Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut yksin lomalla ulkomailla?

Vierailija
10.06.2023 |

Olisi matkakuumetta ja tekisi mieli lähteä lomalle esim. Italiaan tai Espanjaan joku rantakohde. Yleensä lomaillut perheen kanssa. Mutta nyt ei ole ketään matkakaveriksi. Millaista on lomailla ja matkustaa yksin? Mietin uskaltaisiko lähteä. Tulisiko sitä vaan oltua yksin hotellihuoneessa ja tuntevansa itsensä entistä yksinäisemmäksi..

Kommentit (335)

Vierailija
321/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä lomailen etelässä yksin. Ja näyttää samassa hotellissa muitakin yksin reissaajia, suomalaisia olevan. Olisi mahdollisuus tehdä tuttavuutta, mutta haluan lomailla yksin. Helppoahan tämä yksin on. Ei tartte ottaa toista huomioon eikä odotella. 

Vierailija
322/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkomatkojen pakettimatkaa kannattaa kokeilla, monesti edullisempia kuin se, että ostaa itse lentoliput ja majoituksen. Aurinkomatkoilta pääsee myös bussilla hotelliin jos ottaa sen lisämaksusta. Tein ensimmäisen matkan Aurinkomatkojen kautta ja otin All in clusiven.

Yksin matkustaessa pakettimatkat tulevat reilusti kalliimmaksi kuin omatoimimatkat. Paketit on hinnoiteltu 2 hlön mukaan. Hotellivalikoima on rajallinen, huoneeseen tulee yhden hengen lisämaksu ym ym. Mainoksen hinta hämää!

Valitsen aina lennot ja hotellin laajasta valikoimasta ja maksan vähemmän. Enkä joudu samaan hotelliin parinkymmenen muun suomalaisen kanssa 😁. 

(Ehkä ensimmäinen kerta yksin on helpompi pakettimatkalla.)

Vierailija
324/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajalla ei uskalla enää jo turvallisuudenkin takia matkustaa mihinkään yksin. Aina löytyy joku miespuolinen henkilö, kuka sujautuu puoliväkisin tutustumaan. Kanattaa matkustaa kaksin tai ei ollenkaan. 

Vierailija
325/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajalla ei uskalla enää jo turvallisuudenkin takia matkustaa mihinkään yksin. Aina löytyy joku miespuolinen henkilö, kuka sujautuu puoliväkisin tutustumaan. Kanattaa matkustaa kaksin tai ei ollenkaan. 

Voi voi, paljon jää näkemättä jos jäät kotiin kököttämään! Olen nainen, ja matkustan lähes aina yksin, ei mitään ongelmia. Puhumalla olen päässyt eroon seuraan pyrkivistä. Olen reissannut joskus myös kavereiden kanssa, mutta jatkuvat kompromissit joka päivä ovat tosi rasittavia. 

Vierailija
326/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosan lomistani olen matkaillut yksin ja ne ovat olleet parhaita lomamatkojani. Saa tehdä tasan sitä, mitä itse haluaa. Viihdyn muutenkin yksin, en ole narsisti.

Vierailija
327/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rentouttavaa matkailla ilman lapsellisesti kiukuttelevaa tyttöystävää.

Vierailija
328/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkomatkojen pakettimatkaa kannattaa kokeilla, monesti edullisempia kuin se, että ostaa itse lentoliput ja majoituksen. Aurinkomatkoilta pääsee myös bussilla hotelliin jos ottaa sen lisämaksusta. Tein ensimmäisen matkan Aurinkomatkojen kautta ja otin All in clusiven.

Yksin matkustaville ei myydä edullisia matkapaketteja. Täytyy hoitaa itse lentojen ja majoituksen varaaminen, jos haluaa matkustaa edullisesti.

Vierailija
329/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. viikko yksin Italiassa aluillaan. Mies tulee 2,5 vkon kuluttua perässä.

Mikäs tässä, nautin täysillä!

Muista hätistää se gigolo pois hyvissä ajoin ennen miehesi tuloa.

