Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole todellista, että asumistukea halutaan leikata!

Ei enää riitä raha ihmisarvoiseen elämiseen
09.06.2023 |

Vuokrat nousseet ja nousee inflaation nousun takia.

Pitäisikö muuttaa yh- huoltajana yksiöön, että ne vähätkin rahat riittäisi?

Asumistukea laskettiin jo vuosia sitten.
Miksi taas?

Kommentit (648)

Vierailija
441/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorat yritystuet on 1.4 miljardia vuodessa

+Yli 3 miljardia verotukia.

Yritysten erilaiset tuet ovat yhteensä yli 8 miljardia. Ja sitten vuokratuki vääristää markkinoita???

Tukemalla yrityksiä saadaan valtion kassaan yhteisöverotuloja ja ihmisille työpaikkoja, joista saamistaan palkoiste he maksaa tuloveroa.

Asumistuki menee suoraan sijoittajille eikä hyödytä yhteiskuntaa mitenkään.

Ai se että ihmisillä on asuntoja asuttavana ei hyödytä yhteiskuntaa mitenkään.

Jep jep

Vierailija
442/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun alle tonnin elämästä leikataan asumistukea, niin haluan eutanasian. Köyhyysraja on noi 1300. Elämä nytkään ei ole elämisen arvoista. Terv. Sairas yksinäinen mummo 84 v.sinä haluat! sinä sinä sinä! eutanasiakin pitää muilta saada. tee itse eutanasiasi senkin pummi.

Hoidin 6 lasta, miehen ja mummon ja ukin. Siinä sivussa karjan ja maatalon työt. Alkuaikoina ei ollut edes pyykkikonetta eikä sähkö liettä ja uunia. Kaikesta tästä ei saanut mitään eläkekrtymää kun lopulta terveys ja sekä petti. Kaikki lapset kävivät ammatin, ja siitä saakka veronmaksajina. Sanon sinulle, että en ole pummi.

Siihen aikaan ei varmaan ollut maataloustukia?

Mutta onhan muut tuet aina parempia, kuin asumistuki. Lapsilisääkin saa niin moni, ettei kukaan koe sitä tukea pummi-tueksi, vaikka se on ihan samaa tukea kuin muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan jumalaiset lait, joilla kok perustelee sadismiaan:  työvoimapulan pitäisi nostaa palkkoja ja parantaa työskentelyolosuhteita.  Todellisuudessa ainoastaan poikii työttömille vattuilua, eikä muuta.  Miksi siis edelleen hoette jo vääräksi osoittautunutta opinkappalettanne?  Ja jos asunnon omistaja haluaa vuokrata ainoastaan "paremmalle väelle"- kuten on varmasti yleistä- niin ei tahdo laskea vuokraa, ei tahdo mielikuvansa mukaista pahista hajottamaan asuntoa ja jättämään maksujaan maksamatta. 

Vierailija
444/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutenkaan olisi oletusasetuksena, että yrittäjät ovat jotain maailman jeesuksia? Samat jotka nostivat maailmanlaajuisen tautivaaran iskiessä maskien hinnat 10- kertaisiksi? Siten osoittivat korkeaa moraaliaan (not).  Hullut kun uskotte kokkarien valheisiin!

Vierailija
445/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just hyvä. Kyllä ärsyttää kun jotkut oikein laskee aina mihin vois muuttaa, et minkä verran saa tukia. Itse käy niska limassa töissä ja ikinä ei ole tukia herunut paitsi opiskelun aikana

Näitä tukipellejähän on suomenmaa pullollaan.

Mutta ei riittävästi, koska pitää tuoda ulkomailta lisää. Ollaan me fiksuja. Pelastetaan maailma. Tukitaso minimiin, niin houkuttelevuus laskisi, kun vuohineuvokset miettivät, mistä saisi eniten ilmaista rahaa.

Vierailija
446/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen yksinhuoltajan huoltajan pitäisi itse maksaa omista päätöksistään. On outo ajatuskin, että valtio tai kunta rientäisi apuun kun on tehty lapsi tai enemmänkin ja sen jälkeen vielä erottu ja valittu sellainen toinen vanhempi, että hän ei ole millään tavalla lasten elämässä mukana. Olisi kannattanut valita lasten vanhemmaksi henkilö, joka kykenee kantamaan vastuun elämästään. Nyt lapsilla on kaksi aikuista elämässä, jotka eivät pysty kantamaan vastuutaan.

Hyvä vain, että alkaa tuet vihdoin tippumaan. Aikuisia ihmisiä pitäisi paapoa kun eivät itse osaa tai halua kantaa seurauksia tekemistään valinnoista.

Olet puusta pudonnut ja tärähtänyt. Useamman kerran.

