Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaa makkaraa grillaat nieluummin, ns. jauhomakkaraa vai tosi lihaisaa?

Vierailija
08.06.2023 |

Minusta jauhomakkarat on parhaita, poprilli ja atrilli, ja oikein mustua saavat rauhassa, ni ai että. Niitä lihaisia wilhelmejä yms en edes syö, ei oo hyvää.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhomakkaraa, ehdottomasti. Campingia on pakko saada pari kertaa kesässä. Ne laatumakkarat ei oikein putoa. Toki useimmiten grillaan kokolihaa ja kasviksia.

Juu Camping on hyvä kans. 👍

Ap

Vierailija
82/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös käynyt teurastamolla missä tehtiin mskkaroita ja lihapiirakoita ym kaikkea skeidaa.

Pelkästään jo työntekijät oli sen verran vähempiosaisen näköisiä, että lisäsi kummasti opiskelumotivaatiota ja kysyin monta kertaa mihin sian korvat menee, niin en saanut vastausta eli sieltä makkarasta ne löytyy.

Kukaan ei pakota sua syömään makkaraa, lihapiirakoita tai muutakaan "skeidaa ". Kiitos, voit poistua tästä ketjusta

Miksi poistuisin, sillä syön pienjalostamoiden tekemiä makkaroita ja tunnen vielä tuottajat jotka kasvattaneet lihat niihin. On muuten hyviä, mutta pirun kalliita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluan leipää niin käytän leivänpaahdinta.

😂 No nyt on oikein Äijä linjoilla.

Vierailija
84/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös käynyt teurastamolla missä tehtiin mskkaroita ja lihapiirakoita ym kaikkea skeidaa.

Pelkästään jo työntekijät oli sen verran vähempiosaisen näköisiä, että lisäsi kummasti opiskelumotivaatiota ja kysyin monta kertaa mihin sian korvat menee, niin en saanut vastausta eli sieltä makkarasta ne löytyy.

Kukaan ei pakota sua syömään makkaraa, lihapiirakoita tai muutakaan "skeidaa ". Kiitos, voit poistua tästä ketjusta

Miksi poistuisin, sillä syön pienjalostamoiden tekemiä makkaroita ja tunnen vielä tuottajat jotka kasvattaneet lihat niihin. On muuten hyviä, mutta pirun kalliita

Vau miten hieno ihminen olet. Oikein makkaransyöjien eliittiä!!

BUHAHHAHHAA

Vierailija
85/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhojengiin kuuluvana vegaanina ei tarvinne perustella kumpaan vaihtoehtoon kallistun.

Vierailija
86/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilhelm, Huiluntuhti tai Kabanossi.

t. A-luokan lihansyöjä

Vierailija
87/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä saadaankin riita aikaiseksi. Jopa makkaroista 🤭

Vierailija
88/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhomakkaraa, Atrian hiillosmakkara parasta. Se kypsyy grillatessa meheväksi ja maukkaaksi, suorastaan suussa sulavaksi. Lihaisat makkarat kuivuvat käppäräksi ja niissä on kovia vastenmielisiä jänteitä.

Punaisen lihan syön mielummin naudan ja possun sisäfileenä.

Ne lihaiset makkarat kannattaa paistaa niin että niihin tehdään syvä poikittainen viilto, jolloin ne varmasti kypsyvät kunnolla ja ne kannattaa kääntää kerran ympäri.

Niitä en syö, mutta kyllä mä jauhomakkarani käännän ympäri, saa mustua molemmin puolin. Eikö joku muka käännä makkaraa joka on grillissä?

Eri

Vierailija
89/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huberin huilu on yks parhaista makkaroista ja erittäin lihaisa ja aika voimakas. Tosin paketti on tuplaten kalliimpi kuin b-luokan makkarat, kuten camping tai muut köyhäilymakkarat.

Vierailija
90/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii että pikkusen parempaa väkeä? Voi jukolauta 🤣🤣

Vain vauvapalstalla.

Vierailija
91/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille, mitä leipään liittyvää niissä jauhomakkaroissa mahtaa olla? Odotamme mielenkiinnolla.

Molempien tärkein ainesosa on jauhot.

Kerropa missä tässä selosteessa on jauhoja?

Atrilli grillimakkara

vesi, koneellisesti eroteltu siipikarjanliha (Suomi), viljaporsaanliha, perunatärkkelys, silava, kamara, siipikarjanrasva, jodioitu suola, broilerinliha, perunakuitu, stabilointiaine E 450, dekstroosi, aromit (mm. paprika), hapettumisenestoaine E 301, säilöntäaine natriumnitriitti, luonnonsuoli (sika). Viljaporsaan- ja broilerinlihan alkuperä Suomi

Hyi vitura.

koneellisesti eroteltu siipikarjanliha

Kamara

Kaikkee sitä ihmiset syö.

Niin. Sinäkin olet niitä vuosikymmenet syönyt lukematta tuoteselostetta.

Olen syönyt vain paikallisen palvaamon makkaroita, niissä ei ole tuommoisia tuoteluettelossa.

Aivan varmasti olet lapsena syönyt nakkeja ja äidin makkarakastiketta.

Lapsena käytiin samaisessa paikallisessa palvaamossa. Äitini teki myös omia makkaroita silloin kun heillä oli elikoita.

Vierailija
92/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan kaikenlaisia, jos vain ovat hyvänmakuisia.

Vierailija
93/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. A-luokan lihansyöjä

Just noi kierrän kaukaa.

Atrilli, Camping ja Poprilli on kunnon grillimakkaroita.

Vierailija
94/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautasella uunimakkaraa ja perunamuusia, lasissa kotikaljaa, "tämähän on kasvisateria, mitä te nauratte?"

No juu omaan makuun lihaisammat makkarat toimii paremmin. 😎👍

Vierailija
95/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. A-luokan lihansyöjä

Just noi kierrän kaukaa.

Atrilli, Camping ja Poprilli on kunnon grillimakkaroita.

Kunnon sihtikurkkujen ja oikeiden köyhien evästä.

Vierailija
96/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii että pikkusen parempaa väkeä? Voi jukolauta 🤣🤣

Vain vauvapalstalla.

Monet käy paikallisissa lihaliikkeissä. Kokeile sinäkin joskus.

Vierailija
97/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos haluat naista, soita äidillesi...?

Vierailija
98/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan sitä niin makkarahifistelijää niin makkarahifistelijää että.

Vierailija
99/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen muuten lihaisien makkaroiden ystävä, niin grilliin ja avotuleen laitan mieluiten esim. Hiillosmakkaran tai jonkun Campingin. 

Legendaarisin nuotiokulinarismin huippu on tietenkin kerran tai pari tuhkaan pudonnut kyrsä.

Sinappia päälle ja kohti ääntä.

Vierailija
100/150 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus iski kausi, kun halusin kokeilla kaikenlaisia erikoismakkaroita sun muita hullutuksia. Nykyisin taas tullut järkiini ja ostoskoriin päätyy se perinteinen Atrilli tai Hiillos.