Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittävä palkankorotus työpaikan vaihdossa

Vaihtaako vai ei
14.12.2022 |

Mikä on teidän mielestä riittävä palkankorotus, kun vaihdatte työpaikkaa? Pohjatietona, että palkkataso n. 5k ja palkankorotus olisi noin 500e. Jos unohdetaan täysin muut seikat, niin mietin, onko tämä riittävä korotus motivoimaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka on ainoa motivaattori, älä vaihda. T: uusi työnantajasi

Vierailija
2/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työnkuvasta

Onko etätyö mahdollista

Missä duuni sijaitsee

Onko etenemismshdollisuuksia

Luontaisedut?

Joskus voi vaihtaa vähempäänkin palkkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palkka on ainoa motivaattori, älä vaihda. T: uusi työnantajasi

No tuskin palkka on kenenkään ainut motivaattori. Lähinnä halusin herätellä keskustelua yleisesti palkankorotuksista, joita muut ovat saaneet ja joihin olleet tyytyväisiä. Uusi työ eduiltaan muuten entistä vastaava. Etenemismahdollisuudet ehkä paremmat, mutta myös haasteita enemmän.

ap

Vierailija
4/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vähimmäiskorotuksena 1000 euroa. Muuten hyöty ei ole vaivan arvoinen.

Vierailija
5/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni nousi juuri ton 500€ kun vaihdoin työpaikkaa, huom nettokorotus 500€. Lisäksi työmatka vain 15 minuuttia.

Vierailija
6/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän vähimmäiskorotuksena 1000 euroa. Muuten hyöty ei ole vaivan arvoinen.

No tätä minäkin mietin, että tuosta korotuksesta ei paljoa käteen jää. Mutta toisaalta ymmärrän senkin, että työnantaja ei halua maksaa ns liikaa ennenkuin tietää, onko työntekijä sen arvoinen. Palkankorotuksen saaminen vaan on aloittamisen jälkeen aika vaikeaa.

Vierailija
7/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 euron palkkatasolta pois lähteissäsi voisit sopia, että puoli vuotta - vuoden, tekisit  töitä 5500 eurolla ja sen jälkeen vähintään tonni lisää palkkaa eli palkka olisi viimeistään vuoden kuluttua 6500 euroa.  Siitä eteenpäin suorituksen, bonusten ja yleisen palkkakehityksen mukaan.

Matalapalkka-alat ovat erikseen, niille tällaiset pakannousut ovat edelleen utopistisia ja todellisuus asettuu senteistä kymppeihin/kk. Mikä on todella naurettavaa, jos Suomeen tahdotaan esim. lisää hoitajia ja opettajia!

Tiedän, että juuri mainitsemani tasoisesti on eräs henkilö palkkatasollasi edennyt. 

Terveisin, ex-hoitaja

Vierailija
8/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaako vai ei kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä minäkin mietin, että tuosta korotuksesta ei paljoa käteen jää. Mutta toisaalta ymmärrän senkin, että työnantaja ei halua maksaa ns liikaa ennenkuin tietää, onko työntekijä sen arvoinen. Palkankorotuksen saaminen vaan on aloittamisen jälkeen aika vaikeaa.

Jälkeenpäin vaikeampaa, joten sovi valmiiksi, että viimeistään vuoden päästä ja perehdytyksen jälkeen saat tietyn palkan.

ex-hoitaja

Vierailija
9/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun vaihdoin työpaikkaa niin motivaatioksi riitti että pääsi pois vanhasta.

Vierailija
10/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua motivoi ihan muut asiat kuin palkka.

Vierailija
11/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vautsi vau! Onnittelut työn sankarille! Pokaali tulee postissa.

Vierailija
12/12 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vautsi vau! Onnittelut työn sankarille! Pokaali tulee postissa.

Joo ihan vtn työn sankari kun mua motivoi mm. se, että voin tehdä vain 2 päivää viikossa töitä ja lorvailla loput. Onnittelut sulle, että kuvittelet tyhjiä! :DDDDD Et saa edes mitalia tosta sonnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi