Miehellä ei ole ajokorttia!
Kävin treffeillä kivan miehen kanssa ja juteltiin kesäsuunnitelmista. Tuli ilmi ettei miehellä ole ajokorttia. Onko outoa mielestänne? Ikää tällä oli 42v.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se antaa hieman munattoman vaikutelman, jos miehellä ei ole ajokorttia. On julkisen liikenteen toimivuuden ja muiden avun varassa. Eli hätätilanteessa täysin avuton.
M44
Ei kortittomuus tarkoita, ettei osaa ajaa. Sehän on teknisesti hyvin yksinkertainen suoritus. Hätätilanteessa tuskin saisi syytettäkään.
Hah hah joo, nämä kortittomathan ne osaa ajaa hätätilanteessa. Menevät varmaan lentokoneen ohjaamoonkin hätätilanteessa.
Osasin ajaa hyvin jo 15-vuotiaana. Suoritin kortin kyllä sittemmin. En nyt lähtisi vertaamaan lentämistä autolla ajoon. Ajokortin saa lievästi kehitysvammainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se antaa hieman munattoman vaikutelman, jos miehellä ei ole ajokorttia. On julkisen liikenteen toimivuuden ja muiden avun varassa. Eli hätätilanteessa täysin avuton.
M44
Ei kortittomuus tarkoita, ettei osaa ajaa. Sehän on teknisesti hyvin yksinkertainen suoritus. Hätätilanteessa tuskin saisi syytettäkään.
Hah hah joo, nämä kortittomathan ne osaa ajaa hätätilanteessa. Menevät varmaan lentokoneen ohjaamoonkin hätätilanteessa.
Osasin ajaa hyvin jo 15-vuotiaana. Suoritin kortin kyllä sittemmin. En nyt lähtisi vertaamaan lentämistä autolla ajoon. Ajokortin saa lievästi kehitysvammainenkin.
Tietäisittepä, miten huonolla näkökyvyllä saa autoilla...
Useimpien ihmisten kohdalla elämä olisi järjestettävissä niin, että pärjää ihan hyvin ilman ajokorttia ja omaa autoa. Jos autottomuus olisi yleisempää kuin se nyt on, niin julkisen liikenteen palveluja olisi enemmän ja ne olisivat nykyistä parempia, kaupunkien keskustat olisivat elävämpiä kuin nyt ovat ja kauppaliikkeitä täynnä eikä ruokaostoksillekaan tarvitsisi lähteä johonkin kaupungin laitamille hypermarketteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44
Osasin minäkin ajaa jo 17-vuotiaana ja minullakin on ajokortti. En tiedä, miten tästä saa päättelyketjun, jonka mukaan ihmiset, joita ei ole kiinnostanut hankkia ajokorttia, osaisivat ajaa ja vieläpä hätätilanteessa.
Cityboyn merkki. Bensalenkkareille böndelle toki yhtä ihmeellistä kuin musta ihminen. Taksit on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Cityboyn merkki. Bensalenkkareille böndelle toki yhtä ihmeellistä kuin musta ihminen. Taksit on keksitty.
Joopa joo, oikein Helsinki city boy. 😁
Vierailija kirjoitti:
Olen niin maalta ja juntti, että kuulen ensimmäistä kertaa miehestä, jolla ei ole ajokorttia. Ja se kertoo enemmän minusta kuin tuosta kortittomasta.
Ja todellisuudessa olet itse kortiton mies...
Vierailija kirjoitti:
Bensalenkkari bönde on jo perillä ku cityboy odottaa vielä taksia sateessa, ja kun viimein taksi tulee kuski kysyy, mita sina sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Juicella ja Veskulla ei ollut ajokorttia, eikä tietääksen myöskään Remulla ole. Eli kyllä ilman sitä voi pärjätä, mutta kyllä kortittomuus elämää ainakin itselläni haittaisi. Töihin nyt juuri pääsisi julkisilla, mutta tuskin vaimo minua ehtisi harrastuksiin kuljettaa.
No ainakin remu ajeli mustalla Chrysler 300C autolla, liekkö sillä sitten korttia ollu.
Vierailija kirjoitti:
Stigillä, eli Pasi Siitosella ei ole ajokorttia.
Stig lauloi vuonna 2015. Roy Orbison
Mä ajoin koko yön, niin kuin Roy Orbison
En tiedä ees mis mun autoni on, mut hei beibi sun kanssas se on tarpeeton
Miika Nousiaisella ei ole ajokorttia. Lisäksi täällä aiemmin mainittu pitkä lista muitakin muusikkoja/kirjailijoita joilla ei ajokorttia.
Pitkä lista muusikko renttuja joilla ei ole ajokorttia. Juopporetkuistahan sitä kannattaakin ottaa mallia.
Miehellä ei korttia, autoa = alkoholiongelmainen retku.
Aika outo tapaus mieheksi.
Sama kyllä koskee naista jolla ei ole korttia.
Tulee mieleen että kyseinen henkilö on saamaton tai ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa.
Opiskeluaikoina törmäsin viisikymppisen proffaan, jolla ei ollut ajokorttia. Tuli mutkan kanssa selväksi, mitä tässä en nyt jaksa selostaa.
Tuntui se kieltämättä vähän erikoiselta. Mutta sittemmin olen tavannut ihmisiä (suomalaisia), jotka eivät osaa uida, eivät osaa ajaa polkupyörällä, eivät paistaa munakasta jne.
Kaikkea sitä vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi enää miestä, jolla ei ole korttia. Kaksi sellaista oli poikkiksena ja kadun molempia. Ensimmäinen oli sitä mieltä, että minun piti hakea sitä ja tätä hänelle ympäri pääkaupunkiseutua ja käyttää mökillä, kun häntä huvitti. Lopetin suhteen, kun olisi pitänyt viedä hänet aina aamukuudeksi töihin, kun julkiset menevät huonosti ja väsytti. Toinen oli vihreä soijapoika, joka oli hemmetin saita, mutta jos oli lentotarjouksia päiväntasaajalle (viidellä vaihdolla keskellä yötä tietenkin), ei sitten ollutkaan niin vihreä tai ei ainakaan haitannut. Onneksi löysin sittemmin miehen, jonka kanssa arvomaailmat kohtaavat. On auto, on rahaa, ei nuukailla, vaan ostetaan kunnollista tai jätetään väliin. Eli ap, juokse ja kovaa.
Miksi naiset saa sitten tehdä tuota kyytipummaamista mieheltä?
No ei saakaan, supernoloahan se on pummia kyytiä oli nainen tai mies! Jos ei ole ajokorttia hankkinut, järjestää kyytinsä muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin maalta ja juntti, että kuulen ensimmäistä kertaa miehestä, jolla ei ole ajokorttia. Ja se kertoo enemmän minusta kuin tuosta kortittomasta.
Enpäs, vaan CE-kortillinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpäs, vaan CE-kortillinen nainen.
Ai CB vammanen, älä nyt kaikkea paljasta.
Ajokortti-ihmettelystä tunnistaa pesunkestävän JUNTIN. Ja näitähän Turaniassa riittää!
Paavo Lipponen hankki ajokortin noin 60-vuotiaana.
No voithan sinä silti antaa sille pillua?
Jaa, en tiedä. Mielestäni viestistäni kävi ilmi, että minulla on kortti.