Haluaisin lahjoittaa parille köyhälle lapsiperheelle
joulun ruoat ja lapsille pikku paketit. Ei taida onnistua, koska sossu ei paljasta köyhien perheiden nimiä, eikä kadulla voi alkaa repiä ihmisiä hihasta, että tuleeko teille joulu vai ei. Keräyksiin en anna rahaa, koska niissä osa rahoista menee keräysten järjestäjille.
Kommentit (42)
Hän voisi kysyä ensin perheeltä ja sitten luvan saatuaan antaa yhteystiedot sinulle.
ympäri suomea ja tarkoitus oli auttaa jotain lähistöllä asuvia perheitä.
leipäjonon hoitajilta tai sitten työttömien yhdistyksestä.
Eli vanhemmat salaavat esim. juopottelunsa ja varojen vähyys johtuu siitä. En halua auttaa ryyppyporukoita säästämään omat varansa viinoihin jos ruoat annetaan ilmaiseksi. Lapsille tulisi ankea joulu jos pöydät notkuu ja vanhemmat on koko joulun humalassa. Tämä auttaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Yleensä siitä ei oikein hyvää seuraa juuri näiden ongelmien tähden.
antaa ruokaa. Ja sen pitää mennä varmasti perille.
vähentävät vielä summan seuraavan kuukauden toimeentulotuesta
ruoka-/lahjalähetyksen jollekin perheelle. Kai voivat kertoa esim montako lasta ja minkä ikäisiä. Sovit etukäteen sossun kanssa asiasta, En todellakaan tarkoittanut mitään rahalahjoituksia.
niin että pääsee nauttimaan kyyneleiset kiitokset ja saa mukavan pyhimysfiiliksen jouluksi.
Itse olen menossa maanantaina pelastusarmeijaan ilmoittautumaan jouluavustuksia varten. Toivon, että edes muutaman kympin saamme ruokia varten sillä hyvin tiukaksi menee muuten:/ Eivätkä kaikki sosiaalitoimiston asiakkaat ole juoppoja, minä olen juonut itseni känniin viimeksi 2 vuotta sitten. Koko elämäni aikana olen ollut humalassa ehkä kymmenisen kertaa. Sama juttu miehelläni. Joskus se elämä vaan riepottelee, toivottavasti uusi vuosi toisi tullessaan jotakin parempaa.
Paikalliset osastot auttavat joka vuosi köyhiä lapsiperheitä. Ostavat kirjoja opiskeleville lapsille ja myös vaatteita ostavat. Itse olen mukana yhden tälläisen osaston toiminnassa.
Olen itsekin aikanani saanut avustusta joulunviettoon. Yhtään ei kiitelty kyyneleiden kanssa. Oltiin pikemminkin noloina.
Saimme itse yhtenä jouluna tälläisen avustuksen neuvolan kautta. Lahjoittaja oli yksityishenkilö, joka vei meidät ruokaostoksille. Kyllä siitä joulumieli irtosi. Nyt olemme itse lahjoittaneet parina vuonna muutaman kymmenen euron lahjakortit, jotka neuvolan kautta menevät oikeaan osoitteeseen.
Eihän ole mitään järkeä ostaa sellaisia ruokatarpeita, joita perhe ei edes syö. Niistä ei ole mitään iloa.
mutta mä en varmaan kehtaisi ottaa mitään kun häpeäisin niin paljon.
Jos taas ei ole nälkä, ei ehkä oikeasti ole ahdingossa?
Sitäpaitsi on pilvin pimein perusruokatarvikkeita, joita takuulla ihan kaikki käyttävät.
ja kirkko jakanut eteen päin. Pakettiin ollaan laitettu kaikkea kuivatavaraa joka ei pilaannu. Esim. Puuroriisiä, kahvia, teetä, sokeria, luumuja, keksejä, jauhoja, ym ym...
Toisissa perheissä ei syödä esim. lanttulaatikkoa ollenkaan. Jotkut ei halua rosollia. Mitä juustoa perheessä syödään. Minkämerkkistä maitoa/glögiä käytetään, mitä leipää syödään, millaista kinkkua, salaatteja jne jne.
Siinä saa itse ostaa lapsille lahjan jonka sossu toimittaa eteenpäin.
Googleta joulupuu ja JC joulupuu (JC siksi kun nuorkauppakamarit järjestää)
Jos ei syö, ei ole oikeasti nälkäinen.
Lahjoitetaan-ilmoitus.