Kumpaa makkaraa grillaat nieluummin, ns. jauhomakkaraa vai tosi lihaisaa?
Minusta jauhomakkarat on parhaita, poprilli ja atrilli, ja oikein mustua saavat rauhassa, ni ai että. Niitä lihaisia wilhelmejä yms en edes syö, ei oo hyvää.
Kommentit (150)
Lihaisista vain Huiluntuhti maistuu, muuten mielummin Atrillia kunnolla käristettynä : )
Meidän perheessä syödään halvimmillaan kabanossia tai sitten muita kalliimpia a-luokan makkaroita. B-luokan jauhomakkarat ovat käytännössä jauhettu lihajätteistä ja sekoitettu jauhoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös käynyt teurastamolla missä tehtiin mskkaroita ja lihapiirakoita ym kaikkea skeidaa.
Pelkästään jo työntekijät oli sen verran vähempiosaisen näköisiä, että lisäsi kummasti opiskelumotivaatiota ja kysyin monta kertaa mihin sian korvat menee, niin en saanut vastausta eli sieltä makkarasta ne löytyy.Kukaan ei pakota sua syömään makkaraa, lihapiirakoita tai muutakaan "skeidaa ". Kiitos, voit poistua tästä ketjusta
Miksi poistuisin, sillä syön pienjalostamoiden tekemiä makkaroita ja tunnen vielä tuottajat jotka kasvattaneet lihat niihin. On muuten hyviä, mutta pirun kalliita
Nii että pikkusen parempaa väkeä? Voi jukolauta 🤣🤣
Vain vauvapalstalla.
Monet käy paikallisissa lihaliikkeissä. Kokeile sinäkin joskus.
Asutaan maalla ja ei tarvii kaus marssia, kun haluaa hyvää ja tuoretta lihaa. Mielellään suosin grassfeed hihglandereitä , mutta en minä niitä kyllä makkaraan tunge. Hyvä liha syödään fileenä ja makkarat makkaroina.
Ääni Areillille, Hiillos, Käriste ym.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä syödään halvimmillaan kabanossia tai sitten muita kalliimpia a-luokan makkaroita. B-luokan jauhomakkarat ovat käytännössä jauhettu lihajätteistä ja sekoitettu jauhoihin.
Luuletko että niissä kalliimmissa makkaroissa on sisäfileetä ja kyljystä? Samaa ylijäämäliharämmälettä niihin käytetään. Ainoastaan erona on se että toisissa on sitä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wilhelm, Huiluntuhti tai Kabanossi.
t. A-luokan lihansyöjä
Just noi kierrän kaukaa.
Atrilli, Camping ja Poprilli on kunnon grillimakkaroita.
Kunnon sihtikurkkujen ja oikeiden köyhien evästä.
Mitä sitten?
Sinä varmaan syöt jotain pahaa ja ällöttävää jos vaan on kallista ja hienostokin syö. Minä oon ihan tavallinen pulliainen jolle kelpaa tavallinen grillimakkara.
Ne lihaisat on sitkeitö ja kamalalia, en osta vaikka halvalla saisi.
Säälittää B-luokan makkaran syöjät. Ovat itsekin B-luokkaa.
Vain sellaisia, joissa on lihaa yli 80 %. Eikä niissä ole mitään kontsiä. Huiliun tuhti paras ja Iivari hyvä kakkonen
Makuasioista on muuten ihan turhaa vetää hernettä nenään.
Joku tykkää syödä möllöä ja joku toinen ei eli se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös käynyt teurastamolla missä tehtiin mskkaroita ja lihapiirakoita ym kaikkea skeidaa.
Pelkästään jo työntekijät oli sen verran vähempiosaisen näköisiä, että lisäsi kummasti opiskelumotivaatiota ja kysyin monta kertaa mihin sian korvat menee, niin en saanut vastausta eli sieltä makkarasta ne löytyy.Kukaan ei pakota sua syömään makkaraa, lihapiirakoita tai muutakaan "skeidaa ". Kiitos, voit poistua tästä ketjusta
Miksi poistuisin, sillä syön pienjalostamoiden tekemiä makkaroita ja tunnen vielä tuottajat jotka kasvattaneet lihat niihin. On muuten hyviä, mutta pirun kalliita
Vain vauvapalstalla.
Kylällä S-Market ja K-market. Lihaliikkeeseen mahtaa olla matkaa 200 kilsaa, mitäpä tekisit itse tällaisessa tapauksessa?
Jauhomakkaran voi syödä vain mustaksi hiillostettuna ja kilo sinappia ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vain sellaisia, joissa on lihaa yli 80 %. Eikä niissä ole mitään kontsiä. Huiliun tuhti paras ja Iivari hyvä kakkonen
Iivari on suosikki meillä ehdottomasti
Jauhomakkara käy hyvin, varsinkin camping. Jos lihaa haluaa, niin minuuttipihvit on sitä varten.
Ihan ehdottomasti niitä lihaisempia makkaroita. Jauhomakkarat maistuu oikeasti aivan kauhealle. Toisaalta jauhomakkaroissa on se hyvä puoli, että pystyy ehkä juuri ja juuri syömään yhden pätkän, kun tulee totaalinen stoppi ja ällötys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain vauvapalstalla.
Kylällä S-Market ja K-market. Lihaliikkeeseen mahtaa olla matkaa 200 kilsaa, mitäpä tekisit itse tällaisessa tapauksessa?
Reko on hyvä paikka ostaa pienten tuottajien mskkaroita ja niitä on joka paikkakunnalla nykyään
Vierailija kirjoitti:
Säälittää B-luokan makkaran syöjät. Ovat itsekin B-luokkaa.
Minua taas säälittää ihmiset, jotka joutuvat hakemaan oikeutusta omalle olemassaololleen jostain makkaranpätkästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain vauvapalstalla.
Tämä edellinen taitaa olla näitä, jotka taannoin kehuivat käyttävänsä vain paistijauhelihaa, siis makaronilootaankin eli saivat sen kuivaksi koppuraksi. Pitihän se muille talliaisille esittää, että hei me tehdään vähärasvaista ruokaa ja hei meilläpä on varaa kalleimpaan marketin jauhelihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wilhelm, Huiluntuhti tai Kabanossi.
t. A-luokan lihansyöjä
Just noi kierrän kaukaa.
Atrilli, Camping ja Poprilli on kunnon grillimakkaroita.
Kunnon sihtikurkkujen ja oikeiden köyhien evästä.
Mitä sitten?
Sinä varmaan syöt jotain pahaa ja ällöttävää jos vaan on kallista ja hienostokin syö. Minä oon ihan tavallinen pulliainen jolle kelpaa tavallinen grillimakkara.
Ne lihaisat on sitkeitö ja kamalalia, en osta vaikka halvalla saisi.
Sitkeitä?!
Et ole tainnut edes maistaa parempia makkaroita. Kokeile joskus, yllätyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaisia, en halua mitään jauhoja.
Snellmannilla on hyviä lihaisia tuotteita kuten Kunnon kuoreton lenkki, jossa lihapitoisuus on 74 %. Esimerkiksi HK Sinisen lihapitoisuus on 43 %.
Ainoastaan mukulat ja hampaattomat vanhukset syövät kuoretonta makkaraa.
Ainoastaan pervot tykkäävät työntää kielensä eläimen suoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhomakkaraa, Atrian hiillosmakkara parasta. Se kypsyy grillatessa meheväksi ja maukkaaksi, suorastaan suussa sulavaksi. Lihaisat makkarat kuivuvat käppäräksi ja niissä on kovia vastenmielisiä jänteitä.
Punaisen lihan syön mielummin naudan ja possun sisäfileenä.
Ne lihaiset makkarat kannattaa paistaa niin että niihin tehdään syvä poikittainen viilto, jolloin ne varmasti kypsyvät kunnolla ja ne kannattaa kääntää kerran ympäri.
No just. Eine mitään raakamakkaroita ole.
Ei vaan maistu ne koneellisesti erotetut ja kamaran palaset paskat.