvaista syöty... Hedelmistä vaan pahenee olo eikä lainkaan helpotu. Eli siis kuvotus 24h/vrk jatkuuuuuuuu.Viikko neuvolalääkäriin, odotan et sais jotain vahvistusta rv7+4 ultran jälkeen eli sydänäänet. Mulla kun ei kuulunu rv 10+2 eikä meillä ole np-ultraa vaan vasta rakenne rv 19. Odotettavaa piisaa.....
Baby rv 11+4
Entä jos tekee mieli hesen ateriaa, ja kun sen saa eteensä, haluaakin vaihtaa sen mandariiniin? Ja jos taas ottaa mandariinin, alkaa tehä mieli hampurilaista. Onko tulossa molemmat? ;) Mulla on nimittäin niin että noi vaihtelee koko ajan. Joskus joutuu kaupan kassalla vihtaa jonkun herkun, kun alkaa niin hirveästi ällöttää. Ja painosta... Ekassa neuvolassa mulle oli tullu 4 kiloa lisää, mutta nyt oon laihtunu pienemmäksi kuin olin ennen odotusta, paitsi että maha on pyöristyny
Heh. Nää tyttö/poika keskustelut on minusta hauskoja.
Nuitten mielihalujen perusteella meillekkin olisi tulossa tyttö. JIPPII!:oD
Pojalta teki mieli kaikkea oikein rasvaista Kotipitsa oli mun vakiopaikka. Hampurilaisia ei kyllä menny ollenkaan...mutta ei mee kyllä tavallisestikkaan.
Nyt taas viilit, kirpeät hedelmät yms on in. Ja hauskaa on kun en tavallisesti puuroa itselleni keittele, nyt nousen jo kuudelta keittelemään puuroa. :o) Tosin joulukinkusta (oikein suolaisesta) olen uneksinut öisin. :oD
Marikki rv 12+6
Moikka taas!
Keskenmenopeloista ei täälläkään ole säästytty, mutta taitaahan tämä kuulua raskaanaolevan naisen psyykeen tämä hermoilu.. Ja onneks on yleensä lopulta kuitenkin turhaa... :)! Kunpa vaan jostain oppis sellasen asenteen että sitten vasta hermoillaan ku joku oikeasti pielessä, eikä turhaan etukäteen..
UULA:n mainitsema infektiopelko on kyllä yks inhottava asia, mutta onneks sen suhteen nyt kakkosraskaudessa osaa olla jotenki rennompi (ja onneks muuten UULA sulla kävi parvorokon kanssa hyvin). Mun on tullu esim syötyä nyt kaikenlaista aina homejuustoista lähtien toisin ku ykkösen kanssa, mistä tulikin muuten mieleen että osaaks joku sanoa miksi pastöroidusta maidosta tehdyt sulatejuustot ja pehmeät juustot on kiellettyjen listalla vaikka itse maito ei oo???
Niin, ja noi keskenmenopelot konkretisoitu tosiaan pari pv sitten ku terkka ei kuullu sydänääniä ja huolestu asiasta niin että kutsu mut tänään kontrolliin kun näillä viikoilla äänien pitäis kuulemma aina kuulua! No, sydänääniä ei sitten vielä tänäänkään kuulunu... Terkka sanoi että millon vaan voin tulla uudelle kuunteluyritykselle, mutta sitten asia alkokin yllättäen niin paljon stressata että olin taas se hysteerinen odottava äiti, joka meni privaattiin tarkastamaan ultraan että kaikki ok... ja olihan ne, eli lapsi hyvin kasvanu, liikkui ja sydän sykki!!! Säikähdyksellä siis tässä päästiin vaikka sinänsä hassu tilanne että viime raskaudessa terkka ei edes suostunut yrittämään sydänäänien kuuntelua ennen rv 20...
Mutta nyt iltapuurolle... Eli ei muuta kuin levollisempaa mieltä muillekin pelkoisille, :)!!
Päivikk11 rv 13+5
Ja kaikki oli todella hyvin.:D Ihanaa!! Toukka oli ottanut aika lokoisan asennon kohdun pohjalla. Pötkötteli molemmat kädet niskan takana ja tiiraili tarkkaan ruudulta meitä.:) (Tyttö oli aikanaan niin vilkas tapaus, että jouduttiin menemään uusinta ultraan, kun ei saatu mittoja otettua.) Pituutta pikkuisella oli 7.5cm ja niskaturvotus oli 1.3 eli kaikki siltä osinkin hyvin. Vastasi aika hyvin viikkoja, muutaman päivän saattaa olla raskaus pidemmällä, kun mitä kuukautisista laskettuna, mutta la merkittiin silti 9.6. Viime yö ja tämä päivä menikin ihan hermoilun ja pelkoilun puolelle, kun pelotti ne kaiken maailman vatsakivut ja että onko kaikki mahassa hyvin ja jippii olihan siellä!! Muuten nähtiin kaikki rakenteet hyvin, mutta sydämen rakennetta ultraaja ei nähnyt tarpeeksi selvästi ja saadaan sillä perusteella myös rakenneultra. Tosin olen menossa noilla samoilla viikoilla raskauden seurantaan TAYS:n äippäpolille ja siellä, kun on sitten ultrausta niin luulen, että rakenteet katsotaan sitten siellä. Vaan kyllä on helpottunut ja kevyt olo. Ihana uusi elämä kasvaa sydämeni alla ja voi hyvin.:)
Peloista oli puhetta ja kyllä minulla on ollut erinäisiä pelkoja km:n ja vauvan terveyden suhteen. Liittyen noihin minun jo aiemmin mainitsemiin lähipiirin keskenmenoihin ja kohtukuolemiin, mutta olen yrittänyt pitää pelot jollain järkevällä tasolla, että ne ei ihan vallan veisi raskauden onnea ja hallitsisi elämää. Mutta välillä se on kyllä helpommin sanottu, kun tehty. Mutta kyllähän nämä kaiken maailman pelot kuuluu tähän raskauteen ja äidiksi kasvamiseen ja sitä mukaa, kun lapsi/lapset kasvaa huolet ja pelotkin kasvaa. Näin kai se menee.
Jännä juttu esikoiselta himoitsin pakastemarjoja, porkkanoita ja kaikkea raikasta ja tyttö tuli. Nytten olen ihan tasaisesti himoinnut omenoita, marjoja ja kaikkea raikasta sekä hamppareita ja kaikkea rasvaista. Saa nähdä kumpi tulee. Itsellä on tosi vahva poika olo jostain syystä.:)
Täällä podetaan edelleen ihan kunnon lentsua, nuhaa, yskää, kurkkukipua ja jumalatonta päänsärkyä.
Pakko mennä pötköttelemään tuohon miehen kainaloon sohvalle.
Voikaa hyvin!
onnellinen ja köhäinen Tuulia 13+5
Täällähän on kiva sukupuolikeskustelu ;) Meille siis sen perusteella tulossa tyttö! Just niitä vihreitä omenoita syön minäkin ja mandariineja, nam!! Yks kummallinen himo on mulle tullut.... Nimittäin valion aamupalajuusto! Niistä se " raikas" . Vetelen siivuja yksittäin pitkin päivää (siis aina kun oon kotona ja kuljen jääkaapin ohi). Ennen en tykännyt noista ollenkaan, kun miusta ne oli nihkeitä, limaisia ja tarttui ikävästi kitalakeen, mutta ei enää!!!
Yks ilta kun oltiin jo sängyssä (klo oli varmaan puol 10) niin mulle tuli himo saada paistettua kananmunaa. Mieheni ritarillesesti sanoi heti, että hän lähtee paistamaan. Sanoin eka, että ei tarvii, kyllä mie pärjään, mutta toisin kävi. Kohta jo haistoin paistetun kananmunan tuoksun ja sitten sitä olikin jo ihan pakko saada. Onneksi palvelu pelasi ja sain sänkyyn kannettuna IIhanan herkullisen munan ;) Aikaisemmin vastaavaa " pakkohimoa" ei ole tullut.
Kiva kun olitte taas saneet hyviä kuulumisia ultrista. Tuuli@lla taitaa olla sama LA kun mulla. Tietääkös kukaan kuinka moni vauvoista syntyy laskettunapäivänä?! Se on vain noin 2-3%. Laskettu päivä onkin lähinnä KELA-päivä, koska siitä lasketaan äippärahan alkupäivä!!! Eikös KELA-päivä kuulostakin ihanan ruusuisen vaaleanpunaiselta/-siniseltä ;)
Ai niin pikkusiskoni sai 6.12.06 klo 00.19 pienen pojan! 2930g ja 47cm. Ihanan pieni jäppinen! Oon käynyt jo parikertaa kattomassa osastolla ja taidan mennä tänäänkin (työn suomia etuja, että pääsen osastolle/huoneeseen asti). Pojastu tulee muuten Leevi Aleksi.
Kohta pitää lähteä töihin.. Mukavaa päivää kaikille!
T:Remukka rv 13+6 (jo)
pinoudun minäkin tänne,ensin olin heinäkuisissa,mutta olevinaan 8viikon ultrassa selvisikin että olikin jo pidemällä kolme viikkoa,no minulla on varmaan edessä " hysteerinen " raskaus edellinen oli kaksois raskaus josta toinen menehtyi 25 viikolla mahaan ja toinnen eli 8 viikkoa,mutta vielä uskallsimme yrittää ,kyllä jänskäsin et onko taas kaksi vai yksi mutta onneksi oli yksi!minulla ei mitään muita vaivoja kuin väsymys ,öyllakinjos käy wc saattaa pyörityttää sängyssä enenkuin saa unesta kinn.np ultrassa kaikki ok,mutta tälläisiä nyt pitää lähteä ulos pojan kaa
niin olen 31v lapset 94,96,04, enkelit06 ja nyt viikkoja 12.5
Olen lueskellut pinoa jo plussaamisesta asti, mutta km pelkoni vuoksi olen kaiken varalta pysytellyt taka-alalla.. Nyt on ultrassa käyty (tosin jo 28.11.) ja eilen kuului myös neuvolassa sydänäänet, joten vähän voi jo huokaista..
Ultraa pelkäsin siksi, että edelliset kaksi keskenmenoa (-01 ja -03)selvisi juuri siellä, molemmat rv 12.. Olivat 8 ja 9 viikkoisia, eli mitään en tiennyt vaikka raskaudet olivat keskeytyneet.. Tiedän toki, että mitä vaan voi tapahtua missä vaiheessa tahansa, mutta nyt on ainakin ensimmäisestä vaiheesta selvitty..
Ihan hysteerinen en ole tän pelon kanssa, kotona on kuitenkin kaksi rakasta palleroista, poika 02/00 ja tyttö 07/05. Eli onnellisisa ollaan heistä, kolmas jos tulee, se olisi mahtava juttu!
Mulla alkaa kanssa pahoinvointi hiljalleen hellittää, kunhan muistan syödä säännöllisesti.. Hedelmät, jogurtit(rasvattomat) ja happamet mehut menee, kaikesta makeasta tulee äklö olo.. Tyttökö? Saa nähdä?
Mutta nyt takaisin sorvin ääreen!
Joulun odotusta kaikille!
hmm.. 11+5
TOSI mukava lueskella meidän pinoa kun jutut alkaa olla hieman hymyn sävytteisiä. Liekkö syynä se, että koko konkkaronkka on kohta käytyn np-ultrassa ja kaikilla on ollut niin hyviä uutisia. Vielä kerran kaikille onnittelut, myös Tuuli@lle tuoreimmista uutisista!!!
Jos teidän ruokalistaennustukset pitää paikkansa niin meille tulee tyttö, joka tykkää myös suolaisesta ruoasta. Rasvaiset " herkut" ei kertakaikkiaan maistu, mutta erinäisiä suolaisia herkkuja tekee mieli ihan törkeästi, ja perusruokaankin tekee mieli lisätä aina suolaa. Hedelmiä voisi puputtaa kilokaupalla, ja ahhh... PORKKANAT on ihania!
