Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiskirkkoherra vihki oman homoksi ruvenneen poikansa!!!!!!!!

Kommentit (1650)

Vierailija
961/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaikeus on vain antaa ihmisten olla. Ja elää omaa elämäänsä. Aina joku mutku mutku -syy jolla pitäisi saada muita alistetuksi omaan tahtoon. Miksi te uskovaiset ette ole tyytyväisiä omaan elämäänne? Se tässä on mielenkiintoinen kysymys. Miksi ette vain ole hiljaa itseksenne iloisia, että olette niin maan perusteellisen oikeassa kuin kukaan voi olla? 

Jumalan sanan kuuleminen, ehtoollinen ja muu yhteys toisten uskovien kanssa on tärkeä osa uskovan elämää ja näihin kaikkiin kehotetaan osallistumaan myös Raamatussa. Emme me uskossa olevat halua, että kirkossa kuuluu sellainen sana, joka ei pohjaudu Raamatun opetuksiin. Siksi on tärkeää, että yritämme puolustaa sitä, että Suomen ev.lut.kirkko pitäytyisi Raamatun mukaisessa opetuksessa.

On eri asia kampanjoida kirkon sisällä joidenkin hihhuluoppien sisältökysymyksistä kuin yleisesti yhteiskunnassa viljellä vihapuhetta homoista ja siitä että he jotenkin mukamas yleisesti elämässä toimisivat väärin, ja kiihottaa ihmisiä heitä vastaan "ällöttelemällä" suureen ääneen miten "kakka lentää kun he harrastavat seksiä". Teillä on toki uskonnonvapaus omassa elämässänne, mutta kun se aina menee rajan yli rajoittamaan muiden vapauksia. Siihen teillä ei ole oikeutta.

Hmm nyt en ihan ymmärtänyt 🤔 täällä on kyllä suurin osa uskovista puhunut todella asialliseen sävyyn homoseksuaaleista. Yksittäisiä rääväsuita on ollut, mutta todella rumasti ovat jotkut puhuneet myös meille uskovaisille

Vierailija
962/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka haukutte täällä homoseksuaaleja sairaiksi, mielenvikaisiksi, iljettäviksi sun muiksi: kertokaa vakaumuksenne, oletteko kristittyjä ja uskotteko Raamattuun? Vai onko taustanne joku muu?

T. Uskovainen lesbo

On paljon heteroita jotka hyväksyvät homppeliinit aivan täysin yhteiskunnassa. Joillekin kristityille on pari asiaa joita ei hyväksy. Toinen on kirkkohäät ja toinen adoptio-oikeus. Homppeliinien pitäisi antaa myös heteroiden elää rauhassa. Jos homppeliinit haluavat homppelimessut kirkkoihin niin miksi he syyttävät heteroita rasisteiksi jos heterot haluavat omat kirkkopäivät niin ettei kirkko ole täynnä homppelilippuja? Jos kirkko jakaantuisi kahdeksi kirkoksi. Hetero kirkko ja homppelikirkko. Niin heterot menevät kirkkoon kuuntelemaan Jumalan sanaa. Homppelien kirkko on täynnä homppelilippuja ja sinne mennään ilmoittamaan kaikille. Nyt on homppelipäivät Jumalan sanan tilalla. Anti Kristukseltahan tuo vaikuttaa. Miksi ei kirkosta voi jättää kaikki sateenkaarihomoilut pois. Eli sinne menee ne jotka Jumalan sanasta on kiinnostuneita oikeasti. Jumala kuitenkin tietää kaikkien synnit ja poikkeavuudet. Jos homppelipäivät järjestetään niin mites sitten ransupäivät kirkossa yms. Homoiluun on aika selkeästi otettu kantaa Raamatussa. Ei se sitä tarkoita etteikö homppeliinit olisi aivan yhtä tärkeitä ihmisiä kuin heterot mutta kirkkohäitä ei homppeliineilla pitäisi olla. 

Pyydän että luet vastauksen, jonka annoin jo toiselle keskustelijalle. Jumalan sanan vääristely ja vihan levittäminen hänen ja Raamatun nimissä on syntiä. Käytät tekstissäsi tahallasi halventavia nimityksiä homoseksuaaleista, jotka ovat sinun lähimmäisiäsi, niinkuin sinäkin olet minun lähimmäisiäni. Se ei ole oikein. Mieti tekojasi. Tämä palsta on tosiaan anonyymi kaikille, paitsi Hänelle.

T. Uskovainen lesbo

Miten voi olla "uskovainen lesbo" Jumalan Sanaa vääristelemättä??

Lue mitä on olen kertonut täällä Raamatusta, Jumalasta ja lähimmäisen rakkaudesta. Kuulostavatko sanani ja käytökseni sinusta vääriltä? Epäkristillisiltä? Jumalaa pilkkaavilta?

Tuot sen esiin sen että olen lesbo, ja vaadit minua siitä tilille. Vaadi minua kuitenkin tilille sanoistani ja teoistani. Se on ainoa tapa tuomita kristitty.

T. Uskovainen lesbo

Olet aikaisemmin tässä ketjussa todennut että sinulla on oikeus toteuttaa lesboutesi, mennä kirkossa naimisiin. Olet myöskin sanonut että uskonto on ihmisiä varten.

Haluaisin ohjata sinua Jumalan tielle. Toivon sinulle kaikkea hyvää, vilpittömästi.

Pyysin sinua vaatimaan minua tilille sanoistani ja teoistani. Olisit voinut vastata minulle näin: "homoseksuaalisuus on oma valintasi. Se on siis tekosi ja syntisi".

Mutta et vastannut näin. Sen sijaan toit esiin kantani homovihkimiseen, jonka olen tässä ketjussa tuonut esiin. Miksi? Minäpä kerron: koska sinä tiedät aivan yhtä hyvin kuin minäkin, että homoseksuaalisuus on synnynnäistä eikä yksilön valinta. Siksi et sivistyneenä ihmisenä edes yrittänyt väittää, että se on jotain mistä voisit minua kritisoida.

Mutta kerro minulle tämä: jos homoseksuaalisuus ei ole valinta, niinkuin ei heteroseksuaalisuuskaan, miksi toinen on Jumalan silmissä toista parempi? Miksi toisen ilmaiseminen on synti ja toisen hyve? Miksi niihin ei sovelleta samanlaisia seksuaalikäytöksen rajoja ja ehtoja? Miksi hetero voi mennä kirkossa naimisiin, mutta homoseksuaali ei? Eikö pitkäaikaisen rakkausliiton pyhittäminen Jumalan silmien ja seurakunnan edessä ole homolle yhtä tärkeää tai arvokasta kuin heterollekin? En ymmärrä, miten et ole tullut tähän samaan väistämättömään loppupäätelmään, vaikka muuten fiksu oletkin.

Kysyit myös, mitä tarkoitin sanomalla, että usko on ihmistä varten. Tarkoitan sitä, että usko on Jumalan lahja ihmiselle jonka avulla hän voi Jumalaa ylistää ja alistua hänen tahtoonsa. Usko ei ole ihmisen orjuuttamista, vähättelyä, kurjistamista tai rankaisua vaikka siihen sääntöjä ja velvollisuuksia liityyykin. En myöskään tarkoittanyt sitä, että usko on mielivaltaista tai vapaasti muokattavaa, tai Jumalan yläpuolelle asettumista, mikäli sitä epäilit.

Toivottavasti tämä toi asiaan selvyyttä.

T. Uskovainen lesbo

Jumala on Sanassaan määrännyt näistä asioista. Itse asiassa hyökkäät Jumalan kimppuun kun kyselet miksi heterous on ok mutta homous/lesbous ei.

Jumala on määrittänyt myöskin mitä avioliitto on.

Jumalalla on oikeus määrätä/ päättää kaikesta. On luonnut kaiken ja omistaa kaiken.

Jumala on määrittänyt myös, että nainen vaietkoon seurakunnassa.

Jumala on määrittänyt myös avoliiton ja avioliiton ulkopuolisen seksin synniksi.

Eli ovatko nämä samankaltaisia syntejä kuin homoliitto? Toivottavasti kukaan uskovainen nainen ei tähän kantaa ota jumalan tahdon vastaisesti?

Tuo paljon puhuttu "nainen vaietkoon seurakunnassa" -nosto kannattaa lukea Raamatusta lukua kokonaisuudessaan tarkastellen, niin ymmärtää sen merkityksen kontekstissaan ja mitä sillä siinä kohdin tarkoitetaan.

Ja uskoisin, että muut uskovat allekirjoittavat minun tapaani, että avioliiton ulkopuolinen seksi sekä avoliitossa eläminen ovat synti. Itselle nuo uskoon liittyvät asiat ovat olleet aina ihan selviä.

T.n32

Tässä on paljon vähemmän tulkinnanvaraa kuin useimmissa muissa kohdissa. Yksiselitteisesti naisen on oltava hiljaa ja kysyttävä asioistaan mieheltään. Hyvin selkeästi sanotaan, että jumala ei tunnusta käskyn rikkojaa ja kyseeaaä on suora käsky. En tiedä onko uudessa testamentissa mitään toista näin selkeää käskyä.

Uskon, että tätä syntiä harjoitetaan ympäri Suomen hyvin laajasti:

Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia/ alamaisia, niin kuin lakikin sanoo. Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. Tämä mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä (1.Kor.14:34-38).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei tullut laittamaan mitään uusia taakkoja ihmisille.

Vierailija
964/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne on taas kaikkea uskoon liittyvää halveksivia mielipiteitä heitetty kuin roskia, mitä ne ovatkin.

Se on sinun mielipiteesi. Minulle usko ei ole mikään kunnioitettava asia, vaan kertoo lähinnä ihmisen ajattelukyvyn puutteesta. En aio hetkeäkään kunnioittaa ihmistä ihan vain siksi, että hän lukee jotakin kirjaa. Teot puhuvat puolestaan, ja täällä uskovaisten teot ovat vihamielisiä.

Millä tavalla vihamielisiä?

Vierailija
965/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 käskyä ovat Jumalan laki ihmiselle.

Laki ei katoa, ennen katoavat taivas ja maa.

Jeesus täytti lain koko maailman puolesta.

Kaikille jotka häneen USKOVAT.

Lakia ei ole laitettu vanhurskaalle, vaan laittomille!

Mutta me tiedämme,

että laki on hyvä,

kun sitä lain mukaisesti käytetään

ja tiedetään,

että lakia ei ole pantu vanhurskaalle,

vaan laittomille

ja niskoitteleville,

jumalattomille

ja syntisille,

epähurskaille

ja epäpyhille,

isänsä tappajille

ja äitinsä tappajille,

murhamiehille,

haureellisille,

miehimyksille,

ihmiskauppiaille,

valhettelijoille,

valapattoisille

ja kaikelle muulle,

mikä on tervettä oppia vastaan -

autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti,

joka on minulle uskottu.

Minä kiitän häntä,

joka minulle on voimaa antanut,

Kristusta Jeesusta,

meidän Herraamme,

siitä,

että hän katsoi minut uskolliseksi

ja asetti palvelukseensa.

1 Tim 1:8-12

Vierailija
966/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me tiedämme mistä esim Jeesus tykkäsi? Naisystävästä Raamattu ei puhu sanaakaan mutta miehiä pyöri ympärillä tusinan verran.

Niin tai näin mutta Jeesus on voinut lopulta olla monessa suhteessa ihan tavallinen mies. Uskonnot ja kirkot on sepittäneet jälkeenpäin tarinan ympärille alkaen neitseestä syntymisestä. Totuutta voi olla ripaus, loput keksittyä satua.

Vierailija
967/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä me tiedämme mistä esim Jeesus tykkäsi? Naisystävästä Raamattu ei puhu sanaakaan mutta miehiä pyöri ympärillä tusinan verran.

Niin tai näin mutta Jeesus on voinut lopulta olla monessa suhteessa ihan tavallinen mies. Uskonnot ja kirkot on sepittäneet jälkeenpäin tarinan ympärille alkaen neitseestä syntymisestä. Totuutta voi olla ripaus, loput keksittyä satua.

Ei Jeesus mikään tavallinen mies ollut, vaan Jumala itse!

Vierailija
968/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paavali totesi ettei naisen pidä opettaa seurakunnassa. Ja totesi etteivät homot pääse taivasten valtakuntaan, jos jatkavat puuhaansa. Tämä on Jumalan sana.

Oliko Paavali Jumala?

Paavali oli täynnä Pyhää Henkeä, ja Pyhä Henki antoi hänelle puhuttavaksi sen, mitä piti puhua.

Paavalilla oli nykykäsityksen mukaan epilepsia ja temporaalilohkon epilepsian tiedetään aiheuttavan uskonnollisia harhoja. Kristinusko pohjaa näille Paavalin harhoille joita ei tuona aikana osattu mitenkään hoitaa. 

Vierailija
969/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikeen o homoks ruvennu..... Pohojanmaalla luulis, että sellaane homous hakataa poijaasta pois....Ko oikee rupiamalla ruvetahan homonlailla vehtaummaan....

Vierailija
970/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vihkiminen laillinen kun äiti rikkoi raamatun ja pappis vihkimyksensä vaatimuksia?????????.

Vierailija
971/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

akka erotettava kirjoitti:

onko vihkiminen laillinen kun äiti rikkoi raamatun ja pappis vihkimyksensä vaatimuksia?????????.

ja tiedetään,

vaan LAITTOMILLE

ja niskoitteleville,

jumalattomille

ja syntisille,

epähurskaille

ja epäpyhille,

isänsä tappajille

ja äitinsä tappajille,

murhamiehille,

haureellisille,

MIEHIMYKSILLE,

ihmiskauppiaille,

valhettelijoille,

valapattoisille

ja kaikelle muulle,

Vierailija
972/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta me tiedämme,

että laki on hyvä,

ja tiedetään,

vaan laittomille

ja niskoitteleville,

jumalattomille

ja syntisille,

epähurskaille

ja epäpyhille,

isänsä tappajille

ja äitinsä tappajille,

murhamiehille,

haureellisille,

miehimyksille,

ihmiskauppiaille,

valhettelijoille,

valapattoisille

ja kaikelle muulle,

joka on minulle uskottu.

Minä kiitän häntä,

Kristusta Jeesusta,

meidän Herraamme,

siitä,

Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi. Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan. Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat. Room. 4:14,18

Näin ollen samaa sukupuolta olevat voidaan vihkiä Pyhään avioliittoon, jos heillä kerran on Aabrahamin usko.

Aabraham oli valmis uhraamaan oman poikansa hengen, koska luotti Jumalan armollisuuteen. Samoin  samaa sukupuolta olevat ovat valmiit uhraamaan oman henkensä rakkauden tähden, kun heidät vihitään Pyhään avioliittoon Jumalan kasvojen edessä. Eikö tämä vaadi nimenomaan Aabrahamin kaltaista uskoa Jumalaan armollisuuteen ja rakkauteen.  Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. Joh. 15:13

Vierailija
973/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta me tiedämme,

että laki on hyvä,

ja tiedetään,

vaan laittomille

ja niskoitteleville,

jumalattomille

ja syntisille,

epähurskaille

ja epäpyhille,

isänsä tappajille

ja äitinsä tappajille,

murhamiehille,

haureellisille,

miehimyksille,

ihmiskauppiaille,

valhettelijoille,

valapattoisille

ja kaikelle muulle,

joka on minulle uskottu.

Minä kiitän häntä,

Kristusta Jeesusta,

meidän Herraamme,

siitä,

Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi. Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan. Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat. Room. 4:14,18

Näin ollen samaa sukupuolta olevat voidaan vihkiä Pyhään avioliittoon, jos heillä kerran on Aabrahamin usko.

Aabraham oli valmis uhraamaan oman poikansa hengen, koska luotti Jumalan armollisuuteen. Samoin  samaa sukupuolta olevat ovat valmiit uhraamaan oman henkensä rakkauden tähden, kun heidät vihitään Pyhään avioliittoon Jumalan kasvojen edessä. Eikö tämä vaadi nimenomaan Aabrahamin kaltaista uskoa Jumalaan armollisuuteen ja rakkauteen.  Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. Joh. 15:13

Vääryydentekijät on yleisnimitys jumalattomalle ihmiselle. Huorintekeminen tarkoitta kaikenlaista kuudennen käskyn rikkomista. Avion rikkominen on yksi sen muoto, esiaviolliset suhteet toinen. Rakastamansa ihmisen ja seksiäkin harjoittaneena tulisi mennä naimisiin ja rakastaa puolisoa. Miesten kanssa makaavat miehet tarkoittavat homoseksuaaleja. Edelleen listalla ovat juomarit, varkaat, epäjumalanpalvelijat ja riistäjät. Huomiota kannattaa kiinnittää siihen, että samaan joukkoon kuuluvat myös ahneet ja pilkkaajat. Näillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus: He eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Vierailija
974/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämäntyyppisten tapausten vuoksi kirkolta pitäisi ottaa kokonaan pois vihkioikeudet. Ne kuuluvat valtiolle.

Tai sitten kirkon ja valtion voi erottaa toisistaan. Kirkko saa sitten rauhassa päättää miten toimii ja kirkkoon kuuluvat elävät niiden sääntöjen mukaisesti. Maistraatti olisi sitten jokaiselle avoin varallisuuteen, terveydentilaan, seksuaaliseen suuntautumiseen, sukupuoleen yms. katsomatta. Ortodoksiselle kirkollekin on ihan ok, että maistraatissa voi olla eri meininki mutta heillä on sitten omat tapansa. En ole kertaakaan kuullut ortodoksisten mankuvan avioliittolaista, vaikka vastustavat sitä. Luterilaisille jo maistraatissa solmittava avioliittokin on liikaa, vaikkei se heitä koske.

Vierailija
975/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorisaarna esim. Jos kätesi viettelee sinua ,hakkaa se pois ja heitä luotasi....

Ei tietenkään tarkoita että käsiä hakataan konkreettisesti poikki.Vaan kysymyksessä on ominainen äärinmäisyyksillä korostava yleinen puhetapa joka on edelleen kulttuurissa voimassa.

https://katekismus.fi/10kaskya/4.html

Se tarkoittaa juuri sitä, mitä siinä sanotaan.

Parempi on hakata käsi poikki, kuin molemmat kädet tallella päätyä helvettiin.

Sammumattomaan tuleen, vaivanpaikkaan.

Kuten muuten osa muslimeista tekee! Lienevät vielä enemmän oikeassa kuin kristityt! Parasta lähteä seuraamaan Allahia. Ei sekään homoista tykkää, tietenkään, että siinä mielessäkin hyvä.

Muista, että joudut luopumaan sianlihasta ja alkoholista valitessasi islamin.

Vierailija
976/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoksi vihkimiselle paljon parempi paikka olisi valtionlaitos maistraatti. Molemmille osapuolille paras ratkaisu, mikäli niin pitää välttämättä tehdä.

Homot saisivat sinetin valtion nimessä ja edessä, sekä avioparit samoin Jumalan kasvojen edessä kirkkohäissä.

Vierailija
977/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta me tiedämme,

että laki on hyvä,

ja tiedetään,

vaan laittomille

ja niskoitteleville,

jumalattomille

ja syntisille,

epähurskaille

ja epäpyhille,

isänsä tappajille

ja äitinsä tappajille,

murhamiehille,

haureellisille,

miehimyksille,

ihmiskauppiaille,

valhettelijoille,

valapattoisille

ja kaikelle muulle,

joka on minulle uskottu.

Minä kiitän häntä,

Kristusta Jeesusta,

meidän Herraamme,

siitä,

Vääryydentekijät on yleisnimitys jumalattomalle ihmiselle. Huorintekeminen tarkoitta kaikenlaista kuudennen käskyn rikkomista. Avion rikkominen on yksi sen muoto, esiaviolliset suhteet toinen. Rakastamansa ihmisen ja seksiäkin harjoittaneena tulisi mennä naimisiin ja rakastaa puolisoa. Miesten kanssa makaavat miehet tarkoittavat homoseksuaaleja. Edelleen listalla ovat juomarit, varkaat, epäjumalanpalvelijat ja riistäjät. Huomiota kannattaa kiinnittää siihen, että samaan joukkoon kuuluvat myös ahneet ja pilkkaajat. Näillä kaikilla on yksi yhteinen ominaisuus: He eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Vain, jos eivät usko Abrahamin Jumalaan.

Ja hän tuli Jerikon kaupunkiin ja kulki sen läpi. Ja katso, siellä oli mies, nimeltä Sakkeus; ja hän oli publikaanien päämies ja oli rikas. Ja hän koetti saada nähdä Jeesusta, kuka hän oli, mutta ei voinut kansalta, kun oli varreltansa vähäinen. Niin hän juoksi edelle ja nousi metsäviikunapuuhun nähdäkseen hänet, sillä Jeesus oli kulkeva siitä ohitse. Ja tultuaan sille paikalle Jeesus katsahti ylös ja sanoi hänelle: "Sakkeus, tule nopeasti alas, sillä tänään minun pitää oleman sinun huoneessasi". Ja hän tuli nopeasti alas ja otti hänet iloiten vastaan. Ja sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen: "Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan". Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin". Niin Jeesus sanoi hänestä: "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin poika; sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on".  Luuk. 19:1,10

Vierailija
978/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämäntyyppisten tapausten vuoksi kirkolta pitäisi ottaa kokonaan pois vihkioikeudet. Ne kuuluvat valtiolle.

Tai sitten kirkon ja valtion voi erottaa toisistaan. Kirkko saa sitten rauhassa päättää miten toimii ja kirkkoon kuuluvat elävät niiden sääntöjen mukaisesti. Maistraatti olisi sitten jokaiselle avoin varallisuuteen, terveydentilaan, seksuaaliseen suuntautumiseen, sukupuoleen yms. katsomatta. Ortodoksiselle kirkollekin on ihan ok, että maistraatissa voi olla eri meininki mutta heillä on sitten omat tapansa. En ole kertaakaan kuullut ortodoksisten mankuvan avioliittolaista, vaikka vastustavat sitä. Luterilaisille jo maistraatissa solmittava avioliittokin on liikaa, vaikkei se heitä koske.

Vai niin taas valehdellaan ja haukutaan luterilaisia. Meillä ei ole mitään Maistraattia vastaan, tervemenoa. Onko muka ortodoksipapit vihkineet homoja ja lesboja, onko heillä sateenkaarikirkkoja lippujen heittelyineen ympäri kirkkosalia, vaativatko heidän seurakuntaan kuuluvat homot ja lesbot kirkkovihkimistä, vääristelevätkö heidän seurakuntaan kuuluvat homot ja lesbot avoimesti Jumalan Sanaa omaksi edukseen, väittävätkö he olevansa oikeassa ja Jumala väärässä, väittävätkö he Jumalaa epätasa-arvoiseksi ja homoja syrjiväksi jne????

Vierailija
979/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta me tiedämme,

että laki on hyvä,

ja tiedetään,

vaan laittomille

ja niskoitteleville,

jumalattomille

ja syntisille,

epähurskaille

ja epäpyhille,

isänsä tappajille

ja äitinsä tappajille,

murhamiehille,

haureellisille,

miehimyksille,

ihmiskauppiaille,

valhettelijoille,

valapattoisille

ja kaikelle muulle,

joka on minulle uskottu.

Minä kiitän häntä,

Kristusta Jeesusta,

meidän Herraamme,

siitä,

Vain, jos eivät usko Abrahamin Jumalaan.

Ja hän tuli Jerikon kaupunkiin ja kulki sen läpi. Ja katso, siellä oli mies, nimeltä Sakkeus; ja hän oli publikaanien päämies ja oli rikas. Ja hän koetti saada nähdä Jeesusta, kuka hän oli, mutta ei voinut kansalta, kun oli varreltansa vähäinen. Niin hän juoksi edelle ja nousi metsäviikunapuuhun nähdäkseen hänet, sillä Jeesus oli kulkeva siitä ohitse. Ja tultuaan sille paikalle Jeesus katsahti ylös ja sanoi hänelle: "Sakkeus, tule nopeasti alas, sillä tänään minun pitää oleman sinun huoneessasi". Ja hän tuli nopeasti alas ja otti hänet iloiten vastaan. Ja sen nähdessään kaikki nurisivat sanoen: "Syntisen miehen luokse hän meni majailemaan". Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle: "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille, ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut, niin annan nelinkertaisesti takaisin". Niin Jeesus sanoi hänestä: "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle, koska hänkin on Aabrahamin poika; sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä kadonnut on".  Luuk. 19:1,10

Fariseuksetkin tiesivät mikä Ihmisen Poika on, samoin riivaajahenget ( demonit).

He nurisivat silti häntä vastaan ja tekivät vääryyttä, sitä mikä on pahaa Herran silmissä.

Ryöväri ristillä Jeesuksen rinnalla USKOI Jeesukseen ja sai armon.

"Niinpä Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka olivat alkaneet luottaa häneen: Jos pidätte kiinni minun sanoistani, olette todella minun oppilaitani. Silloin opitte tuntemaan totuuden ja totuus vapauttaa teidät"

Vierailija
980/1650 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksuaalit tuomitseva on jo pienestä lapsesta asti omaksunut kulttuurimme homoihin negatiivisesti suhtautuvat arvot. Kuullut ne pilkat ja ivat ja sisäistänyt ne.

Jos lapsia ei näin aivopestä, he kyllä hyväksyvät ihan kaikenlaiset ihmiset. Se mikä merkitsee, onko ihminen hyvä, kiltti ja mukava. Heillä on vielä tallella lämmin ja puhdas sydän.

Jos se sydän on jo kylmennyt, he löytävät myöhemmin joitain Raamatun lauseita tukemaan omia jo lapsena opittuja ennakkoluulojaan ja nojaavat niihin. Niin se menee. Valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme