Miehen viikonloppu teinit
Halusin miehen. Tiesin, että hänellä oli teini-ikäisiä lapsia, jotka vierailevat jokatoinen viikonloppu. Myös minulla on lapsia ja yksi yhteinen. Alan olla lopen uupunut siihen, että miehen teinit ovatkin nyt olleet joka viikonloppu meillä. En jaksaisi kuviota enää yhtään. Onko muilla millaisia kokemuksia? Lisää töitä minulle, koska eihän isän luona tarvitse edes tiskejä laittaa. Olen väsynyt heräilemään öisin toisten lasten kulkemisten takia. Minusta on myös leimattu pahaa äitipuolta. Mikä on vissiin aika yleistä näissä uusperseilykuvioissa. Onko muilla kokemusta vkl teini bonuksista? Minkä ikäisinä isiviikonloput eivät enää kiinnostaneet?
Kommentit (84)
Meillä asiasta on selvitty sillä, että mies on kaikki viikonloput poissa kotoa teiniensä luona. Oikeastaan ovat kesällä mökillä, talvella mummolassa (miehen vanhemmilla on iso talo, jonne väkeä mahtuu). Minä ja yhteiset lapset ollaan viikonloput keskenämme, koska en jaksanut miehen teinejä.
Onhan se raskasta käytännössä perjantaista maanantaiaamuun olla yksinhuoltajana, mutta tämä on se hinta, jonka maksan siitä, että rakastuin perheelliseen mieheen. Lomalla mies on 2 vko teinien kanssa, 2 vko nykyperheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se uusperheissä niin on, että se on puoliso joka lasten edelle menee. Koko kuvio makaa vahvan parisuhteen varassa. Tämän on siis oltava molemminpuolista.
Höpö höpö. Isän ja lasten suhde on ainutlaatuinen ja korvaamaton. Kumppaneita tulee ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kasvattaa, enkä pidä itseäni äitipuolena. Eikä ole minun tehtäväni edes sanoa mistään näille teineille. Minulla on omat lapset ja he ovat minulle rakkaita. Ap
Tapoihini ei kuulu kutsua muita naisia muijaksi, mutta sinähän olet ihan täysin m*ulkku muija. Lapsiparat.
Oikeesti. Ei kai kukaan ala teini-ikäisille enää äitipuoleksi. Heillä on jo oma äitinsä. Kohta täysi-ikäisiä. Ap
Mitä ihmettä sä jankutat tätä äitipuoli asiaa?? Et sä ole niiden äitipuoli etkä voi alkaakaan, tajua nyt jo! Jos sä et osaa puhua etkä laittaa omia tenavias ruotuun niin mitä tämä hiivatun äitipuoli mantra tähän kuuluu?
Niinpä niin, koska mulla on ne omatkin lapset ja mähän oon tosiaan ihan äiti niille omilleni. Ne mä oon itse kasvattanut ja ollut niiden elämässä aina! Ei kasvatusvastuuta miehen teineistä eikä tule.
Ap on kyllä ihan täysi hirviö! Miehen lapset ovat hänelle ykkönen ja sun ulinat ei sitä muuta. Kyseessä voisi olla viikko-viikko -systeemi, miten paljon silloin valittaisit? Joka viikonloppu isällään ei ole paljon, eikä sulla ole oikeutta häätää lapsia kotoaan tai isänsä luota.
Olet todellakin ilkeä äitipuoli, toivottavasti miehesi tajuaa sen ja potkaisee sut pellolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan sullakin lapsia, mies joutuu kestämään vastavuoroisesti sinun lapsiasi? Ja laita ne teinit pistämään tiskit koneeseen kun ovat teillä.
Mies on tiennyt, että minulla on lapsia. Lapset asuvat meillä. Miehen lapsilla on oma kotinsa.
Se on miehen lasten koti myös, missä sinäkin vielä toistaiseksi saat asua. Korjaa ikävää asennettasi ja kiireesti, tai miehesi pistää sinut aika nopsaan pihalle.
Miksi oletus että ap olisi muuttanut miehen kotiin lapsiensa kanssa?
Mitä jos mies onkin muuttanut ap:n kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se uusperheissä niin on, että se on puoliso joka lasten edelle menee. Koko kuvio makaa vahvan parisuhteen varassa. Tämän on siis oltava molemminpuolista.
Höpö höpö. Isän ja lasten suhde on ainutlaatuinen ja korvaamaton. Kumppaneita tulee ja menee.
Höpö höpö ittelles. Sulla ei taida olla kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö ittelles. Sulla ei taida olla kokemusta.
Ei päivänselvästä asiasta tarvitse kokemusta olla. Kaukana jäljessä tulet ja ne lapset ovat ykkösiä.
Siis sinun mielestä te olette perhe SINUN lapsiesi ja miehesi kanssa. Mutta MIEHEN lapset on vaan pakollinen paha joita pitää sietää. Paras olisi kun kävisivät vaan kerran kuussa ja syntymäpäivillä?
Mitä jos mies ajattelee sun lapsista ihan samalla tavalla. Miten ne on ärsyttäviä ja voisivat muuttaa isälleen.
Kyllä, sinä olet juuri se paha ja ärsyttävä äitipuoli. Lapset tulevat tuolla menolla etääntymään isästään, varsinkin jos on niin tossukka (niinkuin useimmat on) että antaa uuden puolison sanella kuinka paljon tapaa lapsiaan. Lapset ei tule isänsä luo kylään tai hoitoon, vaan vanhemman luokse toiseen kotiin.
Ei sun tarvi mitään äitipuolta leikkiä, tuskin teinit edes sitä haluaa. Mutta jotain kunnioitusta sentään.
Teinit nyt on tuollaisia. Omat ja vieraat. Sinunkin lapsesi tulevat olemaan. Pelisäännöt toki pitää sopia miten yhteisessä taloudessa elellään.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä ihan täysi hirviö! Miehen lapset ovat hänelle ykkönen ja sun ulinat ei sitä muuta. Kyseessä voisi olla viikko-viikko -systeemi, miten paljon silloin valittaisit? Joka viikonloppu isällään ei ole paljon, eikä sulla ole oikeutta häätää lapsia kotoaan tai isänsä luota.
Olet todellakin ilkeä äitipuoli, toivottavasti miehesi tajuaa sen ja potkaisee sut pellolle.
Jos olis viikko-viikko niin mitäpä luulet olisinko suhteessa. Onko joku häätämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua kasvattaa, enkä pidä itseäni äitipuolena. Eikä ole minun tehtäväni edes sanoa mistään näille teineille. Minulla on omat lapset ja he ovat minulle rakkaita. Ap
Tapoihini ei kuulu kutsua muita naisia muijaksi, mutta sinähän olet ihan täysin m*ulkku muija. Lapsiparat.
Oikeesti. Ei kai kukaan ala teini-ikäisille enää äitipuoleksi. Heillä on jo oma äitinsä. Kohta täysi-ikäisiä. Ap
Mitä ihmettä sä jankutat tätä äitipuoli asiaa?? Et sä ole niiden äitipuoli etkä voi alkaakaan, tajua nyt jo! Jos sä et osaa puhua etkä laittaa omia tenavias ruotuun niin mitä tämä hiivatun äitipuoli mantra tähän kuuluu?
Niinpä niin, koska mulla on ne omatkin lapset ja mähän oon tosiaan ihan äiti niille omilleni. Ne mä oon itse kasvattanut ja ollut niiden elämässä aina! Ei kasvatusvastuuta miehen teineistä eikä tule.
Sä oot outo, et tietenkään ala kasvattamaan miehesi teinejä. Mutta kun sä oot mykkänä sielä kodissa etkä osaa sanoa niille teineille jotta olkaa hiljaa. Ja laittaa ne tekemään kotitöitä. Ihan vinkkinä ettei se ole kasvattamista, se on laittamista ruotuun. Ja omille kersoillesi sanelet samat säännöt. Ja miehen kanssa keskustelet, vai lasketko sä senkin kasvattamiseksi? Jos et sä omassa kodissas osaa kuin kulkea tuppisuuna niin miten sä aattelit että asiat muuttuu kun sä piipität täällä palstalla? Kerro.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinun mielestä te olette perhe SINUN lapsiesi ja miehesi kanssa. Mutta MIEHEN lapset on vaan pakollinen paha joita pitää sietää. Paras olisi kun kävisivät vaan kerran kuussa ja syntymäpäivillä?
Mitä jos mies ajattelee sun lapsista ihan samalla tavalla. Miten ne on ärsyttäviä ja voisivat muuttaa isälleen.
Kyllä, sinä olet juuri se paha ja ärsyttävä äitipuoli. Lapset tulevat tuolla menolla etääntymään isästään, varsinkin jos on niin tossukka (niinkuin useimmat on) että antaa uuden puolison sanella kuinka paljon tapaa lapsiaan. Lapset ei tule isänsä luo kylään tai hoitoon, vaan vanhemman luokse toiseen kotiin.
Ei sun tarvi mitään äitipuolta leikkiä, tuskin teinit edes sitä haluaa. Mutta jotain kunnioitusta sentään.
Teinit nyt on tuollaisia. Omat ja vieraat. Sinunkin lapsesi tulevat olemaan. Pelisäännöt toki pitää sopia miten yhteisessä taloudessa elellään.
Mistä tiedät minkä ikäisiä lapsia minulla on itsellä? Kerrotaan nyt sen verran, että löytyy omiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot outo, et tietenkään ala kasvattamaan miehesi teinejä. Mutta kun sä oot mykkänä sielä kodissa etkä osaa sanoa niille teineille jotta olkaa hiljaa. Ja laittaa ne tekemään kotitöitä. Ihan vinkkinä ettei se ole kasvattamista, se on laittamista ruotuun. Ja omille kersoillesi sanelet samat säännöt. Ja miehen kanssa keskustelet, vai lasketko sä senkin kasvattamiseksi? Jos et sä omassa kodissas osaa kuin kulkea tuppisuuna niin miten sä aattelit että asiat muuttuu kun sä piipität täällä palstalla? Kerro.
Kyllä se on se isä joka rajat laittaa teineilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni alkoi miettimään että jos hänen teinilapsensa muuttaisi meille, ja vierailisi vuorostaan äitinsä luona. Sanoin ihan suoraan että saattaa olla että minä muutan sitten pois(ja talo menee myyntiin koska ei miehellä ole siinä varaa yksin asua) koska en usko hetkeäkään että "joojoo, sitten kyllä me siivotaan kaikki ja ei tule yhtään lisätyötä sulle".
Niin monta mahdollisuutta on saanut mies sekä lapsensa näyttää lukemattomissa eri tilanteissa että ovat sanansa mittaisia, mutta eivät ole siihen pystyneet, joten ei ole mitään syytä luottaa jauskoa että asumisen vaihto meille ei toisi minulle lisätyötä.
Oletko aivan pimeä?
Olet antanut lapsillensa monta mahdollisuutta???
Korjaan, YHDELLE teinille. Kyllä mahdollisuuksia on annettu lukemattomia, mutta jos asia ei lupauksista huolimatta onnistu sovitulla tavalla niin on turha kuvitella että niin iso asia kuin meillä asuminen onnistuisi. Jos se on pimeyttäni, että en halua, enkä aio tehdä lisätyötä kotona, koska on sovittu ettei minulle lapsesta sitä tule, niin olen kyllä pimeä.
Lapsi haluaisi jotain, ja hän saa sen kun lupaa toimia tavalla x. Hän ei toimikaan tavalla x, jolloin minulle tulee lisätyötä joko siinä muodossa että joudun tekemään sen itse, tai joudun jatkuvaati sanomaan miehelleni tai hänen lapselleen että tekee.
Esim. olen siivonnut juuri. Teini tulee ulkoa sisään jotain unohtaneena ja kysyy voiko äkkiä käväistä kengät jalassa sen hakemassa. Sanon että voi käydä, jos siivoaa sen sotkun joka kengistä tulee. Teini lupaa tehdä näin, mutta kun hän on lähtenyt niin kuraisia kengänjälkiä oin joka paikka täynnä.
En ala tällaiseen vuosiksi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan sullakin lapsia, mies joutuu kestämään vastavuoroisesti sinun lapsiasi? Ja laita ne teinit pistämään tiskit koneeseen kun ovat teillä.
Mies on tiennyt, että minulla on lapsia. Lapset asuvat meillä. Miehen lapsilla on oma kotinsa.
Lasten isän koti on myös hänen lapsiensa koti.
No ei todellakaan ole.
Todellakin on. Aloittajalle ei minkäänlaista oikeutta mennä isän ja hänen lapsiensa väliin. Ne lapset menevät aina aloittajan edelle.
Meillä ei kukaan mene kenenkään edelle, vaan akaikki ovat arvostettavia ihmisiä täällä.
Arvostava ihminen ei jätä sotkujaan muiden siivottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot itsekäs
Kiitos ja aion olla jatkossakin. Minun lasteni koti ja miehen lasten koti on muualla.
Teidän koti on miehen lasten koti myös. Heillä on kaksi kotia.
Mutta eihän ap:n koti näköjään ole edes hänen omienkaan lastensa kori? Ainakaan tuon yllä olevan mukaan. Missähän se yhteinen lapsi asuu? Ja saa sanoa kodikseen?
Lähde Goalle löytämään itsesi ja jätä teinihevletti taaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot itsekäs
Kiitos ja aion olla jatkossakin. Minun lasteni koti ja miehen lasten koti on muualla.
Teidän koti on miehen lasten koti myös. Heillä on kaksi kotia.
Mutta eihän ap:n koti näköjään ole edes hänen omienkaan lastensa kori? Ainakaan tuon yllä olevan mukaan. Missähän se yhteinen lapsi asuu? Ja saa sanoa kodikseen?
Mistä niin päättelit? Minun lasteni koti!! Ja miehen lasten koti on muualla. Se on siellä missä nämä kohta täysi-ikäiset asustavat virallisesti.
Aika järkyttävää tekstiä suurin osa. Eihän miehen nykyinen puoliso ole mitenkään vastuussa, kyllä se on mies joka rajat laittaa. Jos nämä miehen lapset ovat olleet isoja jo parisuhteen alkaessa, niin eihän noilla viikonloppu tapaamisilla suhdetta miehen lapsiin voi edes syntyä, eikä perheytymistä sillä tavalla tapahdu enää tuossa kohtaa. Ja Ap kirjoittaa kohta täysi-ikäisistä.
Aloittaja on itse pahempi kuin teinit, vaikka hänen pitäisi olla aikuinen. Teinitkin osaavat puhua heitä vaivaavista asioista ja sopeutua erilaisiin tilanteisiin.