Tyttöuutiset ei harmittaisi minua lainkaan. Mutta sanon niin kuin kaikkien tulevien äitien kuuluu sanoa; " Minulle on aivan sama kumpi sieltä tulee, kunhan vain on terve!" . Silti sisimmässäni pieni toiveen kipinä on siitä, että olisi kiva jos " kirppu" olisikin tyttö. Mieheni taas toivoo poikaa, joten kävi miten kävi, niin ainakin jommallekummalle tulokas on ollut erityisen mieluisa :)
Täällä on alkanut pahoinvointi hieman hellittämään. En toki vielä uskalla riemuita kovin paljoa, mutta kohta viikon on ollut jo suhteellisen hyvä olo, ja pahoinvointi vaivaa vain ihan hetkittäin. Olisikin ihnaa jos se nyt loppuisi.
Ja arvatkaas mitä. Te olette ehtineet jutella tuosta mahan kasvusta... niin minun piti käydä ostamassa jo ensimmäiset äitiyshousut kun kaikki farkut puristaa jo niin kovin. Samoin suorat housut ja melkein kaikki hameet. Ainoastaan verkkarit enää mahtuivat, joten kävin H&M:sta ostamassa ekat äippäfarkut. Varmaan kukaan muu ei ole koskaan aikaisemmin ostanut em. housuja jo 13. raskausviikolla!!! Nyt ei purista, ihan olla ja nauttia pömppä mahasta. Painoa en siltikään ole saanut yhtään lisää ekan neuvolakäynnin jälkeen (rv 8 jälkeen). Maha on vain jotenkin niin turvoksissa. " Kirppuhan" ei ollut maanantaina kuin 5,2 cm pitkä. Istukkakin oli isompi kuin hän, mutta kait minun kohtu on jotenkin niin edessä, että vatsa on päässyt lumpsahtamaan esille...
Cana & " kirppu" 12+4
Cana: Älä turhaan ole huolissasi niistä mammahousuista tai turvotuksista. Et ole ainoa. Mä kävin ostamassa ekat housut jo viikolla 8!!!!! Syykin selvisi sitten ekalla lääkärikäynnillä. Kohdun koko vastaa ainakin kaksi viikkoa vanhempaa. Lisäksi kohtu eteenpäin kallistunut. Lääkäri jo alkoi epäillä että masussa olisikin kaksi. Mutta kaksi ultraa olen käynyt ja joka kerta mainitaan kohdun koosta, vaikka vauvoja todellakin on vain yksi. Meidän Millillä siis on ainakin tilaa uiskennella.
Jotain huonoakin siitä liian isosta kohdusta toki aiheutuu: liikkeet tuntuvat todennäköisesti vasta aika myöhään. Vesi kun vaimentaa iskuja. Olen yrittänyt kovasti näitä perinteisiä keinoja, juoda makeaa ja käydä kyljelleen, mutta ei mitään! :(
Kauhistuin juuri kun tajusin, että huomenna alkaa jo 16:des viikko. Nyt aika kyllä juoksee, ja niin hitaasti kun se mateli tuonne ekan kolmanneksen loppuun... Olotkin on jo aika taivaallisen tavalliset, eli hymyn sävyttämä on myös tämä viesti. :)
Nyt täytyy lähteä ystäväni luo juomaan glögiä ja syömään joulutorttuja. Nam!
Tv. Odessa ja Milli 14+6
et näihin viikoihin nähden alle 2,7 on normaalia. meidän vauvelilla mittoja tuli kuvauskulmasta riippuen 1,3-1,8. Eikä mulle sanottu mistään veriseulasta mitään, sano vaan et tämä lukema on aivan normaali. Rakenneultrassahan sit enemmän näkyy jos on jotain häikkää kai..en viitsi stressata siitä, muuten sais olla hermoheikko koko ajan.
kuumetta