Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljuttomat aiotte selvitä kesästä?

Vierailija
03.06.2023 |

Itse en voisi kuvitellakaan kesää ilman paljua. On tammikuusta asti ihmiset kärttäneet kutsua paljuilemaan mutta moni joutuu pettymään.

Kommentit (248)

Vierailija
141/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljuton. Aijon selvitä silleen, että menen koko kesäksi Dubaihin. Mulla on siellä kiva asunto pilvenpiirtäjässä 60. kerroksessa ja oma uima-allas. Enköhän mä pärjää yhden kesän Dubaissa, vaikka paljua ja hyttysiä ei olekaan. Tsemppiä myös muille.

Vierailija
142/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös palju ole sellainen ihmiskeitin? Uskon tarkenevani ilman sitä melko hyvin varsinkin kesällä. Ja hyi, en usko että kukaan haluaa samaan veteen likoamaan kuin ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legionella-bakteeri aiheuttaa keuhkokuumeen tai lievemmän kuumetaudin. Vakavimmillaan, 5-10 prosentissa tapauksista, legionella-keuhkokuume johtaa kuolemaan

Oulun yliopiston kardiologian professori Heikki Huikuri pitääkin paljujen suurimpina vaarana niiden hygieniariskiä.

Paljujen lämmin, noin 38 asteinen vesi, on otollisin lämpötila myös bakteereille.

Keuhkokuumeen lisäksi paljun lämpimässä vedessä viihtyvät myös ihottumaa ja ihoinfektioita aiheuttavat bakteerit.

Vierailija
144/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai WT-porukan sammio, ei kiitos!

Vierailija
145/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla ei pidetä varakkaasta yläluokasta. Viime syksynä aloitin ketjut veneilystä ja rapujuhlista ja rahvas täytti ketjut haukuilla.

Paljut kuuluu r oskasakille ja ravut on surkeita. Tuoretta hummeria ja ostereita sillä yläluokalla on.

Suomalaiseen jokirapuun verrattuna hummeri on 0/5. Hummerissa parasta on kastike...

Ostereista pidän mutta vain Skotlannin vuonoista pyydetyistä, en lämpimien vesien ostereista. Maksoi punnan kpl kalastajien majalla

Vierailija
146/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I PALJUILU

Vierailija
147/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I PALJUILU

Paljuton Mode poisti sydämeni.

Vierailija
148/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukittava suojakate paljuun estämään asiattomien tunkeutujien paljuilu kun emme ole kartanossamme? Suositelkaa omaanne. Paljumme on halkaisijaltaan 6 metriä ja 1,8 metriä korkea.

Vierailija
149/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on 800 metrin päässä. joka kesä lämmintä vettä n 25 astetta eikä kertaakaan 4 vuoden aikana ole ollut sinilevää. Ei ainakaan näkyvää tai haittaavaa vaikka paljon oon pulikoinut ja vettäkin menny suuhun. Lahti. Jos tulee sinilevää käppäilen järvelle. Siellä ei ole ollut ollenkaan sinilevää.

Vierailija
150/248 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut paljua. Ihan kivaahan se oli.

Minun vain harvoin tarvitsee saada asioita, mitä muilla on, joten näistä hankkimattomista asioista on vuosien aikana kertynyt ihan kiva jemma, ja velaton talous.

Vierailija
151/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On palju, mutta ei tykätä paljuilla kesällä.

Vierailija
152/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene kylpyammeeseenkaan toisten jäljiltä. Yäk

Tämä. Talvella vuokrattiin paljullinen ja poreamneellinen mökki isolla porukalla. Ihan hirveä homma ensinnäkin saattaa ne kylpemiskuntoon ja sitten oikeastaan onkin aika ällöttävää, että siellä samoissa liemissä lilluu ties ketä ja mitä. Itse kävin ainoastaan poreammeessa, koska ehdin sinne ekana ja poistuin, kun muut alkoivat tunkea samaan ammeeseen. Voin kuvitella, miten äkkiä kotioloissa kyllästyisin siivoamaan noita ja siihen veden tuhlaamiseen. Ei myöskään kiinnostele ajatus hirveistä kemikaaleista pitämässä vettä "puhtaana". Paljon melua tyhjästä, jos minulta kysytään.

Vierailija
153/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena se vielä meni, mutta sitten joku sanoi, että on olemassa järviäkin.

Vierailija
154/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviydy hienosti uimatta toisten hiessa ja pil lunesteissä bakteerien peittämänä.

Vierailija
155/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen lähes pakotettuna käynyt sukulaisten silloisissa uusissa paljuissa. Ei ole mua varten! En yhtään tykkää lillua vedessä, en kylpylöissä, enkä kodeissa. Uimista sen sijaan rakastan ja kaikkein eniten luonnonvesissä. Mielummin vähän viileässä, kun uidessa tulee lämmin, joskus kesällä järvetkin on vähän turhan lämpimiä, kun alkaa uidessa kunnolla hikoilla. Nyt on ihan paras uintikausi jo alkanut, nautitaan meidän tuhansista järvistä!!

Vierailija
156/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus, että kaikki oltaisiin samanlaisia ja tykättäisiin samoista asioista. 

En ole koskaan kaivannut paljua, saunoa kyllä tykkään... osa ei tykkää saunoa, osa taas ei saunoa eikä uida järvessä. Osa taas ei tykkää maata altaalla mutta uivat meressä, osa taas ei muuta voisi tehdäkään kun maata altaalla lämpimässä...

Vierailija
157/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tontin vieressä lakksossa virtaa joki. En siis tarvitse paljua mihinkään. Ja mökin mukavuuksiin kuuluu sauna.

Vierailija
158/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittajalla ollut jotenkin tosi ankea lapsuus? Vai ponnahtaako tuollainen into, josta kuitenkin ilo puuttuu jostakin katkeruudesta?

Jos on palju, josta nautit, niin sehän on mainiota. Ei sitä tarvitse muiden käyttöön jakaa. Nautit ihan vaan ja yrität olla onnellinen.

Moni varmaan nauttiikin paljuista, joskaan itse en miellä sitä miksikään luksustuotteeksi. Kun äkkiä mietin, niin melkein joka tuttavan pihalta tämä ihmispata löytyy.

Meillä nykyään tuollainen puhallettava kalleimmasta päästä oleva poreamme (yllättävän hyvä, vaikka aluksi epäilytti). Sen myötä palju on jäänyt kyllä ihan käyttämättä. Ehkä sitten syksyllä taas.

Vierailija
159/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulahdan kesäiseen, virkistävään luomujärveen.

Vierailija
160/248 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon rannasta, omista mökkirannoista tai asunto-veneestä uimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi