Haluaisin lahjoittaa parille köyhälle lapsiperheelle
joulun ruoat ja lapsille pikku paketit. Ei taida onnistua, koska sossu ei paljasta köyhien perheiden nimiä, eikä kadulla voi alkaa repiä ihmisiä hihasta, että tuleeko teille joulu vai ei. Keräyksiin en anna rahaa, koska niissä osa rahoista menee keräysten järjestäjille.
Kommentit (42)
olettekos kuulleet allergioista? Mekin saimme kerran ruoka-avustusta, kiva kiva, vaan kun sitä ei saanut valita (köyhä kun ei saa olla nirso)
No ruuassapa oli mustapippureita, ihan perusainetta, jota en voi allergian takia syödä. Itse asiassa en voi syödä monia muitakaan peruselintarvikkeita.
Ja onko köyhän pakko syödä pahaa ruokaa? Minulla on ruokia joista en tykkää, mutta voin syödä silloin tällöin ja sitten on pari sellaista ruokaa joita en syö vaikka nälkään kuolisin, hajukin jo saa oksentamaan. Olisipa hauska joulu kun yökkien söisi lahjoitusruokaa, mieluummin olen nälkäinen
Vierailija:
Jos taas ei ole nälkä, ei ehkä oikeasti ole ahdingossa?Sitäpaitsi on pilvin pimein perusruokatarvikkeita, joita takuulla ihan kaikki käyttävät.
Mä en pidä dominokekseistä ja olen vaikka nälässä niin, että silmiin sattuu mieluummin kuin syön yhtäkään dominokeksiä.
Paikkakunnan Pelastakaa Lapset ry:stä ei edes vaivauduttu vastaamaan viestiini, joten sitä kautta nyt tuskin onnistuu. Onneksi kuulin tuosta joulupuu-keräyksestä (www. joulupuu. info), täytyy nyt vaan jotenkin järjestää paketit Helsinkiin, jossa lähin keräyspaikka.
Hyvä joulumieli-keräykseen! Tuon keräyksen kautta toimitetaan lahjakortteja vähävaraisille perheille.
Vierailija:
Vierailija:
Jos taas ei ole nälkä, ei ehkä oikeasti ole ahdingossa?Sitäpaitsi on pilvin pimein perusruokatarvikkeita, joita takuulla ihan kaikki käyttävät.
Mun mies on allerginen kaaleille, juureksille, pähkinöille, kalalle, kananmunalle, maidolle, ns kotimaisille viljoille, avokadolle, kiiville, sellerille, paprikalle ja tomaatille näin äkkiseltään muistellen.
Lapsi taas on allerginen munalle, maidolle, viljoille, kanamunalle, kalalle, ruusunmarjalle, soijalle, sitrushedelmille, naudanlihalle, kaakaolle, tomaatille ja herneille. ja mulla on keliakia ja laktoosi-intoleranssi.
Joten meidän perhe ei paljon ilahtuisi siitä jos joku toisi ovelle kassillisen lanttu- porkkana- ja perunalaatikkoa kera rosollin.
Normiruokakassi jossa on vehnäjauhoja, maitojauhetta, purkkihernekeittoa, tonnikalla, makaronia ja vastaavia ei varmasti saavuta kovin suurta menekkiä...
Ne paikkakuntasi Pelastakaa Lapset ry ihmiset ovat luultavasti palkkatyössä. Soita siihen numeroon, niin saat vastauksen samantien.
ja valokuvan lasten paketin ávauksesta.
Vierailija:
Toisissa perheissä ei syödä esim. lanttulaatikkoa ollenkaan. Jotkut ei halua rosollia. Mitä juustoa perheessä syödään. Minkämerkkistä maitoa/glögiä käytetään, mitä leipää syödään, millaista kinkkua, salaatteja jne jne.
Kun olin köyhä teiniäiti ei mua ainakaan liikuttanu tollaset asiat. Kyllä mielestäni köyhän on oltava hiukan nöyrä. Minkä merkkistä glögiä... voi hyvää päivää.
osallistukaa siihen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyt kun itse joutuu hakemaan avustusta joulua varten niin ei muakaan liikuta yhtään mitkään merkit ja laadut. Kunhan saa ne perinteiset pöytään! Kyllä mä ajattelen niin että jos glögin merkki on " väärää" ja se pilaa joulun niin antaa sitten pilata vaan. Niitä oikeita tarvitsijoita kun ei todellakaan kiinnosta. Allergia on asia ihan erikseen.
tarpeeksi köyhä. Köyhän tarvitsee vähän nöyrtyä ja ottaa kaikki apu vastaan mitä tarjotaan, eikä alkaa karsia. Yök en ota vastaan hk kinkkuleikettä, syön ainoastaan Stocckalta ostettua kultareunaista kinkkua....
Makunystyrät on tottuneet Siwan laardeihin. Turha tyrkyttää kaviaaria jos silakatkin kelpaa.
voi kun oma lapsuuden perheeni olisi saanut moista avustusta aikoinaan. ihana juttu ap, että haluat auttaa.
Miten ilmoitan perheeni tähän niin että uskot että olen yksi niistä perheistä joka toivoisi apua jouluna?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2006 klo 09:41"]
joulun ruoat ja lapsille pikku paketit. Ei taida onnistua, koska sossu ei paljasta köyhien perheiden nimiä, eikä kadulla voi alkaa repiä ihmisiä hihasta, että tuleeko teille joulu vai ei. Keräyksiin en anna rahaa, koska niissä osa rahoista menee keräysten järjestäjille.
[/quote]
Onhan se hienoa kun voi etukäteen fantasioida köyhien kiitollisuudesta ja kyynelistä tätä naista kohtaan, josta almujen vastaanottaja ei osaa päättää onko hän enemmän lady Di vai Äiti Teresa.
Hienoa ap kuitenkin että autat! Ei se sinun yläluokkainen suolanestetippasi sitä tuomaasi sikaa mässyttävää lähiöperhettä haittaa. Hou hou hou!!!
PAikallisen Hope-yhdistyksen kautta löytää apu suoraan perille, voit myös lahjoittaa hetken aikaasi ja osallistua joulupaketointiin tai lahjojen jakotilaisuuteen? Tai joulupuu-keräys :)
Vierailija:
Mun mies on allerginen kaaleille, juureksille, pähkinöille, kalalle, kananmunalle, maidolle, ns kotimaisille viljoille, avokadolle, kiiville, sellerille, paprikalle ja tomaatille näin äkkiseltään muistellen.
Lapsi taas on allerginen munalle, maidolle, viljoille, kanamunalle, kalalle, ruusunmarjalle, soijalle, sitrushedelmille, naudanlihalle, kaakaolle, tomaatille ja herneille. ja mulla on keliakia ja laktoosi-intoleranssi.
Joten meidän perhe ei paljon ilahtuisi siitä jos joku toisi ovelle kassillisen lanttu- porkkana- ja perunalaatikkoa kera rosollin.