Miten paljuttomat aiotte selvitä kesästä?
Itse en voisi kuvitellakaan kesää ilman paljua. On tammikuusta asti ihmiset kärttäneet kutsua paljuilemaan mutta moni joutuu pettymään.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 järveä ja meri 1,5km säteellä. Joka päivä uin. Inhoan paljuja!
2. kodissamme uima-allas pihassa, 1-5km päässä 2 isoa uimalaa ja meri tunnin ajomatkan päässä
Tuntiko sulla menee 1,5 km ajomatkaan??
..... 1. koti ja 2. koti.....
Toisessa meri 1,5km ja toisessa tunnin matkan päässä.
Väännänkö rautalangasta??
Olen Avantouimari siksi en tarvitse puilla lämmitettävää pyykkisaavia , sehän se vain loppujen lopuksi on .
Muutaman kerran olen ripulit rusautanut kaverin paljuun ja se ei kutsu enää paljuilemaan.
Menen silti aina itse itseni kutsuen.
Tykkään uida. Jos on palju, niin ei olla käytetty sitä. Tai kerran käytetty ja todettu ettei ole meidän juttu.
Mielummin sahataan talvella avanto, kuin lämmitetään palju.
miestenpalju=nakkikeitto, naistenpalju=kalakeitto, sekapalju makkarakalakeitto. en pidä paljuilusta. se on aikahomoa ja olen normaali. joten metsälammessa kylvetään savusaunan jälkeen, niinkuin aina ennenkin. ainiin, palju on pois muodista. nyt pitää olla poreamme.
Todella hyvin olen pärjännyt ilman paljua jo 44 kesää. Muakaan ei kiinnosta "päästä" lillumaan toisten eriteveteen. 🤢
Ei tulisi mieleenkään lillutella jossain tynnyrissä, en halua käyttää vapaa-aikaani sellaiseen ja vaikka miten mietin, en keksi syitä miksi pitäisikään. Toisaalta mun elämä ei muutenkaan ole alkoholihuuruinen eikä mun tarvi keksiä erilaisia toimintoja viinan juonnin ympärille.
Meillä on siirtolapuutarhamökillä pienehkö uima-allas. Mökillä ajattelin viettää hellepäivät.
Vierailija kirjoitti:
Palju taitaa olla yksi niistä oksettavimmista bakteeripesistä mitä voin kuvitella 🤮🤮🤮🤮
En halua kenenkään pimpsahiivapaljuun.
Järvi tai iqo uina-allas sopii, jos altaassa ui vain oma perhe. Minuakin oksettaisi.
Yhtään hyvää perustelua en vielä ole paljulle kuullut. Faktoja sen sijaan on se että paljun lämpimässä vedessä viihtyvät bakteerit oikein mielellään, ja muutama viruskin, sekä sienet ehdottomasti. Fakta on myös se että mikään pesu ei paljulle riitä, mikäli siellä kylpee useampi ihminen kerrallaan. Se että palju on juuri pesty ja täytetty, ei poista sieltä sitä sontaa mitä sinne vie jo ensimmäinen puhtaaseen veteen laskeutuja. Sitten siellä lillutaan muiden liassa ja töhnässä muutama tunti. Kyllä siinä ajassa saa jo itseensä vaikka mitä.
Vähän otetaan juomaa siinä, jokainen ramppaa kusella, tuskin pesee vehkeitään joka välissä. Parilla menee oluesta vähän maha sekaisin, ja ripulin jälkeen tullaan muina miehinä takaisin lillumaan pelkän paperilla pyyhkimisen jälkeen. Tuohon sitten napanöyhtät sun muut, vähän räkä ja sylkikin siinä iloitellessa lentää. Jos siinä sauna vielä kyljessä, niin siellä otetaan hikeä(ja ihohuokosista tursuavaa likaa) pintaan, ja ei kun takaisin saaviin .
Ei missään nimessä ikinäkoksaan, kiitosta vain.
Palstalla ei pidetä varakkaasta yläluokasta. Viime syksynä aloitin ketjut veneilystä ja rapujuhlista ja rahvas täytti ketjut haukuilla.
En tajua suomalaisia, vettä pitäisi säästää ja käydään siis suihkussa pari kertaa viikossa ja korkeintaan 2 minuuttia saa vettä valuttaa, mutta palju joka vetää vettä 1200 L - 1800 L kerralla on joku pakko olla? Se palju pitää tyhjentää jokaisen käyttökerran jälkeen ja pestä. Hullua veden tuhlaamista.
Ei kai kesällä paljuilla, kun kesällä nautitaan järvivedestä. Talvella paljuillaan pakkasessa ihanan lämpimässä paljussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään lillutella jossain tynnyrissä, en halua käyttää vapaa-aikaani sellaiseen ja vaikka miten mietin, en keksi syitä miksi pitäisikään. Toisaalta mun elämä ei muutenkaan ole alkoholihuuruinen eikä mun tarvi keksiä erilaisia toimintoja viinan juonnin ympärille.
Anteeks nyt, mut en ymmärrä, miksi siellä paljussa pitäisi käydä viinahuuruissa? Saa sinne mennä ihan selvänäkin..
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin uida tuolla meidän uima-altaassa.
Meillä sama. Mutta jos merivesi on lämmintä hypätään rantassaunan laiturilta suoraan mereen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kesällä paljuilla, kun kesällä nautitaan järvivedestä. Talvella paljuillaan pakkasessa ihanan lämpimässä paljussa.
Sehän se jutun juoni onkin! Talvi-iltana katsella pakkasessa tähtitaivasta kuumassa paljussa. Siitä sitten tekasta hangessa parit lumienkelit, ja saunaan. 😊. Ihan parasta!
Minulle riittää varsin mainiosti koti puhdasvetisen järven rannalla ja löylyt omassa rantasaunassa. Ihmiskeittoon en menisi vaikka maksettaisiin. Nämä paljut on joidenkin köyhien w t - tyyppien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistymättömät moukat eivät taida tietää, että paljuun vaihdetaan puhdas vesi joka päivä. Ilo ilman paljua on teeskentelyä.
ApPersaukiset juntit eivät taida tietää että poreammeissa on suodattimet ja vedenpuhdistusaineet jotta ei tarvitse vaihdella koko ajan paskavesiä.
Rikkaalla juntilla taitaa olla turhan suuret luulot niistä suodattimista ja puhdistimista.
Voi olla. Rikas sivistyneistö kuitenkin ymmärtää suodattimien fysiikan ja allaskemikaalien toiminnan joten ei tarvitse luulla mitään.
Suodattimien fysiikka lienee jotain mistä me tavalliset kuolevaiset emme varmaan ole kuulleetkaan kun emme ole jauhaneet paskaa hipsterikahviloissa. Voisitko minulle putkimiehellekin kertoa siitä fysiikasta? Ehkä minäkin oppisin siitä vielä jotain.
Voin toki. Perus konsultointihintani on 195 €/h, alv 0.
Jos sä tykkäät niistä sun pihlajanmarjoista, niin kaikki muut ei tykkää. Mä tykkään mansikoista, mutta en sillä leuhki tai ole niin typerä, että luulen kaikkien muiden tykkäävän. Mansikka voi olla vaikka kylpyamme ulkona tai vaikka mopo. Tajuatko?