Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAKUISTEN PINO TO-PE

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun me ollaan selvitty hinkuyskästä, niin tänään tuli molemmille lapsille vesirokko. Onkohan se " vaarallista" vauvalle? Saa nähdä miten meillä nukutaan ensi yö, muutenkin meillä on toi yöunille meno niin vaikeaa, kun pitäis vaan saada kokoajan tissiä. On niin kivaa valvottaa äitiä.

Hymy irtoaa todella herkästi, jos vaan on sillä tuulella.Taitaa vanhemmat olla sen verran naurettavan näköisiä että vähemmästäkin hymyilyttää.

Zimpura: mulla on moby wrap liina ja kovassa käytössä. Parempi kantaa kun repussa. Kevyempi ja paino jakautuu tasaisemmin.

Mianni: Oonallakin oli otsa aivan karstainen/kuiva. Lähti pois Natusan baby lightoil spraylla

Täytyy vissiin mennä katsomaan ettei Anna raavi vesikelloja rikki.

Jaksamisia kaikille täällä pimeyden ja valvomisten keskellä

m

Vierailija
22/35 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tänne tämän saman viestin, jonka laitoin tonne yleiseenkin, eli:

Meidän neidin kasvoille ilmestyi viime viikolla tosi paljon hormoninyppyjä. Polon kasvot näyttää ihan siltä kuin olisi akne. Nyppyjä on tiheästi ja osassa hieman ruskeaa, märän näköistä. Lääkäri sanoi tiistaina, että bepanthenia vaan... No se ei ole kuitenkaan auttanut, mieluummin pahentanut.

Muistaakseni joku teistä lokakuisista jossain välissä kertoi omalle käärölläänkin nyppyjä olevan?!

Millä te muut ootte hoitanut hormoninyppyjä??? Vinkkejä kaivataan.

Kiitos :)

G: Meillä vauva myös hymyilee jo paljon, naurua ei vielä ole kuulunut. Juttelee kovasti varsinkin äidille :) Ja isopapalle.

G: Vauva nukkuu yöllä hyvin n. 22-10, mutta päivällä on oikea virkku välillä. Mut taas välillä vetäisee pitkiäkin unia. Vaihtelee paljon. Mut tosi kiva, kun ainakin yöt aina nukkuu mukavasti parilla syötöllä :)

Susuliini ja pötkö 5vkoa 3pvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpas nyt heti aluksi gallupeihin vielä kun muistan.

G1: Päivän vaikein hetki ehkä on se kun Samuel aloittaa joka aamu n. klo 6 hirveen örinän ja kitinän. Luulenpa että on masussa ilmaa koska en yöllä nosta röyhtäisemään. Tuo vaan on niin rasittavaa herätä tuohon aikaan ja sitten en saa enää unta ja 8:lta aina on herätys koska vien tuon esikoisen 9:ksi tarhaan. Kyllä olen monena aamuna kironnut että voi kunpa ei tarvitsisi lähteä viemään. Toisaalta on helpompaa kun ei ole tappelemassa siskon kanssa kotona. Tympii kyllä kun vauva on aamulla sikeässä unessa kun pitää lähteä raahaamaan ulos ja autoon (monesti herää siihen). Sitten taas iltapäivällä kun haen pojan tarhasta, vauva nukkuu ja taas sama juttu. Ei siis reppana saa nukkua rauhassa ollenkaan. No onneks enää pari viikkoa tota kuskaamista. Ja ens viikosta alkaen saa mies kuskata.

G2: Mun oma lörpöttely saa vauvan naureskelemaan ja jokeltelemaan.

G3: En tiedä milloin vauva jää pidemmäksi aikaa hoitoon. Tuskin pitkään aikaan, nyt kun taas lähdetään sinne ulkomaan kotiin niin ei siellä olisi muita hoitajia kuin mies. Viime perjantaina oltiin appivanhempien luona ja lähdin käymään kaupassa pikaisesti kun vauva nukahti. Olin syöttänyt vauvan reilu 30 min aikaisemmin. Olipa sitten poika alkanut huutaa heti mun lähdettyä ja anoppi soitti kun pääsin kauppaan ja kyseli missä on tuttipullo ja korviketta kun ei poikaa saa hiljaiseksi. Tämä meidän poju saattaa välillä syödä tunninkin välein joten eipä siinä voi äiti pitkiä aikoja olla poissa. Joskus kyllä menee neljäkin tuntia ilman syöntiä. Nyt en ole pariin päivään antanut enää korvikettakaan joten äidin on oltava aina lähistöllä. :)

Tänään on ollut Samuel tosi kiukkuisella tuulella. En tiedä johtuuko siitä, että söin aamupäivällä pienen pussillisen salmiakkiaakkosia. En ole liiemmin salmiakkia syönyt viime aikoina. Liekö tuo salmiakki aiheuttanut mahakipuja. Poika on ollut melkein koko illan hereillä. Puolen tunnin nokoset otti. Muutenkin on poika sellainen sylivauva että huh. Ei oikein meinaa viihtyä sitterissä tai lattialla. Täytyis saada olla sylissä aina kun on hereillä. Huomattavasti vaativampi tapaus kuin sisaruksensa.

Noiden isompien lasten kans alkaa kyllä olla pinna tiukilla. Tappelevat koko ajan tai jos eivät tappele, niin sotkevat lastenhuoneessa ja levittävät kaikki lelut. Tänäänkin olen joutunut karjumaan niin että on ääni käheenä. Naapurit varmaan kohta soittavat jonkun tänne tarkistukselle. Onneks mies tulee ens keskiviikkona niin on sitten toinenkin aikuinen paimentamassa noita kahta apinaa. Täytyy vaan toivoa ettei mulla pala pinna miehenkin kanssa. Itse hän sanoikin jo että varmaan mä olen vaan entistä huonommalla tuulella ens viikosta lähtien kun on neljäskin lapsi huollettavana...Joo...hyvin mahdollista...

Huomenna lähdetään taas viikonlopuksi appivanhempien luo. Ihan vaan siksi että mä en jaksa taistella noiden lasten kans koko viikonloppua. Saavat riehua mummolassa papan ja mummon kanssa. Eikä ne kyllä siellä niin riehukaan kuin täällä kotona. Jos ei ole hirveitä vesisateita niin pääsenpähän vauvan kanssa kahdestaan vaunulenkeille. Nyt kun ei sekään onnistu.

Susuliinille: Meilläkin tällä vauvalla on ollut tosi pahan näköisenä posket johtuen hormoninäpyistä. Mä laitoin parina päivänä bepanthenia ja nyt alkaa jo olla paljon paremman näköinen. Silti on vielä melko ruman näköinen. Ei noilla meidän isommilla lapsilla kummallakaan ole noin pahana ollut. En sitten tiedä voiko olla että se mun antibioottikuuri vielä pahensi noita näppylöitä.

Taidanpa taas lähteä paimentamaan noita muksuja. Tulispa sitä lunta niin vois olla tuolla ulkonakin. Nyt ei tee mieli mennä vesisateeseen. :(

Pärjäilkäähän!

MaryJ ja Samuel 7vko5pv

Vierailija
24/35 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennytkään viime yö sit ihan putkeen. Ihan selvästi väsytti joskus kymmenen maissa, niin mentiin nukkumaan. Oli ihan unella, kunnes taas kivut alkoivat. Ja jatkuivat vajaaseen kolmeen asti :( Nukahti keinuun taas, josta nostin kolmelta sänkyyn. Ittellä oli väsy ja hermo kireellä, niin mies otti rintareppuun kahdeltatoista ja toi mulle kahdelta, kun oli väsyny ja Elma itki edelleen. Nyt sit heräs kahdeksalta, niin en saanu itte enää nukuttua. Elma jatkoi yöuniaan.

Susuliinille piti vastata: Elmalla oli tosi paljo näppyjä vielä muutama viikko sitte. Näppyjä oli ihan koko päässä niskaa ja kaulaa myöten. Rinnaskin oli jonkun verran. Ja otsa oli ihan karhee ja paksu. Vein jo neuvolaan, kun aattelin sen olevan maitorupea, mutta terkka meinas, että ihan selvää hormoninäppyä, vähän ärtynyttä vaan. Rasvasin parina päivänä bepanthenilla 3 krt/pv. Autto pahimpaan, mut näpyt oli varmaan semmosen 2 viikkoa vähintään. Meillä oli 2kk neuvola tos näppyaikana, jolloin sielä oli joku sijainen. Se sano, että ei rasvais bepanthenilla, kun se ei anna ihon hengittää yhtään ja nämä näpyt nimenomaan puhdistaa ihoa, pahimpiin kohtiin vaan bepanthenia, muihin kohtiin tavallista perusrasvaa jos jotain. Tiedä sit kuka oli oikees, mä en tehny niille sit enää mitää ja häipyivät vähä 2kk iän jälkeen. Meilläki ne tuli 5vkon ikäisenä, just kun oli ristiäiset pidetty, niin seuraavana päivänä.

Hyvää alkavaa viikonloppua :)

bernuski ja Elma n.2½kk

Vierailija
25/35 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyvin nukuttu yö parilla heräämisellä.

Alku oli vaan kankeaa, tyttö valitti mahavaivojaan jonkin verran ja yhdeltä vasta taas yöunille.

HORMONINÄPYISTÄ, meillä tytöllä on niitä myös aika paljon,

on aika hurjan näköinen.

En hoida niitä mitenkään, näyttää olevan parempi kun antaa olla niiden vain rauhassa.

Puhdistan kasvot vain normaalisti pumpulilla aaamuin, illoin, niinkuin muutenkin.

Ja kylpypäivinä pesasen kasvot kylpyvedellä, jossa on balneum hermal-kylpyöljyä (hyvää apteekin öljyä), tekee ihon pehmeäksi,

ja näpyt rauhoittuu hetkeksi (pitää vaan varoa ettei vettä mene silmiin).

Mutten rasvaa mitenkään, näyttää kuivuvan pikkuhiljaa itekseen pois, kun ihoa ei ärsytä mitenkään.

Mukavaa viikonlopun alkua!

Zimppu ja typy

Vierailija
26/35 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä saa tulla tuosta pihasta hakemaan :) Nimittäin taas tuiskuttaa ihan kunnolla! Ei oo pelkoa mustasta joulusta, ei..

Tänään sitten syntyi se kauan odotettu serkku meidän lapsille, ennestään olikin vain yksi. Pieni pörröpäinen poika kuulemma, harmi kun on niin kaukana ettei voi lähteä nuin vaan katsomaan :( Vois kyllä meidän pikkumies näyttää melkoselta jätiltä sen vieressä..

Tuomas nukkui viimeyönä tosi hyvin; nukahti klo 22.30, nukkui 5 tuntia, söi ja jatkoi taas heti unia. Aamulla sitten herättiin 7 jälkeen. Mutta, tytöt sitten kitisivätkin pitkin yötä ja lopulta taas molemmat nukkuivat meidän sängyssä. Mies on ihan kypsä tuohon sängynvaltaukseen ja uhosi, että pitää ensviikon unikoulua kummallekin tytölle, sanoi että istuu vaikka yöt läpeensä lastenhuoneessa vahtimassa, että neitokaiset pysyy omissa sängyissään. No, saa nähdä miten menee käytännössä :D Olishan minustakin kiva nukkua tilavasti ja rauhassa, mutta toisaalta oon niin mukavuudenhaluinen, että mielummin jatkan itse unia ja annan tyttöjen tulla viereen kuin kannan niitä jatkuvasti takasi omaan sänkyyn.

Kävin aamulla noiden kolmen kans kaupassa ja meni kyllä niin plörinäksi, että jäi yli puolet ostoksista tekemättä. Tytöt juoksenteli sinne tänne jne. Ihme, kun menee monta kauppareissua tosi hyvin ja sitten on vaan jollain kerralla pakko alkaa hölmöilemään.. Ja isompi villitsee pienempää jne. Tultiin sitten kotiin ja kökötetään täällä, kunnes tuisku laantuu (jos laantuu) ja päästäs ulkoilemaan.

Mutta, täytynee alkaa viettämään laatuaikaa isomman tytön kans, kun pienemmät nukkuvat.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T. Mianni ja Tuomas 29.10. + kolme muuta kakaraa :)

Vierailija
27/35 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-lapsi ryhmän pikkujoulut takana onnellisesti.

HORMONINÄPYISTÄ; Olen Zimpuran kanssa samoilla linjoilla eli minustakin vaikuttaa siltä, että paremmin taitavat parantua kun ei tee niille mitään;) Minähän paniikissa (ristiäiset lähestyivät samaa tahtia kuin iho huononi..) kokeilin bebanthenia,vauvaöljyä ja perusvoidetta ja ainakin bepanthen pahensi ihon tai muutti ihon ihan kuivaksi koppuraksi. Ajallisesti ei nopeuttanut paranemista ollenkaan meillä;-) Sellaiset 2 viikkoa ihottumaa kesti. ja viikon verran iho oli karsean näköinen. Nyt Lilian iho on tosi ihanan pehmeä.

Sain sitten äsken tilattua vasta joulukortitkin - jäikö vähän myöhään. Tulevat tiistaina joten kiirus tulee laittaa postiin;-)

Kiitoskortit on vielä tilaamatta/tekemättä.

En ehdi nyt enempää kirjoittaa kun keittiö vaatii siivoamista ja tytön nukkuu.

Nazu ja tytöt

Vierailija
28/35 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa siis kokeilla tuota, että en laita mitään kasvoihin toistaiseksi. Mietin itsekkin tuota samaa, että rasva saattaisi tukkia ihohuokoisia... Toivotaan, että nypyt pian helpottaa. Meillä on viikon päästä ristiäiset, joten olisihan se kiva, jos typy olisi " kuvauskunnossa" ;)

Me ollaan kans mietitty sen Fisher Pricen keinun ostamista. Neiti ei tahdo nukkua päivisin kuin pikkupätkiä muuten kuin sylissä, joten jospa keinusitteristä olisi apua. Oli kiva lukea, että siitä on ollut täällä joillekkin apua!

Joulugalluppiin piti kanssa vastailla eli me olemme menossa Pohjanmaalle anoppilaan. Olemme joka toinen vuosi mun perheen kanssa ja joka toinen vastaavasti miehen vanhemmilla. Ihan mukavaa on mennä valmiiseen pöytään, mutta kyllä minäkin mieluummin omien vanhempieni kanssa joulua viettäisin. Tuntuisi kotoisammalta ja jotenkin enemmän Joululta. Ensi vuonna voisi jopa harkita kotona olemista, kun tuo neitikin ymmärtäisi jo jotain ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Susuliini ja pötkö 5 viikkoo ja risat

ps. Aivan ihania nimiä tullut vauveleille :)

Vierailija
29/35 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on sitten tapahtunut, nimittäin meidän Sanni nukahti eilen kylvyn jälkeen pukiessa hoitopöydälle kahdeksalta!!! Ihan ihmeissäni asiasta miehelle kiireesti kertomaan, niin hänhän tuumasi että niinhän ne vauvat nukahtelee. Tosiaan joo, kerennyt jo moinen unohtua, kun Sanni ei ole koskaan vielä niin tehnyt, vaan aina ollaan ensin huudettu muutama tunti ja sitten vasta nukkumaan! Nukkuikin sitten kymmeneen, söi ja nukkui taas... Ihanaa, koko yö meni pelkille syötöille heräten parin tunnin välein. Aamulla puol kasi ylös sitten. Muutenkin tämä viikko ollut parempi, ei merkittäviä mahakipuja eikä huutoja. Lienee oksennustauti vienyt muutkin mahakivut! Täytyy toivoa.

Susuliinille, meillä tuli hormooninäppyjä jo sairaalassa ja sieltä sain ohjeeksi pestä Lactasyd-pesunesteellä ja jos ihan pakko rasvat niin kosteusvoiteella, ei mitään rasvaisia voiteita, koska juurikin tukkii ne ihohuokoset. En rasvailut ollenkaan peseskelin vaan sillä nesteellä ja tosi nopeasti näppylät hävisivät. Tuota pesunestettä saa apteekeista.

Aamupäivä reippailtiin kaupoilla ja iltapäivä leivottu. Nyt kun keksisi vielä mitä tekisi ruoaksi tänään...

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Neljäs ja Sanni 7vk(huomenna)

Vierailija
30/35 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sit ostettiin se keinu ja Sisu viihtyy siinä tosi hyvin... Tänäänkin sain laitettua isommille sapuskaa ja täytettyä tiskikoneen rauhassa kun jätkä vaan keinutteli, ihanaa ihanaa!

Hormoninäpyistä: Oon kanssa sitä mieltä että parhaiten ne menee pois kun ei tee mitään, Sisulla tuli näppyjä n. kuukauden ikäisenä (oli mahassa ja rinnassakin aika paljon), viime viikonloppuna ristiäisissä oli jo kaikki melkein pois ja nyt ei oikeastaan huomaa enää mitään!

Isommat lapset lähti mamin (mun äidin) luo ja tulevat vasta huomenna illalla kotiin, omituisen hiljaista täällä :)

Hyvää viikonloppua!

merileijona ja " Susi"

Vierailija
31/35 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas ihan pihalla teidän jutuista, kun ollaan majailtu pari viikkoa mun vanhempien luona niiden ollessa matkalla. Siellä helpompi olla, koska isompi kämppä, mutta ei nettiä. Huomasin taas, että kyllä kaipasin teidän juttujanne...

Hymygalluppiin sen verran, että Dania hymyilee ja nauraa paljon. Tuntuu ihanalta, kun vaikean yön jälkeen (pahimmillaan olen päässyt klo 8.30 sänkyyn) typy herää ja hymyilee valloittavasti. Silloin taas muistaa, kuinka ihana lapsi meillä on. Yöllä ne tunteet välillä kiristyy niinkuin varmaan tiedätte!

Huomenna meillä on juhlat yhdessä ravintolassa. Ei kuuluta kirkkoon, joten ei ole ristiäisiä, mutta sellainen siunaustilaisuus ja syödään. Jos haluatte nähdä Danian, niin huomisessa tai siis tänäänhän on jo lauantai, eli tämän päiväisessä Hesarissa pitäisi olla syntyneet-palstalla meidän pikkuneidin kuva. Jännittää, jos ilmoituksen antaminen ei oliskaan sujunut niinkuin piti...

Toivottavasti vauveli jaksaa hymyillä juhlissaankin. Yleensä sillä jatkuu tämän väärän vuorokausirytmin takia yöunet myöhälle iltapäivään, joten voi olla, että neiti vetelee sikeitä.

Mites teillä on kilot karisseet? Meillä huomenna tulee 10vkoa synnytyksestä ja luulen, että aika hyvin ovat lähteneet ne 16,5 kg, jotka raskausaikana kertyivät vaikka eivät vielä välttämättä ihan kokonaan, mutta mahassa on vähän sellaista löysää, joka näkyy varsinkin istuessa, kun ihanat makkarat siihen kasautuu.

Ensimmäiset pikkuvaatteet varastoitiin meillä. Nyt käytetään 62 cm ja joitakin 56 cm vielä. Dania painoi maanantaina neuvolassa n. 6 kg ja pituutta oli 58 cm.

Nyt neiti taas hälyttää kehdostaan. Toivottavasti jossain vaiheessa päästään nukkumaan, että sentään juhliin mentäis suhteellisen virkeinä...

Hyvää yötä!

Vierailija
32/35 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä nyt vanhaan pinoon, mutten jaksanut avata uutta :)

Nyt eka hehkutusta: Tuomas nukkui viime yönä tooosi hyvin! Heräsi syömään vasta klo 4.55 ja jatkoi heti syötyään unia niin, että seuraavan kerran kuului ähinää kopasta klo 7.45. silloin oli vaippa falskannu ja noustiin aamupesuille jne. Mutta kylläpä on itsellä nyt levännyt olo. Toinen tyttö kyllä itkeskeli taas 2 kertaa yöllä, mutta toinen nukkui hyvin.

Me jouduttiin käymään eilen illalla 22 aikoihin isomman tytön kans päivystyksessä, kun toisen peukalon leikkuuhaava aukesi :( Siinä on nyt vaan haavateippi, mutta ilkeen näkönen se kyllä on ja paranee varmaan tosi hitaasti. Toisen käden haava on tosi siisti.

Tänään mies lähtee päiväksi tekemään autoon remppaa ja mulla on edessä kauppareissu 4 tenavan kans. Ou jee... No, pitää yrittää saada pikkuveli kaveriksi, niin ois kantoapuna. Illalla päätin sitten pitkästä aikaa viettää laatuaikaa esikoisen kans ja lähdetään kahdestaan katsomaan jääkiekko-ottelua jäähallille :)

Kiloista kyseltiin.. No ei oo karisseet ei. 17kg tuli ja niistä 9 on yhä vaan tallella :((( Ja tietty yritys kova pudottaa pois, mutta kun nuo joulutortut on niin hyviä, konvehteja pursuaa joka nurkan takaa ja kohtahan se pitäs kinkkukin syödä :) Juu, eli ei oikeen oo itsekuria, mutta ehkä vielä jossain elämässä..

Nyt heräsi pikkuinen tytön mössykkä, täytyypäs lähteä isomman vaippapyllyn pesuun.

Leppoisaa lauantaita ja onnea Danialle nimijuhlaan!

Mianni + Tuomas x vkoa (ei pysy enää laskuissa..)

Vierailija
33/35 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä hiljaista tänään. Taitaa kaikki olla jouluostoksilla ;)

Miannin tapaan täälläkin superpitkä yö oli viime yö. Neiti nukkui ekan pätkän 23-05.30 eli pisin pätkä ikinä :) Ja sen jälkeen heräsi 8.30 ja sit nukuttiin vielä porukalla kymppiin... Tänään on nukkunut koko päivän, joten taitaa nukkua koko viikon päivävalvomisia pois! Tosi kiva, kun on voinut itsekseen puuhailla joululahjojen ym. kanssa!

Nypyt on lähteneet kuivumaan, joten eiköhän teitin neuvoista ollut apua, kiitos! Toivotaan, että päästään vielä ristiäiskuntoon :) Vaikka on neiti ihana ja kaunis myös nyppyjen kanssa! ;)

Kilogalluppiin: Mulle tuli 17kg ja vielä olisi 4-5kg jäljellä. Olen aina ollut tosi hoikka, joten ei haittane, vaikka nuo kilot jäisikin. Tosin tuntuu, että tuo imetys on aikas tehokas tapa pudottaa painoa ja se, kun ei ehdi joka välissä syömään...

Mä taidan jatkaa " rauhasta" nauttimista, kun mieskin nukkuu, joten kivaa la-iltaa vaan kaikille!

Susuliini ja neiti 5viikkoo ja lisut

Vierailija
34/35 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAZU: Meilläkin näyttäis tosiaan auttaneen tuo istuma-asennossa imettäminen siihen iltaröyhtäytykseen. Varmaan juurikin menee ilmaa helpommin masuun makuuasennossa - mutta tosiaankin jännä juttu, että sit yösyönnillä ei niin käy. En oikein tiedä mikä tuossa sitten erottaa...?! Teillä siis ilmeisesti sama homma.

JÄÄSYDÄN: Ei onnistu meillä tuo esikoisen siirtäminen toiseen huoneeseen, kun juuri ennen Anjan syntymää järjesteltiin uusiksi ja nyt makkarin lisäksi on leikki-työhuone. Toisaalta en taitaisi oikein haluta siirtää vaikka onnistuisikin, en siis näin että siirtää vauvan " tieltä pois" . Olis pitänyt tehdä se etukäteen. Lisäksi meillä vielä täytyy pitää meidän makkarin ovi kiinni (tai siis sen missä vauva nukkuu) koska kissat voivat muuten juosta päälle yöllä, jotenkin häjyltä tuntuisi että noin pieni olisi kuitenkin kahden oven takana... Mutta onneksi tähän herättämiseen löytyi varmaan nyt ratkaisu!

HOITOON JÄTTÄMISESTÄ: Anja ei ole ollut yhtään ulkopuolisessa hoidossa eikä tuu varmasti olemaan vielä pitkään aikaan. Ei jotenkin vaan tunnu mulle luontevalta jättää esim. äidilleni hoitoon. Mehän ei myöskään ole tuttipulloa tytölle esitelty vielä lainkaan (ei ole ollut tarvis), joten senkään puolesta ei voisi mihinkään jäädä. Miehen hoiviin olen jättänyt pari kertaa ehkä puoleksi tunniksi kun oon käynyt koiran kanssa lenkillä, silloinkin Anja on ollut vaunuissa nukkumassa. Sitä tulen varmaan harrastamaan enemmänkin tulevaisuudessa.

Ja siitäpä pääsen kätevästi KILOGALLUPPIIN: Mulla tuli 25 kg ja putosi 10 kg, eli ihan massiivisesti on kiloja jäljellä. En itsekään ymmärrä mistä niin paljon tuli, koska kuitenkin liikuin raskausajan sen verran kun pystyin - ilmeisesti kuitenkin se oli sitten aika vähän.

Mutta kuten olen 100 kertaa sanonut niin esikoisesta kävi sama juttu: painoa tuli sikana, lähti heti vain vähän ja imetyksen aikana ei painoa pudonnut juurikaan tai putosi tosi hitaasti. V*tuttaa aivan sikana että on tällanen kroppa mutta eipä sille mitään voi. Pari viikkoa pidin kuria ruokavalion suhteen ja tuloksena oli -500 g, että eipä paljon inspiroinut. Nyt olen sitten ristiäisten ja itsenäisyyspäivän yms. myötä syönyt ihan reippaasti herkkuja. Tällä hetkellä tuntuu siltä kuin olisi " läskipuku" , siis että joka puolella kroppaa olisi yksi kerros liikaa läskiä. Ällöttävää. Omista housuista menee jalkaan yhdet ja ne näyttää hirveiltä, joten käytän suosiolla miehen farkkuja...

No, oon ajatellut vaan että jos mulla ei olisi näitä lapsia mutta olisi mahtava kroppa (mitä ei edes ollut ennen lapsia mutta oli ihan kiva kroppa :) niin en takuulla olisi onnellisempi kuin nyt!

No niin, nyt pitäs vissiin mennä siivoamaan. Esikoinen menossa unille poikkeuksellisen aikaisin... Esikoinen on muuten nyt superhauskassa iässä kun puhetta tulee runsaasti mutta ääntäminen on vähän niin ja näin eikä siis oikein muut aina ymmärrä lauseita :) Tänään kysyin mummoltaan, että mitähän hän veikkaisi tarkoittavan lauseen: " Ene mippa mähä." Mummu veikkasi että " ei enempää" , mutta oikea vastaus oli " Helenalle vähän limppaa" :)

Hyviä lauantain lopputunteja ja sunnuntaita!

Coe + Anja huomenna 6 vko

Vierailija
35/35 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolaisin ennen kuin tipahti, sillä tänään on ollut tuota röyhtäytys-sessiota vaikka olen syöttänyt istuma-asennossa :( 10-30 sek jaksaa tyttö syödä, sitten alkaa huitominen jaloilla ja käsillä ja naama vääntyy ja selvästi on kurja olo, ja aina tulee röyhtäys hetken päästä kun pystyasentoon nostaa.

Voi että, kun luulin että tuo istuma-asento olis ratkaissut :(

Coe