Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeuttaako miehen alkoholittomuus pariutumista?

Vierailija
08.06.2023 |

On tullut sellainen olo, että että monet naiset suhtautuvat minuun varautuneesti siksi, etten käytä alkoholia. Ensimmäinen oletus on yleensä uskovaisuus ja toinen alkoholisti. Kumpikaan ei ole totta.

En myöskään puhu ääneen alkoholia vastaan, joskaan en myöskään viihdy humalaisessa seurassa. On tympeää olla selvin päin viinaa käyttävien seurassa sen jälkeen, kun annoksia on useampi alla, joten lähden silloin illanvietosta pois.

Onko alkoholittomuus vähän samanlainen leima kuin runopoika tai romanttinen mies? Tekeekö se miehestä pehmeän ja naisellisen ja vähemmän vetoavan? Ainakin naisia kiinnostaa, miksi mies ei juo alkoholia.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat todella tiukkapipoiselta. Lisäksi sinulla on jotain alkoholitraumoja kun puhut "viinan ottamisesta". En tiedä millaisessa seurassa yleensä pyörit, kun kännääminen on niin iso ongelma että joudut sen takia poistua illanvietoista. Mutta eipä se sinusta hyvää kerro että kaveripiirisi on tuollainen.

Olipa triggeröityminen 😂 Syitä voimme vain arvailla.

Vierailija
42/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikeuta. Minä ottaisin riemusta kiljuen alkoholittoman miehen, kunhan se ei tosiaan liity alkoholismiin tai uskontoon. Olisi ihana lähteä selvän miehen kanssa juhlista muihin puuhiin siinä vaiheessa kun muiden meno käy liian riehakkaaksi. Ottaisin myös romanttisen runopojan vaikka heti, pehmeys ja tietynlainen feminiinisyys miehessä on todella hot! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joskus vaan on kiva puolison kanssa istua iltaa. Esim. mökillä lämpimänä kesäyönä tissuttaa bisseä saunan terassilla ja jutella kaikkea. Ei sitä vaan limpparin ääressä jaksa montaa tuntia istua ja jututkin loppuu nopeammin.

Vierailija
44/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeuttaa, ikävä kyllä. Jotenkin tosi kieroutunutta, kun rupesin kiinnostamaan naisia siinä vaiheessa, kun elämänhallinta oli aivan sekaisin ryyppäämisen takia. 

Vierailija
45/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan periytyvääkin että alkoholi tekee sitten tosi kipeäksi ja mitään harmitonta kohmeloa sitten ja jokin täysin humaltuminen sitten aivan mahdoton ajatus.

Vierailija
46/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse miettinyt pitäiskö päihteettömille kehittää suomessa joku oma deittisovellus? Itse lopettanut alkoholinkäytön ja paineistus jopa kavereilta on valtavaa. Ahdistavaa. 

Vierailija
47/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat todella tiukkapipoiselta. Lisäksi sinulla on jotain alkoholitraumoja kun puhut "viinan ottamisesta". En tiedä millaisessa seurassa yleensä pyörit, kun kännääminen on niin iso ongelma että joudut sen takia poistua illanvietoista. Mutta eipä se sinusta hyvää kerro että kaveripiirisi on tuollainen.

Olipa triggeröityminen 😂 Syitä voimme vain arvailla.

Repeät itkunauruun ja sanot "triggeröitymiseksi" kun joku sanoo sinun kuulostavan tiukkapipoiselta. Vähän ylimitoitettu reaktio.

Onko sinulle ihan utopistinen ajatus, että monikin ihminen voi pitää sinua tiukkapipoisena? Tai ylipäätään nähdä käytöksessäsi jotain negatiivista?

Vierailija
48/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeuttaa, ikävä kyllä. Jotenkin tosi kieroutunutta, kun rupesin kiinnostamaan naisia siinä vaiheessa, kun elämänhallinta oli aivan sekaisin ryyppäämisen takia. 

Kun riekut kännissä baarissa, tapaat enemmän naisia kuin silloin kun juot vettä kotona. Mutta olethan sinä vähän kieroutunut, kun sotket elämäsi ryyppäämällä.

Vierailija
49/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ...siis jos toinen tykkää hyvästä ruoasta viinin kera, niin tuskin teillä kovin miellyttävä illallinen tuleenyhdessä ja yhteiset intressit muutenkaan.

Vierailija
50/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tokihan se jonkin verran vaikeuttaa, on taas yksi tekijä joka karsii osan naisista pois. Mutta ei se varmasti mahdottomaksi sitä tee, onhan olemassa juurikin päihteetöntä miestä haluavia naisiakin.

Itseäni ei alkoholiton löytäisi ihan siitä syystä, että en oikeastaan hae seuraa muualta kuin baarista. Tinderit ja muut ei nappaa, haluan nähdä livenä ensin. Baari on hyvä paikka siihen. En edes aina itse juo siellä muuta kuin alkoholittoman oluen, jos haluan vain seksiseuraa eikä tee mieli juhlia sen enempää. Olen myös ollut 4 vuotta suhteessa uskovaisen täysraittiin miehen kanssa. Olin itsekin sen suhteen ajan hänen läsnäollessa aina täysraitis, sitten joskus esim. veljellä yökylässä käydessä otin. En kokenut alkoholittomuutta sinänsä miksikään kärsimykseksi tai puutteeksi suhteen aikana, mutta kun sitten ero muista syistä tuli, niin kova oli hinku baareilemaan, ihan kuin olisin uudestaan parikymppinen, eli jotain patoutunutta biletystarvetta oli kertynyt.

Vierailija
51/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse miettinyt pitäiskö päihteettömille kehittää suomessa joku oma deittisovellus? Itse lopettanut alkoholinkäytön ja paineistus jopa kavereilta on valtavaa. Ahdistavaa. 

Ei huono idea, sober curious on kai jo jonkinlainen ilmiö. Itse en lasiin sylje, mutta illanistujaisissa nähnyt kyllä paljon painostusta ja tenttaamista niitä kohtaan, jotka eivät alkoholia juo. He usein sitten sanovat olevansa autolla, koska se on se hyväksyttävä syy. Naisilta voidaan kysellä että onko raskaana. On niin normalisoitua juoda alkoholia. Syitä sille, ettei käytä alkoholia on niin monia, ei vain ex-alkoholismi tai uskonnollisuus, joillakin terveysseikat tai ei vaan yksinkertaisesti pidä alkoholin mausta ja humalan tunteesta. Painostajat ovat todella tahdittomia. Ehkä pelkäävät, että se selvinpäin oleva näkee ja muistaa sitten heidän toilailunsa :P

Vierailija
52/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on suurin turn off jos mies ei juo alkoholia. Huomasin sen itse kun olin joskus yli 2 vuotta raitis niin naiset oli kovin hämmästyneitä jos en juonut alkoholia.

Aloin sitten käymään baareissa ja löysin aika pian nykyisen avovaimoni v 2016.

Vierailija
53/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huono idea, sober curious on kai jo jonkinlainen ilmiö. Itse en lasiin sylje, mutta illanistujaisissa nähnyt kyllä paljon painostusta ja tenttaamista niitä kohtaan, jotka eivät alkoholia juo. He usein sitten sanovat olevansa autolla, koska se on se hyväksyttävä syy. Naisilta voidaan kysellä että onko raskaana. On niin normalisoitua juoda alkoholia. Syitä sille, ettei käytä alkoholia on niin monia, ei vain ex-alkoholismi tai uskonnollisuus, joillakin terveysseikat tai ei vaan yksinkertaisesti pidä alkoholin mausta ja humalan tunteesta. Painostajat ovat todella tahdittomia. Ehkä pelkäävät, että se selvinpäin oleva näkee ja muistaa sitten heidän toilailunsa :P

Minkä ikäisiä olette ja missä päin asutte, kun tuolla tavalla käyttäytyviä ihmisiä löytyy?

Muistan että opiskeluvuosina jotkut joivat liikaa, mutta sen jälkeen olen nähnyt vain yhden ihmisen humalassa, sukulaismies maalta. (En nyt laske alkoholisteja kadulla.)

Vierailija
54/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo koska ei ole ollut aikomustakaan juoda.

En kelpuuta alkoholia nauttivaa naista. Sen pituinen se, mene kotiin.

Vierailija
55/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et juo alkoholia?

Se vain jäi vähitellen kokonaan pois, koska vanhetessa pienistäkin määristä rupesi tulemaan suuri henkinen pudotus. Nuorempana nousuhumalien hurma oli huikea, eikä henkinen pudotus paha, mutta kun ikää on tullut, pienenkin käytön seuraukset ovat ikävät.

Samanlaisia naisia on vaikka kuinka.

Vierailija
56/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt koko elämäni miestä, joka ei olisi alkoholin perään. Ei edes tarvitsisi olla täysin alkoholiton, kunhan ei joisi humalahakuisesti. Eipä ole montaa näkynyt.

Toisin sanoen, ei vaikeuta pariutumista, jos vain onnistut kohtaamaan ne naiset, jotka nimenomaan etsivät miestä, joka ei olisi juoppo. Todella moni nainen kaipaisi alkoholitonta miestä.

Vierailija
57/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun niitä alkoholittomia miehiä tulisikin vastaan. Edelliseni oli sellainen, mutta raitistunut alkoholisti ja kaverit edelleen juovia, joita tavattiin pubissa tai muissa yhteyksissä joissa muut joivat. Joskus myös kiusasi minua, että mitä jos hän vaikka alkaisikin taas juomaan. Suuri osa miehen hauskoista muistoista oli myös kännitörttöilyjä, joita minua ei yhtään naurattanut kuunnella.

En nykyään siedä mieheltä alkoholinkäyttöä lainkaan ja tarve päihtyä kertoo mielestäni, että olemme liian erilaisia. Mutta missäpä sellaisia alkoholittomia runopoikia tapaa

Vierailija
58/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette ja missä päin asutte, kun tuolla tavalla käyttäytyviä ihmisiä löytyy?

Muistan että opiskeluvuosina jotkut joivat liikaa, mutta sen jälkeen olen nähnyt vain yhden ihmisen humalassa, sukulaismies maalta. (En nyt laske alkoholisteja kadulla.)

Olen se jota lainasit. Oma ikä lähentelee neljääkymppiä. Olen asunut Varsinais- Suomessa, Uudellamaalla sekä Kymenlaaksossa. Noin käyttäytyviä ihmisiä löytyi opiskeluporukasta, myös opiskelujen jälkeen, muusta kaveriporukasta sekä työkavereista. En siis ole se joka ei juo alkoholia, vaan huomannut tuollaista käytöstä. Aika hyvin olet säästynyt, jos et ole humalaisia ihmisiä nähnyt tuon enempää, itse kyllä nähnyt lukuisia ja talutellut kotiinsa tai taksille, joskus omalle sohvalle selviämään. Nämä siis tuttuja, ei alkoholisteja kaduilta.

Vierailija
59/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa upeaa löytää mies joka ei vaan yksinkertaisesti halua juoda (eikä myöskään tupakoi ja muutenkin pääkoppa kondiksessa.)

T. Raittiina 5v

Tämä! Aika hiljaista tinderissä kun naisena laittaa alkoholin kohdalle "not for me". Ilman tuota mainintaa tulee heti treffiehdotuksia yksille. Harva mies haluaa lähteä treffeille täysin selvin päin.

Vierailija
60/122 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ikäisesi sinkku, niin missä me tapaisimme niin, että voisin ylipäänsä kiinnostua sinusta? (En käyttäisi mitään deittisovelluksia.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi