Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaa makkaraa grillaat nieluummin, ns. jauhomakkaraa vai tosi lihaisaa?

Vierailija
08.06.2023 |

Minusta jauhomakkarat on parhaita, poprilli ja atrilli, ja oikein mustua saavat rauhassa, ni ai että. Niitä lihaisia wilhelmejä yms en edes syö, ei oo hyvää.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluan leipää niin käytän leivänpaahdinta.

Kerro meille, mitä leipään liittyvää niissä jauhomakkaroissa mahtaa olla? Odotamme mielenkiinnolla.

Molempien tärkein ainesosa on jauhot.

Kerropa missä tässä selosteessa on jauhoja?

Atrilli grillimakkara

vesi, koneellisesti eroteltu siipikarjanliha (Suomi), viljaporsaanliha, perunatärkkelys, silava, kamara, siipikarjanrasva, jodioitu suola, broilerinliha, perunakuitu, stabilointiaine E 450, dekstroosi, aromit (mm. paprika), hapettumisenestoaine E 301, säilöntäaine natriumnitriitti, luonnonsuoli (sika). Viljaporsaan- ja broilerinlihan alkuperä Suomi

Hyi vitura.

koneellisesti eroteltu siipikarjanliha

Kamara

Kaikkee sitä ihmiset syö.

Niin. Sinäkin olet niitä vuosikymmenet syönyt lukematta tuoteselostetta.

Olen syönyt vain paikallisen palvaamon makkaroita, niissä ei ole tuommoisia tuoteluettelossa.

Aivan varmasti olet lapsena syönyt nakkeja ja äidin makkarakastiketta.

Vierailija
62/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä grillimakkaran täytyy olla perinteinen jauhomakkara. Just Atrillit pihagrillissä käristymässä 😋 Lihat ja pihvit sit erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaisia, en halua mitään jauhoja.

Snellmannilla on hyviä lihaisia tuotteita kuten Kunnon kuoreton lenkki, jossa lihapitoisuus on 74 %. Esimerkiksi HK Sinisen lihapitoisuus on 43 %.

HK:n sininen ei ole nähnyt grammaakaan oikeaa lihaa. Siihen jauhetaan kaikki leikkuujätteet, jotka siis luetaan 'lihaksi'.

Eikö?

suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, perunajauho, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, kamara, stabilointiaineet (muunnettu tärkkelys, E450), jodioitu suola, dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet (mm. valko- ja mustapippuri, inkivääri, korianteri), aromit (mm. paprika), arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 43 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 54 %.

Noi tuoteselosteet voivat kertoa mun puolesta ihan mitä haluaa. Se tavara mikä siihen myllyyn ja sekoittimeen menee ei kelpaisi edes koiralle. Olen itse ollut tehtaalla katsomassa HK sinisen valmistusta ja täytyy sanoa, että ns. jauhomakkaroiden syöminen loppui minulta siihen.

Kerro ihmeessä, mitä niissä makkaroissa on.

Vierailija
64/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä grillimakkaran täytyy olla perinteinen jauhomakkara. Just Atrillit pihagrillissä käristymässä 😋 Lihat ja pihvit sit erikseen.

Mikä on paras jauho niihin makkaroihin?

Vierailija
65/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhomakkarasta pidän enemmän. Atrilli ja hiillos omat suosikkini. Viime vuonna testasin hiilloksen kanamakkaraa, se oli tosi hyvää ja sitä varmasti ostan myös tänä kesänä.

Vierailija
66/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäläpi kiinni ja jauhomakkara huuleen

Vierailija
67/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaisia, en halua mitään jauhoja.

Snellmannilla on hyviä lihaisia tuotteita kuten Kunnon kuoreton lenkki, jossa lihapitoisuus on 74 %. Esimerkiksi HK Sinisen lihapitoisuus on 43 %.

HK:n sininen ei ole nähnyt grammaakaan oikeaa lihaa. Siihen jauhetaan kaikki leikkuujätteet, jotka siis luetaan 'lihaksi'.

Eikö?

suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, perunajauho, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, kamara, stabilointiaineet (muunnettu tärkkelys, E450), jodioitu suola, dekstroosi, lihaproteiini, perunakuitu, mausteet (mm. valko- ja mustapippuri, inkivääri, korianteri), aromit (mm. paprika), arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Lihapitoisuus 43 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 54 %.

Noi tuoteselosteet voivat kertoa mun puolesta ihan mitä haluaa. Se tavara mikä siihen myllyyn ja sekoittimeen menee ei kelpaisi edes koiralle. Olen itse ollut tehtaalla katsomassa HK sinisen valmistusta ja täytyy sanoa, että ns. jauhomakkaroiden syöminen loppui minulta siihen.

Kerro ihmeessä, mitä niissä makkaroissa on.

Sian korvat sun muut ulokkeet esim kivekset

Vierailija
68/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhomakkaraa, Atrian hiillosmakkara parasta. Se kypsyy grillatessa meheväksi ja maukkaaksi, suorastaan suussa sulavaksi. Lihaisat makkarat kuivuvat käppäräksi ja niissä on kovia vastenmielisiä jänteitä.

Punaisen lihan syön mielummin naudan ja possun sisäfileenä.

Ne lihaiset makkarat kannattaa paistaa niin että niihin tehdään syvä poikittainen viilto, jolloin ne varmasti kypsyvät kunnolla ja ne kannattaa kääntää kerran ympäri.

Jos niissä on esim juustoa, se valuu grillatessa pois jos olet niitä viillellyt. Ilmeisesti et ole edes noita grillannut, esität vaan osaavasi.

Uunissa paistaessa se ei ole mainittava ongelma, sillä makkaroiden alla on leivinpaperi. Jos jättää sen makkaran kääntämättä, niin ei sieltä valu mitään pois.

Chili-sulatejuustomakkara maistuu ainoastaan chililtä, myös uunissa paistettuna, jos sitä on viillelty. Vahingossa makkaraan tullut reikäkin riittää, tästä vahingosta on katkeria kokemus. Jos väität, että juuston maku säilyy sen karattua, makuaistisi on karannut johonkin eli korona vienyt tmv.

Vierailija
69/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jauhomakkara tosiaan käsitteenä noin vieras? Tarkoittaa jauhoista rakennetta , ei vehnäjauhoja tai mitään muitakan jauhoja. Dilledong

Vierailija
70/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös käynyt teurastamolla missä tehtiin mskkaroita ja lihapiirakoita ym kaikkea skeidaa.

Pelkästään jo työntekijät oli sen verran vähempiosaisen näköisiä, että lisäsi kummasti opiskelumotivaatiota ja kysyin monta kertaa mihin sian korvat menee, niin en saanut vastausta eli sieltä makkarasta ne löytyy.

Vierailija
71/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään enemmän jauhomakkarasta avotulella paistettuna. Sinapin kans!

Vierailija
72/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhomakkara tietysti. Se on ku samettia söis.

Vierailija
73/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Matti Näsä tietää (noin 0:45 alkaen)

Vierailija
74/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös käynyt teurastamolla missä tehtiin mskkaroita ja lihapiirakoita ym kaikkea skeidaa.

Pelkästään jo työntekijät oli sen verran vähempiosaisen näköisiä, että lisäsi kummasti opiskelumotivaatiota ja kysyin monta kertaa mihin sian korvat menee, niin en saanut vastausta eli sieltä makkarasta ne löytyy.

Aatella! Me myös syödään sian kankkua aika moni ja varsin hyvällä ruokahalulla ja ihan kaikkia eläimen osia. Siankorvia tuskin makkaroissa kuitenkaan on.

Vierailija
75/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota sua syömään makkaraa, lihapiirakoita tai muutakaan "skeidaa ". Kiitos, voit poistua tästä ketjusta

Vierailija
76/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käriste! Se 1 kg paketti

Vierailija
77/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihat lihana ja makkarat makkarana. Grillissä toimii parhaiten Atrilli ja avotulella HK Sininen. Lihaisammat makkarat kuten Wilhelmit yms menevät kastikkeisiin, patoihin ja keittoihin. Jos meillä tekee mieli lihaista grilliruokaa, silloin kaupasta lähtee mukaan lihaa.

Sama.

Vierailija
78/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lihaa syön, lihaisat makkarat saavat jostain syystä oksennusrefleksin aikaan. En tiedä mistä se johtuu, mutta mieluummin jauhomakkaraa kuin "lihaisaa".

Pihvit on erikseen.

Vierailija
79/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jauhomakkarat on just niitä perinteisiä oikeita grillimakkaroita mulle, ei ne sitkeät lihapökäleet, niihi en koske.

Ja reilusti sinappia makkaran päälle, namm.

Vierailija
80/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen Atrilli kaikista paras. Valitsen sen kaikista lyhkäisimmän ja paksuimman aina paketista, jos ehdin 😀