Ei ole todellista, että asumistukea halutaan leikata!
Vuokrat nousseet ja nousee inflaation nousun takia.
Pitäisikö muuttaa yh- huoltajana yksiöön, että ne vähätkin rahat riittäisi?
Asumistukea laskettiin jo vuosia sitten.
Miksi taas?
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hirveää, että yksinhuoltajien lapsilla on omat huoneet. Ei saisi olla kuin kerrossängyt jossain yksiön alkovissa. Kuinka surkea on ihminen joka kadehtii asumistukea pois toisilta? Itse en saa asumistukea niin ei kannata nyt itkeä sitä.
Se on hirveää, kun se raha on saajaleen ns. Ilmaista rahaa.
Minulla pienipalkkaisena yh.na on lainaa vanhasta, edullisesta asunnosta. Lapsillani on ollut aina yhteiset huoneet. Enempään minulla ei ole ollut varaa.
Asumistukeaen tähän omistusasuntooni saa,jos asuisin vuokralla, saisin asumistukea.Mutta en halua olla tukiloinen, minulle on kunnia-asia elättää itseni.
Joku tuolla aiemmin mussutti erilaisista kotitalousvähennyksistä ym. Hänen on ehkä vaikea ymmärtää, että vaikka sitä vähennystä saisikin, niin rahaa niihin palveluihin tai remontteihin ei ole.
Ilmeisesti ihminen, joka saa aina ilmaista, vastikkeetonta rahaa yhteiskunnalta, ei vain ymmärrä, kuinka vähän palkansaajalle palkastaan jää käteen silloin, kun hän maksaa menonsa itse.
Siis nyt en ymmärrä. Miten niin et muka saisi asuntoosi asumistukea jos omistat sen, mutta saisit, jos olisit vuokralla? Asumistukea saa tulojen perusteella. Eli olet ihan samalla tavalla oikeutettu asumistukeen omistusasuntoon kuin vuokra-asuntoonkin, jos tulosi ovat pienet. Tietenkin omistusasuntoon maksetaan absoluuttisesti vähemmän tukea, koska asumiskulukin on pienempi, mutta saat kyllä jotain jos vaan haet.
Asuntolaina ei ole lasku, vain sen korot on. Asumistukea hakiessa katsotaan bruttotulot eli tulot missä verot ja lomarahat mukana.
Tietenkään Kela ei asuntolainaa maksa, mutta vastikkeeseen saa asumistukea ihan samalla tavalla kuin vuokraankin. Ja mistä tuloista ne tulot pitäisi katsoa? Pienituloisilla toisekseen veroprosentti on niin pieni, että ero bruton ja neton välillä ei välttämättä ole kovin suuri.
Leskeneläkettä saa 240 000
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläkettä saa 240 000
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
Leskeneläkettä saa myös, jos solmii uuden avioliiton yli 50-vuotiaana. Lukee tuossa tekstissä.
Kertoisiko joku, miten herra Sipilän hallituksen säästöt auttoivat kenenkään elämää?
Vuosi sitten kilpailutuksen yhteydessä työpäivä leikattiin kahdeksasta kuuteen tuntiin ja nyt ilmoitettiin, että tämän vuoden kilpailutuksessa työtunnit leikataan neljään tuntiin.
Eli jos töissä käyviltäkin voidaan leikata JA PALJON, niin miksi ei tukien saajiltakin, yhtä lailla sen töissä käyvänkin tulee pärjätä, meillä saa tuosta 4 tunnin töistä melko tarkkaan tonnin bruttona, eli paljon vähemmän kuin esimerkiksi saman rapun työtön naapurini, MIKSI NÄIN??
Asumistuet puolitetaan, ruoan ja sähkön hinta tuplataan t Petturi Orpo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hirveää, että yksinhuoltajien lapsilla on omat huoneet. Ei saisi olla kuin kerrossängyt jossain yksiön alkovissa. Kuinka surkea on ihminen joka kadehtii asumistukea pois toisilta? Itse en saa asumistukea niin ei kannata nyt itkeä sitä.
Se on hirveää, kun se raha on saajaleen ns. Ilmaista rahaa.
Minulla pienipalkkaisena yh.na on lainaa vanhasta, edullisesta asunnosta. Lapsillani on ollut aina yhteiset huoneet. Enempään minulla ei ole ollut varaa.
Asumistukeaen tähän omistusasuntooni saa,jos asuisin vuokralla, saisin asumistukea.Mutta en halua olla tukiloinen, minulle on kunnia-asia elättää itseni.
Joku tuolla aiemmin mussutti erilaisista kotitalousvähennyksistä ym. Hänen on ehkä vaikea ymmärtää, että vaikka sitä vähennystä saisikin, niin rahaa niihin palveluihin tai remontteihin ei ole.
Ilmeisesti ihminen, joka saa aina ilmaista, vastikkeetonta rahaa yhteiskunnalta, ei vain ymmärrä, kuinka vähän palkansaajalle palkastaan jää käteen silloin, kun hän maksaa menonsa itse.
Siis nyt en ymmärrä. Miten niin et muka saisi asuntoosi asumistukea jos omistat sen, mutta saisit, jos olisit vuokralla? Asumistukea saa tulojen perusteella. Eli olet ihan samalla tavalla oikeutettu asumistukeen omistusasuntoon kuin vuokra-asuntoonkin, jos tulosi ovat pienet. Tietenkin omistusasuntoon maksetaan absoluuttisesti vähemmän tukea, koska asumiskulukin on pienempi, mutta saat kyllä jotain jos vaan haet.
Asuntolaina ei ole lasku, vain sen korot on. Asumistukea hakiessa katsotaan bruttotulot eli tulot missä verot ja lomarahat mukana.
Tietenkään Kela ei asuntolainaa maksa, mutta vastikkeeseen saa asumistukea ihan samalla tavalla kuin vuokraankin. Ja mistä tuloista ne tulot pitäisi katsoa? Pienituloisilla toisekseen veroprosentti on niin pieni, että ero bruton ja neton välillä ei välttämättä ole kovin suuri.
Mun puoliso tienaa 2400 brutto ja meillä on 2 lasta, ei saatu asumistukea vuokra-asuntoon, kun sain työmarkkinatukea.
Puoliso tarvitsee vuorotyön takia auton. Kauppa menee kiinni klo 23.00 ja sen jälkeen täytyy laskea kassa jne. Ei kulje enää tuohon aikaan linja-autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten kilpailutuksen yhteydessä työpäivä leikattiin kahdeksasta kuuteen tuntiin ja nyt ilmoitettiin, että tämän vuoden kilpailutuksessa työtunnit leikataan neljään tuntiin.
Eli jos töissä käyviltäkin voidaan leikata JA PALJON, niin miksi ei tukien saajiltakin, yhtä lailla sen töissä käyvänkin tulee pärjätä, meillä saa tuosta 4 tunnin töistä melko tarkkaan tonnin bruttona, eli paljon vähemmän kuin esimerkiksi saman rapun työtön naapurini, MIKSI NÄIN??
Miksi sitten 70-vuotias mummo saa leskeneläkettä 922 netto minimieläkkeen lisäksi, kun ei ole edes lapsia elätettävänä enää. Etelänmatkaan vai?
lyhyt Tamperelainen influensseri ;D kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjoitti:
No voi voi. Sitten haette vain toimeentulotukea. En halveksi tuilla eläjiä mutta toivon että olisitte hiljaa kun ei teillä mitään hätää ole inflaation noustessa toisin kuin meillä, jotka maksavat kaiken itse.
Et varmasti maksa kaikkea itse. Olen varma että saat verovähennyksiä ja ne on tukia.
Verovähennyksen eivät ole tukia vaan ne korvaavat ansion hankkimisesta aiheutuneita kuluja.
Verovähennystä saa myös kodin siivouksen ostoon suurituloiset. Jos ihminen on niin uusavuton laiska pas.. että ei jaksa omaa kotiaan siivota niin maksakoon itse siivouksen.
Mutta jos miehellä on uusavuton tyhmä vaimo niin silloin joutuu ottamaan kodinsiivouspalvelun ja pitopalvelun, että saa ylioppilasjuhlat järjestettyä. Kyllä lapsi ja sukulaiset tietää, että äiti on saamaton, laiska vätyspaska ja ilman miehen rahoja ei elämästä tulisi mitään.
Vieraat joutuu syömään yököttävän pahaa valmis täytekakkua. Lapsi häpeää.
Muilla ylioppilailla on ihania äitejä jotka ovat nähneet vaivaa ylioppilasjuhliin ja siivonneet itse kodin ja tarjottavat on itse tehty.
Sitten on nämä häettävät rakennekynsi mammat, joilla siivooja siivoaa kodin ja pitopalvelu hoitaa tarjottavat, kun ei rakennekynsi mamma osaa mitään.
Eikö kukaan ihmettele tätä oletusta ja järkyttävää asennetta. "Miehellä uusavuton tyhmä vaimo", joka ei saa ylioppilasjuhlia järjestettyä. Mitä juuri luin? Onko se mies yhtä uusavuton vai miksi pitää maksaa kodinsiivouspalveluista ja pitopalveluista? Eikö se mies ole silloin aivan yhtä surkea kuin se nainenkin? Onko sillä miehelläkin rakennekynnet vai mikä ihme vikana?
ai jai ;DDDDDDDDDDDDDDDDD
Trade Hönö Tiainen se vaan ollut taas maniavaiheessa ;DDDDDDDDDDDDDDDD
Keskustellut keskenään suositussa ketjussa. On pakkomielteinen raukka niin yksinäinen, että valikoi aina kruunu- tai liekkiketjun "puhuakseen" itselleen ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Eläkeläisten ongelma talot jää perijöille
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009627288.html
Jos kieltäytyy perinnöstä niin se menee automaattisesti omille lapsille, siihen ei voi itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kieltäytyy perinnöstä niin se menee automaattisesti omille lapsille, siihen ei voi itse vaikuttaa.
Hallitus pelastaa nuoremmat sukupolvet tyhmiltä asuntokaupoilta, kun he ei saa lainaa ja asuntojen perijät kärsii, kun he ei pääse niistä eroon.
Eläkoon työkokeilu ja palkkatukityö.
Lainaa ei saa edes 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä vaikka vakituinen työ.
Eläköön Suomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus pelastaa nuoremmat sukupolvet tyhmiltä asuntokaupoilta, kun he ei saa lainaa ja asuntojen perijät kärsii, kun he ei pääse niistä eroon.
Eläköön Suomi
Monella on vielä tänä vuonna asuntolainan korontarkistus edessä ja korko 3 kertaistuu.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa eli moni joutuu lisäksi alkaa maksamaan perintöasunnon kuluja esim. kerrostalon vastiketta. Jos perinnöstä kieltäytyy niin se menee omalle lapselle.
Vuokra-asuntoja on liikaa Suomessa eli vuokralaisia ei niin vain saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön Suomi
Monella on vielä tänä vuonna asuntolainan korontarkistus edessä ja korko 3 kertaistuu.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa eli moni joutuu lisäksi alkaa maksamaan perintöasunnon kuluja esim. kerrostalon vastiketta. Jos perinnöstä kieltäytyy niin se menee omalle lapselle.
Vuokra-asuntoja on liikaa Suomessa eli vuokralaisia ei niin vain saa.
Jos on kaupan alalla tai palvelualalla niin voi saada viedä irtisanomislapun käteen, koska hallituksen leikkaukset vähentävät ostoksia ja palvelujen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nuorempi sukupolvi ei voi ostaa noita mummonmökkejä, koska edellinen hallitus vei nuoremmilta leskeneläkkeen eikä toimeentulotukea saa lääkkeisiin jne. jos omistaa mummonmökin. Työt on nykypäivänä silppua, työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä ja hallitus vie ansiosidonnaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten 70-vuotias mummo saa leskeneläkettä 922 netto minimieläkkeen lisäksi, kun ei ole edes lapsia elätettävänä enää. Etelänmatkaan vai?
