Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen viikonloppu teinit

Vierailija
02.06.2023 |

Halusin miehen. Tiesin, että hänellä oli teini-ikäisiä lapsia, jotka vierailevat jokatoinen viikonloppu. Myös minulla on lapsia ja yksi yhteinen. Alan olla lopen uupunut siihen, että miehen teinit ovatkin nyt olleet joka viikonloppu meillä. En jaksaisi kuviota enää yhtään. Onko muilla millaisia kokemuksia? Lisää töitä minulle, koska eihän isän luona tarvitse edes tiskejä laittaa. Olen väsynyt heräilemään öisin toisten lasten kulkemisten takia. Minusta on myös leimattu pahaa äitipuolta. Mikä on vissiin aika yleistä näissä uusperseilykuvioissa. Onko muilla kokemusta vkl teini bonuksista? Minkä ikäisinä isiviikonloput eivät enää kiinnostaneet?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne on joka vkl? Ei tuollaista jaksa, ellei ole riittävän iso koti, jossa pääsee möykkääviä kakaroita piiloon.

Niinpä ja kyllä jokaisella pitäisi olla omassa kodissaan rauha.

Vierailija
22/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä vaan siivoat? Miksei mies siivoa? Miksei teinit siivoa? Miksei sinun lapset siivoa? Paljon kykenevää porukkaa saman katon alla ja vain sinäkö siivoat ym.?

Tähän ei kannata takertua, koska kyse on muustakin. Ap

No, iso ongelma se on, koska "lisää töitä sinulle".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä vaan siivoat? Miksei mies siivoa? Miksei teinit siivoa? Miksei sinun lapset siivoa? Paljon kykenevää porukkaa saman katon alla ja vain sinäkö siivoat ym.?

Mistä muusta? Eli sun omatkaan lapset ei tee mitään eikä mies, sinä uhriudut ja vingut. Etkä osaa keskustella ukon kanssa tästä tilanteesta. Turha sun on vinkua asiasta keskustelupalstalla, mitä ihmettä me voidaan asiaan vaikuttaa??

Vierailija
24/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli 15 vuotiaat kaksostytöt. Olivat niin kiinni isässään ettei ollut mitään järkeä jatkaa suhdetta. Vapaus koitti ja suosittelen samaa muille.

Vierailija
25/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä muusta? Eli sun omatkaan lapset ei tee mitään eikä mies, sinä uhriudut ja vingut. Etkä osaa keskustella ukon kanssa tästä tilanteesta. Turha sun on vinkua asiasta keskustelupalstalla, mitä ihmettä me voidaan asiaan vaikuttaa??

Jossei sinulle ole kokemusta, niin jätä vastaamatta.

Vierailija
26/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sullakin lapsia, mies joutuu kestämään vastavuoroisesti sinun lapsiasi? Ja laita ne teinit pistämään tiskit koneeseen kun ovat teillä.

Mies on tiennyt, että minulla on lapsia. Lapset asuvat meillä. Miehen lapsilla on oma kotinsa.

Lasten isän koti on myös hänen lapsiensa koti.

Vierailija
27/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti ollaan taas aloittajan tukena! Ketä oikeasti ei häiritsisi heräillä keskellä yötä, kun toiset eivät osaa kunnioittaa toisen unta? Ketä ei häiritsisi siivota toisten sotkuja, koska jonkun ne on siivottava.

Onko jokaisen ongelman lopputulos aina oltava palstalaisilta yksinkertainen tuomio: ero, koska ei miellytä.

Tuntuu siltä, että miehesi teinit eivät kunnioita toisia paljonkaan. Enemmän tässä kuitenkin mietityttää miehesi. Miksei hän puutu asiaan ja pidä puoliasi?

Vierailija
28/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teit vielä yhteisen lapsen miehen kanssa vaikka miehen näytöt kasvatustaidoistaan ovat selvästi olemattomat. No tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Sinäkin tiestit jo leikkiin ryhtyessä, että miehellä on lapsia ja he menevät miehellä sinun ja sinun edellisen suhteen lasten edelle. Vain teidän yhteinen lapsi on miehelle samalla tasolla kuin hänen aiemman suhteen lapset.

