Vaikeuttaako miehen alkoholittomuus pariutumista?
On tullut sellainen olo, että että monet naiset suhtautuvat minuun varautuneesti siksi, etten käytä alkoholia. Ensimmäinen oletus on yleensä uskovaisuus ja toinen alkoholisti. Kumpikaan ei ole totta.
En myöskään puhu ääneen alkoholia vastaan, joskaan en myöskään viihdy humalaisessa seurassa. On tympeää olla selvin päin viinaa käyttävien seurassa sen jälkeen, kun annoksia on useampi alla, joten lähden silloin illanvietosta pois.
Onko alkoholittomuus vähän samanlainen leima kuin runopoika tai romanttinen mies? Tekeekö se miehestä pehmeän ja naisellisen ja vähemmän vetoavan? Ainakin naisia kiinnostaa, miksi mies ei juo alkoholia.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et juo alkoholia? Et vastannut tuohon. Minulle ainakin tulee sellainen olo, että emme ole samalla aaltoviivalla jos minä juon silloin tällöin ja mies ei joisi ikinä. Tulee kieltämättä jotenkin naismainen vaikutelma silloin miehestä...?
Mitä naismaista on alkoholia käyttämättömässä miehessä? Naisetko eivät siis käytä, vai kaipaatko kännisen miehen örinää? Oliko oma isäsi kova ottamaan? Se selittäisi assosiaatiosi.
Vaikea selittää. Tulee ehkä sellainen "tiukkapipo" vaikutelma. Tai sellainen, ettei "osaisi" hallita juomistaan, ns. pitää lankoja käsissään ja tilannetta hallussa vaikka muutaman ottaisikin.
Ei se tarkoita sitä, että miehen tarvisi överikännejä vetää, ei missään nimessä, ei sekään ole viehättää. Isäni ei ole kova ottamaan. Viikonloppuna esim. pari olutta tv:n ääressä tai vähän jotain terävämpää. Humalassa en ole häntä ikinä nähnyt.
Olisikohan AP:n ongelma kuitenkin se, että hän ei ole valmis keskustelemaankaan aiheesta? Eli siitä omasta juomattumuudestaan.
Mieheni lopetti pari vuotta sitten juomisen täysin. Ei hän aikaisemminkaan usein alkoholia käyttänyt. Minä taas juon mielelläni joskus lasin tai pari viiniä. Tarkoitus ei ole tulla humalaan. Niin kauan, kun hän ei asiasta huomauttele minulle, on kaikki hyvin. Hän käy jopa ostamassa minulle viiniä.
Mun kanssa ainakin se alkoholin juominen vaikeuttaa.
Mulla on sama tilanne, eli en käytä lainkaan alkoholia. Siihen ei kuitenkaan ole mitään muuta syytä kuin se, ettei juominen kiinnosta mua pätkän vertaa. Niinpä olen sitten täysi absolutisti. Monet kuvittelevat mun karttavan juomista siksi, että olen ammatiltani tanssija ja mun pitää pysytellä mahdollisimman hoikkana:)
Vierailija kirjoitti:
Minä tapailin hetken absolutistia. Hän ei välittänyt jos join pari sidukkaa silloin tällöin mutta hän ei ollut koskaan vapautunut vaan aina kireä. Siis ei saanut koskettaa, oli jäykkä, vihamielinen. Ei niistä mun sidukoista vaan omaa epävarmuuttaan. Olisin toivonut että hän olisi ollut edes joskus vapautuneempi, sellaisessa parin viinilasin tilassa. Mutta ei tietenkään ollut.
Tämän kokemuksen jälkeen en halua enää tapailla absolutistia.
Joskus hyvät keskustelut edellyttävät kuitenkin paria lasia. Ei aina mutta useiden suomalaisten kanssa nyt niin vain on.
Just. Yksi tapaus ja se oli sitten siinä? Mistä voit edes tietää, että voisi olla ehkä alkoholin vaikutuksen alaisena yhtä kireä?
Alkonarkeilla on nuo alkonarkkien ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan AP:n ongelma kuitenkin se, että hän ei ole valmis keskustelemaankaan aiheesta? Eli siitä omasta juomattumuudestaan.
Miksi siitä pitäisi _keskustella_?
Ihan normaalia on.
Mä en halua täysin raitista. Kuitenkin joskus on kiva heittää aivot täysin narikkaan ja juoda vaikka viisikin olutta ja hullutella.
Sulla taitaa olla väärä kohderyhmä? Alkoholittoman ei kannata lähteä baareista tai ravintoloista etsimään kumppania, mutta työpaikalta tai harrastuksista voi löytyä joku, jolle myöskään ei alkoholi maistu.
Miten alkoholittomuus tekisi miehestä muka pehmeän ja naisellisen? Eikö ennemminkin ole miehekästä, että pystyy olemaan ilman sitä viinaa? Selkärangattomat vetelykset ja nahjukset eivät pysty.
Jos haluaisin etsiä syiytä miksi olen ja olen ollut pidemmän aikaa sinkku johtunee ainakin osaksi seuraavista syistä. - En vietä aikaani paikoissa, joissa alkoholi on jollain tavoin läsnä e. en käy baareissa yökerhoissa kesäterasseilla.... - En ole Tinderissä ta netin deitti sovelluksissa mukana. Ei ole juuri rohkeutta kysyä ketään ennestään itselle vierasta ja tuntematonta treffeille.
Kyllä kunnon kännit pitää pystyä vetämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et juo alkoholia? Et vastannut tuohon. Minulle ainakin tulee sellainen olo, että emme ole samalla aaltoviivalla jos minä juon silloin tällöin ja mies ei joisi ikinä. Tulee kieltämättä jotenkin naismainen vaikutelma silloin miehestä...?
0/5
Ei vaikeuta. Minä ottaisin riemusta kiljuen alkoholittoman miehen, kunhan se ei tosiaan liity alkoholismiin tai uskontoon. Olisi ihana lähteä selvän miehen kanssa juhlista muihin puuhiin siinä vaiheessa kun muiden meno käy liian riehakkaaksi. Ottaisin myös romanttisen runopojan vaikka heti, pehmeys ja tietynlainen feminiinisyys miehessä on todella hot!
Olen myös kokenut hirveästi kyselyä miksi en juo alkoholia. En vain juo, sille ei oikeastaan ole mitään syytä. Tuo kumppaniehdokkaille selväksi mitä odotat heidän alkoholin käytöstä, ettei myöhemmin tule eripuraa siitä.
Yksi selitys voisi olla, että urheilet/kuntoilet ja haluat pitää terveydestäsi huolta?
Kuulostat todella tiukkapipoiselta. Lisäksi sinulla on jotain alkoholitraumoja kun puhut "viinan ottamisesta". En tiedä millaisessa seurassa yleensä pyörit, kun kännääminen on niin iso ongelma että joudut sen takia poistua illanvietoista. Mutta eipä se sinusta hyvää kerro että kaveripiirisi on tuollainen.
Ehkä te vain ette olleet toisillenne sopivat muuten(kaan).