Onko työkaveri vain ystävällinen vai vähän ihastunut?
Mistä sen oikein tietää? Tämä on ikuisuuskysymys, tiedän. Olen tavannut töissä vastakkaisen sukupuolen edustajan, jonka kanssa juttu luistaa aivan mielettömän hyvin. Ollaan samalla aaltopituudella ja huumorintaju osuu yksiin alalla, joka muuten on varsin vakava. Tuntuu, että tuomme iloa ja kepeyttä toistemme päiviin.
Olen tykännyt tästä ihmisestä ihan heti kun hänet tapasin, meillä lähti juttu luistamaan alusta alkaen. Ollaan työkuvioiden puitteissa varsin paljon oltu tekemisissä ja käyty yhdessä myös syömässä työaikana. Kaikki on tuntunut tosi luontevalta ja mukavalta. Ei yhtään ahdistavaa tai epäselvää, vaivaannuttavaa tai outoa. Silti viime viikolla alkoi tuntumaan, että jotain uutta astuu nyt kuvaan. Jutut alkaa mennä syvällisemmäksi.
Olemme molemmat varattuja. Tässä suhteessa mitään ei voisi koskaan meidän välillä tapahtua. Periaatteessa sillä onko ilmassa ihastusta ei ole mitään merkitystä, koska tämä ei tule etenemään. Olisi vaan kiva tietää sekin, koska pystyn elämään sen tiedon kanssa ja pystymme kyllä olemaan myös tällä levelillä, jossa juttu luistaa ja on mukavaa kaveritasolla.
Ehkä tämä tunne on syvenevää ystävyyttä, kun alkaa nähdä toisessa hyviä puolia ja ikävöi jo päästä kertomaan arjen hassuja pikkujuttuja seuraavana päivänä tai seuraavalla tauolla toiselle.
Meillä on varsin paljon ikäeroa, yli 10 vuotta. Minä olen vanhempi. Olen nainen, hän on nuorempi mies. Minulla on perhettä, hän on lapseton mutta naimisissa. Tuntuu että oma pää alkaa olla hiukan sekaisin, koska en ole ollut näin läheisesi miesten kanssa aikoihin tekemisissä ainakaan näin jatkuvasti ja usein, että se alkaisi saada jo tunnepohjaa.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Pikkujouluja odotellessa.
Käykö joku oikeesti pikkujouluissa? Itse viimeksi 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkujouluja odotellessa.
Käykö joku oikeesti pikkujouluissa? Itse viimeksi 90-luvulla.
Denat käyvät. Ohis
Sielujen sympatia on ihanaa. Ei sille tarvitse mitään tehdä. - Itsekin jo vähän vanhempi nainen
Se voisi olla sun work husband. Mulla on tuosta kokemusta, ei päättynyt hyvin kun kännissä lopulta tein aloitteen. Oli kyllä toisaalta hyvä huomata, että meillä ei ollut lopulta fyysistä kemiaa, siis mies vastasi mun "lähentelyyn" kyllä vaikka teroitti heti että tästä ei tule mitään sen kummempaa. Mutta yllättävän pliisulta se pussailu tuntui vaikka olin ollut rakastunut tähän mieheen kuukausitolkulla. Kaduttaa silti se pussailu, kai se teki meidän välit vielä oudommiksi, vaikka siitä jollain tavalla yli päästiinkin.
Se hetki kun on tarve selitellä, että olemme vain kavereita työkaverimiehen kanssa.
Munaa ap:n tekee mieli.
Käytä tuo energia parisuhteeseesi elvyttämiseen.
Olet aloittamassa tunnetason suhdetta. Ihan sama mitä se toinen tuntee, kun sinä jo ikävöit.
Nyt on vakava paikka päättää annatko tilanteen jatkua vai et. Tunnetason pettäminen on omalle suhteelle jopa vakavampaa kuin fyysinen, koska siitä ulkopuolisesta tulee se "ensimmäinen ihminen" joka on koko ajan mielessä, ja jolle kerrotaan ne hassut pikku jutut.
Vierailija kirjoitti:
Olet aloittamassa tunnetason suhdetta. Ihan sama mitä se toinen tuntee, kun sinä jo ikävöit.
Nyt on vakava paikka päättää annatko tilanteen jatkua vai et. Tunnetason pettäminen on omalle suhteelle jopa vakavampaa kuin fyysinen, koska siitä ulkopuolisesta tulee se "ensimmäinen ihminen" joka on koko ajan mielessä, ja jolle kerrotaan ne hassut pikku jutut.
Ihmeen tuomitseva sävy sun viestissä, ihan kuin tämä ei voisi tapahtua kenelle vain. Siitä on tod näk enemmän hallaa jos ap alkaa nyt yrittää kontrolloida asiaa kuin että antaisi tunteen rullata painollaan ja hiipua sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Pettämässä se on
Kuka?
Entä jos olet hänelle ikäsi vuoksi vain turvallinen kaveri, jonka kanssa ei ainakaan ihastumista tarvitse pelätä?
"Ehkä tämä tunne on syvenevää ystävyyttä, kun alkaa nähdä toisessa hyviä puolia ja ikävöi jo päästä kertomaan arjen hassuja pikkujuttuja seuraavana päivänä tai seuraavalla tauolla toiselle."
Tolleen viritellään tunneyhteyttä. Miksi et halua kertoa ja jakaa niitä oman kumppanisi kanssa?
Unohda muussa mielessä tuo nuorempi ja lapseton varattu, sillä hänen vaimonsa voi olla raskaana nyt tai kohta. Ja sulla on jo perhettä, kerrot.
Edelleenkään, ei ole olemassa "tunnetason pettämistä". Tunteet ovat yksityisasia, jos niiden perusteella ei kuitenkaan tee mitään, mikä olisi oikeasti pettämistä. Vain teot tuomitaan.
Seuraava askel on varmaan, että mies alkaa vältellä.
Emotional affair googleen. Tottakai on olemassa tunnetason pettämistä, jos toinen on koko ajan mielessä ja asiat jaetaan mieluummin tämän toisen kuin oman kumppanin kanssa.
10 vuotta ikäeroa ei ole mitään, ainakaan vielä "turvallinen äitihahmo" tasoa.
T. 10v nuoremman miehen kanssa naimisissa
Vierailija kirjoitti:
Emotional affair googleen. Tottakai on olemassa tunnetason pettämistä, jos toinen on koko ajan mielessä ja asiat jaetaan mieluummin tämän toisen kuin oman kumppanin kanssa.
No eihän ole. Se että joku on mielessä, ei ole pettämistä. Ihastuminenkaan ei ole pettämistä. Asioita voi jakaa myös kavereiden kanssa. Järkyttävää että kumppanin pitäisi olla ainut, jonka kanssa on mitään sielujen sympatiaa?
Moni asia täällä saa pohtimaan tätä juttua. Sitä nimenomaan kuuluisaa kemiaa ja sitä miten toinen tuntuu tutulle ja on samalla aaltopituudella. Asian ytimen ymmärtää jo puolesta sanasta, siksi keskustelu on helppoa ja mukavaa. Siihen olisi helppo uppoutua tuntikaupalla, tulee vaan kokoajan mieleen uusia juttuja joita tekisi mieli jakaa hänen kanssaan, koska se keskustelun taso on jotain niin mukavaa.
Fiksu nuori mies, jolla varmasti loistava tulevaisuus. Toivotaan, että oma rooli siinä on mukana vaikka ihan ystävänä. Nautin seurasta ja tästä tunnelmasta, mukavien ihmisten kanssa on aina kiva olla ja jakaa arkea. Näen hänestä sellaista pientä ihailua minua kohtaan, joka kyllä hivelee mieltä.
Ap
Uskallatko kertoa miehellesi tästä työkaverista? Siis kaiken, mitä keskustelette yms. ? Miehen pienen ihailun sinua kohtaan? Jos pystyt, ei ongelmaa. Jos et pysty, sinulla on suuri salaisuus ja ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole. Se että joku on mielessä, ei ole pettämistä. Ihastuminenkaan ei ole pettämistä. Asioita voi jakaa myös kavereiden kanssa. Järkyttävää että kumppanin pitäisi olla ainut, jonka kanssa on mitään sielujen sympatiaa?
Olen eri mieltä. Olen itse ollut tuossa tilanteessa, että ajattelen toista. Mies selvästi huomasi minusta, että jotain on meneillään. Kielsin kaiken. Lopulta erosin. En ole yhdessä tämän ihastuksen kanssa, mutta tein todella väärin exääni kohtaan. Annoin ajatuksille liikaa valtaa.
Mitä sillä on väliä? Ajatuksista tai tunteista ei rangaista, vain teot merkitsevät. Jatka ystävinä kuten tähänkin asti, ei siinä sen kummempaa. Ei tarvitse viilentää välejä, ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Toinen saa olla ihastunut ja saat olla vaikka itsekin.
Kuvittele, että kyseessä olisi ihminen, johon et millään voisi tuntea vetoa. Vaikka eri sukupuolta kuin preferenssisi, tai täysin eri ikäluokkaa, tai vaikka sukulainen. Muuttuisiko välillänne mikään? Jos tuntuu, että tietty kipinä häviäisi, niin voi siinä olla jotain ihastusta mukana ainakin omalta puoleltasi.
Mutta loppujen lopuksi: sillä ei siltikään ole mitään väliä, jos sille ei aio tehdä mitään.