Vierailija
330/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reissannut ympäri Eurooppaa yksin. Ne on ollut parhaimpia reissuja. Viime vuonna olin Roomassa kaverin kanssa ja hän kiukutteli koko matkan. Oli tosi tylsää olla tunnelman latistajan kanssa matkalla. Itse kun reissaa, voi itse päättää mitä tehdään. Paljon tuli ihmisiä juttelemaan (ei iskumielessä). Varmaan luulivat, että olen yksinäinen tai olivat vain uteliaita. Yksin reissatessa oon tavannut enemmän uusia ihmisiä ja oppinut enemmän matkakohteistani. Älä anna matkakumppanin puuttumisen estää sinua lähtemästä matkalle. Kysy vaikka paikallisilta vinkkejä missä kannattaa käydä tai syödä. Itse taas olen aika ujo niin olen kokenut myös opastetut päiväretket eri kohteisiin hauskoina tapoina mennä paikallisen oppaan kanssa uusiin paikkoihin, kuulla historiasta, paikallisten vinkkejä yms. ja usein mennään ryhmässä missä on ihmisiä ympäri maailmaa.

Vierailija
331/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ilman lapsellisesti kiukuttelevaa poikaystävää. Osaa ne miehetkin.

Vierailija
332/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, monta kertaa. Viimeeksi Rodoksella. Oli mukava reissu. Syksyllä lähden taas, Kreikkaan Santoriniin, ihan itsekseni. Ei siellä paikan päällä tarvitse yksin kauan olla, ellei halua.

Oih Santorini on kyllä kaunis paikka. Ikävä niitä kauniita auringon laskuja ja raikkaita salaatteja. Hyvää matkaa!

Vierailija
333/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mukavaa ei tarvi huolehtia kuin omista kulkemista, ei tarvi odotella ketään ja kysellä sopiiko jokin toisille tai ei. Siinä sielu ja kroppa lepää.

Vierailija
334/335 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa otin pikamatkan Rhodokselle, oli lomaa pari viikkoa ja mietin, että voisi käväistä ulkomailla. Kävin Hesan keskustan matkatoimistossa ja kyselin onko äkkilähtöjä. Seuraavalle päivälle löytyikin lähtö ja ilmoitin faijalle, että lähden viikoksi Rhodokselle, ettei ihmettele jos ei saa kiinni. Olikin varsinainen reissu, sain huonekaveriksi lomalla olevan sairaanhoitajan, joka oli aika viinaan menevä, mutta ei itseäni haitannut yhtään. Ihan ok ihminen ja itseasiassa ei nähty viikon aikana ollenkaan. Rouva biletti illat ja yöt Rhodoksen kapakoissa, sekä nukkui päivät. Itse sain koisia rauhassa yöt ja lähdin kaupunkiin päivä-ajoiksi, sekä löysin paikallisen kuntosalin missä kävin treenaamassa. Paikallisille miehille oli kova yllätys, että salille tulee nainen, joka nostaa puntteja. Lähinnä tuntui, että aerobic oli ainoa sallittu laji tuon saaren immeisille. Tuohon aikaan kilpailin voimanostossa ja kunto oli suhteellisen hyvä paikallisiin miehiinkin nähden. Salin omistajakin kävi mua ihmettelemässä ihan suihku-/pukuhuonetilojenkin puolelle :). Samalla reissulla tutustuin pohjanmaalta kotoisin olevaan miesparivaljakkoon, jotka olivat lomailemassa. Heillä molemmilla maatilat ja vaimot jääneet kotiin lomittajien kanssa. Olivat kovia urheilumiehiä, hiihto lähellä  heidän sydäntään ja myös kuppia ottivat reippaasti. Tuli vietettyä aikaa heidän kanssaan ja salakuljetin toisen herran 80% litran Stroh-rommipullon omissa matkatavaroissani Suomeen. Sanoi, että hänet aina otetaan tullissa syyniin, niin piti paikkansa. Oli tyytyväinen kun sai tuon putelinsa minulta Suomen terminaalissa itselleen, kun pääsi tullin syynistä läpi. Seuraava extrereissu olikin Berliiiniin yhden tuttuni myötävaikutuksella, ei halunnut lähteä reissuun erään tyypin kanssa, joka osoittautui aika helvetin hankalaksi tapaukseksi, jonkinlainen narsisti tms. hirveä riesa tuon matkankin jälkeen.

Vierailija
335/335 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ilman lapsellisesti kiukuttelevaa poikaystävää. Osaa ne miehetkin.

Juu mä lähden seuraavalle reissulle yksin. Mies valittaa joka reissulla kävelyn määrästä, kun olen halunnut tutustua kaupunkiin ja tykkään liikkua. En jaksa sitä marmatusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä