Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö yökylässä omilla vanhemmillanne?

Vierailija
05.06.2023 |

Jos käytte, kuinka usein ja kauanko viivytte? Onko teistä mukavaa kyläillä vai pakollinen paha jostain syystä?

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin silloin useinkin, kun välimatkaa oli paljon. Nykyään ei enää tule käytyä, kun asutaan sen verran lähellä, että voi käydä päiväseltään kylässä.

Vierailija
42/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vanhempien luo on matkaa neljän tunnin ajomatka eli ihan päiväseltään ei jaksa lähteä käväisemään. Säännöllisesti noin parin kuukauden välein olen "yökylässä", usein pari yötä kerrallaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden välein keskimäärin käydään ja vähintään pari päivää ollaan aina (max viikko, sen jälkeen minua rupeaa jo ahdistamaan). Päiväseltään ei käydä ellei ole ihan pakko, kun matkaan menee kuitenkin se 4h/suunta.

Vanhempani asuvat edelleen samassa isossa maalaistalossa, jossa minä synnyin ja sinne mahtuu. Minä ja mieheni yövytään minun vanhassa huoneessa, lapset siinä vieressä mieheni siskon huoneessa. Tai jos sisko on kotona käymässä myös, niin sitten lapset siirtyy isäni työhuoneeseen

Miksi sun miehen siskolla on oma huone sun vanhempien luona?

No ei se nyt ihan miehen siskon oma huone virallisesti ole. Lapset vaan kutsuu sitä "Miran huoneeksi", koska he ovat siellä yleensä nähneet nimenomaan Mira-tädin.

Vanha iso maalaistalo kun on kyseessä, niin siellä on tilaa. Ja miehen sisko tulee usein sinne meidän kanssa viettämään joulua, viettämään juhannusta jne. Ja luonnollisesti hänet majoitetaan meidän lähelle. Lapsista tuntuisi varmaan ihan oudolta, jos jonain jouluna täti joukosta puuttuisi 

Vierailija
44/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin satunnaisesti käyn äidillä yökylässä, jos on joku hyvä syy (viimeksi biletin lapsuudenkaverin kanssa). Meidän välissä ei ole kuin tunnin ajomatka, niin päiväreissut on kaikille helpompia, kun äiti asuu kaksiossa puolisonsa kanssa.

Vierailija
45/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy yökyläilemässä, vanhempani polttavat sisällä.

Toki he saavat polttaa sisällä, se on heidän valintansa, mitä minä siihen olen sanomaan.

Mutta myös minä saan valita että en ole siellä yötä koska en pidä tupakansavusta.

Vierailija
46/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden välein keskimäärin käydään ja vähintään pari päivää ollaan aina (max viikko, sen jälkeen minua rupeaa jo ahdistamaan). Päiväseltään ei käydä ellei ole ihan pakko, kun matkaan menee kuitenkin se 4h/suunta.

Vanhempani asuvat edelleen samassa isossa maalaistalossa, jossa minä synnyin ja sinne mahtuu. Minä ja mieheni yövytään minun vanhassa huoneessa, lapset siinä vieressä mieheni siskon huoneessa. Tai jos sisko on kotona käymässä myös, niin sitten lapset siirtyy isäni työhuoneeseen

Miksi sun miehen siskolla on oma huone sun vanhempien luona?

Usein niille huoneille vain jää jokin nimi. Meilläkin sanotaan meidän makkariksi huonetta vaikka se on ollut vierashuone jo 15 vuotta.

Eri

Vierailija
47/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 1-2 kertaa vuodessa. Yleensä jouluna on ollut yötä, ettei yksin tarvitse juhlia. Yhden yön viivyn, sen jälkeen haluan takaisin omaan sänkyyn. Mukavaa ollut tähän asti.

N28

Vierailija
48/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyn vähintään yhden viikonlopun kuukaudesta vanhempieni luona. Välimatkaa noin 1,5h. Asun itse kerrostalossa ja koira tykkää kun pääsee viikonlopuksi juoksentelemaan vapaana isolla pihalla. Viihdyn vanhempieni kanssa ja samalla näen usein vanhempieni lähettyvillä asuvia ystäviäni ja siksi en päiväseltään edes viitsi lähteä.

Vierailija
49/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Veitolalla yökylässä kerran kuussa, kiva pestä hampaita yhdessä.

Jorma 59 vee.

Vierailija
50/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännöllisesti lasten kanssa, keskimäärin kerran kuukaudessa. Asumme 170 km päässä. Mies tulee välillä mukaan, mutta sekä minä että lapset lähdemme mielummin ilman häntä, koska mummolassa käyminen on mun ja lasten juttu, miehelle se on anoppila eikä hän viihdy yhtä hyvin, vaikka vanhempani ovat mukavia ja leppoisia. Viihdyn aidosti vanhempieni seurassa ja kesällä ja joulun aikaan olemme monesti useamman päivän vanhemmillani, muuten kaksi yötä pe-su. Välillä myös sisarukseni tulee samaan aikaan lastensa kanssa, silloin on erityisen kivaa.

Vierailija
51/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvulla syntynyt ja viimeksi tainnut olla yökylässä vanhemmilla joskus 2000-luvulla kun asuivat vielä omakotitalossa. Nykyään asuvat kerrostalossa jossa ei ole edes tilaa yövieraille.

Vierailija
52/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme todellakaan.

Napanuora katkesi lopullisesti, kun muutin 19-vuotiaana omilleni.

Vanhemmat eivät tuon jälkeen ole juurikaan kuuluneet elämääni, sillä puoliso ja lapset menevät heistä edelle kaikessa.

Vierailija
53/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina haudoilla nukkumassa. En oikeasti käy ikinä edes paikkakunnalla jossa haudat sijaitsevat.

Vierailija
54/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat vaativat jatkuvasti luokseen. Asuvat ahtaassa asunnossa ja meidät laitetaan aina ohuille patjoille keskelle olohuonetta.

Univelka on jäätävä kun siwltä palaa.

Kaiken lisäksi anoppi haalii sinne aina vielä kälyjwn perheet samaan aikaan ja sitten kökötetään kaikki sumpussa.

Nykyään en enää suostu majoittumaan sinne vaan yövymme hotellissa siellä käydessämme.

Vierailija
55/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehkä kerran kuussa yhden yön. Aiemmin joskus olin kaksikin yötä, mutta äiti ja isä on jo kahdeksankymppisiä ja heitä alkaa vieraat kuormittaa aika nopeasti. Toisaalta silti aina kovasti toivovat että tulee kylään ja on yötä.

Vierailija
56/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan yöpynyt sen jälkeen ku muutin pois kotona 18 vuotiaana, emme myöskään oo hyvässä väleissä 🙁

Vierailija
57/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pari vuodessa. Yleensä darroissaan makoilen ja katellaan telsua. Jutellaan. Sit foodorasta molemmille setit.

-kotikaupungin äidillä vierailija 49v

Vierailija
58/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pari tuntia kylässä pari kertaa vuodessa

Vierailija
59/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta käydä kun asutaan lähekkäin. Tai siis äiti asuu lähellä, isä on kuollut. Opiskeluaikoina viimeksi ollut yötä vanhempien luona eli yli kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
60/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, asuvat kävelymatkan päässä. Käyn kyllä muuten kylässä lähes joka viikko mutta tuntuisi oudolta käydä heillä yökylässä kun oma koti on niin lähellä. Eri asia toki jos asuisivat pidemmän matkan päässä.