Miten paljuttomat aiotte selvitä kesästä?
Itse en voisi kuvitellakaan kesää ilman paljua. On tammikuusta asti ihmiset kärttäneet kutsua paljuilemaan mutta moni joutuu pettymään.
Kommentit (271)
Maan mainiosti on pärjätty 53 vuotta ilman paljua, allasta, järveä... En mä tarvi vettä kuin juomiseen, ruuanlaittoon ja suihkuun. Ei siellä tarvii helteellä lillua.
Btw, palju olisi viimeisin vaihtoehto, johon mut helteellä sais. Semmoinen lihaliemi, että yöks. Tulee aina mieleen ne entisajan sarjakuvastripit, kun alkuasukkaat ovat laittaneet tutkimusmatkailijat "kylpyyn".
Miksi se aina löyhkää homeelta koko vehje. Monella tutulla on ja aina sama löyhkä. Lapset käyneet paljussa, niin saa kotona peseytyä uudestaan, että saa sen kuvottavan hajun pois.
Palju = yök! Pitäis maksaa, että menisin. Silloinkin vain vastapestyyn, uusiin vesiin ja yksin.
Pore- ja uima-altaassa menee.
Palju on vähän turha kun on poreallas ja kaikki suodattimet että pysyy se vesikin puhtaana.
Hyvin on pärjätty yli 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Järvi on heti rannassa. Senkun pulahdan uimaan aina kun haluan.
Eikös järvi ole aina rannassa? Samoin meri.
Vierailija kirjoitti:
Taas on alkanut paljuilukutsujen kärttäminen ensi kesälle. Paljuilemme itse ympäri vuoden kun on varaa ostaa kuivaa koivuklapia.
💲🛀🔥
Meillä on muutama kymmenen hehtaaria metsää ja klapeja saa niin paljon kun haluaa. Mutta ei haluta paljua, ei olla paljuihmisiä. Kylpylöissäkään ei erityisemmin tykätä lillua.
Järven rannalla asutaan, joten siellä voi käydä virkistäytymässä, jos sauna ja suihku ei riitä. Tai sitten omassa kylpyammeessa.
Ei se palju mikään saastainen ja homeelle haiseva olisi jos sitä oikeasti putsattaisiin ja huollettaisiin. Mutta kun niitä paljuja yleensä hommaa sellaiset kaljaveikot läskimakkarat joita ei voi vähempää kiinnostaa minkään esineen/asian kunnossapito niin ne paljut on sitten sellaisia limaisia missä lilluttelee vihertävää vettä. Parhaillaankin siitä paljusta pidetään huolta sen ensimmäisen kesän alkupuoli ja syksyllä alkaa vähän levää kertyä. Jos käy jossain vuokrasaunalla missä on palju ja asianmukainen huolto sille niin kyllä se on ihan siisti ja puhdasvetinen.
Yök, inhoan paljua!
Suomenkodissa on meri ja järvet kävelyetäisyydellä ja lomakodissa uima-allas jos ei merelle tai lähikylpylään (oikeaan) jaksa lähteä
Me uidaan järvessä. Mikään kuivan maan mökki ei tulisi kysymykseenkään.
Mua ällöttää kaikki paljut. Lillut kaikkien muiden paljuilijoiden eritteiden kanssa samassa vedessä.
Niin minäkin, en edes järveen mene missä ei vesi vaihdu ja mereenkään en mene missään yleisellä uimarannalla, en kakaroiden tarpeissa viitsi uida