Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olisit mieltä, jos juhlissa kakut olisi tehty pienemmällä sokerimäärällä ja juustokakut ja voileipäkakku kevyttuorejuustolla?

Vierailija
02.06.2023 |

Ei tulisi mitään makeutusaineita tms tilalle. Olisitko tyytyväinen vai toivoisitko täysrasvaista tai sokerisempaa?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime vuoden yo-juhlissa kevyempi linja ja ihan kaikki meni, myös se kotikakku, jonka olin ajatellut omaksi iloksi.

Meillä tarjottiin sankarin toiveesta myös vain alkoholitonta kuoharia ja kaikki muut tykkäsivät juomasta paljon, paitsi yksi juoppo.

Vierailija
42/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä minulle, mutta miksi kukaan tekisi ne noin? Ketä siinä ajatellaan? Liian lihavia vieraita vai? Jos on jollain kitudietillä niin ei varmaan syö kakkua ollenkaan ja sillä yhdellä kakkupalalla et pelasta ketään jonka elämäntavat arjessa on pielessä.

"Suomalaisista aikuisista miehistä normaalipainon ylittää melkein kaksi kolmasosaa ja naisista selvästi yli puolet."

Eli on todellakin hyvä, jos tarjottavat saadaan tehtyä terveellisemmäksi. Jos vieraille ei kelpaa ruuat, niin he menevät mäkkärin kautta kotiin.

Ei se juhlissa syöty kakkupala ketään lihota tai laihduta, vaan se mitä syö yleensä. Sitten jos joka viikonlopulle sitä kakkua vääntää niin kannattaa kyllä vähän miettiä.

Monella ylipainoisella leivonta on nykyään harrastus. Ja se on kyllä huono harrastus, jos itse sitten syö ne kaikki kakut ja pullat ja muffinit. Ei sitä taida pelastaa edes kevyttuotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset pullat ja täytekakut on kevyempiä ja vähäsokerisempia kuin nykyiset juustokakut

Vierailija
44/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viime vuoden yo-juhlissa kevyempi linja ja ihan kaikki meni, myös se kotikakku, jonka olin ajatellut omaksi iloksi.

Meillä tarjottiin sankarin toiveesta myös vain alkoholitonta kuoharia ja kaikki muut tykkäsivät juomasta paljon, paitsi yksi juoppo.

Meilläkin olen ollut juomana esimerkiksi alkoholitonta lehtikuohua ja se on ollut vieraiden mieleen. Monet vieraistamme lähtivät juhlien jälkeen vielä toisiin tai jopa kolmansiin juhliin ja alkoholiton vaihtoehto sopi heille hyvin.

Vierailija
45/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju on näköjäön täynnä jotain läs-ke-jä sokeritursaita!! Hahaa, heille mikään määrä sokeria ja rasvaa ei ole tarpeeksi, koska painoa on kuitenkin reippaasti yli 100 kg.

Nyt kaikki tulevat tänne naukumaan, että "ei, minä painan 33 kg", mutta kyllähän sen totuuden näkee näiden rasvamaksojen kirjoituksista.

Höpöhöpö. Paino-ongelmaisethan noita kevyttuotteita juuri käyttää. Kun eivät ymmärrä että se kakku on silti kakku ja sitä ei voi lihomatta syödä vähän väliä.

Vierailija
46/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sitä kakkua söisi vähän vähemmän ja harvemmin? Miksi poikkeusherkusta pitäisi tehdä puisevaa ja omituisen makuista. Herkut herkkuina ja kun arkena syö terveellisesti, ei niiden herkkujen tarvitse olla mitään terveysruokaa.

Vierailija
47/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva osaa leipoa kakun niin, että rasvaa ja sokeria vähennetään. Silloin pitää miettiä uusiksi jauhojen ja kananmunien määrä sekä se, millä rasva ja sokeri korvataan, ei makuna, vaan rakennetta tuovina asioina. Nyt on muotia laittaa banaania ja taatelia joka paikkaan tuomaan kuohkeutta, mutta mieluummin pieni pala hyvää kakkua kuin suuri pala kakkua, jossa maistuu terveellisyys.

Vierailija
48/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä minulle, mutta miksi kukaan tekisi ne noin? Ketä siinä ajatellaan? Liian lihavia vieraita vai? Jos on jollain kitudietillä niin ei varmaan syö kakkua ollenkaan ja sillä yhdellä kakkupalalla et pelasta ketään jonka elämäntavat arjessa on pielessä.

"Suomalaisista aikuisista miehistä normaalipainon ylittää melkein kaksi kolmasosaa ja naisista selvästi yli puolet."

Eli on todellakin hyvä, jos tarjottavat saadaan tehtyä terveellisemmäksi. Jos vieraille ei kelpaa ruuat, niin he menevät mäkkärin kautta kotiin.

Ei se juhlissa syöty kakkupala ketään lihota tai laihduta, vaan se mitä syö yleensä. Sitten jos joka viikonlopulle sitä kakkua vääntää niin kannattaa kyllä vähän miettiä.

Monella ylipainoisella leivonta on nykyään harrastus. Ja se on kyllä huono harrastus, jos itse sitten syö ne kaikki kakut ja pullat ja muffinit. Ei sitä taida pelastaa edes kevyttuotteet.

Niin, mutta kakut ja tarjottavat ovat myös itselle tarkoitettuja ja jos isäntäväki haluaa kevyempää linjaa, niin silloin se sopii kaikille. Tarjoiluja ei ole pakko yleensäkään syödä, jos ei kelpaa, olivat ne sitten rasvaisia tai vähän vähemmän rasvaisia.

Enemmänkin juhlissa mietityttää ruokien kylmäsäilytys ennen juhlia ja tarjoilujen ollessa pöydässä. Olen nähnyt liian monta kermakakkua auringossa, joten jätän ne väliin suosiolla.

Vierailija
49/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on näköjäön täynnä jotain läs-ke-jä sokeritursaita!! Hahaa, heille mikään määrä sokeria ja rasvaa ei ole tarpeeksi, koska painoa on kuitenkin reippaasti yli 100 kg.

Nyt kaikki tulevat tänne naukumaan, että "ei, minä painan 33 kg", mutta kyllähän sen totuuden näkee näiden rasvamaksojen kirjoituksista.

Höpöhöpö. Paino-ongelmaisethan noita kevyttuotteita juuri käyttää. Kun eivät ymmärrä että se kakku on silti kakku ja sitä ei voi lihomatta syödä vähän väliä.

No eipä siltä näytä.

Jokainen voi kuitenkin jättää syömättä, jos ei tarjoilut miellytä.

Vierailija
50/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva osaa leipoa kakun niin, että rasvaa ja sokeria vähennetään. Silloin pitää miettiä uusiksi jauhojen ja kananmunien määrä sekä se, millä rasva ja sokeri korvataan, ei makuna, vaan rakennetta tuovina asioina. Nyt on muotia laittaa banaania ja taatelia joka paikkaan tuomaan kuohkeutta, mutta mieluummin pieni pala hyvää kakkua kuin suuri pala kakkua, jossa maistuu terveellisyys.

Mitä osaamista siinä on, kun ohjeita on netti pullollaan?

Vierailija
51/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sokerit ja rasvat, vaan hyvät täytteet.  Usein unohtuu täytteitä käyttäessä, että nekin pitää valmistaa ja maustaa ja sitten vasta mätkiä kakkuun tai piirakkaan.  Maailmassa on muitakin mausteita kuin sokeri.

Vierailija
52/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa rumasti kirjoitettu yhdestä.vieraasta.

Mulle, jos juhlissa menee kaikki, tarkoittaa, että tarjoilua oli liian vähän.

Vierailija
53/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no juoppo on juoppo vaikka voissa paistaisi. Eiköhän hän korjannut alkoholittomuuden sitten viimeistään kotiin päästessään.

Sankari, 19 vuotias tyttäremme, halusi alkoholittoman tarjoilun juuri tämän juopon takia, muille alkoholi ei ole ongelma. Näin vältimme myös kyselyiltä ottaako vieras alkoholia sisältävää vai alkoholitonta kuoharia.

Vierailija
54/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vittuiluna tuommoisen.

Jos tarjotaan niin tarjotaan hyvää eikä kelvollista.

Tämmöiset tekopyhät toisten puolesta ajattelijat pilaa juhlatilaisuuden paskoilla tarjoiluilla.

Vierailija
55/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostaisi kevyt-tuotteita.

Vierailija
56/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset tekopyhät toisten puolesta ajattelijat pilaa juhlatilaisuuden paskoilla tarjoiluilla.

Niinpä. Kas kun ei sitten ohjelmana vedetä siellä jotain jumppatuokiotakin. Jos käyttää jotain kevyttuotteita niin sitten olisi ainakin sopivaa olla mainostamatta sitä, niin ettei niiden ylipainoisten vieraiden tarvitse miettiä että heillekkö tässä yritetään vihjailla. Tekee sitten sen makuista kuin tavallisillakin tuotteilla tulee ja pitää suunsa supussa.

Vierailija
57/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no juoppo on juoppo vaikka voissa paistaisi. Eiköhän hän korjannut alkoholittomuuden sitten viimeistään kotiin päästessään.

Sankari, 19 vuotias tyttäremme, halusi alkoholittoman tarjoilun juuri tämän juopon takia, muille alkoholi ei ole ongelma. Näin vältimme myös kyselyiltä ottaako vieras alkoholia sisältävää vai alkoholitonta kuoharia.

Olet kyllä ikävä ihminen. Miksi ihmeessä kirjoitat vieraasta noin rumasti?

Vierailija
58/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä naurattaisi, syömishäiriöiset ei syö eikä anna muidenkaan syödä.

Vierailija
59/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä siltä näytä.

Jokainen voi kuitenkin jättää syömättä, jos ei tarjoilut miellytä.

Mikä ei näytä miltä? Luuletko oikeasti että ne kevyttuotteet laihduttaa ja jos niitä käytetään niin alkaa jossain vaiheessa näkymään? Se kakku on edelleen extraa normaaliin syömiseen. Ei sillä ole mitään merkitystä onko siinä palassa 220 vai 250 kcal.

Sitten jos sillä kevytversiolla tulee omasta mielestä paremman makuista niin tottakai kannattaa mennä sillä. Tai en tiedä sittenkään, koska kevyttuotteissa rakennetta usein parannellaan lisäaineilla.

Vierailija
60/95 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että maistuvat hyvältä, täysin käy keveämmät ja täysin sokerittomat ja vegeversiotkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi