Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.
Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.
Kommentit (596)
Ongelma on ihmisten ajattelutavassa itsessään. Koetaan, että kun kerran käydään töissä, niin pitäisi olla varaa käyttää rahaa ilman että tarvitsee katsoa hintoja. Esimerkiksi koetaan että ruokakaupasta pitäisi voida olla varaa ostaa mitä haluaa.
Itse tienaan bruttona noin 2300€/kk, enkä siltikään koe että joutuisin elämään liiaksi kädestä suuhun. Se ei ole tosin minulle mikään itkun aihe, jos joudun kaupassa valitsemaan naudanjauhelihan sijasta sikanautaversion.
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Sosiaalityöntekijä 4600?
On muuten hyvät liksat.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on ihmisten ajattelutavassa itsessään. Koetaan, että kun kerran käydään töissä, niin pitäisi olla varaa käyttää rahaa ilman että tarvitsee katsoa hintoja. Esimerkiksi koetaan että ruokakaupasta pitäisi voida olla varaa ostaa mitä haluaa.
Itse tienaan bruttona noin 2300€/kk, enkä siltikään koe että joutuisin elämään liiaksi kädestä suuhun. Se ei ole tosin minulle mikään itkun aihe, jos joudun kaupassa valitsemaan naudanjauhelihan sijasta sikanautaversion.
Ei varmaan sinkulle, mutta jos perheessä toinen työtön.
Puoliso tienaa 2400 brutto ja itse teen töitä aina kun saan. Töissä ollessa säästän työttömyysaikaan eli en käy esim. parturissa. Puoliso leikkaa hiukseni ja laitan ne kiinni.
Se huolettaa, että 60 000 ihmistä kuolee vuodessa eikä nuoremmat sukupolvet pysty menemään asiakkaiksi tilalle. Onneksi on kirpputorit mistä saa vaikka verhot 5 eurolla ikkunaan.
Perikuntien asunnot tulevat olemaan omaisten murhe. Tuttu on nyt yrittänyt myydä paritalon puolikasta 4 h + k, hintapyyntö 80000 jo 3 vuoden ajan ja asumiskulut juoksee. Jos perinnöstä kieltäytyy niin se menee omille lapsille.
Jostain kolmesta tonnista jää kaksi käteen, jolla ei nykyään saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla uransa tehnyt keski-ikäinen ystäväni opiskelee sh:ksi.
Sanoo, että sh:n palkka on ihan hyvä ja että työharjoittelun perusteella työ ei ole ylettömän raskasta eikä kiireistä.
Paitsi raskasta on kuulla hoitajien määkinää kiireestä ja raskaasta työstä sekä huonosta palkasta.
Työn raskaus ja kiireisyys riippuu hyvin paljon siitä, missä on töissä. Työ voi olla leppoisaa ja fyysisesti kevyttä tai todella kiireistä ja raskasta.
Tämä sekä se, että opiskelijana olet ylimääräisenä siinä. Yksikin henkilö lisää, vaikkakin opiskelija, tekee jo paljon kiireessä. Ja montako harjoittelua tuo opiskelija on tehnyt? Yhden vain niin kuin kirjoituksesta voisi päätellä vai usemman? Yhden tai parin paikan perusteella ei voi sanoa mitään kattavaa hoitoalasta, sen raskaudesta ja kiireestä.
Itse olen lähihoitajana vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja kyllä se työ on fyysisesti ja henkisesti raskasta. Samalla opiskelen sairaanhoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.
Siksi suolle, sinä luuttuat lattiaa, lääkäri tekee aivoleikkausta.
Sinunko työsi yhtä vaativaa?
Se lääkäri ei pääse tekemään sitä aivoleikkausta ilman, että ammattinsa taitava laitoshuoltaja on ensin siivonnut sille paikan, jossa suorittaa se leikkaus. Sairaalat pysähtyisi puolessa vuorokaudessa, jos ei olis laitoshuoltajia. Ihmiset kuolisi jonoihin, kun ei olis puhtaita paikkoja missä hoitaa.
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja 60000 ihmistä kuolee vuodessa, käytettyä rompetta tulee myyntiin varmasti paljon mikä on työttömyyden kanssa painivalle Suomelle hyvä.
Ap asuu mikämikä maassa ilman kavereita...Keksii tyhmässä päässään avauksen kaltaisia juttuja ja tyhmälistö, lue persut ja yh:T, tarttuvat täkyyn...
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja 60000 ihmistä kuolee vuodessa, käytettyä rompetta tulee myyntiin varmasti paljon mikä on työttömyyden kanssa painivalle Suomelle hyvä.
Me ollaan ostettu kalusteitakin käytettynä, koska toisella ei ole vakituista työpaikkaa. Ei pysty ostamaan jotain 500 euron sohvaa kaupasta.
En ikinä ostaisi käytettyä sohvaa.
Ei kai kukaan osta jonkun tuntemattoman patjoja???????
Suomessa palkkaerot on hämmentävän pieniä, ylimmän ja alimman tulodesiilin nettoero huiman pieni.
Käytännössä kaikki palkansaajat, jotka tekevät sen 40h/viikko saavat käteen sen 2000-3000€kk.
2000€ nettotuloon pääsee reilulla 2500€ ja 3000€ nettotuloon vaaditaan 5000€ palkka.
Tämän LISÄKSI alemmissa tuloluokissa saadaan tukia asumiseen, päivähoitomaksuja ei ole yms yms...eli erotus johtajan ja duunarin nettopalkassa on muutama satanen, kylläpä kannustaa kouluttautumaan ja repimään pää märkänä töissä kohtuullisessa paineessa ja stressissä...
25000€ tehtävät on matalan koulutustason, melko yksinkertaisia töitä, yli 5000€ ansioon vaaditaan jo ylempi korkeakoulututkinto sekä työssä on jo huomattava määrä vastuuta ja työaikaa ei usein edes lasketa, pitää olla aina tavoitettavissa.
Olen harkinnut alkaa downsiftaamaan, koska sanontakin sen kertoo, tyhmä töitä tekee ja viisas pääsee vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä43836 kirjoitti:
Yyy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen avustaja tuntipalkka 9,89 euroa. Ja töitä 25 h viikossa. Muiden hoitoalalla työskentelevien palkat ei oo kuoppaa nähneetkään.
Minulla 11,83€
hitto mitä palkkoja suomessa.työtön hankkii yhtähyvin.en tekis mitään tolla palkalla.nyt mun palkka metallimiehenä 16e tunti ja se on mein firman huonoin
Niinno, palkkoja ja työtehtäviä on jumalattomasti.
Mun 20v. poika amiksen ja intin jälkeen nyt töissä sähkärinä ja palkka sillä 22€/h.
Itse toimin esimiestehtävissä ja palkka 42€/h
Minä toimin esimiestehtävässä pörssifirmassa, kuukausipalkka noin 1900€/kk. Tuntipalkka ei häävi. Ei vuorolisiä, pyhäkorvauksia ym.
Entäs brutto?
Vierailija kirjoitti:
Olen Osastonhoitaja, palkka 3100€. Ei mahdollisuutta vuorotyölisiin. Työkokemusta 17-vuotta.
Peruspalkkasi on ihan hyvä. Jos tekisit vuorotöitä, saisit 4500-5000 euroa. Työsi osastonhoitajana on helppoa. Älä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Sosiaalityöntekijä 4600?Tehtäväkohtainen palkka hyvinvointialueesta riippuen n. 3700-4100€ eli rekrytointilisää ja kokemuslisää täytyy olla tuossa palkassa mukana ellei ole johtavana.
T. Sos.tt
Mistä tuo lyhenne? SOSsutanTTa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.
Sinunko työsi yhtä vaativaa?Se lääkäri ei pääse tekemään sitä aivoleikkausta ilman, että ammattinsa taitava laitoshuoltaja on ensin siivonnut sille paikan, jossa suorittaa se leikkaus. Sairaalat pysähtyisi puolessa vuorokaudessa, jos ei olis laitoshuoltajia. Ihmiset kuolisi jonoihin, kun ei olis puhtaita paikkoja missä hoitaa.
Sen perusteella laitsarin työ on yhtä tärkeää ja kuin kirurgi. Työ, ja palkan pitäisi olla sama? Eiköhän kuule hätätilanteessa ihanse kirurgi itse ja hoitohenkilökunta osaisi hoitaa ne siivoustyöt. Heitä ei vaan ole palkattu siihen, vaan ihan eri tehtäviin. Toisin päin ei kuitenkaan onnistuisi. Laitoshuoltaja ei osaisi hoitaa sen potilaan anestesiaa ja leikkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Sosiaalityöntekijä 4600?Tehtäväkohtainen palkka hyvinvointialueesta riippuen n. 3700-4100€ eli rekrytointilisää ja kokemuslisää täytyy olla tuossa palkassa mukana ellei ole johtavana.
T. Sos.tt
Mistä tuo lyhenne? SOSsutanTTa?
Etkö oikeasti tiedä? Sosiaalityöntekijä tietenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Osastonhoitaja, palkka 3100€. Ei mahdollisuutta vuorotyölisiin. Työkokemusta 17-vuotta.
Miten ihmeessä pärjäät? T: laitoshuoltaja, jonka palkka noin puolet tuosta...
Niin, olen kuitenkin istunut siellä koulunpenkille, jotta saisin parempaa palkkaa. Jos olisin valinnut viisaammin, olisi niillä kouluvuosina voinut opiskella jotain toista alaa ja tienaisi paljon, paljon enemmän.( Tai vaihtoehtoisesti, työskennellä opintojen sijaan 8,5 vuotta ja tienata sillä välin edes sitä laitoshuoltajan palkkaa)
Käydyt ammatiiliset opinnot:
Lähihoitaja 2,5 vuotta
Terveydenhoitaja 4-vuotta
Ylempi AMK-tutkinto 2-vuotta.Yhteensä siis 8,5- vuotta hoitoalan opintoja, lisäksi kursseja, olen mm diabeteshoitaja, seksuaalineuvoja ja suorittanut myös lähi-esimiehen ammattitutkinto.
Opintoihin nähden pidän palkkaani pienenä.
Mistä tiedät tämän siivoojan tutkinnot?
Olen eri, mutta jos tuolla siivoojalla olisi saman verran koulutustaustaa, niin voi sitten vaan kysyä miksi hän työskentelee siivoojana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunko työsi yhtä vaativaa?Se lääkäri ei pääse tekemään sitä aivoleikkausta ilman, että ammattinsa taitava laitoshuoltaja on ensin siivonnut sille paikan, jossa suorittaa se leikkaus. Sairaalat pysähtyisi puolessa vuorokaudessa, jos ei olis laitoshuoltajia. Ihmiset kuolisi jonoihin, kun ei olis puhtaita paikkoja missä hoitaa.
Oletko provo vai mietitkö tätä ajatusta ihan loppuun saakka?
Minä toimin esimiestehtävässä pörssifirmassa, kuukausipalkka noin 1900€/kk. Tuntipalkka ei häävi. Ei vuorolisiä, pyhäkorvauksia ym.