Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti ei saa mitään

Vierailija
10.06.2023 |

Henk kohtaiset avustajat käy lakkoon. Entä jos minäkin kotiäiti alan lakoilla. En saa sitä 13e t mitä avustajat. En saa mitään 24/7 työstäni.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahoitin kotiäitivuoteni ansiosidonnaisella. Paperilla olin toki työtön.

eli siis huijasit olevasi työtön työnhakija, vaikka et edes aikonut mennä töihin. siis petos.

Koko ajan valmiudessa ottamaan kokoaikatyötä vastaan. Lapset vain heti hoitoon, kun työpaikka tulee.

Vierailija
42/48 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotiäitien ahdinkoa lisäämässä Saksassa on aviopuolisoiden yhteisverotus, eli jos vaikka mies tienaa 4000€ ja nainen 2000€, niin tulot lasketaan yhteen ja molempien palkasta menee veroa saman verran, eli sen verran mitä menisi 3000€ palkasta. Eli siis äitejä, jotka hoitavat lapsia ja kotia ja käyvät siinä sivussa vähän töissä, rangaistaan ihan erikseen verottamalla pientä palkkaa todella paljon suuremmalla prosentilla kuin kokopäivätyössä käyvän miehen suurempaa palkkaa. Se siis siitä arvostuksesta.

Omassa (saksalaisessa) tuttavapiirissäni juuri tuota luottavaisuutta aina ihmettelen. Tuntemistani naisista aivan pieni murto-osa pystyisi elättämään itseään omalla palkallaan ja yhtä paljon täällä erotaan kuin Suomessakin. Ennenhän täällä oli eron jälkeen elatusmaksut ex-puolisolle samoin kuin lasten elatusmaksut. Pysyivät huonommatkin liitot varmaan sen takia kasassa kun miesten piti elättää ex-vaimojaan hamaan tappiin. Mutt tästä luovuttiin muutamia vuosia sitten. Nykyisin ex-puolisolla on elatusvelvollisuus, jos lapsi on pieni ja sekin muistaakseni korkeintaan vuoden ajan. Vuoroviikkoasumistahan täällä ei juurikaan harrasteta, sitä pidetään lasten kannalta huonoimpana mahdollisena ratkaisuna. Eli eron tullessa naiset jää yh-ksi ihan poikkeuksetta ja ajautuvat sossun luukulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotiäiti ylpeästi aikoinaan mutta se kateellisten työläisäitien viha/kateus oli kyllä outoa. Luulis että siellä töissä on kivaa jos siellä haluaa olla mutta hyvä kun ei päälle käyneet kun näimme koulun vanhempainilloissa ym. Minä en viihtyisi työssä jossa tulee noin hulluksi.

Vierailija
44/48 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa arvostetaan äitejä jotka hoitavat lapsensa kotona, tietääkseni siellä maksetaankin siitä jotain. Ymmärtävät sentään siellä elämän arvot.

No itse asiassa ei makseta sen enempää kuin Suomessakaan. Kotiäitivuosilta tosin kertyy pikkuisen eläkettä, tämä uudistus tuli kymmenisen vuotta sitten. Mutta muutenhan täällä kotiäidit on luottavaisin mielin miestensä elätettävinä ja käyvät osa-aikatöissä muutamia tunteja viikossa, mikä näkyy sitten eronneiden naisten ja eläkkeelle jäävien naisten järkyttävänä köyhyysloukkuna.

Hienoa että Saksassa maksetaan sentään pientä eläkettä kotiäidille, Suomessa ei makseta.

Vierailija
45/48 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä valitat koti äityidestäsi? Se joka kirjoitaa Saksassa sitä tätä. Asumme Suomessa. Miten Saksa Liityy Suomeen?

Vierailija
46/48 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii no, vähän oma valinta millaisen miehen kanssa on päättänyt tehdä lapsia :/ Minustakin kotiäitiyttä pitäisi kyllä arvostaa enemmän, koska se on lapsille parempi olla pienenä kotona kuin päiväkodissa.

Mutta jos haluaa olla kotiäiti, pitää osata valita mies jolla on varaa elättää kotiäiti ja maksaa tälle eläke kassaa jne. 

Itse en suostuisi olla kotiäiti, ellei mies menisi kanssani naimisiin ilman avioehtoa (mielestäni naimisissa ilman avioehtoa on miehelle samantasoinen sitoomus kuin kotiäitiys naiselle, ja kotiäitejen turvaamista varten se vaihtehto luultavasti on alunperinkin tehty), maksaisi eläkekassaa kotiäitiys ajalta ja rahat olisivat yhteisiä ja mies jotenkin varautuisi ennalta siihen että jos hän yhtäkkiä vaikka kuolisi että minä ja lapset pärjäisimme silloinkin. Mieheni olisi halunnut että olisin kotiäiti, mutta sanoin sille noi ehdot niin sitten hän tuli tulokseen että haluaa mieluummin, että vanhempain vapaat jaetaan meidän kesken puoliksi.

Vierailija
47/48 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiys on etuoikeutettujen perse-eläinten oma valinta. Miehillä ei tollasta vaihtoehtoa ole että joku tulis ja elättäis.

Miehet ovat ennen elättäneet perhettä, siitä jäänteenä heillä on vielä nykyäänkin suurempi palkka kuin naisilla. Mitään muuta perustetta sille ei ole. Jäänne muinaisilta ajoilta.

Ehkä joku nainen sinutkin elättäisi jos palkkatasa-arvoa oikeasti olisi.

Vierailija
48/48 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko lyhyt työura "kotiäidillä" tulee olemaan, lapset kasvat ja vuodet vierivät

nopeaan. Vai suunnitteleeko ap lisääntyvänsä aina muutaman vuoden välein jotta riittää 'työtä" jatkossakin?

Voisitko ap kuvailla normaalia työpäivääsi?

Itse olen työssäkäyvä,3.n lapsen äiti, myös mieheni käy töissä.

Hoidan siis mukulat, pidän mieheni tyytyväisenä ja hoidan palkkatyöni myös hyvin. Siivoaminen, pyykkihuolto, ostokset, pihatyöt, lasten läksyt ja harrastukset jnejne... nämä eivät ole minulle TYÖTÄ vaan normaalia perhe-elämää vapaa-aikana.

Miksi perustaa perhe jos tavalliset arkiset toimet tuntuu työltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme