Ei ole todellista, että asumistukea halutaan leikata!
Vuokrat nousseet ja nousee inflaation nousun takia.
Pitäisikö muuttaa yh- huoltajana yksiöön, että ne vähätkin rahat riittäisi?
Asumistukea laskettiin jo vuosia sitten.
Miksi taas?
Kommentit (648)
On se hirveää, että yksinhuoltajien lapsilla on omat huoneet. Ei saisi olla kuin kerrossängyt jossain yksiön alkovissa. Kuinka surkea on ihminen joka kadehtii asumistukea pois toisilta? Itse en saa asumistukea niin ei kannata nyt itkeä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
240 000 ihmistä saa Suomessa leskeneläkettä 922 netto minimieläkkeen lisäksi.
ja niistä on noin 240000 naisia
Naiset on eläkkeensä ansainneet kun on tehneet ilmaista työtä yhteiskunnan ja miehensä eteen.. Miehet ei tee kotona mitään, joten niille ei pidä mitään maksaakaa, paitsi niille jotka pystyy dokumentein todistamaan ja lausunnoilla, että ovat tehneet kotona työtä perheensä eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ja perussuomalaiset määräävät seuraavat neljä vuotta ja tämä on lopputulos. Tätähän äänestäjät halusivat. Miten voi tulla kenellekään yllätyksenä?
Joillekin voi tulla yllätyksenä, ettei rahaa tulekaan taikaseinästä, eikä velkaa voi ottaa loputtomasti aina, kun halutaan maksaa niitä ihania tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just hyvä. Kyllä ärsyttää kun jotkut oikein laskee aina mihin vois muuttaa, et minkä verran saa tukia. Itse käy niska limassa töissä ja ikinä ei ole tukia herunut paitsi opiskelun aikana
Jännä ajattelu monilla, että pitäisi tukia saada. Kelalla on hyvät laskurit netissä, joilla voi tarkistaa saako asumis- tai toimeentulotukea. Jos laskuri näyttää, että tukea ei tule, niin silloin et ole tulojesi puolesta tukiin oikeutettu. Kela ei toimi pärstäkertoimen perusteella. Jos taas mey siihen, että kaikille pitää jotain tukea maksaa, niin sitten on otettava käyttöön kansalaispalkka.
Tavallaan se kiinteä maksu olisi selkein. Ei siis sen mukaan, miten kalliiseen ökykämppään on päätynyt asumaan. Eli jos henkilöllä olisi käytössään vain 1000€/kk, niin sitten olisi etsittävä sellainen asumus, että se raha riittää. Jos ei Helsingistä löytyisi niin halpaa, niin sitten jonnekin metsän keskelle etsimään halvempaa asuntoa. Tai muuttaa kommuuniin, jossa jokaisella on vain oma huone.
Tuo olisi karumpi meininki, mutta estäisi asuntosijoittajien tukemisen verovaroilla, kun asuntotukia maksetaan varattomille liian hyviin kämppiin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjoitti:
No voi voi. Sitten haette vain toimeentulotukea. En halveksi tuilla eläjiä mutta toivon että olisitte hiljaa kun ei teillä mitään hätää ole inflaation noustessa toisin kuin meillä, jotka maksavat kaiken itse.
Et varmasti maksa kaikkea itse. Olen varma että saat verovähennyksiä ja ne on tukia.
Verovähennyksen eivät ole tukia vaan ne korvaavat ansion hankkimisesta aiheutuneita kuluja.
Verovähennystä saa myös kodin siivouksen ostoon suurituloiset. Jos ihminen on niin uusavuton laiska pas.. että ei jaksa omaa kotiaan siivota niin maksakoon itse siivouksen.
Mutta jos miehellä on uusavuton tyhmä vaimo niin silloin joutuu ottamaan kodinsiivouspalvelun ja pitopalvelun, että saa ylioppilasjuhlat järjestettyä. Kyllä lapsi ja sukulaiset tietää, että äiti on saamaton, laiska vätyspaska ja ilman miehen rahoja ei elämästä tulisi mitään.
Vieraat joutuu syömään yököttävän pahaa valmis täytekakkua. Lapsi häpeää.
Muilla ylioppilailla on ihania äitejä jotka ovat nähneet vaivaa ylioppilasjuhliin ja siivonneet itse kodin ja tarjottavat on itse tehty.
Sitten on nämä häettävät rakennekynsi mammat, joilla siivooja siivoaa kodin ja pitopalvelu hoitaa tarjottavat, kun ei rakennekynsi mamma osaa mitään.
Rakennekynsi mamman pitää kaikki saada helpolla. Viikot se istuu toimiston tuolissa ja ruoka on kaupan valmis eineksiä.
Eikö se pääsisi vielä helpommalla, jos vain istuisi himassa syrjäytymässä ja nostaisi tukia ja ehkä saisi vielä jonkun kunnan työntekijän siivoamaan ja auttamaan elämänhallinnassa?
Kunnan työntekijän? 😂😂😂😂😂
Suomessa ei ole kyllä kunnilla yhtään työntekijää joka siivoaisi eläkeläisten koteja.
Sen tiedän, että veteraaneille on siivous maksettu, mutta ei muille eläkeläisille.
Toi hoidetaan myös spurguille ja narkeille sekä hulluille.
On jollain kuvitelmat, voi hyvä jumala.
Ne on varmaan näitä jotka eläkkeelle päästyä matkustelee ulkomailla ja sitten kun tulee aivoinfarkti niin ollaa h-moilasena, että mitä eikö kunnalta tai kaupungilta tulekaan ilmais siivoojaa ja pyykin pesijää.
Todennäköisesti. Ja näitä on muuten paljon. Minunkin alle 70-vuotias äitini kuvittelee kunnalta jonkun tulevan hoitamaan häntä ja siivoamaan sityten kun hän ei itse pysty.
Yllättävän moni suuriin ikäluokkiin kuuluva kuvittelee, että eletään julkisten palveluiden suhteen edelleenkin 1980-lukua.
Ei 80-luvullakaan kukaan ulkopuolinen tullut hoitamaan vanhuksia ja siivoamaan heidän kotiaan. En kyllä ymmärrä mistä moinen virhekäsitys joillekin selkeästi tullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjoitti:
No voi voi. Sitten haette vain toimeentulotukea. En halveksi tuilla eläjiä mutta toivon että olisitte hiljaa kun ei teillä mitään hätää ole inflaation noustessa toisin kuin meillä, jotka maksavat kaiken itse.
Et varmasti maksa kaikkea itse. Olen varma että saat verovähennyksiä ja ne on tukia.
Verovähennyksen eivät ole tukia vaan ne korvaavat ansion hankkimisesta aiheutuneita kuluja.
Verovähennystä saa myös kodin siivouksen ostoon suurituloiset. Jos ihminen on niin uusavuton laiska pas.. että ei jaksa omaa kotiaan siivota niin maksakoon itse siivouksen.
Mutta jos miehellä on uusavuton tyhmä vaimo niin silloin joutuu ottamaan kodinsiivouspalvelun ja pitopalvelun, että saa ylioppilasjuhlat järjestettyä. Kyllä lapsi ja sukulaiset tietää, että äiti on saamaton, laiska vätyspaska ja ilman miehen rahoja ei elämästä tulisi mitään.
Muilla ylioppilailla on ihania äitejä jotka ovat nähneet vaivaa ylioppilasjuhliin ja siivonneet itse kodin ja tarjottavat on itse tehty.
Sitten on nämä häettävät rakennekynsi mammat, joilla siivooja siivoaa kodin ja pitopalvelu hoitaa tarjottavat, kun ei rakennekynsi mamma osaa mitään.
Rakennekynsi mamman pitää kaikki saada helpolla. Viikot se istuu toimiston tuolissa ja ruoka on kaupan valmis eineksiä.
Eikö se pääsisi vielä helpommalla, jos vain istuisi himassa syrjäytymässä ja nostaisi tukia ja ehkä saisi vielä jonkun kunnan työntekijän siivoamaan ja auttamaan elämänhallinnassa?
Suomessa ei ole kyllä kunnilla yhtään työntekijää joka siivoaisi eläkeläisten koteja.
Sen tiedän, että veteraaneille on siivous maksettu, mutta ei muille eläkeläisille.
Ne on varmaan näitä jotka eläkkeelle päästyä matkustelee ulkomailla ja sitten kun tulee aivoinfarkti niin ollaa h-moilasena, että mitä eikö kunnalta tai kaupungilta tulekaan ilmais siivoojaa ja pyykin pesijää.
Todennäköisesti. Ja näitä on muuten paljon. Minunkin alle 70-vuotias äitini kuvittelee kunnalta jonkun tulevan hoitamaan häntä ja siivoamaan sityten kun hän ei itse pysty.
Yllättävän moni suuriin ikäluokkiin kuuluva kuvittelee, että eletään julkisten palveluiden suhteen edelleenkin 1980-lukua.
Ei kuvittele. Suurten ikäluokan ihmiset ovat kaikki jo eläkkeellä ja olleet jo pitkään. Eiköhän he tiedä tasan mitä palveluita saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjoitti:
Ei kuvittele. Suurten ikäluokan ihmiset ovat kaikki jo eläkkeellä ja olleet jo pitkään. Eiköhän he tiedä tasan mitä palveluita saavat.
Suurin osa on jo kuollut, tai dementikkoja officalboomereista. Muutama kurttu enää omin klabein dallaa.
Suorat yritystuet on 1.4 miljardia vuodessa
Vierailija kirjoitti:
On se hirveää, että yksinhuoltajien lapsilla on omat huoneet. Ei saisi olla kuin kerrossängyt jossain yksiön alkovissa. Kuinka surkea on ihminen joka kadehtii asumistukea pois toisilta? Itse en saa asumistukea niin ei kannata nyt itkeä sitä.
Hirveää tässä on e, että muut veronmaksajat maksaa näille hyväkkäille ne omat huoneet vaikka välttämättä edes omille muksuille ei ole vastaavasti taloudellisesti mahdollista järjestää omia huoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että ihmisille maksetaan jotain asumistukia.
miksi me työssäkäyvät maksamme näille turhille pummeille? oman pienen palkan voisi käyttää muuhunkin kuin maksaa veroja loisten vapaa-ajan kustantamiseen
Me työssäkäyvät maksamme myös 1.4 miljardia/ vuosi yritystukia
Vierailija kirjoitti:
Suorat yritystuet on 1.4 miljardia vuodessa
+Yli 3 miljardia verotukia.
Yritysten erilaiset tuet ovat yhteensä yli 8 miljardia. Ja sitten vuokratuki vääristää markkinoita???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen yksinhuoltajan huoltajan pitäisi itse maksaa omista päätöksistään. On outo ajatuskin, että valtio tai kunta rientäisi apuun kun on tehty lapsi tai enemmänkin ja sen jälkeen vielä erottu ja valittu sellainen toinen vanhempi, että hän ei ole millään tavalla lasten elämässä mukana. Olisi kannattanut valita lasten vanhemmaksi henkilö, joka kykenee kantamaan vastuun elämästään. Nyt lapsilla on kaksi aikuista elämässä, jotka eivät pysty kantamaan vastuutaan.
Hyvä vain, että alkaa tuet vihdoin tippumaan. Aikuisia ihmisiä pitäisi paapoa kun eivät itse osaa tai halua kantaa seurauksia tekemistään valinnoista.
Tässä tuli tyypillinen, kovaa oikeistolaista ajattelua edustava näkemys. Virheitä ei sallita eikä heikkoutta, jokainen on oman onnensa seppä. Mietipä tätä: sitten kun sinä joudut vaikeuksiin, sairastut fyysisesti tai kohtaat niin suuria ongelmia että mielenterveytesi pettää ja menetät työsi - tule sitten kertomaan miten selvisit kun turvaverkkoja ei ole. Silloin kohtaat sen oikeistolaisen kovuuden jota olit itse kannattamassa.
Nimenomaan tuet ja turvat tulisi olla VÄLIAIKAISEEN ahdinkoon käytettäväksi. Nyt meillä on täällä jo parikymppisenä mt-ongelmien vuoksi eläkkeellä olevia, jotka ahdistuvat ajatuksesta että pitäisi tehdä töitä elantonsa eteen. Näille sitten kustannetaan asumiset ja iphonet sun muut. Eivätkä ikinä tule työelämään siirtymään. Lähtökohta tulisi olla, että jokainen (pois lukien syvästi kehitysvammaiset ihmiset) osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen ja työntekoon. Myös yhteiskunnan tulisi kuitenkin paremmin ymmärtää, että kaikki eivät rajoitteidensa vuoksi voi tehdä 8h päivässä töitä ja enemmän sopeutettua työntekoa tulisi olla tarjolla. Mutta ei pidä hyväksyä enää näitä vuosikausia tuilla elävien elämän kustantamista ilman mitään vastikkeellisuusvaatimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjoitti:
Ei 80-luvullakaan kukaan ulkopuolinen tullut hoitamaan vanhuksia ja siivoamaan heidän kotiaan. En kyllä ymmärrä mistä moinen virhekäsitys joillekin selkeästi tullut
-70-80 luvulla tuli. Kodihoitajan sai niin lapsiperheet kuin vanhuksetkin avukseen esim. Siivoukseen, ruuanlaittoon , lastenhoitoon, pyykinpesuun jne.
Yritystuet on niin suuria ja piilossa, ettei keskiverto suomalainen tajua niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen yksinhuoltajan huoltajan pitäisi itse maksaa omista päätöksistään. On outo ajatuskin, että valtio tai kunta rientäisi apuun kun on tehty lapsi tai enemmänkin ja sen jälkeen vielä erottu ja valittu sellainen toinen vanhempi, että hän ei ole millään tavalla lasten elämässä mukana. Olisi kannattanut valita lasten vanhemmaksi henkilö, joka kykenee kantamaan vastuun elämästään. Nyt lapsilla on kaksi aikuista elämässä, jotka eivät pysty kantamaan vastuutaan.
Hyvä vain, että alkaa tuet vihdoin tippumaan. Aikuisia ihmisiä pitäisi paapoa kun eivät itse osaa tai halua kantaa seurauksia tekemistään valinnoista.
Tässä tuli tyypillinen, kovaa oikeistolaista ajattelua edustava näkemys. Virheitä ei sallita eikä heikkoutta, jokainen on oman onnensa seppä. Mietipä tätä: sitten kun sinä joudut vaikeuksiin, sairastut fyysisesti tai kohtaat niin suuria ongelmia että mielenterveytesi pettää ja menetät työsi - tule sitten kertomaan miten selvisit kun turvaverkkoja ei ole. Silloin kohtaat sen oikeistolaisen kovuuden jota olit itse kannattamassa.
Nimenomaan tuet ja turvat tulisi olla VÄLIAIKAISEEN ahdinkoon käytettäväksi. Nyt meillä on täällä jo parikymppisenä mt-ongelmien vuoksi eläkkeellä olevia, jotka ahdistuvat ajatuksesta että pitäisi tehdä töitä elantonsa eteen. Näille sitten kustannetaan asumiset ja iphonet sun muut. Eivätkä ikinä tule työelämään siirtymään. Lähtökohta tulisi olla, että jokainen (pois lukien syvästi kehitysvammaiset ihmiset) osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen ja työntekoon. Myös yhteiskunnan tulisi kuitenkin paremmin ymmärtää, että kaikki eivät rajoitteidensa vuoksi voi tehdä 8h päivässä töitä ja enemmän sopeutettua työntekoa tulisi olla tarjolla. Mutta ei pidä hyväksyä enää näitä vuosikausia tuilla elävien elämän kustantamista ilman mitään vastikkeellisuusvaatimusta.
Nuo kaikki jotka luettelot, pois lukien systi vammaiset, tekevät 9€/päivä työtä vuosi toisensa jälkeen. Ja sitten ajattelit laittaa ne asuntolaan asumaan?
Vierailija kirjoitti:
Pelkään pahoin ap että juuri tuosta on kysymys - ihmiset ajetaan asumaan ahtaammin kun asumistukea leikataan. Samalla sijoittajat siirtyvät ostamaan pienempiä asuntoja ja myyvät ne suuremmat pois tai vuokraavat niille jotka eivät asumistukea saa eivätkä tarvitse.
Nyt tehdään kovaa oikeistolaista politiikkaa jonka mukaan pienituloisilla ei saa olla edes sitä vähän tilavampaa asuntoa. Vaikka he ovat niitä jotka viettävät paljon aikaa kotona kun muuhun ei ole varaa. Todella julmaa ja sydämetöntä. Kauheinta on että niin moni suomalainen halusi tätä äänestäessään oikeiston voittoon.
Se on ihan oikein että ne, joilla ei ole varaa asua isoissa asunnoissa kalliilla paikoilla, asuu pienemmässä ja halvemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaikki jotka luettelot, pois lukien systi vammaiset, tekevät 9€/päivä työtä vuosi toisensa jälkeen. Ja sitten ajattelit laittaa ne asuntolaan asumaan?
Jos valtio kustantaa kämpän ja elämisen kuluja, kuten tähänkin asti näille tuilla eläjille on tehnyt, niin kyllä. Kyllä pitäisi jotain tehdä sen rahan eteen eikä vaan valittaa Ilta-Sanomille, kun ei voi edes parempaa jauhelihaa ja energiajuomia ostaa. Paineen pitäisi olla semmoinen, että työnteko, edes jonkinlainen ele vastikkeellisuudesta yhteiskunnalle, on ainoa vaihtoehto, jos meinaa rahaa saada. Mitä tarkoitat tuolla asuntolalla? Käsittämätöntä tekstiä muutenkin sulla.
Mummuja vuokra-asunnoista kuolee kuin kärpäsiä.
Vapautuu paljon vuokramarkkinoille. Vuokrat tulevat pakosti laskemaan.
Onko ikinä tullut mieleen että se ei ole joka luuserille "ansaittu etuus", vaan jotain minkä vuoksi tehdään töitä yhteiskuntarauhan säilyttämiseksi?
miksi me työssäkäyvät maksamme näille turhille pummeille? oman pienen palkan voisi käyttää muuhunkin kuin maksaa veroja loisten vapaa-ajan kustantamiseen