Syy minimieläkkeen saamiseen on usein siinä, että mummo hankki lapsia, ja aikoinaan lapsen kotihoito ei kerryttänyt eläkettä. Jos sai 10 lasta ja oli sen takia 25 vuotta pois työelämästä, eläke jäi minimieläkkeeksi. Nykyään on toisin, kun sekä vanhempainvapaasta että kotihoidontukiajasta kertyy eläke. Nämä mummot ovat usein tehneet ison palveluksen yhteiskunnalle. He mahdollistivat miehensä työssä käynnin ja miehensä korkeamman eläkkeen ja ovat leskeneläkkeensä yleensä kyllä ansainneet. Jos mies olisi ollut elossa, hänen eläke olisi kattanut molempien elämisen eläkkeellä. Jos mies on kuollut, sitten on voinut saada leskeneläkettä. Ei ole ollut heidän vikansa, että eläkkeiden karttumisjärjestelmä ei heidän nuoruudessaan ollut reilu. Leskeneläkkeellä paikataan tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nuorempi sukupolvi ei voi ostaa noita mummonmökkejä, koska edellinen hallitus vei nuoremmilta leskeneläkkeen eikä toimeentulotukea saa lääkkeisiin jne. jos omistaa mummonmökin. Työt on nykypäivänä silppua, työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä ja hallitus vie ansiosidonnaisen.
Nykyään eläkettä kertyy kotihoidontukiajasta ja vanhempainvapaa-ajasta, joten leskeneläkkeen poisto nuoremmilta on ollut ihan perusteltu ratkaisu. Kotihoidontukiaika on kerryttänyt eläkettä vuodesta 2005 lähtien. Eli sen jälkeiset kotihoidontuet ovat kerryttäneet eläkettä.
Minun mielestäni ei voi olla todellista se, että maksan pk-seudulla yli 1000€ vuokraa asunnosta, jotta voin asua keskeisellä paikalla hyvien kulkuyhteyksien varrella ja samaan aikaan viereen rakennetaan taloa talon perään tukiasuntoja työttömille.
Ei oo reilua, että minä työssäkäyvänä maksan itseni kipeäksi asumisesta hyvällä paikalla kun naapurin Pena saa saman täysin ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy minimieläkkeen saamiseen on usein siinä, että mummo hankki lapsia, ja aikoinaan lapsen kotihoito ei kerryttänyt eläkettä. Jos sai 10 lasta ja oli sen takia 25 vuotta pois työelämästä, eläke jäi minimieläkkeeksi. Nykyään on toisin, kun sekä vanhempainvapaasta että kotihoidontukiajasta kertyy eläke. Nämä mummot ovat usein tehneet ison palveluksen yhteiskunnalle. He mahdollistivat miehensä työssä käynnin ja miehensä korkeamman eläkkeen ja ovat leskeneläkkeensä yleensä kyllä ansainneet. Jos mies olisi ollut elossa, hänen eläke olisi kattanut molempien elämisen eläkkeellä. Jos mies on kuollut, sitten on voinut saada leskeneläkettä. Ei ole ollut heidän vikansa, että eläkkeiden karttumisjärjestelmä ei heidän nuoruudessaan ollut reilu. Leskeneläkkeellä paikataan tätä ongelmaa.
Ei työmarkkinatuestakaan kerry eläkettä eikä peruspäivärahasta. Ja moni AMK - tutkinnon suorittanut työtön on sillä työkokeilussa ja työttömillä on lapsia.
Tässä linkki eläkekertymään.
https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta/sosiaalietuuksista-elake…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään eläkettä kertyy kotihoidontukiajasta ja vanhempainvapaa-ajasta, joten leskeneläkkeen poisto nuoremmilta on ollut ihan perusteltu ratkaisu. Kotihoidontukiaika on kerryttänyt eläkettä vuodesta 2005 lähtien. Eli sen jälkeiset kotihoidontuet ovat kerryttäneet eläkettä.
Työmarkkinatuesta ei kerry eläkettä. Itse olin sillä sairaalassa työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä 6 kuukautta ja minulla on lapsia. Jos ei suostu työkokeiluun niin tulee karenssi.
Eläkeläiset pärjää paremmin, koska 1000 netto eläkkeestä ei mene veroa.
Minimieläke on 922 netto ja 240 000 eläkeläistä saa lisäksi leskeneläkettä ja osa asumistukea.