Asiantuntija patistaa: Suomalaiset naiset on saatava töihin
Tälläkin palstalla suurin osa naisia ja työttömiä. MENKÄÄ TÖIHIN
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä vaahtoominen nyt on että naiset töihin.En kanssa tiedä ketään naista joka ei olisi töissä.Onko nyt niin ettei nuo muun maalaiset suostu mitään tekemään ja suomalaisten täytyy elättää heitä.
Jep. Maksamme velkaa. Velvollisuutemme on elättää kuningasrotu maailman tappiin. Ei niiltä voi mitään vaatia, se olisi ras ismia. Toisaalta aika vähän hommia meillä on porukalle, jonka keskiarvo-äo on 75.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä vaahtoominen nyt on että naiset töihin.En kanssa tiedä ketään naista joka ei olisi töissä.Onko nyt niin ettei nuo muun maalaiset suostu mitään tekemään ja suomalaisten täytyy elättää heitä.
En minäkään tiedä. Luultavasti pelkkä urbaanilegenda, että naiset eivät muka kävisi töissä kodin- ja lastenhoidon ohessa.
Samaan yhteyteen lasten hoitajien määrää ja palkkaa kai lisätään?? Kuka ne lapset hoitaa ilman naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten työttômyys on muuten korkeammalla tasolla kuin naisten.
"Viime vuoden lopussa Suomen työvoiman osallistumisaste oli miesten osalta 64,0 prosenttia, kun se naisilla oli 58,7 prosenttia. Osallistumisasteessa huomioidaan työlliset sekä aktiivisesti työtä hakevat."
Se on kumma miten 40 000 lapsen synnyttäminen, äitiyslomat ja lasten hoito kotona näkyykin tilastoissa naisilla eikä miehillä yhtään.
Niin ja miehille riittää kun saapuu töihin vähä torkkumaan ja polttelemaan tupakkaa, sitten perjantaina voikin jo lähteä aikaisemmin ja pari päivää etätöissä tietenkin. Maanantaiksi sitten saikkua
Vaihdoin hoitajan töistä eräälle miesvaltaiselle alalle. Täytyypä sanoa, etyä olisi pitänyt tajuta aikaisemmin: niin leppoisaa ja verkosta työtahtia ei ole ollut missään naisvsltaisessa työssä, missä olen ollut töissä.
Sama, ohjelmistofirmassa töissä, miehiä kaikki työkaverit. Leppoisaa on. Tulkaa kaikki naiset tänne miesten töihin, täällä on mukavata. :D Naisten hommat voidaan jättää vaikka....no mulle on ihan sama kenelle ne jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaidottomat tulevat tänne loisimaan ja lisimään. Se tässä on ongelma, mutta siitähän ei saa puhua.
Ehkäpä heidät voisi haudata elävältä? Näin, ongelma ratkaistu.
Lupaan katsoa toiseen suuntaan, jos teet noin
Vierailija kirjoitti:
Ei naisia voi palkata kuin yksinkertaisiin töihin kuten siivoojat, myyjät, apulaiset, sihteerit jne.. Naiset ei vaan osaa niin kuin miehet, mitä minä työnantajana teen naistyöntekijällä joka ei osaa käyttää työkaluja ja koneita ja jolla ei ole luovuutta ja osaamista ratkoa ja korjata asioita?
-ison firman pomo
Naisia on lääkäreinä, johtamassa tavarataloja, rekkakuskeina, naisia joilla oma firma tai nettikauppa, naisia rakentaa taloja ja viheralalla on, sekä metsureina, metalliteollisuudessakin.
Paskapuhetta siis.
Ai Niin ja on naisia avaruudessakin käynyt, myös Nasalla on heitä töissä. Kerro koska menet Nasalle töihin, kun olethan naista fiksumpi.
Onneksi olen lesbo. Helpottaa elämää siinä määrin, että äidin ei ole pakko jäädä kotiin, kun äiti jää kotiin. Eli suomeksi: kun hankitaan lapsi, voimme sopia kumpi sen kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaidottomat tulevat tänne loisimaan ja lisimään. Se tässä on ongelma, mutta siitähän ei saa puhua.
mää laittasin Halla-ahon, Purran ja Tynkkysen ekana!
Vierailija kirjoitti:
Lapsien tekoon suomalaisia pitää patistaa. Sillä alkaa jo olla kiirekin.
Asiantuntijat sanoo että on jo myöhäistä, Suomi on jo ojassa tässä asiassa. Vaikka nyt alettaisiin hankkia lapsia, menisi 20-vuotta ja ylikin ennenkuin he ovat työiässä, ja heidät pitäisi kouluttaakin. Eli toisin sanoen ne lapset olisi pitänyt tulla 20-vuotta sitten jotta nyt olisi väkeä esim. töihin tarpeeksi. Joten ihan turha vinkua tästä enää, nyt pelataan niillä korteilla mitä on. Lasten hankintaan ei voi ketään pakottaa, jos ihmiset ei niitä hanki, niin he eivät hanki. Kaikilla on oikeus elää haluamatta lapsia. Piste. Sitten vaan mietitään muita ratkaisuja, mutta onneksi meillä on fiksuja päättäjiä joiden työtä on näitä miettiä. Mulle on ainakin ihan sama vaikka Suomi Oy kaatuisi huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen lesbo. Helpottaa elämää siinä määrin, että äidin ei ole pakko jäädä kotiin, kun äiti jää kotiin. Eli suomeksi: kun hankitaan lapsi, voimme sopia kumpi sen kantaa.
Olisinpa minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisia voi palkata kuin yksinkertaisiin töihin kuten siivoojat, myyjät, apulaiset, sihteerit jne.. Naiset ei vaan osaa niin kuin miehet, mitä minä työnantajana teen naistyöntekijällä joka ei osaa käyttää työkaluja ja koneita ja jolla ei ole luovuutta ja osaamista ratkoa ja korjata asioita?
-ison firman pomo
Naisia on lääkäreinä, johtamassa tavarataloja, rekkakuskeina, naisia joilla oma firma tai nettikauppa, naisia rakentaa taloja ja viheralalla on, sekä metsureina, metalliteollisuudessakin.
Paskapuhetta siis.
Ja on tosiasia, että naiset on parempia insinöörejä kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiedä. Luultavasti pelkkä urbaanilegenda, että naiset eivät muka kävisi töissä kodin- ja lastenhoidon ohessa.
Minulla olisi teoria. Jospa ne laskee näihin tilastoihin naisen työstä vain 80%? Se selittäisi todellisuuden ja tilaston eron.
Vierailija kirjoitti:
Naisten on helpompi elää miehen, tai yhteiskunnan, rahoilla.
Ei sillä miehen 580 eurolla Kelan työttömyyspv rahaa elä kaksi ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ison firman pomo
Paskapuhetta siis.Ja on tosiasia, että naiset on parempia insinöörejä kuin miehet.
Ehdottomasti!
Itse en ainakaan pian jaksa.
En jaksa edes laskea, monesko vuosi pelkkiä määräaikaisia on menossa. Jokin vuosi sitten muutin vielä töiden perässä, mutta ei tässä rumbassa ole kehumista ilman muuttamistakaan. Maanantaina käyn allekirjoittamassa seuraavan määräaikaisen ja sen aikana en aio hakea yhtäkään paikkaa vaan jään suosiolla työttömäksi, jos jatkoa ei tule, ja haen sen jälkeen vain aktiivimallin vaatimat paikat. Mun mitta on täynnä sitä, että työn lisäksi koko ajan päällä on myös työnhakurumba, koska pelätään, että lisäännyn. Tässä vaiheessa tosin se lisääntyminen alkaa tuntua hyvältä ajatukselta, koska silloin saisi luultavasti olla aivan rauhassa kotona, kun kertoisi odottavansa tai kotona olevan pieni lapsi.
Jotenkin huvittaa aina tämä nais- ja miesvihan kamppailu täällä, mitään keskitietä ei ole, onneksi löytyy järkeviäkin kommentteja.
Nää asiantuntijat ovat oikeita puoskareita. Paitsi, että termi "Puoskari" on varattu huonolle lääkärille.
No mutta jokatapauksessa. Onkohan nämä "asiantuntijat" oikeasti perehtyneet siihen, että mikä on nykytilanteen aiheuttanut vai onko nämä kaikki pelkkää heidän lööperiä. Että ongelma ratkeaisi, kun menis vain töihin? Mihin töihin? Kukaan ei palkkaa.
Ja sitten meitä vielä syytetään yhteiskunnan loiseksi. Paitsi että työttömänäkin nainen tuottaa yhteiskunnalle enemmän kuin mies. Sitä sanotaan äitiydeksi. Kasvattamalla lapsen joka ehkä saattaa olla tulevaisuuden veronmaksaja. Incel miehet eivät tee sitäkään vähää mitä naisilta vaaditaan. Eli lastenhankintaa.
Se ei silti poista sitä faktaa, että työelämä on naisia todella syrjivä ja vain ja ainoastaan sen takia, että nainen saattaa ehkä saada lapsen. Ja työelämää vaikutetaan entisestään automatisaation takia. Ihmisen pitäisi olla vähintään yhtä tehokas kuin kone. Ellei jopa tehokkaampi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi sanottava niille työnantajille, että palkatkaa naisia.
Vaikeaa se on työnantajalle palkata naista joka ei suostu menemään töihin.
Vaikea se on "suostua" töihin, kun ei edes työhaastatteluun pääse.
Kuulostaa oudolle, kokoajan yritykset joutuu sulkemaan oviaan valtavan työvoimapulan takia.