Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö yökylässä omilla vanhemmillanne?

Vierailija
05.06.2023 |

Jos käytte, kuinka usein ja kauanko viivytte? Onko teistä mukavaa kyläillä vai pakollinen paha jostain syystä?

Kommentit (249)

Vierailija
21/249 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, asuvat niin kaukana että ei ole järkeä matkustaa sinne alle vuorokaudeksi. Ei ole mitenkään erikoista mielestäni, samoin silloin kun olin lapsi olimme aina yökylässä kun käytiin isovanhemmilla.

Vierailija
22/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on molemmilla edelleen oma huone kotona. Esikoinen taitaa olla siellä nytkin, mutta me ollaan itse mökillä.

Ovat vielä opiskelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kylässä, miksi autottomana pitäisi lähteä bussilla vain kahville toiselle paikkakunnalle asti? Se on vähän liikaa minusta vaadittu. He ovat itse liikkuvaisia ja autollisia ihmisiä, tulevatkin sen takia minun luokse kylään. Yökylässä nyt en todellakaan käy. Miksi olisin yötä vanhempieni luona aikuisena? Ehkä jossain pakottavassa kriisissä voisin olla. Kun ollaan matkustettu yhdessä, silloin ollaan tietysti yövytty samassa majapaikassa, mutta silloinkin eri huoneissa.

Olemme täysin erilaisia vanhempieni kanssa. Matkalla on kiva olla yhdessä enempi, mutta muuten kyllästyisin, jos pidemmän aikaa olisimme yhdessä, kun on ne omat tekemiset ja kiinnostuksen kohteet molemmilla osapuolilla.

Olisihan se mukavampaa, jos vanhempani samalla paikkakunnalla asuisivat. Silloin tulisi varmaan käytyä suht usein.

Vierailija
24/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, ajatuskin on täysin järjetön. Äiti on herkkäuninen ja minun pitää käydä öisin kerran vessassa. Nyt aikuisena en jaksa kuunnella valitusta, miten minun takia hän joutui valvomaan yöllä tuntikausia. Muistan hyvin, miten teininä yritin sinnitellä pissahädän kanssa ja lopulta itku kurkussa yritin hiipiä vessaan niin hiljaa kuin mahdollista, mutta aina epäonnistuin.

Vierailija
25/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska äiti asuu alle 10 km päässä ja tuolta kyllä jaksaa tulla yöksi kotiin.

Vierailija
26/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kuukauden välein keskimäärin käydään ja vähintään pari päivää ollaan aina (max viikko, sen jälkeen minua rupeaa jo ahdistamaan). Päiväseltään ei käydä ellei ole ihan pakko, kun matkaan menee kuitenkin se 4h/suunta.

Vanhempani asuvat edelleen samassa isossa maalaistalossa, jossa minä synnyin ja sinne mahtuu. Minä ja mieheni yövytään minun vanhassa huoneessa, lapset siinä vieressä mieheni siskon huoneessa. Tai jos sisko on kotona käymässä myös, niin sitten lapset siirtyy isäni työhuoneeseen

Vierailija
27/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lapset käyvät yökylässä luonani, ainoastaan yksi ei, koska asuu samalla paikkakunnalla. Nytkin on yksi tulossa ensi viikonlopuksi perheineen käymään. Saa tämä mummu nähdä lapsenlapsiaan! Vilkas viikonloppu tulossa ja siskonpetejä pitkin kämppää mutta ei haittaa, ihana nähdä lapsia ja lapsenlapsia. Leivotaan, laitetaan hyvää ruokaa ja käydään paikkakunnalla sopivasti olevassa tapahtumassa.

Vierailija
28/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa kerrallaan muutaman kerran vuodessa. Asun ulkomailla.

Vierailija
29/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan ollut tammikuuta kun yövyin äidilläni. Ilta meni mitenkuten, mutta seuraava aamu oli ihmeellisen avautumisen aikaa ja minulla meni monta päivää päästä yli siitä tunnekuohusta.

Kuulostaapa tutulta... Huokaus.

Vierailija
30/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joo, mulla on vanhempien luona etätyöpiste ja vietän siellä viikon kerrallaan yleensä. Muutaman kerran vuodessa 

Vierailija
31/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut yökylässä, kun muutin 2km päähän. Äiti taisi olla kerran mun luona.

Mun lapsi tuli yöksi nukkumaan, kun esikoisensa syntyi. Meille oli lyhyempi kuin kotiinsa.

Toinen lapseni on joskus yökylässä tai ainakin oli opiskeluaikana tiheästikin, työelämässä harvemmin ja korona-aikaan on melkein loppunut tämä yökyläily.

Vierailija
32/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehen vanhemmat asuvat lähellä (10km). Isällään tuo ehti 20v aikana kun yhdessä oltiin käydä väkinäisesti kylässä ehkä kolmesti ennen kuin tämä kuoli vuosi sitten. Äitinsä tykönä käy tunnin istumassa velvollisuuden tunnosta jouluna ja äitienpäivänä. En ymmärrä miksi käy. Itse en ole enää vuosiin käynyt. Syynä tälle on, että eronneet vanhempansa ryyppäsivät koko miehen lapsuuden ja mitään normaalia suhdetta ei ole aikuisiin lapsiin. Väkinäistä velvollisuudentuntoa. 

Omilla vanhemmillani käyn 3-4krt vuodessa. Ollaan yleensä muutamasta päivästä viikkoon. Lapset tykkää. Nämä vanhempani asuvat kauempana, mutta on tilaa ja lääniä. Piharakennus, johon voi vetäytyä omaan rauhaan nukkumaan perheen kanssa jne. Että tuskin tällä mallilla kyläiltäisiin ja näin montaa päivää, jos olisi joku kaksio tmv. jossa asuisivat.

Vierailija
33/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsilla on molemmilla edelleen oma huone kotona. Esikoinen taitaa olla siellä nytkin, mutta me ollaan itse mökillä.

Ovat vielä opiskelijoita.

Sama. Mun opiskelevat lapset saattavat myös välillä jopa asua takaisin kotona kun esimerkiksi vaihtoon lähdön yhteydessä se oma asunto on jo vuokrattu eteenpäin vuodeksi.

Vierailija
34/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta vanhemmat asuu 100m päässä.

Vierailija
35/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka 2 kk. Olen la-su, saavun tosi aikaisin ja lähden klo 18, vikalla bussilla.

Jos muu perhe lähtee, ei olla yötä.

Vierailija
36/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin kertoja vuodessa, etenkin juhlapyhinä kuten jouluna, pääsiäisenä ja juhannuksena tulee oltua yötä. Yöstä muutamaan yöhön olen ollut. Äiti asuu noin 40 kilometrin päässä. Enemmän kyllä nähdään muilla tavoin kuten käydään yhdessä kahvilassa, elokuvissa, museossa jne. Olemme perheenä läheisiä keskenämme.

Vierailija
37/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempieni luona en ole ollut yötä kertaakaan sen jälkeen kun kotoa pois muutin. Ei ole tarvetta, kun asutaan samassa kaupungissa eikä vanhempieni pieneen kerrostalo asuntoon oikein mahtuisikaan.

Mieheni vanhemmilla ollaan AINA yötä, kun sinne asti ajellaan (välimatkaa n 300km). Useinmiten esim pe-su, kesällä saatetaan joskus olla viikkokin. Ja yövytään siellä koko perheen voimin (5 hlöä), mutta tilaa on onneksi ja halutessaan voi yöpyä vaikka aitassa, jos haluaa enemmän rauhaa.

Oma esikoinen on jo muuttanut pois kotoa opiskelujen takia mutta tulee onneksi välillä käymään kotiin. Talvella oli joulun aikaan kotona pari viikkoa, muuten yleensä viikonlopun tai pitkän viikonlopun jos yliopistossa ei ole pakollisia luentoja heti maanantaina. Ja nyt kesäksi tuli takaisin pariksi kuukaudeksi. Syksyllä palaa taas opintojen pariin.

En ole koskaan ajatellut, että siinä olisi mitään erikoista, että yöpyy vanhempiensa luona vaikka olisikin jo aikuinen.

Vierailija
38/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin kuukauden välein keskimäärin käydään ja vähintään pari päivää ollaan aina (max viikko, sen jälkeen minua rupeaa jo ahdistamaan). Päiväseltään ei käydä ellei ole ihan pakko, kun matkaan menee kuitenkin se 4h/suunta.

Vanhempani asuvat edelleen samassa isossa maalaistalossa, jossa minä synnyin ja sinne mahtuu. Minä ja mieheni yövytään minun vanhassa huoneessa, lapset siinä vieressä mieheni siskon huoneessa. Tai jos sisko on kotona käymässä myös, niin sitten lapset siirtyy isäni työhuoneeseen

Miksi sun miehen siskolla on oma huone sun vanhempien luona?

Vierailija
39/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn, siellä on hotellitason majoitus täysihoidossa. Äiti hoitaa lapset, minä nukun. Kerran kuukaudessa käydään ja ollaan 2 yötä. Mies ei ole mukana.

Sama homma, 1-2 kuukauden välein käydään ja mies saa omaa aikaa. Mies käy myös samoin yökylässä omien vanhempiensa luona, mutta aika harvoin koska siellä ei ole yhtä hyvin tilaa.

Isovanhemmat tykkää kovasti ja haluaa että käydään. Onhan se mukavaa vaihtelua itsellekin ja saapa nukkua myöhempään. Tarkoitus olisi järjestää vierashuone kuntoon, että isovanhemmat pääsisivät välillä tänne.

Vierailija
40/249 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Onneksi ei tarvitse, kun asuvat 20 kilometrin päässä.

Heidän mökillään käydään pari kertaa vuodessa ja sielläkin nukutaan omassa asuntoautossamme mökin pihalla: oma sänky ja oma tyyny on parasta!