Vierailija
29/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sillä kukaan mies ei olisi niin tärkeä että ottaisin sen teinit siinä sivutuotteena. 

Ihme valittaja jos otat sellaisen miehen jolla tulee lapsia mukana ja koitat väkisin kahta perhettä yhteen sovittaa niin tuskin se ongelmitta menee. 

Vierailija
30/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi kuvitella että tuolla konseptilla ne teinit haluaa tulla pitkään isälleen jos siellä ei tarvitse tehdä mitään.

Tämä! Puhu miehesi kanssa asiasta: Teini-ikäiset eivät voi tulla teille joka vkl vain lomailemaan, vaan saavat osallistua kaikkiin päivittäisiin kotitöihin.

Mies itse varmasti toimii heille esimerkkinä tekemättä mitään?

Vierailija
31/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tilanteessa, jossa miehelläni oli yksi teini-ikäinen lapsi. Hän oli hirveä. Laittoi kajarit soimaan keskellä yötä kiusakseen ja sain hänet kiinni potkimasta kissaani.

Lopulta sanoin miehelle, että ero - tai puuttuu tilanteeseen. Hän puuttui tilanteeseen niin, että jos teinin käytös ei muuttunut huomioon ottavaksi - hän saa lähteä.

Teinin käytös muuttui, asenne ei. Kuitenkin aikuiseksi kasvoi ja muutti toiselle paikkakunnalle opiskeluiden perässä.

Yhdessä ollaan miehen kanssa edelleen ja entisen teinin kanssa neutraalit välit.

Vierailija
32/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossei sinulle ole kokemusta, niin jätä vastaamatta.

No ei, mulla ei tosiaan ole kokemusta siitä että minä yksin teen kotona kaikki ja mies, omat sekä miehen lapset lusmuilee. Mä oon aina sanonut ääneen asiat ja niistä keskustellaan. Toimii muuten hyvin. Ei tartte uhriutua eikä vänistä olemattomia keskustelupalstoilla.

Vierailija
33/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sullakin lapsia, mies joutuu kestämään vastavuoroisesti sinun lapsiasi? Ja laita ne teinit pistämään tiskit koneeseen kun ovat teillä.

Mies on tiennyt, että minulla on lapsia. Lapset asuvat meillä. Miehen lapsilla on oma kotinsa.

Lasten isän koti on myös hänen lapsiensa koti.

No ei todellakaan ole.

Vierailija
34/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot itsekäs

Kiitos ja aion olla jatkossakin. Minun lasteni koti ja miehen lasten koti on muualla.

Teidän koti on miehen lasten koti myös. Heillä on kaksi kotia.

Ihminen ei voi olla kirjoilla kuin yhderssä paikassa, ja tämä paikka on sen ihmisen koti. 

Vierailija
35/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä luin. Sinä tiesit miehen ottaessasi, että hänellä on omia lapsia jotka käyvät isällään ja heillä on siihen täysi oikeus. Miehesi kanssa sinun pitää puhua yhteisistä pelisäännöistä. Aina jos lähtee uusperhekuvioon, pitää ymmärtää, ettei siitä ydinperhettä tule, perhe ei ole vain sinun. Mitä jos teinien äitille tapahtuu jotain, sairastuu, uupuu, muuttaa, tulee muita ongelmia? Teinit tai joku heistä saattaa aivan hyvin vielä muuttaa teille, eikä sinulla ole oikeutta sitä kieltää! Eikö miehesi ole myös lastensa huoltaja? Silloin hänellä on VASTUU lapsistaan. En ikinä tule ymmärtämään näitä puolison lapsista valittavia uusperheen äitejä. Itsekin olen eronnut ja mutta asun yksin lasteni kanssa, eikä tulisi mieleenkään kuviota muuttaa.

Vierailija
36/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienosti ollaan taas aloittajan tukena! Ketä oikeasti ei häiritsisi heräillä keskellä yötä, kun toiset eivät osaa kunnioittaa toisen unta? Ketä ei häiritsisi siivota toisten sotkuja, koska jonkun ne on siivottava.

Onko jokaisen ongelman lopputulos aina oltava palstalaisilta yksinkertainen tuomio: ero, koska ei miellytä.

Tuntuu siltä, että miehesi teinit eivät kunnioita toisia paljonkaan. Enemmän tässä kuitenkin mietityttää miehesi. Miksei hän puutu asiaan ja pidä puoliasi?

Kyllä suurin ongelma on ap itse. Ratkaisu on niin yksinkertainen että ap istuttaa koko sakin pöydän ääreen ja sanoo että yöllä ei häiritä ketään ja kaikki tekee osansa kotitöistä. Nyt se vaan valittaa täälä kun kukaan ei osaa lukea sen ajatuksia.

Vierailija
37/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti.  Oliko tässä vielä yksi yhteinen väännetty siihen soppaan vaikka ei mikään toimi. On se todella mahtavaa että tämmöisiä ihmisiä on. 

Vierailija
38/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minua ärsyttää huonounisena omienkin lasteni kulkeminen alkuyöstä, mutta järjellä ymmärrän, että se on ihan normaalia ja ovat ihan kunnon nuoria. Olen vain sellainen luonne, että mietin koko ajan milloinkohan menevät nukkumaan jne. eli pitäisi löysätä, mitään meteliä eivät edes pidä.

Olen itse myös äitipuoli ja lapset asuivat äidillään liittomme alkuaikoina. Toisella lapsista meni vuosiksi ihan sukset ristiin äitinsä kanssa (onneksi ovat sittemmin päässeet taas väleihin) ja oli ihan selvää, että teini muuttaa meille asumaan. Minnekäs muualle? Jos puolisolla on lapsia he kuuluvat aina enemmän tai vähemmän elämään. Uusperhettä ei kannata perustaa, jos ei tätä hyväksy.

Vierailija
39/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot itsekäs

Kiitos ja aion olla jatkossakin. Minun lasteni koti ja miehen lasten koti on muualla.

Teidän koti on miehen lasten koti myös. Heillä on kaksi kotia.

Ihminen ei voi olla kirjoilla kuin yhderssä paikassa, ja tämä paikka on sen ihmisen koti. 

Lain mukaan joo, mutta kyllähän ihmisellä voi olla monta paikkaa, jotka kokee kodiksi. Monelle esimerkiksi mökki on rakkaampi paikka kuin koti.

Meidän lapsilla on kaksi kotia, toisessa asuu isä ja toisessa äiti. Lapset ja koira vaihtavat noin viikon välein kotia, mutta molempiin paikkoihin saa tulla koska vaan. Ja tulevatkin, kun asutaan ihan lähekkäin. Juuri nyt nuorempi on tuolla huoneessaan, vaikka on "isäviikko". 

Vierailija
40/84 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sillä kukaan mies ei olisi niin tärkeä että ottaisin sen teinit siinä sivutuotteena. 

Ihme valittaja jos otat sellaisen miehen jolla tulee lapsia mukana ja koitat väkisin kahta perhettä yhteen sovittaa niin tuskin se ongelmitta menee. 

Eihän AP edes yritä sovittaa. Miehen lapsethan eivät saisi tulla ollenkaan, eivätkä hänen mielestään ole edes perhettä. Enkä neuvoisi, että APn pitäisi tai olisi pitänyt keskustella miehensä kanssa miehen lasten kasvattamisesta. Sanoisin hänen miehelleen, että keskustelepa APn kanssa, miten lapsia kohdellaan tasavertaisesti ja tasapuolisesti teidän suhteessanne. AP:lle en edes sanoisi, että erotkaa. Sanoisin hänen miehelleen, että lähde nyt jo kiireesti tuollaisesta suhteesta, jossa lapsiasi inhotaan.