Kokoomus yrittää lakkauttaa ay-liikkeet
"Kokoomus olisi myös valmis poistamaan ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden. Lisäksi kokoomus poistaisi verovapauden työmarkkinajärjestöjen sijoitustuotoilta." Ennen vaaleja kokoomus halusi kaikille ansiosidonaisen, myös yrittäjille. Kokoomus keksii vaikka mitä konsteja, jotta saisi työntekijoiden yhteinäisyyden hajoitettua. Kristilliset jo valmiita puolittamaan verovähennysoikeuden. Sillä ei saavuteta käytännössä mitään säästöjä. Sen sijaan ajaudutaan kohti kansalaisten alistamista.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, ettei muka ay-maksua voi maksaa itse nettipankissa?
Työnantajan tekemä perintä on lapsellinen jäänne .
Onneksi poistuu nyt
Onhan sen voinut maksaa aina itse mutta silti on voinut vähentää verotuksessa.
Itse maksoin vuoskausia kun olin pienellä työnantajalla ja kuuluin Ertoon.
Tietääkö nuo päättäjätkään ettei suinkaan verovähennys ole koko jäsenmaksu vaan kunkin veroprosentin suuruinen?
Bruttotulot miinus jäsenmaksu on verotettava tulo lopullisessa verotuksessa.
Aikooko ne ollenkaan puuttua työnantajan jäsenmaksujen hyväksymiseen kuluina?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ya-liikkeen ja punakaartin aika ole ohi
Jep, kaikille palkaksi 10 euroa tunnissa ja valittajat joutuvat kadulle.
Kyllä on syytä nyt vaan tehdä kuten pomo sanoo
Vierailija kirjoitti:
Ei ne AY-liikkeet veroihin kuole vaikka verovähennykset ja verovapaus poistuu, hlläpidon kustannukset vain nousee mitä voidaan kompensoida nostamalla jäsenmaksuja ja toiminta jatkuu kuten ennenkin.
HÄH? Minä ymmärsin, että on kyse työntekijöiden oikeudesta tehdä verovähennys maksamistaan jäsenmaksuista. Jos tämä poistetaan, monikaan ei enää maksa jäsenmaksuja, jolloin liitto heikentyy. Jos jäsenmaksuja nostetaan, se edelleenkin vähentää jäsenten määrää, eikä toiminta suinkaan jatku kuten ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Paikallinen sopiminen" halutaan runnoa väkisin läpi. Muistelkaapa aikaa Euroopassa ennen ay-liikkeiden voimaa. Ei ollut 8h työpäivät, eikä vapaita päiviä viikossa. Eikä palkalla elänyt senkään vertaa kuin nykyään. Työolosuhteet olivat vaaralliset ja likaiset.
Vai oliko työnantaja armollinen.
Voisiko olla?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne AY-liikkeet veroihin kuole vaikka verovähennykset ja verovapaus poistuu, hlläpidon kustannukset vain nousee mitä voidaan kompensoida nostamalla jäsenmaksuja ja toiminta jatkuu kuten ennenkin.
Verovähennyksen poisto ei vaikuta millään tavalla ay-liikkeen tuloihin.
Jos ay-liike tuosta kaatuu, joutaa sitten kaatumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HÄH? Minä ymmärsin, että on kyse työntekijöiden oikeudesta tehdä verovähennys maksamistaan jäsenmaksuista. Jos tämä poistetaan, monikaan ei enää maksa jäsenmaksuja, jolloin liitto heikentyy. Jos jäsenmaksuja nostetaan, se edelleenkin vähentää jäsenten määrää, eikä toiminta suinkaan jatku kuten ennen.
Ei kai ny sillee
Miten ajattelet noin jäsenistäsi?
Olen ollut ammattiliitoista vapaa nyt jo 20 vuotta
Pitkän pennin olen säästänyt. Mitään pelättäväähän vapaudessa ei ole
Miksi AY liikkeillä pitäisi olla verovapaus?
Vierailija kirjoitti:
Lokkeilet.
Lakko-oikeus kuuluu sivistyneeseen yhteiskuntaan. Sen voi päätellä jo siitä, että lakkoilu ei tullut kuuloonkoon Neuvostoliitossa eikä sen itä- ja keskieurooppalaisissa satelliiteissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi AY liikkeillä pitäisi olla verovapaus?
Paljon yleishyödyllisempää olisi, jos EK:n jäsenyritysten ei tarvitsisi maksaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Lakko-oikeus kuuluu sivistyneeseen yhteiskuntaan. Sen voi päätellä jo siitä, että lakkoilu ei tullut kuuloonkoon Neuvostoliitossa eikä sen itä- ja keskieurooppalaisissa satelliiteissa.
Suomessa punikeilla on poliittisia lakkoja keskimäärin joka toinen päivä, enemmän kuin missään muualla Euroopassa.
Sopimukset näköjään koskettavat vain työnantajia, punikit saavat rellestää miten haluavat.
jaa eikö se veropohjan tilkitseminen olekaan hyvä juttu? Tuo AY-liikkeiden sijoitustuottojen verottaminen olisi aivan oikein. Miksi piensijoittajat maksavat tolkutonta veroa kun AY-liikkeet nauttivat satojen miljooninen verottomista tuloista?. Kaikki pääomatulot tasaisesti verolle ja veroksi vaikka 7%.
Vierailija kirjoitti:
Muistan 90- luvun laman. Monet toimihenkilöt ja pomot eivät kuuluneet liittoon eikä kassaan.
Sitten tuli väen supistuksia, siinä yksikin viiskymppinen ay-liikkeen vastainen toimihenkilönainen itki, kun ei ollut mahdollisuus saada rahaa mistään, Kelan työttömyyspäivärahakin oli silloin puolison tuloista riippuvainen eli hän ei miehensä palkan, tais olla opettaja, saanut Kelaltakaan.
Alkoi " kommumismi" maistua hänellekin.
Sitten oli tuotannon naisia, nykyisin olisivat varmaan jossain vkk:ssa tai ääriliikkeissä. Liitot pahoja mutta kun tuli uudet työehtosopimukset, hipsivät palkkakonttoriin, saanko tauon ajaksi lainaan työehtosopimuksen? Luottamusmies ei periaatteestaan heille sitä luettavaksi antanut.
Olivat tarkkoja että liiton sopimukset koskee heitäkin. Pari heistä oli ainakin vähän toistaitoisia, ei mitään huipputekijöitä, kyenneet urakkaan.
Ylenantoliike, viittaa ammattiyhdistyksiin.