Vaikeuttaako miehen alkoholittomuus pariutumista?
On tullut sellainen olo, että että monet naiset suhtautuvat minuun varautuneesti siksi, etten käytä alkoholia. Ensimmäinen oletus on yleensä uskovaisuus ja toinen alkoholisti. Kumpikaan ei ole totta.
En myöskään puhu ääneen alkoholia vastaan, joskaan en myöskään viihdy humalaisessa seurassa. On tympeää olla selvin päin viinaa käyttävien seurassa sen jälkeen, kun annoksia on useampi alla, joten lähden silloin illanvietosta pois.
Onko alkoholittomuus vähän samanlainen leima kuin runopoika tai romanttinen mies? Tekeekö se miehestä pehmeän ja naisellisen ja vähemmän vetoavan? Ainakin naisia kiinnostaa, miksi mies ei juo alkoholia.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Baari taitaa olla suomalaisille ainoa tuttu tapa pariutua. Joku sanoo, että voihan sinne itse mennä selvinpäin tutustumaan ihmisiin. Mutta kuinka todennäköistä on kohdata siellä joku, joka myös on sattumalta selvinpäin eikä tavallisesti pyöri kuppiloissa.
No itseasiassa minä olen lyhyehkön elämäni aikana tutustunut baareissa jo useita kertoja selvinpäin oleviin miehiin, itsekin selvänä siis. Mutta ehkä asiaan vaikuttaa se, että käyn baareissa useimmiten keikkoja tai stand-upia katsomassa ja silloin tällöin samaan paikkaan sattuu joku samanlaiset elämäntavat ja -arvot omaava mieskin. Kaipa sieltä humalaisten seasta selväpäiset jotenkin vaan bongaa toisensa.
Tähän vielä jatkona: sain baareista tarpeekseni jo ennen kuin olin tarpeeksi vanha niissä käymään: äitini - luit oikein - vei minut ties kuinka moneen kertaan mukanaan kapakoihin (yleensä tietty päiväsaikaan - ekan kerran kapakassa ehkä 8 vuotiaana). Milloin mistäkin syystä mutta usein siksi että tapaili silloin siellä kapakassa töissä ollutta tyyppiä. Joten kakarana olin mukana kun en yksinkään voinut kylillä olla. Innostuin myös kolikkopelejä pelaamaan samalla. Tuli kalliiksi. En ihan absolutisti ole, mutta kosketusetäisyydellä. Ja pelaamisen lopetin tietoisesti kauan sitten. Silti tekee mieli pelata kun laitteen satun jossain näkemään. Onneksi poistuivat kaupoista, niin ei tarvi joka paikassa varoa. Ei varmaan yllätä että opin vihaamaan äitiäni ennen pitkää..