Vierailija
447/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivouspalveluita saa ostaa sillä mihin o.at rahat riittävät, eikä mitään tukia verovähennyksen muodossa.

Siivoushönökin löysi paikalle.

Vierailija
448/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kirjoitti:

No voi voi. Sitten haette vain toimeentulotukea. En halveksi tuilla eläjiä mutta toivon että olisitte hiljaa kun ei teillä mitään hätää ole inflaation noustessa toisin kuin meillä, jotka maksavat kaiken itse.

Et varmasti maksa kaikkea itse. Olen varma että saat verovähennyksiä ja ne on tukia.

Verovähennyksen eivät ole tukia vaan ne korvaavat ansion hankkimisesta aiheutuneita kuluja.

Verovähennystä saa myös kodin siivouksen ostoon suurituloiset. Jos ihminen on niin uusavuton laiska pas.. että ei jaksa omaa kotiaan siivota niin maksakoon itse siivouksen.

Mutta jos miehellä on uusavuton tyhmä vaimo niin silloin joutuu ottamaan kodinsiivouspalvelun ja pitopalvelun, että saa ylioppilasjuhlat järjestettyä. Kyllä lapsi ja sukulaiset tietää, että äiti on saamaton, laiska vätyspaska ja ilman miehen rahoja ei elämästä tulisi mitään.

Vieraat joutuu syömään yököttävän pahaa valmis täytekakkua. Lapsi häpeää.

Muilla ylioppilailla on ihania äitejä jotka ovat nähneet vaivaa ylioppilasjuhliin ja siivonneet itse kodin ja tarjottavat on itse tehty.

Sitten on nämä häettävät rakennekynsi mammat, joilla siivooja siivoaa kodin ja pitopalvelu hoitaa tarjottavat, kun ei rakennekynsi mamma osaa mitään.

Rakennekynsi mamman pitää kaikki saada helpolla. Viikot se istuu toimiston tuolissa ja ruoka on kaupan valmis eineksiä.

Eikö se pääsisi vielä helpommalla, jos vain istuisi himassa syrjäytymässä ja nostaisi tukia ja ehkä saisi vielä jonkun kunnan työntekijän siivoamaan ja auttamaan elämänhallinnassa?

Kunnan työntekijän? 😂😂😂😂😂

Suomessa ei ole kyllä kunnilla yhtään työntekijää joka siivoaisi eläkeläisten koteja.

Sen tiedän, että veteraaneille on siivous maksettu, mutta ei muille eläkeläisille.

Toi hoidetaan myös spurguille ja narkeille sekä hulluille. 

On jollain kuvitelmat, voi hyvä jumala.

Ne on varmaan näitä jotka eläkkeelle päästyä matkustelee ulkomailla ja sitten kun tulee aivoinfarkti niin ollaa h-moilasena, että mitä eikö kunnalta tai kaupungilta tulekaan ilmais siivoojaa ja pyykin pesijää.

Todennäköisesti. Ja näitä on muuten paljon. Minunkin alle 70-vuotias äitini kuvittelee kunnalta jonkun tulevan hoitamaan häntä ja siivoamaan sityten kun hän ei itse pysty.

Yllättävän moni suuriin ikäluokkiin kuuluva kuvittelee, että eletään julkisten palveluiden suhteen edelleenkin 1980-lukua. 

Ei 80-luvullakaan kukaan ulkopuolinen tullut hoitamaan vanhuksia ja siivoamaan heidän kotiaan.  En kyllä ymmärrä mistä moinen virhekäsitys joillekin selkeästi tullut

Kyllä vaan tuli. Silloin oli sellainen ammattiryhmä kuin kotiavustaja. Olen itsekin niitä hommia tehnyt. Kävimme nimenomaan siivoamassa vanhusten asuntoja sekä auttamassa muissakin asioissa. Ruokaa myös laitoimme.

Vierailija
449/648 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hirveää, että yksinhuoltajien lapsilla on omat huoneet. Ei saisi olla kuin kerrossängyt jossain yksiön alkovissa. Kuinka surkea on ihminen joka kadehtii asumistukea pois toisilta? Itse en saa asumistukea niin ei kannata nyt itkeä sitä.

Se on hirveää, kun se raha on saajaleen ns. Ilmaista rahaa.

Minulla pienipalkkaisena yh.na on lainaa vanhasta, edullisesta asunnosta. Lapsillani on ollut aina yhteiset huoneet. Enempään minulla ei ole ollut varaa.

Asumistukeaen tähän omistusasuntooni saa,jos asuisin vuokralla, saisin asumistukea.

Mutta en halua olla tukiloinen, minulle on kunnia-asia elättää itseni.

Joku tuolla aiemmin mussutti erilaisista kotitalousvähennyksistä ym. Hänen on ehkä vaikea ymmärtää, että vaikka sitä vähennystä saisikin, niin rahaa niihin palveluihin tai remontteihin ei ole.

Ilmeisesti ihminen, joka saa aina ilmaista, vastikkeetonta rahaa yhteiskunnalta, ei vain ymmärrä, kuinka vähän palkansaajalle palkastaan jää käteen silloin, kun hän maksaa menonsa itse.

Vierailija
450/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni maksaa yhtiölainaa ansiosidonnaisella.

Kun hallitus leikkaa ansiosidonnaisen niin muut osakkaat ovat vastuussa naapureidensa yhtiölainoista.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Vierailija
451/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo voi mennä konkurssiin

https://yle.fi/a/74-20011577

Vierailija
452/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs äänestitte kokoomusta,oma vika.

Vierailija
453/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiölaina ei ole lasku toimeentulotuessa

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
454/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseriäidit otti pitopalvelun lapsensa ylioppilasjuhliin. Rakennekynsi mammat ei osaa edes täytekakkua tehdä. Lapsi on saanut maailman surkeimman äidin. Onneksi lapsi voi nyt muuttaa kotoa pois.

Vierailija
455/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni maksaa yhtiölainaa ansiosidonnaisella.

Kun hallitus leikkaa ansiosidonnaisen niin muut osakkaat ovat vastuussa naapureidensa yhtiölainoista.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

1000 netto eläkettä saava mummu joutuu maksamaan irtisanottujen yhtiölainoa siinä missä muutkin osakkaat.

Asunnon haltuun ottaminen kestää vuoden ja sitä ei välttämättä saa vuokralle, koska vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta ja 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asuntoja vapautuu.

Vierailija
456/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöveroja 12 miljoonaa euroa ulosottoon.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009503023.html

Moni perikunta tulee vielä kiroamaan, että ostajat ei saa lainaa 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä.

Vierailija
457/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opintotuet on käytetty niin opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta opiskelusta eli kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.

Vierailija
458/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se hirveää, että yksinhuoltajien lapsilla on omat huoneet. Ei saisi olla kuin kerrossängyt jossain yksiön alkovissa. Kuinka surkea on ihminen joka kadehtii asumistukea pois toisilta? Itse en saa asumistukea niin ei kannata nyt itkeä sitä.

Minulla pienipalkkaisena yh.na on lainaa vanhasta, edullisesta asunnosta. Lapsillani on ollut aina yhteiset huoneet. Enempään minulla ei ole ollut varaa.

Asumistukeaen tähän omistusasuntooni saa,jos asuisin vuokralla, saisin asumistukea.

Joku tuolla aiemmin mussutti erilaisista kotitalousvähennyksistä ym. Hänen on ehkä vaikea ymmärtää, että vaikka sitä vähennystä saisikin, niin rahaa niihin palveluihin tai remontteihin ei ole.

Ilmeisesti ihminen, joka saa aina ilmaista, vastikkeetonta rahaa yhteiskunnalta, ei vain ymmärrä, kuinka vähän palkansaajalle palkastaan jää käteen silloin, kun hän maksaa menonsa itse.

Siis nyt en ymmärrä. Miten niin et muka saisi asuntoosi asumistukea jos omistat sen, mutta saisit, jos olisit vuokralla? Asumistukea saa tulojen perusteella. Eli olet ihan samalla tavalla oikeutettu asumistukeen omistusasuntoon kuin vuokra-asuntoonkin, jos tulosi ovat pienet. Tietenkin omistusasuntoon maksetaan absoluuttisesti vähemmän tukea, koska asumiskulukin on pienempi, mutta saat kyllä jotain jos vaan haet.

Vierailija
459/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opintotuet on käytetty niin opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta. Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta opiskelusta eli kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.

Eli esim. AMK opintoihin ei saa kulukorvausta. Työmarkkinatuki on 580 netto.

Asumistukeen vaikuttavat puolison tulot, samoin toimeentulotukeen. Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin eikä lainat ole laskuja eli toimeentulotukea ei välttämättä saa ollenkaan.

Vierailija
460/648 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt en ymmärrä. Miten niin et muka saisi asuntoosi asumistukea jos omistat sen, mutta saisit, jos olisit vuokralla? Asumistukea saa tulojen perusteella. Eli olet ihan samalla tavalla oikeutettu asumistukeen omistusasuntoon kuin vuokra-asuntoonkin, jos tulosi ovat pienet. Tietenkin omistusasuntoon maksetaan absoluuttisesti vähemmän tukea, koska asumiskulukin on pienempi, mutta saat kyllä jotain jos vaan haet.

Asuntolaina ei ole lasku, vain sen korot on. Asumistukea hakiessa katsotaan bruttotulot eli tulot missä verot ja lomarahat mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä