Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomailla työskenteltyäni jaksaa yllättää kuinka vähän Euroopassakin tiedetään Suomesta

Vierailija
04.06.2023 |

Olen saksalaisessa firmassa töissä mutta meillä työskentelee ihmisiä joka Euroopan kolkasta.

Siis luulisi että tietyt asiat kuuluisivat yleissivistykseen: on esim. luultu että Suomi on ollut Venäjän vallan alla keskiajoilta asti ja kysytään puhunko minä sujuvasti venäjää (sekä ns. länsi- että itäblokin maista, esim. romanialaiset ja ukrainalaiset kysyneet). Toinen mitä luullaan on että Suomessa olisi joku jatkuva terminen talvi ja Helsingissä pakkasta ympäri vuoden.

Mihin myytteihin olette itse törmänneet Suomesta ja suomalaisuudesta?

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18: Romanit lähtivät alun alkaen vaeltamaan pois Intiasta 700-1100-luvuilla, Suomeen ensimmäiset tulivat 1500-luvulla. Katsoin jokin aika sitten dokkarin aiheesta.

Vierailija
22/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että revontulia voi nähdä missä päin vain Suomea (jos ei jotain 10v välein tapahtuvia poikkeuksia lasketa)

ehei, se on napapiiriläisten herkkua se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jommassakummassa iltapäivälehdessä tekivät Brasiliassa äsken katugallupia Suomesta. Juu, eivät tienneet meistä de facto mitään. Kukaan ei osannut sijoittaa meitä oikein kartalle jne.

Jos Suomessa pyydettäisiin laittamaan Peru, Bolivia, Uruguay ym. valtiot kartalle, kuinka hyvin tavallisilta kadunkulkijoilta onnistuisi?

Vierailija
24/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun heti rinnastetaan Suomi johonkin Romaniaan tai Albaniaan, ei vaikka Tshekkiin, Irlantiin tai Portugaliin.

Vierailija
25/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romania= sen nykyiseltä alueelta lähtöisin Dracula ja eräs ryhmä jotka Suomessakin nyt vaikuttaa. Siinäpä kaikki mitä maasta tiedän. Albaniasta sitäkään.

Albaniasta tulee mieleen se kommari diktaattori hoxha joka rakenteli niitä bunkkereita joka paikkaan ja että ne on muslimeita. Transylvania suurruhtinaskunta oli osa romaniaa ja suomen lähin sukulaiskansa itseasiassa, eli ei unkarilaiset. Selittyy suomalaisen virkarälssin verenhimo hallintoalamaisiinsa eli verenmaksajiin.

Vierailija
26/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mitä me suomalaiset tiedämme jostain Moldovasta?

En yhtään mitään enkä ole kiinnostunut tietämään edes.

Vierailija
27/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minuakin huvittaa kun suomalaiset ihmettelee miten vähän pienestä Suomesta tiedetään mutta itse ei osata sijoittaa edes keski-Euroopan maita kunnolla kartalle, puhumattakaan mikä on niiden pääkaupunki yms. 

Vierailija
28/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun heti rinnastetaan Suomi johonkin Romaniaan tai Albaniaan, ei vaikka Tshekkiin, Irlantiin tai Portugaliin.

Elintaso ja sosialismi yhdistää.

Vierailija
29/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kuulosta edes pahalta. 

Vierailija
30/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minuakin huvittaa kun suomalaiset ihmettelee miten vähän pienestä Suomesta tiedetään mutta itse ei osata sijoittaa edes keski-Euroopan maita kunnolla kartalle, puhumattakaan mikä on niiden pääkaupunki yms. 

Narsismi ja suhteellisuudentajuttomuus.

Vierailija
31/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja minun kavereita luullaan aina venäläisiksi jos ollaa ulkomailla. Amerikassa ihmiset kysyi ihan suoraan olemmeko venäläisiä, sitten kun heille kertoi että olemme suomalaisia niin heistä ei juuri kukaan tiennyt missä suomi on. Euroopassa suomi on paljon paremmin ihmisten tiedossa mutta amerikassa ja kanadassa suomesta kukaan ei tiedä mitään ja suomalaisia luullaan venäläisiksi usein. 

M30

Vierailija
32/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ja minun kavereita luullaan aina venäläisiksi jos ollaa ulkomailla. Amerikassa ihmiset kysyi ihan suoraan olemmeko venäläisiä, sitten kun heille kertoi että olemme suomalaisia niin heistä ei juuri kukaan tiennyt missä suomi on. Euroopassa suomi on paljon paremmin ihmisten tiedossa mutta amerikassa ja kanadassa suomesta kukaan ei tiedä mitään ja suomalaisia luullaan venäläisiksi usein. 

M30

Näin on minulle tuli aukomaan päätä saksalainen sikäläisessä räkälässä että ruski ruski.

Vierailija
33/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla Tšekki olisi hyvä? Itäblokkiin sekin kuului.

Vierailija
34/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Näin on minulle tuli aukomaan päätä saksalainen sikäläisessä räkälässä että ruski ruski.

No saksalaisilla on synkkä historia venäjän/neuvostoliiton kanssa toisessa maailmansodassa. Neuvostoliitto pelasti euroopan n*tsi saksalaisilta joten olisikohan se syynä miksi se aukoi päätä? 

Suomi oli saksan liittolainen toisessa maailmansodassa ja kuuluimme häviäjiin saksan,italian ja japanin ohella.

Vierailija
35/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28: Irlanti on noussut Euroopan 4. rikkaimmaksi maaksi. Edellä ovat enää vain Norja, Luxemburg ja Sveitsi.

Irlanti on keventänyt verotusta, kun samaan aikaa Suomi on yksi maailman kireimmistä verottajista jne. Sitä nyt ei voi mitenkään Suomeen siis enää verrata. Ei myöskään maantieteellisesti...

Vierailija
36/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuuluikin itäblokkiin, on se kulttuuriperimältään selkeästi keskieurooppalainen. Huomaa tuon jo jos vertaa esim. Prahaa ja Bulgarian Sofiaa keskenään.

- eri

Vierailija
37/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalaisissa mitään samaa irkkuihin. Ihan eri rotu ja käytös. Sosiaalisista tsekeistä tai latino portugalilaisista puhumattakaan.

Vierailija
38/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

No saksalaisilla on synkkä historia venäjän/neuvostoliiton kanssa toisessa maailmansodassa. Neuvostoliitto pelasti euroopan n*tsi saksalaisilta joten olisikohan se syynä miksi se aukoi päätä? 

Suomi oli saksan liittolainen toisessa maailmansodassa ja kuuluimme häviäjiin saksan,italian ja japanin ohella.

Suomi oli Saksan liittolainen kunnes ei enää ollut ja vaihtoi takaisin Neukkulan puolelle. Suomi oli enemmänkin neutraali 2. maailmansodan aikaan, aina sen puolella joka palveli parhaiten Suomen etua.

Vierailija
39/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuuluikin itäblokkiin, on se kulttuuriperimältään selkeästi keskieurooppalainen. Huomaa tuon jo jos vertaa esim. Prahaa ja Bulgarian Sofiaa keskenään.

- eri

Suomi ei ole keskieurooppalainen maa, joten mikä on ongelma? On Puolakin kulttuuriperimältään keskieurooppalainen maa tuolla kriteerillä, mutta en ole huomannut kenenkään toivovan että Suomea verrataan Puolaan.

Vierailija
40/174 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

Suomi oli Saksan liittolainen kunnes ei enää ollut ja vaihtoi takaisin Neukkulan puolelle. Suomi oli enemmänkin neutraali 2. maailmansodan aikaan, aina sen puolella joka palveli parhaiten Suomen etua.

Väärin. Suomi oli saksan liittolainen ja suomi kuului häviäjiin toisessa maailmansodassa, mehän maksoimme sotakorvauksia voittajille ja britit julisti suomelle sodan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän