Räsänen ei aio pyytää homoilta anteeksi.
Toimittaja Sanna Ukkola kysyy Räsäseltä asiasta suoraan.
Haluatko sinä nyt ja tässä kameralle pyytää anteeksi niiltä nuorilta ja homoilta, joita olet siis oikeudenkin mukaan solvannut?
– Minä en ole solvannut ketään, Räsänen vastaa.
Haluatko pyytää anteeksi? Oikeus on sitä mieltä, että olet [solvannut] ja olet saanut siitä tuomion.
– Minä en koe, että minun pitäisi pyytää anteeksi sellaisia sanoja, jotka minä koen, että ovat totta ja oikein, jotka nousevat esimerkiksi Jumalan sanan pohjalta, Räsänen sanoo.
– Jos sanon, että samaa sukupuolta olevien suhteet ovat syntiä, niin ajattelen, että on tärkeää, että ne nuoret ihmiset myös kuulevat sen ja he tietävät sen, jos he haluavat seurata Raamatun opetuksia.
Ukkola muistuttaa Räsästä siitä, että oikeuden mukaan hän ylläpitää homoihin kohdistuvaa syrjintää. Ukkola kysyy Räsäsen vastuun perään.
– En pidä yllä minkäänlaista syrjintää, Räsänen sanoo.
Kommentit (11)
En ole kristitty enkä ole koskaan kuulunut kirkkoon mutta minusta Räsänen on oikeassa.
Ei Päivi, samaa sukupuolta olevien suhteita ei sanota edes raamatussa synniksi. Vain seksi.
Ei tämä Räsäsen syytä ole. Hän ei vaan suostunut vaikenemaan.
Vaikka Raamattu tuomitsee homoseksuaaliset teot, se ei hyväksy homofobiaa eikä kannusta vihaamaan homoseksuaaleja. Kristittyjen tulee sen sijaan ”kunnioittaa kaikenlaisia ihmisiä”
Voi mennä metsätielle eri kaupunkiin ja jättää sinne yöllä ilman yhtään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Päivi, samaa sukupuolta olevien suhteita ei sanota edes raamatussa synniksi. Vain seksi.
Raamattu on höpö höpö -kirja muutenkin. Ihan riittää syyksi, että koska homoilu on ällöttävää, niin se on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes se, kun tekee käännöksen kunnolla. Nuorien poikien raiskuu kielletään. Kannattaisi uskonlahkolaisten ja katolistenkin huomioida.
Mitä se Päivi nyt höpisee Raamatusta, kun tuomio tuli ihan maallisista puheista ja uskontoon liittyvät kohdat syytteestä hylättiin?
Kerta toisensa jälkeen raamatussa kielletään vain saman sukupuolen seksi, ei mitään rakkaussuhdetta. Tämäkin luultavasti liittyy niihin muihin outoihin puhtaussääntöihin, joita kukaan ei todellakaan enää noudata, koska kaikki tajuavat niiden olevan aikansa uskomuksia.
"Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti. Ja kaikki, minkä päällä hän lepää kuukautistilansa aikana, tulee saastaiseksi, ja kaikki, minkä päällä hän istuu, tulee saastaiseksi. Ja jokainen, joka hänen vuoteeseensa koskee, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti. Ja jokainen, joka koskee istuimeen, mihin hyvänsä, jolla hän on istunut, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti."
Noudattaako päivi näitä ohjeita?
Hyvä Päivi.