Vaikeuttaako miehen alkoholittomuus pariutumista?
On tullut sellainen olo, että että monet naiset suhtautuvat minuun varautuneesti siksi, etten käytä alkoholia. Ensimmäinen oletus on yleensä uskovaisuus ja toinen alkoholisti. Kumpikaan ei ole totta.
En myöskään puhu ääneen alkoholia vastaan, joskaan en myöskään viihdy humalaisessa seurassa. On tympeää olla selvin päin viinaa käyttävien seurassa sen jälkeen, kun annoksia on useampi alla, joten lähden silloin illanvietosta pois.
Onko alkoholittomuus vähän samanlainen leima kuin runopoika tai romanttinen mies? Tekeekö se miehestä pehmeän ja naisellisen ja vähemmän vetoavan? Ainakin naisia kiinnostaa, miksi mies ei juo alkoholia.
Kommentit (122)
Alkoholiton mies ei todennäköisesti osaa bilettää tai pitää hauskaa. Viinaa juomalla tutustuu ihmisiin ja naisiin. Bilettävä ja viinaa juova mies on viihdyttävää seuraa toisin kuin raitis harmaahiirulainen.
Edesmennyt isäni ei juonut eläessään pisaraakaan alkoholia. Naisia oli.
Oli kyllä hiukan kireä ihmisenä.
Vaikeuttaahan se, ihan vaan siitä syystä että yli 90 % ihmisistä käyttää alkoholia jossain määrin.
Niin sairasta kuin se onkin, ihmiset on on tavallaan tiedostamattaankin riippuvaisia
ryhmään kuulumisen tarpeista, erilaisuutta hyljeksitään tavallaan.
Jos käsität mitä tarkoitan.
Jos absolutistina hakee seuraa paikoista, joissa tyypillisesti käytetään alkoholia, voi suhtautuminen olla hieman kulmien nostelua.
Mutta kaikkinensa, onhan suhteen onnistumismahdollisuudet paremmat jos mm. suhtautuminen alkoholiin on jossain määrin samanlaista.
Periaatteessa useimmille tulee ensimmäisenä absolutismista ajatus että taustalla on jotain ongelmia.
Ehkä se vähän on outoa, että omasta alkoholittomuudesta pitää usein tehdä numero tai ylipäänsä puhua siitä. Baarissa kukaan ei edes tajua, ettei lasissa ole alkoholia, ellei siitä itse sitten vartavasten mainitse. Sen kun vain juo alkoholitonta olutta tai vaikka kokista. Kukaan ei todellakaan tajua ettei olut ole ns. normaalia tai ettei kola ole rommikolaa. Mutta kun nämä tyypit alkavat sitä itse sitten mainostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se vähän on outoa, että omasta alkoholittomuudesta pitää usein tehdä numero tai ylipäänsä puhua siitä. Baarissa kukaan ei edes tajua, ettei lasissa ole alkoholia, ellei siitä itse sitten vartavasten mainitse. Sen kun vain juo alkoholitonta olutta tai vaikka kokista. Kukaan ei todellakaan tajua ettei olut ole ns. normaalia tai ettei kola ole rommikolaa. Mutta kun nämä tyypit alkavat sitä itse sitten mainostamaan.
Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiton mies ei todennäköisesti osaa bilettää tai pitää hauskaa. Viinaa juomalla tutustuu ihmisiin ja naisiin. Bilettävä ja viinaa juova mies on viihdyttävää seuraa toisin kuin raitis harmaahiirulainen.
Jos ei nainen kaipaakaan sitä, että mies tykkäisi bilettää ja tutustua naisiin?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan mainostanut. Mutta kun minulle tuodaan juomia pöytään ja sanotaan, että enhän ole edes humalassa vielä! Yhteen aikaan siemailin aina vettä tuopista ja sanoin, että siinä on osa viinaa. Oli niin outo tapa, että ihmiset uskoivat sen ja antoivat olla rauhassa. Mutta jos sanoin että en juo, niin siitä tehtiin hirveä numero jokaiselle joka vain pöydän läheltäkään kulki.
Ei todellakaan!
Mulle alkoholi ei ole mikään oletusarvo ja välttämättömyys vaan saatan ottaa ruuan kanssa lasillisen viiniä tai olla ottamatta. Drinksu kerran kesässä, skumpat jonkun juhlissa tai sitten vain vettä. Limujakaan en juo.
En ole uskis enkä tiukkis:)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se vähän on outoa, että omasta alkoholittomuudesta pitää usein tehdä numero
Muut siitä numeron tekevät. Kun kerron, että en kiitos ota, niin alkaa tenttaus, miksi en ota.
Hiljaista on ollut
t. alkoton M36
Ehkä joillekin sellaisille naisille, jotka itse käyttävät säännöllisesti alkoholia ja alkoholi on jostain syystä merkityksellinen asia (on sitten kyseessä päihdeongelma tai ei), mahdollisen kumppanin täysraittius voikin olla ongelma. Ajattelisin, että tällöin kyseessä erilaiset elämäntavat/arvot.
Olen itse nainen, joka ei käytä käytännössä lainkaan alkoholia. Kohteliaisuuden/pienemmän vaivan vuoksi saatan ottaa muutaman siemauksen käteen tyrkätystä tervetuliaismaljasta tms. (mieluummin skippaan tuollaisetkin kyllä), mutta enempää en ole juonut reiluun kymmeneen vuoteen. En vain koe tarvetta enkä pidä alkoholin mausta. En ole uskovainen, en kuulu kirkkoon, minulla ei koskaan ole ollut päihdeongelmaa tai muutakaan riippuvuussairautta. Joskus joudun itsekin selittelemään, miksi en juo. Vastaan silloin lyhyesti vain että en halua, en jaksa enkä halua selitellä etenkään tuntemattomille tai puolitutuille valintojani tuon enempää. Minulle kelpaisi oikein hyvin sellainen kumppani, joka ei myöskään käytä lainkaan alkoholia. Itse asiassa preferoisin täysin raitista kumppania, joka ei laillani tarvitsisi alkoholia rentoutumiseen tai hauskanpitoon.
Olisin varmaan sinkku jo ei olis baareissa käynyt juopottelemassa. Baarista löysin avovaimoni. Olen muuten aika ujo ollut enkä menisi muuten juttelee naisille missään kadulla tai tapahtumissa. Baareissa kävin ja siellä löysin naisen.
Vain viinaa juomalla voi löytää kumppanin.
Viinamiehet ovat mukana porukoissa ja tapaavat naisia yökerhoissa.
Raittiit miehet ovat yksin kotona eivätkä naisia tapaa.
Selväpäinen mies ei ole jännä. Ei anna ikinä turpiin eikä hakkaa lapsiakaan.
Ex-mies (ero tuli muista syistä kun viinan käytöstä/käyttämättömyydestä) halusi lopettaa alkoholin käytön kokonaan terveyssyistä. Tämä tarkoitti hänen kohdallaan sitä, että myös monien tärkeiden hetkien huomioiminen tai eri saavutusten juhlistaminen lopetettiin. Sain pitkällisen prosessin jälkeen haluamani työpaikan ja ehdotin että nostetaan lasit kuohuvaa sen kunniaksi (hänelle oli jääkaapissa holiton versio) , niin hän ei nähnyt tähän tarvetta. Kilistelin sitten keskenäni. Tytär sai ensimmäisen lapsenlapsemme ja kun tieto sairaalasta tuli, että kaikki hyvin, niin se oli mielestäni juhlahetki. Hänen mielestään maljojen nostoon ei ollut syytä.
Joten jos alkoholittomuus on synonyymi tiukkapipoisuidelle ja este elämän hienoista hetkistä nauttimiselle, niin se todellakin hankaloittaa parisuhteen tai minkään muunkaan ihmissuhteen löytymistä ja ylläpitämistä. Viinan kanssa tällä ei varsinaisesti ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
No aika surkeaa touhua jos ei ilman viinaa voi bilettää eikä ole hauskaa. Minä olen alkoholiton nainen ja kyllä biletys ja juhliminen on paljon hauskempaa selvänä kuin kännissä.
MOT. Tuo kertoi ap:sta paljon.