Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole todellista, että asumistukea halutaan leikata!

Ei enää riitä raha ihmisarvoiseen elämiseen
09.06.2023 |

Vuokrat nousseet ja nousee inflaation nousun takia.

Pitäisikö muuttaa yh- huoltajana yksiöön, että ne vähätkin rahat riittäisi?

Asumistukea laskettiin jo vuosia sitten.
Miksi taas?

Kommentit (648)

Vierailija
341/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea suunta. Se on hilannut pääkaupungin hintoja ylös.

Jotenkin tähän olen itsekin herännyt. Miksi jos ihminen ei itse maksa vuokraansa hänen pitää elää mukavasti 2.3 huopneen asunnossa? Itse elelin 3.5 vuotta nuorena 18.5 neliö ja ei mitään hankaluutta. Nyt tietty Kela maksaa nuorelle 2 huonetta kun pelihuonekin tarvitaan.

Vierailija
342/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö muuten, että Kela maksaa ulkomailta tänne Suomeen suorittamaan tulleen asevelvollisen, kalustetun asunnon vuokran.

Lisäksi Kela maksaa 2 lomamatkaa asevelvollisen ulkomaan kotiin.

Kela maksaa myös armeijaa menevän nuoren vuokrat ja monikin vuokraa armeijaan lähtiessään asunnon kun Kela maksaa vuoden vuokrat! On käytössä esim sijoittajilla. Vuokraavat sen kahteen kertaan kun armeijan kävijä ei käy sielä koskaan vaan saa mukavat korvaukset sijoittajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen yksinhuoltajan huoltajan pitäisi itse maksaa omista päätöksistään. On outo ajatuskin, että valtio tai kunta rientäisi apuun kun on tehty lapsi tai enemmänkin ja sen jälkeen vielä erottu ja valittu sellainen toinen vanhempi, että hän ei ole millään tavalla lasten elämässä mukana. Olisi kannattanut valita lasten vanhemmaksi henkilö, joka kykenee kantamaan vastuun elämästään. Nyt lapsilla on kaksi aikuista elämässä, jotka eivät pysty kantamaan vastuutaan.

Hyvä vain, että alkaa tuet vihdoin tippumaan. Aikuisia ihmisiä pitäisi paapoa kun eivät itse osaa tai halua kantaa seurauksia tekemistään valinnoista.

Tässä tuli tyypillinen, kovaa oikeistolaista ajattelua edustava näkemys. Virheitä ei sallita eikä heikkoutta, jokainen on oman onnensa seppä. Mietipä tätä: sitten kun sinä joudut vaikeuksiin, sairastut fyysisesti tai kohtaat niin suuria ongelmia että mielenterveytesi pettää ja menetät työsi - tule sitten kertomaan miten selvisit kun turvaverkkoja ei ole. Silloin kohtaat sen oikeistolaisen kovuuden jota olit itse kannattamassa.

En tiedä haluaako ihmiset Suomesta jenkkilän tyylistä maata missä ihmisiä asuu kaduilla. Siltä vähän vaikuttaa.

Vierailija
344/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen yksinhuoltajan huoltajan pitäisi itse maksaa omista päätöksistään. On outo ajatuskin, että valtio tai kunta rientäisi apuun kun on tehty lapsi tai enemmänkin ja sen jälkeen vielä erottu ja valittu sellainen toinen vanhempi, että hän ei ole millään tavalla lasten elämässä mukana. Olisi kannattanut valita lasten vanhemmaksi henkilö, joka kykenee kantamaan vastuun elämästään. Nyt lapsilla on kaksi aikuista elämässä, jotka eivät pysty kantamaan vastuutaan.

Hyvä vain, että alkaa tuet vihdoin tippumaan. Aikuisia ihmisiä pitäisi paapoa kun eivät itse osaa tai halua kantaa seurauksia tekemistään valinnoista.

On kyllä lapsellinen kommentti, onko kyseessä katkeruus vai ihminen joka ei ole ikinä kokenut vastoinkäymisiä. Onneksi kenenkään puoliso ei ikinä sairastu tai telo itseään, ja leskiä ei ole olemassa.

Vierailija
345/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tähän olen itsekin herännyt. Miksi jos ihminen ei itse maksa vuokraansa hänen pitää elää mukavasti 2.3 huopneen asunnossa? Itse elelin 3.5 vuotta nuorena 18.5 neliö ja ei mitään hankaluutta. Nyt tietty Kela maksaa nuorelle 2 huonetta kun pelihuonekin tarvitaan.

Mikä on 0,3 huopne?

Vierailija
346/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toistelee täällä, että jokainen alle 2000 euroa tienaava on yhteiskunnalle rasite. Näinköhän se on??? Ja näitä jopa runsaasti alle 2000 euroa tienaavia joudutaan haalimaan jopa ulkomailta, kun ovat niin elintärkeitä. Siinä sulle ja meille kaikille pohtimisen aihetta enemmän kun paljon.

Vierailija
347/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelihuone, voi vattu. Nuorten pitäisi asua vanhempiensa taloudessa siihen asti, kunnes leikki-ikä on mennyt varmuudella ohi. Niin turhaa joku pelaaminen, kun siihenkin on monet koukussa ja syvällä. Sitten kun se nuori tarvii siihen pelailuun jonkun helvetin överikalliin pelikoneen, jonka hankinta on sitten suoraan pois kaikesta muusta elämisestä, tärkeistä asioista. Rikkaiden mukulat nyt tietysti täysin eri asia.

Vierailija
348/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen vuokria nostavasta vaikutuksesta ei ole vielä mitään tutkimuksellisia näyttöjä. Paljon enemmän merkitystä on asuntojen saatavuudella, ja nyt kun rakentaminen on hiipunut, olisin huolestuneempi sen vaikutuksista pitkällä aikasäteellä.

Joka puolella on asuntoja tyhjillään. Jokaisen vähävaraisten kannattaisi miettiä, millaiset mahdollisuudet olisi työllistyä jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Asumiskustannukset puolittuisi ja elämiseen jäisi palkasta enemmän. On paljon muitakin kaupunkeja ja taajamia kuin He Va Es, joissa on työtä, koulutusta ja työpaikkoja niin ettei mihinkään peräkorpeen tarvitse muuttaa.

Ihmiset ovat muuttaneet kaupunkiin nimenomaan siksi, ettei siellä ns. peräkylillä ole työtä.

Mutta jos he asuvat kaupungissa toisten rahoilla, niin eikö tämä ole osoitus siitä, että sielläkään ei ole töitä (tai sitten ongelma on henkilössä itsessään). Joka tapauksessa tämän muuton mahdollisti se, että kustannukset maksaa joku muu. Tähän halutaan muutosta. Kaikki ovat tervetulleita kaupunkiin töihin, mutta asuminen ja muut järjestelyt pitää hoitaa omilla rahoilla.

Ja mites se asuminen maksetaan omilla rahoilla, jos nettopalkka on esim. 1300e? Kaikille ei riitä kaupungin edullisia asuntoja.

Sitten asutaan Nurmijärvellä tai Kirkkonummella, jne.

Ei 1300e nettopalkalla ole varaa matkustaa päivittäin Helsinkiin töihin jostain Kirkkonummelta tai Nurmijärveltä.

Homma parempi työpaikka niin on varaa kulkea.

No johan oli narsistinen heitto. Nyt on melkein mitalikahvien paikka.

Vierailija
349/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just hyvä. Kyllä ärsyttää kun jotkut oikein laskee aina mihin vois muuttaa, et minkä verran saa tukia. Itse käy niska limassa töissä ja ikinä ei ole tukia herunut paitsi opiskelun aikana

Jännä ajattelu monilla, että pitäisi tukia saada. Kelalla on hyvät laskurit netissä, joilla voi tarkistaa saako asumis- tai toimeentulotukea. Jos laskuri näyttää, että tukea ei tule, niin silloin et ole tulojesi puolesta tukiin oikeutettu. Kela ei toimi pärstäkertoimen perusteella. Jos taas mey siihen, että kaikille pitää jotain tukea maksaa, niin sitten on otettava käyttöön kansalaispalkka.

Vierailija
350/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen yksinhuoltajan huoltajan pitäisi itse maksaa omista päätöksistään. On outo ajatuskin, että valtio tai kunta rientäisi apuun kun on tehty lapsi tai enemmänkin ja sen jälkeen vielä erottu ja valittu sellainen toinen vanhempi, että hän ei ole millään tavalla lasten elämässä mukana. Olisi kannattanut valita lasten vanhemmaksi henkilö, joka kykenee kantamaan vastuun elämästään. Nyt lapsilla on kaksi aikuista elämässä, jotka

eivät pysty kantamaan vastuutaan.

Tässä tuli tyypillinen, kovaa oikeistolaista ajattelua edustava näkemys. Virheitä ei sallita eikä heikkoutta, jokainen on oman onnensa seppä. Mietipä tätä: sitten kun sinä joudut vaikeuksiin, sairastut fyysisesti tai kohtaat niin suuria ongelmia että mielenterveytesi pettää ja menetät työsi - tule sitten kertomaan miten selvisit kun turvaverkkoja ei ole. Silloin kohtaat sen oikeistolaisen kovuuden jota olit itse kannattamassa.

Turvaverkot ovat aivan eri asia kuin ihmisoikeus asua toisten rahoilla Helsingin keskustan kattohuoneistoissa.

Asumistuessa on vuokraraja, ja Helsingissä se on yksinasuvalle 582e. Sillä ei todellakaan vuokrata mitään kattohuoneistoa keskustasta.

Hienosti väistit pointin. Se 582e maksetaan meidän veronmaksajien taskusta ja se on väärin.

Me olemme kaikki veronmaksajia..jopa sos.turvan saajat on Suomessa kaikki veronmaksajia..

Kaikissa palveluissa ja tuotteissa on suomessa suoraa ja välillistä veroa vähintään 50 prosenttia..

Ihan alimmat tuloluokat eivät kyllä maksa mitään veroja. Spurgut eivät ole kansantaloudelle mikään välttämätön toiminnan ehto. 

Jokainen alle 2000€ kuussa tienaava on yhteiskunnalle rasite.

Jokaisesta alle 2000€/kk tienaavasta voisi tulla yhteiskunnalle tuottava jos poistettaisiin typerää kallista byrokratiaa. Että voisi opiskella mitä ja missä haluaa, helpotettais yritystoimintaa, hoidettais sairaat työkykyisiksi. Muun muassa.

Kyllä. Lisäksi poistetaan kaikki byrokratia, joka tekee lyhytaikaisen työn vastaanottamisen mahdottomaksi, koska tulot vaikuttavat tukiin. Byrokratian kannalta ihanteellinen tukien saaja ei edes yritä mitään, kunhan vain kuolaa rinnuksilleen. Turha rangaista parin viikon tai kuukauden työstä, kuten nyt tehdään.

Eläkeläiset, nuo Suomen lellikit saavat eläkettä joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.

Itse tein 6 kuukauden sijaisuuden talvella ja odotin sen jälkeen ansiosidonnaista 2 kuukautta.

Toiset ovat tehneet töitä ja ovat oikeutetusti eläkkeellä,toiset vaan loisivat eivätkä näytä töitä saavan koskaan.

Ansiosidonnaista sai jo 1990-luvulla. Moni kausityöntekijä lorvii kotona monta kuukautta joka vuosi esim. puutarha-ala ja asfalttimiehet.

Vierailija
351/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen yksinhuoltajan huoltajan pitäisi itse maksaa omista päätöksistään. On outo ajatuskin, että valtio tai kunta rientäisi apuun kun on tehty lapsi tai enemmänkin ja sen jälkeen vielä erottu ja valittu sellainen toinen vanhempi, että hän ei ole millään tavalla lasten elämässä mukana. Olisi kannattanut valita lasten vanhemmaksi henkilö, joka kykenee kantamaan vastuun elämästään. Nyt lapsilla on kaksi aikuista elämässä, jotka

eivät pysty kantamaan vastuutaan.

Turvaverkot ovat aivan eri asia kuin ihmisoikeus asua toisten rahoilla Helsingin keskustan kattohuoneistoissa.

Asumistuessa on vuokraraja, ja Helsingissä se on yksinasuvalle 582e. Sillä ei todellakaan vuokrata mitään kattohuoneistoa keskustasta.

Hienosti väistit pointin. Se 582e maksetaan meidän veronmaksajien taskusta ja se on väärin.

Me olemme kaikki veronmaksajia..jopa sos.turvan saajat on Suomessa kaikki veronmaksajia..

Kaikissa palveluissa ja tuotteissa on suomessa suoraa ja välillistä veroa vähintään 50 prosenttia..

Ihan alimmat tuloluokat eivät kyllä maksa mitään veroja. Spurgut eivät ole kansantaloudelle mikään välttämätön toiminnan ehto. 

Jokainen alle 2000€ kuussa tienaava on yhteiskunnalle rasite.

Jokaisesta alle 2000€/kk tienaavasta voisi tulla yhteiskunnalle tuottava jos poistettaisiin typerää kallista byrokratiaa. Että voisi opiskella mitä ja missä haluaa, helpotettais yritystoimintaa, hoidettais sairaat työkykyisiksi. Muun muassa.

Kyllä. Lisäksi poistetaan kaikki byrokratia, joka tekee lyhytaikaisen työn vastaanottamisen mahdottomaksi, koska tulot vaikuttavat tukiin. Byrokratian kannalta ihanteellinen tukien saaja ei edes yritä mitään, kunhan vain kuolaa rinnuksilleen. Turha rangaista parin viikon tai kuukauden työstä, kuten nyt tehdään.

Eläkeläiset, nuo Suomen lellikit saavat eläkettä joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.

Itse tein 6 kuukauden sijaisuuden talvella ja odotin sen jälkeen ansiosidonnaista 2 kuukautta.

Toiset ovat tehneet töitä ja ovat oikeutetusti eläkkeellä,toiset vaan loisivat eivätkä näytä töitä saavan koskaan.

Ansiosidonnaista sai jo 1990-luvulla. Moni kausityöntekijä lorvii kotona monta kuukautta joka vuosi esim. puutarha-ala ja asfalttimiehet.

Osa nyt eläkkeellä olevista lorvi kotona monta kuukautta joka vuosi 30 vuotta.

Vierailija
352/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuen vuokria nostavasta vaikutuksesta ei ole vielä mitään tutkimuksellisia näyttöjä. Paljon enemmän merkitystä on asuntojen saatavuudella, ja nyt kun rakentaminen on hiipunut, olisin huolestuneempi sen vaikutuksista pitkällä aikasäteellä.

Joka puolella on asuntoja tyhjillään. Jokaisen vähävaraisten kannattaisi miettiä, millaiset mahdollisuudet olisi työllistyä jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Asumiskustannukset puolittuisi ja elämiseen jäisi palkasta enemmän. On paljon muitakin kaupunkeja ja taajamia kuin He Va Es, joissa on työtä, koulutusta ja työpaikkoja niin ettei mihinkään peräkorpeen tarvitse muuttaa.

Ihmiset ovat muuttaneet kaupunkiin nimenomaan siksi, ettei siellä ns. peräkylillä ole työtä.

Kukaan ei käskenytkään peräkyliin muuttaa vaan muihin kaupunkeihin ja taajamiin. Esim. Salo, Loimaa, Kankaanpää, Iisalmi, Imatra, Kotka.

Kaikissa luetelluissa paikoissa on pulaa työpaikoista. Työtä löytyy pääsääntöisesti isommista taajamista.

Höpö höpö

Esim Salossa tällä hetkellä auki 267 työpaikkaa, Loimaalla 150 paikkaa, Kankaanpäässä reilu 100. Voit itse goigletella loppujen mainittujen paikkojen avoimet työpaikat.

Palomies, poliisi, puhetarapeutti, hammashoitaja, parturi, sähkömies, putkimies, kemian ja fyysikan opettaja, yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja, laboratorion hoitaja, sosiaalityöntekijä, hommia joita voi tehdä kuka tahansa, täytyy katsoa mihin huomenna haen.

Vierailija
353/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei käskenytkään peräkyliin muuttaa vaan muihin kaupunkeihin ja taajamiin. Esim. Salo, Loimaa, Kankaanpää, Iisalmi, Imatra, Kotka.

Kaikissa luetelluissa paikoissa on pulaa työpaikoista. Työtä löytyy pääsääntöisesti isommista taajamista.

Höpö höpö

Esim Salossa tällä hetkellä auki 267 työpaikkaa, Loimaalla 150 paikkaa, Kankaanpäässä reilu 100. Voit itse goigletella loppujen mainittujen paikkojen avoimet työpaikat.

Palomies, poliisi, puhetarapeutti, hammashoitaja, parturi, sähkömies, putkimies, kemian ja fyysikan opettaja, yhdistelmä ajoneuvon kuljettaja, laboratorion hoitaja, sosiaalityöntekijä, hommia joita voi tehdä kuka tahansa, täytyy katsoa mihin huomenna haen.

Puheterapeutti siis sorry, helppo työ.

Vierailija
354/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa, saa asua hulppeissa ja ylisuurissa asunnoissa, valtion kustantamana.

Esimerkiksi Briteissä ja Yhdysvalloissa, työssäkäyvät

nuoret asuvat järjestään kimppa kämpissä.

Heillä ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa vuokraa yksin.

Tämä. Itse ihmettelin juttua ,jossa kolmen teinitytön äiti ihmetteli kun ei ole pian varaa asua isossa neljän huoneen ja keittiön asunnossa yhna. Joka teinille kun "pitää" olla oma huone. Miksi pitäisi? Sedälläni on 7 lasta 4 tyttöä ja 3 poikaa. Heillä on pienehkö omakotitalo, jonka yläkerta on jaettu kahteen huoneeseen. Isommassa asui tytöt ja pienemmässä pojat. Eikä kenellekään heistä aiheutunut tästä traumoja. Päinvastoin sisarusten kesken on oikein läheiset ja lämpimät välit.

Meidän 5-henkinen perhe asui aikoinaan 60 neliön kaksiossa, enkä muista, että ois ollut ahdasta. Koulukaverini äiti oli ns paremmista piireistä ja osti itselleen ja tyttärelleen yksiön. Äiti nukkui olohuoneessa ja tytär sai makuualkovin johon sopi sängyn lisäksi pieni koulupöytä. Keittokomero oli lisäksi ja kylpyhuone. Kaikki olivat tyytyväisiä ja lapsista kasvoi ns normaaleja ihmisiä. Noihin aikoihin olohuonetta käytettiin myös nukkumiseen, avattava sohva, jossa vanhemmat nukkuivat. Joo, tiedän että ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
355/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

240 000 ihmistä saa Suomessa leskeneläkettä tällä hetkellä.

Vierailija
356/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just hyvä. Kyllä ärsyttää kun jotkut oikein laskee aina mihin vois muuttaa, et minkä verran saa tukia. Itse käy niska limassa töissä ja ikinä ei ole tukia herunut paitsi opiskelun aikana

Paitsi opiskelun aikana? Entäs opiskelijoiden lisäksi ne ketkä ovat yh ja elättävät kaksi lasta samalla pienellä palkalla voi yhtälailla tiukilla.

Vierailija
357/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa, saa asua hulppeissa ja ylisuurissa asunnoissa, valtion kustantamana.

Esimerkiksi Briteissä ja Yhdysvalloissa, työssäkäyvät

nuoret asuvat järjestään kimppa kämpissä.

Heillä ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa vuokraa yksin.

Tämä. Itse ihmettelin juttua ,jossa kolmen teinitytön äiti ihmetteli kun ei ole pian varaa asua isossa neljän huoneen ja keittiön asunnossa yhna. Joka teinille kun "pitää" olla oma huone. Miksi pitäisi? Sedälläni on 7 lasta 4 tyttöä ja 3 poikaa. Heillä on pienehkö omakotitalo, jonka yläkerta on jaettu kahteen huoneeseen. Isommassa asui tytöt ja pienemmässä pojat. Eikä kenellekään heistä aiheutunut tästä traumoja. Päinvastoin sisarusten kesken on oikein läheiset ja lämpimät välit.

Meidän 5-henkinen perhe asui aikoinaan 60 neliön kaksiossa, enkä muista, että ois ollut ahdasta. Koulukaverini äiti oli ns paremmista piireistä ja osti itselleen ja tyttärelleen yksiön. Äiti nukkui olohuoneessa ja tytär sai makuualkovin johon sopi sängyn lisäksi pieni koulupöytä. Keittokomero oli lisäksi ja kylpyhuone. Kaikki olivat tyytyväisiä ja lapsista kasvoi ns normaaleja ihmisiä. Noihin aikoihin olohuonetta käytettiin myös nukkumiseen, avattava sohva, jossa vanhemmat nukkuivat. Joo, tiedän että ajat ovat muuttuneet.

Meidän 4 hengen perhe asuu vuokrakolmiossa ja naapurin 4 hengen perhe kaksiossa eli tuttua nykyäänkin.

Vierailija
358/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi äänestitte kokkareita ja persuja?

Vierailija
359/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä asuu yksin kerrostalokolmiossa ja saa asumistukea rahoitusvastikkeeseen eli putkiremonttiin. Paljon asuu eläkeläisiä myös 5 h + k + s omakotitaloissa yksin.

Vierailija
360/648 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porvarihallitus haluaa leikata asumistukea - joka valuu Kokoomuksen vuokralordien ja AY-koijaamojen taskuun - niin meillä on paha tilanne päällä ja kannattaa tehdä juuri kuten hallitus sanoo. Eikä valittaa.

Ehkä se realistinen vuokrataso löytyy sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi