Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kuivahiiva sämpylätaikina nouse? Miten saa sen veden sopivaksi kuivahiivaan jos ei ole vedenkeitintä joka näyttää lämpötilan

Vierailija
04.06.2023 |

mulla on nyt kaksi kertaa epäonnistunu taikina

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa laittaa se hiiva kylmään nesteeseen ja yöksi jääkaappiin, tai tunteja huoneenlämmössä. Ei tapahdu mitään?

Ja haalea neste myös. Herää vasta 42 asteessa?

Hiivasolut elävät myös 4 asteessa, toki jakautuvat paljon hitaammin. Taikinan voi kohottaa yön yli jääkaapissa. Aamulla vaivaa, leipoo ja kohottaa sämpylöitä/pullia tunnin huoneenlämmössä.

Joo, ehkä mulla epäonnistui tämä kuittailu. Todellakin kohoaa kunhan aikaa on, vaikka ne ohjeet yrittävätkin selittää ettei herää alle 42. Siis, kokeilkaapa.

Vierailija
62/65 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ehkä olla vaikea uskoa kouluja käymättömille, mutta kyllä kuivahiivasämpylätaikina on yhdyssana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kädenlämpöinen joillekin outo, ettei osata mitata nesteen lämpötilaa omalla kädellä, vai miksi pitäisi käyttää mittaria. 

Minun käden lämpö ei ole 42, outoo jos sun on.

Tiedän kyllä milloin on kuumetta ihan vain kädellä tunnustelemalla, ei ole rakettitiedettä

Vierailija
64/65 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ehkä olla vaikea uskoa kouluja käymättömille, mutta kyllä kuivahiivasämpylätaikina on yhdyssana.

Aivan, mutta onneksi ap ei sentään osoittanut olevansa aivan alinta wt-kastia kirjoittamalla kuiva hiiva sämpylä taikina.

Vierailija
65/65 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, oon koko elämäni käyttänyt leipomiseen kuumaa vesijohtovettä. Oonko mä nyt täynnä mikrobeja ja bakteereja? 😢 Jännä etten oo vielä kuollut, eikä ole kukaan muukaan...

Minkä ikäinen oot? No jos tulee syöpä, hedelmättömyyttä tai mitä nyt ikinä ne liukenevat aineet saattavatkaan aiheuttaa... bisfenolit sun muut tietty saattaa liueta paremmin lämpimään, niistä säilykepurkeistakin kun varoitellaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi